Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elektrische info

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Elektrische info

    Hoi Bacos, bedankt voor je reactie en je link met wat meer info.
    dus jij zegt dat ik gewoon een stekker in het stopcontact doe ... die stekker gaat naar de vsa, de vsa word dan weer verbonden met een draad naar de lamp ....en hiertussen de timer? ...dus die grote kast DV28 ? zie foto? of heb ik het helemaal mis?
    ik weet ook niet of die draadjes van de vsa goed zitten? kun je dit wellicht zien op de fotos?

    ik hoor t wel groeten Pro Green

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ik heb t schema even doorgenomen , en ik begin t een beetje te begrijpen nu , die link heeft me een goed beeld gegeven , cheers mate , ik ga t proberen

    Comment


      #92
      Re: Elektrische info

      Ik denk dat je timer in het stopcontact moet en daar prik je je dv 28 in op deze wijze schakelt je timer je dv28 in die vervolgens je vsa inschakelt en die gaat je lamp aansturen. Het enige draadje waarvan ik niet weet wat ie doet is de rode(ik vermoed dat je een vsa met dimmer hebt maar hier heb ik geen verstand van) In je aanvoer zit het probleem het lijkt op de foto dat bruin in F moet en Blauw naar N de aarde zit wel goed. Nu lijkt blauw op een van de andere 3 pinnen te zitten waar lamp bij staat en de bruine zit op de N. Als je in het overzicht kijkt bij die link dan zie je dat de bruine draad een F heeft en de blauwe een N. Daar baseer ik het op.

      Of je je fan achter je relaiskast Dv28 kunt aansluiten zodat alles over 1 timer draait denk wel dat dat werkt. Logicawijs schakelt die dv28 volgens mij enkel de stroom outputs in op een veilige wijze zodat je niet te veel piekspanning naar je vsa krijgt als je timer aanslaat.
      Hopelijk kun je er zo al wat meer mee.

      Edit: Kijk dan moet je met deze aanvulling er helemaal mee komen ik denk dat je "het licht" gaat zien vanavond. Ben zelf ook net begonnen en heb flink zitten klooien met mijn aansluiting
      Last edited by Bacos; 21 May 2013, 22:55.
      Baco's paarse ronde = done

      Baco's eerste keer binnen =
      done

      Comment


        #93
        Re: Elektrische info

        we gaan t proberen echter vraag ik me toch af hoe we het begin gaan maken, want de DV28 heeft 2 stekkers ... dus zou ik die dan met een verlengsnoer haspel naar het stopcontact moeten verbinden waar de timer dan inzit ....

        ik hou je op de hoogte of het lukt , maar als ik het goed begrijp heb jij het allemaal al wel uitgevogelt? en ben jij ready to grow

        Comment


          #94
          Re: Elektrische info

          Die twee stekkers zijn voor twee groepen.
          Als je 8x 600W aan zo'n ding hangt kan dat niet op 1 groep.
          Je kunt nu dus volstaan met 1 stekker te gebruiken.

          Manual DV-28K

          edit:
          En volgens mij zit je VSA niet goed aangesloten.

          edit2:
          Je electra moet op dat zwarte blok aangesloten worden iig.
          Niet op de kroonsteentjes aan de zijkant.

          edit3

          blt600w.JPG
          Volgens mij moet je deze hebben, even wachten op bevestiging van iemand die ook precies zo'n ding heeft.
          Last edited by QnQ; 22 May 2013, 14:02.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #95
            Re: Elektrische info

            Ik vindt de verklaring van QnQ ook erg goed denk dat zijn uit inderdaad de uit is die je dan moet hebben. Daarnaast is zijn aanvoer niet goed aangesloten dat vermoeden had ik ook al maar met jouw beredenering erbij moet het hem nu toch gaan lukken. Toch vraag ik me dan af QnQ als je de 2 fotos naast elkaar zet hebben ze toch vergelijkende outputs met een "normale" vsa waar je wel op de kroonsteentjes aansluit. beide.jpg
            Baco's paarse ronde = done

            Baco's eerste keer binnen =
            done

            Comment


              #96
              Re: Elektrische info

              super chill dat er hier mensen op reageren en zo enige hulp aanbieden, vanavond gaan we de boel testen.
              de info van de reacties tot nu toe moet wel helpen denk ik , spannend hahaha

              cheers

              Comment


                #97
                Re: Elektrische info

                Yo, hij doet t . Up nd runnin, thanks people for the info, appreciate it

                Comment


                  #98
                  Re: Elektrische info

                  hoi QNQ , dat block waar die lamp aan verbonden is , zie ook de afbeelding die jij gebruikt heb voor uitleg , de VSA, die wordt nu wel heel warm.... hoort dat zo ?

                  Comment


                    #99
                    Re: Elektrische info

                    Je VSA warm dat is vrij normaal als je lamp brand Heb dat ding zelf op een dikke balk hout geschroefd

                    Comment


                      Re: Elektrische info

                      ik massief eiken van 15 cm dik.
                      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                      The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                      Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                      sigpic

                      Comment


                        Re: Elektrische info

                        ow oke , no worries dus , iemand ervaring met AK automatic? en blue mystic van royal queen? are they any good?

                        Comment


                          Re: Elektrische info

                          Oorspronkelijk geplaatst door progreen View Post
                          Yo, hij doet t . Up nd runnin, thanks people for the info, appreciate it
                          Kijk dat willen we horen! Succes ermee progreen! Dat blok word inderdaad warm die van mij staat op een aluminium bak die ik nog had liggen.
                          Baco's paarse ronde = done

                          Baco's eerste keer binnen =
                          done

                          Comment


                            Kortse en simpelste methode om uit te rekenen wat je verbruikt en wat je nodig hebt aan vermogen:
                            P=U.I Watt=volt x stroom
                            I=P/U stroom=watt : voltage

                            dus heb je 600watt dan deel je dat door je 230volt uit de muur dan heb je 2.6A

                            Deze som pas je toe op al je apperatuur en kun je het totale Amperage uitrekenen.
                            Door installatiedraad (wat achter je stopcontact zit) kun je tot 16A zonder problemen aansluiten mits het een aparte groep is.

                            Anders vliegt je installatie-automaat eruit.
                            Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                            Comment


                              Of je zet er even een verbruiksmetertje tussen
                              Als je die instelt kun je zelfs de kosten zien.

                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X