Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED DIY tutorial voor noobs

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
    Bringdown ik heb het meeste over de cree led gelezen daarom, ik zou niet weten waarom ik voor citizen 1216 zou gaan.
    Zijn die beter dan?

    Stemma dat was het voor mij ook maar ik begin het steeds beter te begrijpen.

    Ik had bij zag dat als ik de heatsinks bij rubol koop en niet bij kingbrite de prijs ongeveer het zelfde is en dat ik dan geen invoerrechten hoef te betalen
    Niet beter, scheelt een paar % licht, zijn alleen ongeveer $10 per stuk in plaats van $30

    Comment


      Dat is een ook een optie zal er over nadenken

      Comment


        Kwam deze dingen ook tegen, rated tot 47 watt, lijkt me net niet toereikend voor 1400mA cobs, maar zouden deze niet perfect zijn voor 35w cobjes op 1000mA?
        krengen kosten maar een tientje per stuk.
        Building a quiet PC system with a low budget? Yes it is possible! The Alpine 11 Passive does without a fan and yet provides enough power to keepall Intel CPUs up to 47 Watts at bay. It is dust and maintenance free and absolute silent – even after years.

        Comment


          @witpen: Als je er nog 200 bijlegt heb je de sunflowPRO, plug&play, bestuurbaar via app op je gsm, timer, dimmen, faden.
          Mooi dingetje, maar daar betaal je ook wel voor.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            @witpen: Als je er nog 200 bijlegt heb je de sunflowPRO, plug&play, bestuurbaar via app op je gsm, timer, dimmen, faden.
            Mooi dingetje, maar daar betaal je ook wel voor.
            Tis dan ook nog een 150W lamp, hij zit hier 400 in elkaar te puzzelen

            Comment


              Deze ook nog gevonden, 50 watt rated, 16,89 per stuk, voorgeboord!
              Verzendkosten maar 6~8 euro.
              ModuLED Mega 13450-B - LED heatsinks,, series: ModuLED, LED easily bonded, modular design, by MechaTronix, material: AL6063-T5, for Spot- und Downlight-Desi...

              Comment


                Bringdown bedankt voor het meedenken daar wordt ik heel blij van.
                QnQ dat is zeker een chic ding maar als ik 400 watt wil wordt de prijs iets te gortig.

                Ik denk dat alles behalve de heatsinks bestel bij Kingbrite en dan nog bedenk hoe ik de heatsink ga doen.

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door Bringdown View Post
                  Tis dan ook nog een 150W lamp, hij zit hier 400 in elkaar te puzzelen
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    Kritiek bij deze ingetrokken

                    Comment


                      Die sunflower is wel een mooi ding inderdaad. De reclame teksten zijn helaas wel weer compleet ongeloofwaardig. 300W voor een 1,5m2 hok? Pfft

                      Ze draaien die CXB3590 op 75W. Dat is eigenlijk te hoog. Hadden ze beter de Citizen 1825 kunnen pakken. Die kan door tot 100W en is net zo duur als die CXB3590.

                      Als je zoekt naar een op afstand instelbaar armatuur dan is de Heliospectra ook wel een mooie. Weet niet of ze die nog leveren, maar daar kon je per "kanaal" de intensiteit instellen om dan ook zelf het spectrum te regelen. Ging wel via WiFi dacht ik. Zal nog eens zoeken. Ook rete duur trouwens.

                      :edit: https://www.heliospectra.com/led_grow_light_products

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Ik had van een restpartij TCI ledstrips op ebay een armatuur gemaakt.Bij deze alnog wat foto's van dit armatuurtje.

                        De strips zijn vastgeschroefd door het midden. Daar was genoeg plek voor een boorgaatje. Alleen maken de (iets bredere) schroefkoppen wel soms net contact met het metaal als ik ze wat strak aandraai. Dus daarom heb ik er wat plastic dingetjes tussen gedaan om sluiting te voorkomen. De drie strips rechts had ik een 3D print raamwerkje opgezet bedoeld om de druk van de schroeven wat meer naar de zijkanten te verplaatsen. Het bleek zonder die dingen ook prima te werken, dus de vierde heb ik maar niet meer geprint en alleen wat plastic stukjes ertussen gedaan tegen de sluiting.
                        lTCI_Front_DSC2471.jpg

                        Voor het klemmen van de drivertjes had ik ook klemmetjes geprint. Heb ook de korte stroomdraadjes vervangen door wat langer 2-aderig stroomdraad:
                        TCI_Back_DSC2472.jpg

                        Voor de stroomvoorziening had ik een paneeltje geprint waar de stekker en 4 schakelaartjes bij elkaar zitten. Zo kan ik elke strip los aan of uit zetten. Ik namelijk normaal gesproken die tent niet vol staan. Zelfs als die vol staat, dan hebben stekken ook geen 100% licht nodig.
                        TCI_Power_DSC2473.jpg

                        Kan eventueel ook de drivers nog dimmen met de dip-switches.

                        Als laatste, het armatuur in werking boven wat vers gesnoeide moeders en stekjes:
                        TC_Hanging_DSC2476.jpg

                        Ben echt super tevreden met deze strips. Ze produceren veel meer licht dan de 220W T-neon die ik er eerst in had hangen. Terwijl het verbruik nu maar 100W is.
                        Deze strips waren bovendien maar 9 euro per stuk en dat is inclusief driver.
                        Wat ik mogelijk wel nog wil verbeteren:
                        - de ophanging liever met katrollen. Al gaat het met de tijdelijk aangebrachte kettingen ook wel prima eigenlijk.
                        - wellicht beter die drivers dicht maken, maar ben dan wel bang voor de warmte. Die drivers worden ook nog best warm.
                        - zit nog te denken aan wat fans die over het armatuur blazen. Dat geeft wat circulatie in de tent en koelt de alu-sltijstrips wat

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                        • Bringdown
                          Bringdown commented
                          Editing a comment
                          Prachtig, als je fans boven het armatuur gaat hangen zou ik toch aanraden om ze naar boven te laten blazen, zuigen ze lucht aan die over het armatuur moet komen en blazen direct je afvoer/filter in, zonder verse lucht onderin te verstoren.

                        • Wietefras
                          Wietefras commented
                          Editing a comment
                          Ik wilde ze eigenlijk horizontaal over het ding laten blazen. Op twee hoeken en dan in tegengestelde richtingen zodat het een soort "tornado" zou worden.

                          Moet zeggen het prima gaat zonder fans. Dus ik denk niet dat die er nog gaan komen.

                        WoW Wietefras dat heb je mooi in elkaar gezet.
                        De technologie van LED gaat wel snel vooruit

                        Comment


                          Het is natuurlijk maar hobby spul, maar zo kun je ook voor weinig geld en met weinig moeite toch wat leuks in elkaar zetten. Komt geen solderen of uitzoekwerk aan te pas. Frame in elkaar schroeven draadjes in de gaatjes steken en gaan met de banaan. Of liever geen bananen in de wietkweek, maar dan iets anders wat "gaat".

                          Je zou bij wijze van spreken wellicht ook twee van die strips in een T-neon kap kunnen monteren en dan upgrade je voor 20 euro je oude T-neon armatuur. naar een 50W led armatuur.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Ik heb de meeste componenten nu in elkaar gestoken. Fatsoenlijke draad met vaste kern vond ik nog het meest moeilijke te krijgen. Rest mij nog de potmeter aan te sluiten maar de batterijen van mijn mulitmeter blijken op te zijn. Morgen dus even nieuwe halen en kijken welke pootjes zodat de potmeter ook logisch draait. Hoewel het allemaal heel simpel en duidelijk aangegeven wil ik eerst even zo veel mogelijk door meten. De led driver mag niet zonder leds en minimaal 2 leds aangezet worden dus sub onderdelen testen gaat m niet worden. Ga morgen nog proberen eea door te meten en proberen de fans aan te slingeren en dan het armatuur te proberen. Hoef ik alleen nog een kast te bouwen

                            Leermomenten:
                            Draad die in de ideal houders past zit tussen de 0.25-1.00 mm2.
                            Met een paperclip kun je boven het draadje steken om de draad er weer uit te krijgen.

                            Mocht iemand willen, ik kan een cad file van de setup/onderdelen versturen via pb.

                            -Groot
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.

                            Comment


                              Mag geen twee foto's tegelijk uploaden
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 1 photos.

                              Comment

                              Bezig...
                              X