Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED DIY tutorial voor noobs

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LED DIY tutorial voor noobs

    Dank je wel Wietefras! ��
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      Re: LED DIY tutorial voor noobs

      Durf je het niet aan om zelf iets te bouwen?

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: LED DIY tutorial voor noobs

        Nee, eerlijk gezegd op dit moment niet.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          Re: LED DIY tutorial voor noobs

          Ik wel......maar dan als aanvulling op mn Mars.
          (eigenlijk meer om wat te prutsen/testen)
          Net dus 20 stuks 10 watt cob(jes) besteld, Epistar.......lekker budget.
          Drivers heb ik via mn werk kunnen regelen, elke cob zn eigen driver.
          Nu alleen nog even wat koelers scoren.......kan wel passief denk ik.

          Comment


            Re: LED DIY tutorial voor noobs

            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
            Nee, eerlijk gezegd op dit moment niet.
            Wussie

            Comment


              Re: LED DIY tutorial voor noobs

              Wussie? Of bedoel je wussy?

              Dan maar een wussy voor nu, ik weet waarom ik nog even geduld moet hebben om zelf aan de slag te gaan
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                Re: LED DIY tutorial voor noobs

                Voor mensen die wat goedkopers willen, doe dan geen Epistars of andere Chinese COBs die inefficient zijn en snel stuk gaan, maar op zijn minst de Citizen CLU048-1212. Die kosten $10,35 per stuk bij Kingbrite. Als je dan echt het geld niet hebt voor een heel efficient armatuur, dan kun je ze op 50W tot 65W per stuk draaien en dan heb je aan 6 tot 7 stuks wel genoeg per vierkante meter. Dan zijn ze trouwens nog steeds vergelijkbaar in efficientie met de COBs die ik heb in mijn armatuur.

                Bij de huidige generatie COBs zou ik nu gaan voor 2,3umol/s/W en dan moet je ze tussen de 24W en 37W draaien. Heb je er dus twee keer zoveel van nodig (of grotere COBs nemen).

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  Re: LED DIY tutorial voor noobs

                  tering zelfbouwen voor een euro per watt moet nu toch wel te doen zijn
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment


                    Re: LED DIY tutorial voor noobs

                    Dank voor de toelichting Wietefras!

                    Als ik besluit zelf te gaan bouwen, staat mijn man erop om mij te helpen, en helemaal als ik met elektra aan de gang ga .
                    Maar aangezien hij de komende weken zijn schouder absoluut niet mag belasten ivm een operatie wacht ik wel even totdat hij groen licht krijgt van de dermatoloog. Tot dan houden we het maar 'Zen' in huis .
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      Re: LED DIY tutorial voor noobs

                      Ik snap dat Epistar 10 watt cobjes nou niet echt de beste keus is.
                      Maar de 10 watt drivertjes (20stuks!) waren gratis. (In ruil voor wat laswerk)
                      En als aanvulling op m'n 400 Mars zal het best wel werken en het leek het mij wel geinig om op deze manier wat led-diy ervaring op te doen.
                      Citizen/Cree leds is dan waarschijnlijk de volgende stap. [emoji6]

                      verstuurd vanuit mijn kweekruimte

                      Comment


                        Ondertussen effe gemeten en je kan de hlg240 1750 A intern dimmen tot een 170 watt.

                        Comment


                          Heb je wel een meter die goed overweg kan met de "power factor" (cos phi), want die loopt ook wel wat af als je gaat dimmen.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Geen idee. Ik plug dat ding in en lees af wat er op het scherm staat Meer ken ik er niet van.

                            Comment


                              Groeirat heeft een nieuw filmpje geregisseerd.


                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                Ik ben een totale leek op het gebied van elektra, knutselen eindigt meestal in een hoop gesneuvelde onderdelen maar ik ben niet bang om iets uit elkaar te draaien. Meestal krijg ik het ook weer (redelijk) in elkaar gezet. Ben gewoon een beetje lomp af en toe

                                Ik heb bij TDL een lamp gekocht, de TGL-220, voorzien van de upgrade naar CXB3590. Deze hangt nu in mijn hok en heeft 2 Mars Hydro 300 lampen vervangen. Aangezien mijn hok 1,2 x 1,2 m groot is, en de TGL-220 geschikt is voor 0,6 x 1,2 m, dient er dus nog 1 te komen hangen.

                                Nu zag ik op het internet een aantal filmpjes waarin de Mars Hydro voorzien wordt van COB's en nu speel ik met het idee om mijn 2 Mars Hydro lampen ook om te bouwen. Het klink mij allemaal als chinees in de oren, het aansluiten op zich lijkt mij wel te doen, dat durf ik wel aan.

                                Mijn vraag is nu ; heb ik, met de de setup die ik voor ogen heb, hetzelfde licht als de gekochte TGL-220 ?

                                De TGL-220 is opgebouwd uit ;

                                4 Stuks CXB3590-0000-000N0HCD35G 36V CREE USA
                                1 Stuk DRIVER MW HLG-185H-C1400A
                                1 Stuk DRIVER MW APV-8-12 (Als ik het goed heb stuurt deze alleen de fans aan ?)
                                En nog wat componenten zoals fans, COB holders e.d. , voor mijn vraag niet van belang.


                                De Mars Hydro is opgebouwd uit :

                                2 Stuks Drivers, A & B met dezelfde specs (op het eerste oog ?) echter op B is ook de fan aangesloten. Zie de foto's voor de specs ;

                                IMG_3148.JPG.jpeg

                                IMG_3149.JPG.jpeg


                                De Mars Hydro ziet er van binnen zo uit (open geschroefd, links zie je de heatsink met daaronder een aluminium plaat met de kleine LED lampjes, zijn nu niet te zien , zitten nu aan de onderkant) :

                                IMG_3150.JPG.jpeg
                                Attached Files
                                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                                Comment

                                Bezig...
                                X