Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2E KWEEK - Backyardplant gaat Kruisen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Zelf vind ik Dat ik er nog laaang niet genoeg van af weet, en de grootste valkuil is de illusie van kennis natuurlijk, dus ik hoop m'n hele leven te blijven leren en lezen natuurlijk! Doe dan ook m'n best zoveel mogelijk te lezen om zoveel mogelijk kennis op te doen, ookal gaat al het lezen soms wat te ver omdat het teveel wordt..

    Vind het ook erg interresant en leerzaam

    nee nee heel begrijpelijk! Ik hoopte dat je daar misschien wel zin in zou hebben, en zo niet of je toevallig weet waar die informatie ongeveer staat, gezien ik zelf ook inderdaad zoalst je opmerkt al van alles aan het lezen ben, maar het speciaal wat ik wil weten lezen is nogal lastig, misschien dat jij het wel wist te vinden (had natuurlijk al gelezen hoe je Google gebruikt omdat de zoekfunctie het hier niet zo lekker doet, maar ik weet niet echt waar ik precies op moet zoeken..


    Hmmm.. ik begrijp heel goed wat je bedoelt, ik ben gelukkig steeds meer aan het leren (lezen) en heb ondertussen al het besluit te maken eerst te proberen die f1 hybride Shaman (die perfect voor buiten is) een mannetje met de juiste pheno kruisen met een vrouwtje met de juiste pheno, de uitkomst buiten neer te zetten gezien dat eimd april klaar zou moeten zijn. (Niet meteen eind april, ff rust gunnen) Als het goed is zou dit het soort al een stuk stabieler maken op paars,
    als beide heterozygoot zijn heb ik (paars is dominant P groen is reccesief p) Pp x Pp = PP, Pp, Pp, pp (autocorrect bleef hier Pp van maken)

    hopen op een goede moeder

    want die PP wil ik buiten hebben (stekje binnen in bloei en vast kruisten om te checken of ik wel PP heb en niet Pp. Nakomelingen in 2 weken in bloei zetten zoals SoG doet, puur om te checken en kijken of ik met het juiste plantje werk. Ivm hitte zo snel mogelijk weer omhalen. Zo weet ik zeker dat ik m'n buitenplant niet voor niks in zaad verander) en buiten kruisen met een Qleaner (mannetje gewoon ff regelen binnen onder led ofzo, bedenk wel iets.)

    maar dat zou in principe moeten werken voor zover ik het heb begrepen.. moet alleen nog ff kijken hoe t allemaal loopt.
    Last edited by BackYardPlant; 6 March 2017, 21:12.

    Comment


      #62
      pP x pP = PP, pp, pP en Pp trouwens. Het is ook handig om dominant als hoofdletter te nemen en recessief als kleine letter.

      F1 hybride maken (perfect voor buiten, want? De verpakking belooft dat?) -> uitkomst gaat naar buiten rond eind april.
      Dan
      F1 hybride selecteren op groene eigenschappen volgens je tekst (P) + stekje bloeien als controle -> F1 buiten doorkruisen met Qleaner.
      Zo begrijp ik het goed?
      Dat is wat overzichtelijker dan een lap tekst

      Let ook op: shaman x shaman geeft geen f1 hybride, maar een f2. Die is niet hybride omdat je dezelfde soort met zichzelf kruist.

      Nog voordat je begint met schema's, lijkt het me goed dat je even kijkt wat voor vlees je in de kuip hebt. Stel dat je geen mannen hebt, dan is de moeite van het opschrijven en uitdokteren voor niets. Check je pheno's wanneer de tijd rijp is, dan pas kijken of je er mee door wilt gaan. Als het kutwiet is, kun je beter niet gaan kruisen bijvoorbeeld.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #63
        Als je naar het profiel van LR2 gaat, zie je (volgens mij) een overzicht van al zijn berichten en die zijn voor 99,8 % allemaal de moeite meer dan waard. Want als de didactische knobbel van LR2 geprikkeld wordt, geeft hij zomaar, in andermans topic, een mini college over zeer boeiende en uiteenlopende onderwerpen. En er staan er hier inmiddels al heel wat op het forum!

        Monty/Flintstoned is denk ik niet meer via zijn profiel te bezoeken omdat hij hier een ban heeft, maar ws nog wel via de zoekfunctie.
        Hij is op weedforum.eu te vinden als Lastpak en daar ook regelmatig op de chat te vinden. Maar eenmaal op dreef is Monty/Flint/Lastpak niet te stoppen met zijn uitleg, dus trek er maar wat tijd vooruit

        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #64

          Comment


            #65
            20170309_072751.jpg






            Beetje spelen met m'n planten vind ik zelf nooit verkeerd. Ondanks dat ze nu niet zo extreem groot is, 't is een sativa, dus denk dat dat nog wel een leuk dingetje word


            Voorderest niet zoveel bijzonders..

            op een inie minie dingetje na dan

            Kennen jullie deze? Frisian-Duck-Dutch-Passion.jpg






            naja. 150411f831c9eb683819518fb527830d.png






            Ah.
            Frisian Duck komt uit DucksFoot? Das wel een erg bizare naam, lijkt verdacht veel op de vorm van dat blad ..

            hmm..

            ff opzoeken hoe die eruit ziet hoor.. duck3.jpg
            duck-foot-720x496.jpg
            Last edited by BackYardPlant; 19 March 2017, 00:40.

            Comment


              #66
              Doe zo verder. Ik lees graag mee. Alles snappen is iets anders
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #67
                harstikke leuk! iets met meer zielen meer vreugd, toch?

                Comment


                  #68
                  Over de Duckfoot ben ik nog niet echt een positieve ervaring tegengekomen, dat het bij jou dan de eerste mogen zijn
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                  • BackYardPlant
                    BackYardPlant commented
                    Editing a comment
                    Daar gaan we gewoon voor!

                  #69
                  20170318_104558.jpg




                  en Ducksfoot 20170319_001130.jpg




                  Die gewoon leuk de kleren kan krijgen en straks op 12/12 mag groeien.


                  13 vingerige bladeren ziin niet zo zeldzaam toch?
                  't ziet er wel leuk uit though. 20170318_105735.jpg





                  Maandag mogen ze op 12/12 wou het eigenlijk van t weekend doen maar dat word het hem niet meer. Ze zijn 4 weekjes oud nu. Die ducksfoot 1 dag. 1/5 ontkiemt maar 1 is genoeg. K heb indien nodig 1liter 40 ppm zilverwater, dus zelfs als hier geen mannetje tussen zit zal k er voor zorgen dat ik iets kruis. Ze zijn sowieso al een beetje voor herma gevoeligheid getest door de stress en ik heb alleen bij Shaman B 1 dingetje gezien waarvan ik nog steeds niet zeker weet of t wel een banaantje was. Maar we gaan gewoon voor een mannetje natuurlijk (lees je ook niet vaak)

                  Nouja, ik vind dat ze er wel mooi bij staan. Eens kijken of dit nog wat leuks kan worden.
                  Last edited by BackYardPlant; 19 March 2017, 00:39.

                  Comment


                    #70
                    Mooi, keep up the good work!
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #71
                      Mooi blad zeg met die 13 vingers, teken dat je heel goed bezig bent!
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment


                        #72
                        Hallo mensen!
                        alles staat er mooi bij, ze staan ondertussen al voor de 7e dag op 12/12 maar k zie nog niet veel voorbloei.
                        komt wel. Kan niet wachten tot ik kan selecteren en er ook wat uit kan halen 20170327_081731.jpg
                        20170327_081713.jpg

                        De Ducksfoot in het midden staat er bij puur om mee te kruisen gezien t er op lijkt dat k alleen vrouwtjes heb.

                        maar er is me toch iets waar ik me aan erger!

                        ik weet niet waarom, en hoopte dat jullie dat wisten, maar om de een of andere reden komt er om de zoveel tijd een gepiep zoals een soort alarmklok uit de lampenkap.

                        geen gein.

                        ik vraag me af wat het is/veroorzaakt en wat ik er mee moet doen.. iemand tips?

                        zowel voor die aan ging als nu die aan is maakt ie dat geluid t gaat steeds sneller piepen en dan stopt t weer voor n paar minuten
                        Last edited by BackYardPlant; 27 March 2017, 09:01.

                        Comment


                          #73
                          mooi veldje maar ik zie geen krekels,ik heb er hier 6000 en bijna geen blad meer over
                          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                          Comment


                            #74
                            T zijn nachtdieren dus ik zie ze ook bijna niet.. ze zijn er nog wel, dat hoor k elke nacht.
                            God wat een kut geluid als ze volwassen zijn zeg image_286701.jpg


                            maar is nog niks vergeleken met de tent afzuiging en eerlijk gezegd kan het soms heel rustgevend en slaapverwekkend werken die krekels wat juist wel fijn is

                            maar de bidsprinkhaan Nikita leeft helaas niet meer dus de krekels moeten eigenlijk weg alleen nu zouden ze buiten bevriezen en ze dat aandoen vind ik ook weer zo wat..
                            Dus even wachten op beter weer en dan kan ik ze vrij laten ergens ver ver van huis


                            PUNT OVER DE LAMPENKAP: HIJ DOET HET OM DE TIEN MINUTEN.

                            iemand een idee wat het is en hoe ik het stop?

                            Comment


                              #75
                              Denk dat het je VSA is?
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                              • BackYardPlant
                                BackYardPlant commented
                                Editing a comment
                                Ik denk persoonlijk ook dat het m'n VSA was.
                                op magische wijze is die uit zichzelf gestopt, ik hoop dat dat zo blijft.
                                Als die het weer doet moet ik weer een oplossing zoeken, t is of de lamp vervangen of de kap, maar beide zijn nog geen 1,5 maanden oud/in gebruik
                            Bezig...
                            X