Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De race naar resultaat met een minimaal budget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedemorgen!

    Daar zijn we weer met een nieuwe dag en nieuwe kansen. Ik heb de planten niet meer geknipt en dat ga ik ook niet meer doen.

    Maar wat ziet mijn oog: gele bladeren. Misse boel.

    20191121_093237.jpg
    Onder de LED lamp ziet het er helemaal afschuwelijk uit. Zo meteen maar even de bladprobleemoplosser erbij pakken want dit is denk ik niet goed.

    Ook ben ik enorm verbaasd over een grote skunk:
    20191121_093229.jpg
    Deze zit echt helemaal vol met toppen. Een topper!

    Tijd voor DJ Weed en de overzichtsfoto:


    20191121_093208.jpg

    Een fijne dag gewenst!


    Attached Files
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


      Goh, dat geel kan ook gewoon de ‘herfst’ zijn voor je plantjes. Ik was twee weken geleden ook erg in paniek ​​​​​​ ...

      als je witte bloeihaartjes (dus niet je trichomen) hier en daar al bruin beginnen te worden zou dat normaal zijn ... maar ook voor mij is het de 1e ronde.

      Iemand meer ervaren zal nog wel reageren. K ben wel jaloers op de ruimte die je hebt ... ik heb lang moeten onderhandelen voor 60 op 60. Maar in zal vast niet de enige zijn in een licht afkeurende relatie wat zelf kweken betreft.

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Dat zou misschien kunnen. Het ziet er in ieder geval veel erger uit onder het LED licht dan als de lampen uit zijn. Dan valt het wel mee.

        Ja de ruimte is dan weer het voordeel van single zijn.


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Is dezelfde plant waar 2 weken geleden het probleem begon.
        Dat zet nu door.

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Ja deze heeft het al een tijdje het begon nog niet zo erg maar nu is het toch best veel. Kan dit ook een beetje het einde van het leven van deze plant inluiden? Ik ga de bladprobleemoplosser er maar bij pakken. Helaas kan ik hier niet zoveel aan doen omdat het geld weer eens op is. Geen supplementen dus. Hopelijk houdt de plant het uit tot het einde.


      Goedemorgen!

      Even een kort berichtje vandaag. Ik heb waarschijnlijk de griep te pakken dus echt veel zin heb ik niet vandaag.

      Toch maar even beginnen met DJ Weed!

      20191122_104952.jpg

      Nu snel het bed weer in.

      Attached Files
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Beterschap!

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Thanks!

      Goedemorgen!

      Iets beter maar nog steeds de griep. Even een plaatje voor de dames!

      20191123_085921.jpg
      Die rechter plant zit echt bonk vol met toppen. Ze zijn alleen nog wat klein.

      Een fijne dag!



      Attached Files
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


        Goedemorgen!

        Daar zijn we weer met de dagelijkse fotoshoot:

        20191124_094254.jpg

        Heb een van de planten geen water gegeven omdat de pot nog zwaar genoeg was. De overige planten heb ik het gebruikelijke (3ml bloom voor Haze 5ml bloom voor Skunk) gegeven.

        Het is zondag en ik ben nog steeds niet goed in orde. Gelukkig kan een muziekje nooit kwaad!



        Een fijne dag gewenst!

        Attached Files
        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


          Hmm..
          De lampen zou ik niet zo tegen het filter aanhangen. Alhoewel het filter lucht aanzuigt zal het de koeling van de lampen belemmeren (als je ventilatieroosters (deels) blokkeert).
          Bovendien hang je iets wat warm wordt en elektra bevat, tegen brandbaar materiaal (de stofhoes) aan.
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            Bedankt hoor maar ze hangen ook onder de filter. Ik zat op een stoel. Als je goed kijkt lijken ze ook wat schuin te hangen. Gezichtsbedrog. Er zit nog zeker 10-15cm tussen de hoes en de lampen.


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Ah dat is mooi

          Goedemorgen!

          Gelukkig gaat het alweer een stuk beter. Dus straks als de huishoudelijke hulp weg is maar weer eens een langer verslag schrijven.

          Ik heb alleen wel een vraagje:

          De wiet die ik (te vroeg) geoogst heb ruikt enorm zuur. Een beetje als zure melk of kaas. Nu heb ik op de seedfinder gekeken naar Cheese wiet en dat is een afstammeling van Skunk #1. De te vroeg geoogste wiet is ook Skunk.

          Maar kan dat naast de genetica nog andere factoren hebben? Zoals voeding? Nouja eigenlijk weet ik zelf het antwoord al wel.

          Ze staan vandaag 38 dagen in bloei. Volgens de zaadbank moeten ze 45-50 dagen. Wordt het dan al tijd om te gaan spoelen?

          Straks ga ik even met de microscoop naar de trichomen kijken of ik al wat amber zie.

          Verder is de werking van de wiet nou niet speciaal te noemen. Ik denk een hele kleine head-high te voelen maar meer is het niet. Ik heb bij het roken van deze eigen wiet eigenlijk constant de behoefte om coffeeshop wiet te gaan kopen omdat het wel werkt.

          Is dit gewoon de Skunk gewoon niet zo sterk als de Sensi Star van de coffeeshop is of komt dit door het vroege oogsten?

          Veel vragen zo op de vroege ochtend.

          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Skunk 'stinkt' en kan zurig ruiken, vandaar ook de naam (het betekend letterlijk stinkdier in het Engels ).
            Alleen een lichte head-high? Dat is precies wat je kan verwachten als je te vroeg oogst

          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            Ah dus zat ik daar niet helemaal mis!

            Ja dat moet inderdaad komen door het vroege oogsten. Toch ziet deze plant er behoorlijk "af" uit in tegenstelling tot de andere planten. (De hazen, die toch langer moeten bloeien, zijn verder dan de twee andere Skunk planten.

            Ik ga me vandaag eens even goed inlezen over hoe je kunt zien dat een plant klaar is. Bloeihaartjes bruin en trichomen amber.

            Toch komen we wel stapje voor stapje bij de finish. Het is alleen wel een hele hele hele lange rit geweest voor me. Met veel gegoochel hoe ik nu weer aan mijn wietje kwam. (Te vroeg geoogst, links en rechts wat geld genereren voor de coffeeshop. Ben daar wel wat klaar mee. Zou heeeeel fijn zijn als ik straks een eigen voorraad heb die ook gewoon werkt als goede wiet.)


          • JFall
            JFall commented
            Editing a comment
            Ben je er al uit of je al moet gaan turen naar amber ?
            Zo, nee ......begin daar niet te vroeg mee ,.....Il capo dei tutti capo.. van het forum (QNQ) heeft een goede tip iig,
            maar ik kan het even niet helemaal boven halen,.....maar niet gaan staren voor de eindtijd volgens de zaadboer,
            en niet geloven dat wiet goed is binnen 8 weken echte bloei.......dus alleen kijken voor de lol......kun je gebruiken
            en luister naar die lekkere snack kroket

          Dit zijn de trichomen van de wiet die ik te vroeg geoogst heb

          WIN_20191125_10_39_12_Pro.jpg

          Er hangt wel een amber gloed overheen. Maar zie ik hier dan voornamelijk milky of clear trichomen?

          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


            Goedemorgen!

            Eindelijk weer eens een verslag waarbij ik weer in het land der levenden verkeer.

            Dit verslag schrijf ik nadat ik 3 lorazepam (benzodiazepines) naar binnen heb geklapt samen met een stinkende headhigh te vroeg geoogste wiet joint.

            Die combinatie is wel aangenaam.

            Maar een verslag is geen verslag als we niet eerst even een liedje opzetten met behulp van DJ Weed.



            Eerst dan even de overzichtsfoto:
            20191125_105917.jpg

            Deze plant is al onderwerp van mijn sadistisch schaarbeleid geweest:
            20191125_105952.jpg

            Zojuist de toppen even bekeken maar ik zie voornamelijk milky. Deze mogen nog wel even helaas. Maar goed de eindstreep komt elke dag een stukje dichterbij.

            Heb al weken zoiets van: nog 3 weken. Dat heb ik dus vandaag weer. Elke dag duurt het gewoon nog drie weken.

            Hopelijk kan ik in de toekomst iets beter inschatten wat de werkelijke oogstdatum wordt want dit is vrij kut.

            Bovenstaande plant gaat als eerst om. Hopelijk kan ze zeer binnenkort want ik zit nu in een hele nare cycle. 3 dagen geen wiet, dan een avondje of twee dagen wiet en dan weer drie dagen niet. Volgens mij kan ik dan beter helemaal stoppen voorlopig dan om telkens weer een klein beetje te roken en dan weer dagen zonder te zitten.

            Maar goed ik heb mooi lorazepam (en veel) weten te fixxen bij mijn therapeut. Deze shit is echt ernstig verslavend. Dus ik ga het ook gebruiken als partydrug. Het is eigenlijk voor een week waarbij ik elke dag 2 tabletjes moet nemen. Maar als ik dit ga doen raak ik lichamelijk verslaafd. En dat ben ik al eens geweest aan benzodiazepines en daar vanaf komen is als of je even een half jaartje door de hel moet. Vandaar dat ik ze in 2 dagen op ga eten ter vervanging van de wiet.

            Verder hoop ik links en rechts nog wat geld los te peuteren voor coffeeshop wiet. Zo lang totdat deze ellendige planten nou eens klaar zijn. Mijn god ik weet niet of deze hobby wat voor mij is. Ik heb veel te veel ongeduld en te weinig geld om dat ongeduld bij de coffeeshop weg te gaan paffen.

            Ik zou teleurgesteld in mijzelf zijn als ik de planten op heb voordat ze oogstrijp zijn. (En ik heb er al een half op)

            Maar goed op dit moment gaat het in elk geval goed. 3 lorazepammetjes geklapt en nu een zure Skunk erbij. Gaat goed!

            WIN_20191125_10_39_12_Pro.jpg

            Dit zijn de trichomen op een stuk wiet wat ik te vroeg heb afgeknipt. Dit vind ik er eigenlijk helemaal niet slecht uit zien. (Amber/Milky)

            Alleen was dit van de hoofdbud. Die is inmiddels helemaal gesneuveld en bijna opgerookt. De sidebuds hebben allemaal nog flink cleane trichomen.

            Ik weet wel wat ik volgende ronde ga doen. In elk geval goed uitzoeken welke zaden ik nodig heb. Ik bedoelde in deze kweek Sensi Star ipv Sensi Skunk. Verkeerde soort gezet dus. Maar we verzinnen er wel iets op zodat ook dit goed gaat smaken.

            Langzaam komen we wel door de weken heen. En ik ga zeker een tweede kweek zetten. Geen auto's dat keer! Maar dan moet ik eerst een degelijke tijdschakelaar kunnen kopen. Dat wilde ik doen met het geld dat ik bespaar op de coffeeshop. Dus ik hoop dat ze nog in werking gaan toenemen. Anders ben ik genoodzaakt nog steeds af en toe naar de coffeeshop te gaan om de sensistar te kopen.

            We gaan het meemaken. Op het moment voel ik me in ieder geval goed. Niet angstig. En dat door 3mg Lorazepam en een early-Skunk

            Dan was dit mijn verslag voor vandaag.

            Onthoud: Zet altijd een liedje op!

            Een hele fijne dag gewenst!


            Attached Files
            Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
            Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

            Comment


              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


              • kweek0r
                kweek0r commented
                Editing a comment
                Ja je hebt wel gelijk. Ik zal er wel wat op letten. Beter om voorlopig een blowpauze in te lassen. Als me dat lukt. Bedankt voor je zorgen.


              Pam is enkel top als het om Pamela’s gaat.

              Comment


              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                ma dan wel 30 jaar geleden toch

              Goedemorgen!

              We leven nog! Ondanks de begrijpelijke kritiek. Toch ga ik de komende tijd die pammetjes wel zo inzetten. Ik heb ze eerder dagelijks voor vast in genomen zoals de arts dat voorschreef. Ik was kneiter verslaafd geraakt en heb er maanden overgedaan om met een schema van die rommel af te komen. Nu wil ik gewoon een of twee keer per week wat nemen maar niet meer dagelijks.

              De plantjes gaat het goed!

              20191126_094508.jpg


              Heb met mijn half vage hoofd gisteren wel weer een stukje van de Skunk afgeknipt. Die plant heb ik maar opgegeven. Hopelijk red ze het totdat de rest van de planten klaar zijn. Niet echt spijt van. Gisteren smaakte de Skunk die even wat daagjes had gelegen al een heel stuk beter.

              Wel werd ik wel wakker met vier boterhammen pindakaas in de verwarming. Ik kan alleen maar raden dat het de bedoeling was dat als avondeten naar binnen te schuiven.

              Nu snel douchen en naar mijn therapeutische werk waar er een draak van een project voor me klaar ligt.

              Nog 3 weken dan zijn ze klaar!

              Fijne dag gewenst!

              Attached Files
              Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
              Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Ha ha volgende keer een bordje onder de bammetjes, kunnen ze er niet tussen vallen

              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment

              • kweek0r
                kweek0r commented
                Editing a comment
                Haha goede tip Flip ! Ik weet niet wat ik dacht. Even de boterhammen ontdooien op de verwarming gok ik. Haha

                Zo kun je het ook nog zien Remco haha!


              WIN_20191126_17_33_54_Pro.jpg

              Wat vinden jullie van deze trichomen? Dit is van een stukje van eigen plant uit de oven. Ziet dit er niet erg amber uit of komt dit door de oven?


              Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
              Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

              Comment


              • kweek0r
                kweek0r commented
                Editing a comment
                Dat is jammer.


              • SweetMango
                SweetMango commented
                Editing a comment
                m.a.w heb je geen discipline.. =/

                Weetje, makkelijk van hier te zeggen aan de ene kant.. Weet niet wat je hebt, hoe het is ect..

                Maar, te vroeg oogsten vind ik wel dom. Maar dat is vgm wel duidelijk..

              • kweek0r
                kweek0r commented
                Editing a comment
                Kan zo zijn.

                Als ik eenmaal iets in mijn kop heb gaat dat er toch niet meer uit. Als ik in mijn hoofd die ene plant heb opgegeven dan kan iedereen hoog of laag springen maar dan gaat niets dat meer veranderen.

                Een roteigenschap ik weet het maar ik heb gelukkig alleen mijzelf er mee in deze.

                Ik heb nog 4,5 prachtige plantjes over maar die moeten nog wel even.


              Tot nu toe is dit wel het beste ovenwietje tot nu toe.

              Ik heb het afgeknipt daarna direct een uurtje op 100 graden. Daarna opbergen en afdekken. Dag laten staan. Daarna nog een maal een uur op 100 graden.

              Ruikt goed en smaakt goed.

              En werkt goed.

              Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
              Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

              Comment


              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment

              • kweek0r
                kweek0r commented
                Editing a comment
                Ja niet heel precies maar ik denk 400-500 euro in totaal.


              • SweetMango
                SweetMango commented
                Editing a comment
                ALs je nog 3 weken moet gaan tot je oogst, kan je dan beter niet je zaadjes nu gaan ontkiemen? Kan je gelijk door.

              Wiet drogen in de oven moet beneden de 50 graden!!!!

              Comment


              • kweek0r
                kweek0r commented
                Editing a comment
                Ja hopelijk is het niet nodig.


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment

              • kweek0r
                kweek0r commented
                Editing a comment
                True. Ik zal het proberen.

            Bezig...
            X