Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Ik hoop dat die tweepolige tijdklok werkt. Als de lamp gloeit door inductie (lange draden) dan helpt het niet.
    Eigenlijk heb je zoiets als dit nodig denk ik, maar dan gaan we knutselen

    (op deze pagina staat wat meer uitgelegd over ledlampen die blijven gloeien als ze uit staan)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik weet dat de oorzaak vaak door inductie komt door lange draden. In dit geval heb ik dat uitgesloten door de lamp rechtstreeks in het stopcontact te plaatsen waar normaal de tijdschakelaar in zit. Dit is een geschakeld stopcontact en zodra ik deze uit zet is de lamp ook echt uit. Vandaar de oplossing in een 2 polige te halen, vanmiddag weet ik of het werkt

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Aha oke dan gaat dat wel werken

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Update: Ik heb nu diverse tijdschakelaars geprobeerd, allen hetzelfde probleem. Dus op zoek gegaan op internet en daar las ik dat een tijdschakelaar werkt door 1 pool te schakelen waardoor er een condensator ontstaat tussen de nul en de fase welke net genoeg geleid om de lamp flauw te laten branden. Ook las ik info over lekspanning tussen de nul en de aarde. Mijn oplossing die daadwerkelijk werkt, de aarde uit het stopcontact gehaald. Omdat het licht nu ook echt uit gaat durf ik hem ook morgen wel op 12/12 te zetten, ik zal de duistere periode gaan verlengen dus morgen gaat het licht 6 uurtjes later aan dan normaal. PS.. het tijdschema klopt niet 100% want kwam erachter dat mijn tijdschakelaars allemaal iets in tijd verlopen over een periode van een week. Volgende ronde dan toch maar via de meterkast schakelen en een extra kabel trekken voor de zooi die niet geschakeld hoeft te worden.

    #77
    IMG_3263.jpeg IMG_3264.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Mooi man, ik moet altijd de kweek afwachten om de beworteling te bekijken.
      Je moet ze een dezer dagen op 12/12 zetten, anders kom je flink plaats tekort.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ja ben er ook bang voor. Dan toch maar het net laten zakken. Hangt al zo laag (35cm)

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat kan, maar zal niet nodig hoeven zijn. Laat nog maar ff hangen, nog ff afwachten hoe het zich ontwikkeld

    #78
    Zoals eerder vermeld gaat het licht nu dan eindelijk echt uit. Wat ik ook ontdekt heb is dat die Mars Hydro om meerdere redenen een kutlamp is. Geen interne weerstand die branden bij lage spanning voorkomt en het ergste van alles... hij blokkeert mijn wifi!!! Ik had eerder al dat vermoeden omdat ik toen de kast nog boven stond ik 's avonds geen wifi had (lamp aan). Echter kon ik die link pas met zekerheid leggen toen ik vanmiddag inlogde op mijn server. Zodra het licht uit gaat maakt de camera iedere 5 minuten een foto en upload deze naar de server (helaas geen interne kaart aanwezig). Zodra het licht aangaat stopt hij direct met uploaden. Om dit zeker te weten heb ik ook een ftp test gedaan met ingeschakelde verlichting. De camera geeft hier een onbekende foutmelding. Zet ik het licht uit, werkt alles naar wens. Onderstaande timelapse zal dus wellicht de laatste zijn omdat ik nu ook het lichtlekprobleem verholpen heb en er vanaf nu dus vrijwel niets meer te zien is op de camera. Opvallend is overigens het verschil in "activiteit" van de planten. Dit filmpje is dus een timelapse over een periode van 6 uur duisternis. Wachtwoord: jd

    Lopend Verslag

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      denk dat ik op zoek moet naar een utp kabel. Lost alles ineens op.

    #79
    Update: Dag 30. Omschakeling naar 12/12

    Op dit moment zijn de plantjes druk met hun eerste volledige nacht van 12 uur. Eigenlijk wilde ik pas einde van de week omschakelen maar ik ben bang dat ik dan toch echt ruimte te kort ga hebben. Vanavond zal ik vermoedelijk de eerste delen van de Powerplant moeten binden. Moet ik de bladeren ook binden of gaat het alleen om de takken waar meerdere bladeren aanzetten? En in het geval van het laatste, wat doe ik met die bladeren? Ik heb even 1 foto geplaatst van gisteravond. Kunnen jullie aangeven wat ik precies moet binden?IMG_3276.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      en niet geheel onbelangrijk... wat doe ik met al die takken die lager zitten? Wachten tot die boven zijn en dan ook binden of er af knippen?

    • Klutser
      Klutser commented
      Editing a comment
      ik heb niets gebonden maar alles onder het net gehouden en geplooid,die zijtakken vinden wel het licht, anders knippen wat het zeker niet zal halen

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Als ze een week of 2 op 12/12 staan zijn ze ver uitgegroeid en dan zie je wat het niet haalt en weggehaald kan worden.

    #80
    D0D67EC1-62CB-4425-AB73-59B0928B3FBC.jpeg 1 dag op 12/12....

    plant ziet er opmerkelijk fitter uit. Vreemd genoeg ook wat verbrande punten op tot nog toe 1 blad. Kan er weinig aan doen. Blumats staan dicht, geef niet handmatig water totdat de eerste grond droog lijkt. Voeding die ze krijgen is hetgeen in de grond zit. Gezien de wortels kunnen ze die waarderen, komen inmiddels rondom de pot uit. Denk zelf dat ze goed gaan maar maak me nog wel een beetje zorgen over de hoogte.

    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      No worries mate
      Staan er beterder bij ja!

    #81
    Inmiddels zit de eerste cyclus van 12 uur licht er ook bijna op... Powerplant heb ik 1 takje vast van gebonden met ijzerdraad. Dit is niet ideaal dus zo even nieuwe tiewraps halen. Ik hoop maar dat ik het goed doe. Ik ben bang dat als ik de powerplant nu bind dat het laten zakken van het net straks nog wel een dingetje word. Maar goed, als het echt niet anders is heb ik inmiddels een manier gevonden om de overige 3 potten te verhogen zonder de blumats te hoeven verwijderen. Ik ben overigens benieuwd wanneer ik deze weer aan kan zetten. Planten lijken nog steeds voldoende water te hebben en zien er prima uit dus ja, waarom zou ik daar nu wat aan veranderen. Mijn ervaring was de vorige ronde dat na inzetten van 12/12 de waterbehoefte wel omhoog vloog (na 3 dagen 12/12 i.p.v. 0,3 naar bijna 1 liter per dag) maar daar had ik toen nog geen blumats in staan. Nu hebben de blumats er steeds in gestaan waardoor de bodem behoorlijk vochtig was (neemt niet weg dat ik nog niet eerder zo'n snelle en complete wortelgroei heb gezien bij deze leeftijd) en ik vermoed dus dat het vooral wat geleidelijker gaat met de blumats. Ik heb heel veel opgezocht over hoe ik teveel water herken maar ik heb behalve mijn vermoedens van te veel water eigenlijk geen enkel bewijs hiervoor. Ja, de plantjes hingen slap de laatste paar dagen maar ik denk haast dat dat door teveel licht komt (na 12 uur duisternis stond alles ineens fier overeind) wat dan nu in de bloeifase dus goed komt. Wat ik me nu wel nog even afvraag... de lamp moet voor de bloei eigenlijk omlaag maar de PP is ruim 20 cm hoger en die verhindert dat dus. Gokken dat de rest er deze week bij komt of toch alles omhoog zetten zodat we een hoogte hebben?
    Lopend Verslag

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ze lopen niet snel vanzelf leeg maar kunnen wel leeggetrokken worden omdat die kegels poreus zijn.
      Als de aarde erg droog wordt (meer dan 300mbar op een tensiometer) zuigt die als het ware het water uit die kegels.
      Eind van de kweek mis ik meestal wel 1-2cm water bij m'n Blumats en Tensiometer, dat is normaal.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Precies dat bedoel ik. Bij een werkende blumat trekt er een paar cm uit, als de grond droog valt dus wat meer. Maar dat weet je pas aan het einde van de kweek. Je kunt in ieder geval niet gewoon terug naar de oude ingestelde stand.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      al had dat wel gekund, ik ben helaas niet zo'n pietje precies dat ik er op tijd aan denk om de afstelling te markeren

    #82
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...35#post1412635

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Het grappige is dat ik precies dat had gedaan.... Maar vind dat dus te veel/zwaar werk. Wellicht dat het met dunner draad soepeler gaat. Heb vast nog wel ergens 2,5mm2 draad liggen.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Er is spandraad ( heel stug) en binddraad (soepel)

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      en installatiedraad dat is behoorlijk stug

    #83
    Terugkomend op het verhaal van Coco. Je zou dus ipv toppen ook dit spul kunnen gebruiken?: https://royalbrinkman.nl/configure-d...kking-en-bloei
    Lopend Verslag

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Nooit zoiets gebruiken is mijn mening. Dit spul is ook bedoeld voor de sierteelt, en zo goed als altijd schadelijk.
      Door al het gespuit van dit soort troep is er zoveel parkinson en andere ziektes. Als de bloemetjes maar mooi zijn...

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik gebruik sowieso geen boosters en dergelijke dus zou dit ook niet gebruiken. Het was het eerste middel wat ik tegen kwam toen ik zocht naar "apicale dominantie doorbreken". Wellicht dat er ook versies bestaan die wel geschikt zijn voor voedselgewassen.

    #84
    582A91FB-B44D-46A9-8C3A-0649289E03F3.jpeg DAG 2 12/12......
    Hoe dan??? Niet normaal hoe ze even omhoog knallen nu.
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat had ik al een paar keer gelezen en met de purple haze enigszins ervaren maar dit is echt extreem. Ben nu zo nieuwsgierig hoe ze er straks bij staan alsmaar licht weer aan gaat.. weer 10cm er bij? Zou voor de drie kleintjes wel heel mooi zijn

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Zet maar eens Amnezia Haze, die kunnen nog eens 1,5 x zo groot worden Heb laatst bij iemand een dubbel scrogrek moeten bouwen omdat hij zijn tijdsklok niet goed had ingesteld, die schoten veel te ver door...

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Het lullige is dat ik het juist van de blackberry’s had verwacht en minder van de powerplant. Blijkt dus precies andersom

    #85
    DAG 33 (DAG 2 12/12)

    Goedemorgen allemaal,

    Gisteren even een uitroeibeurt uitgevoerd voor die illegale onderhuurders met vleugels. Hopelijk blijven ze even weg, kan over 2 weken nog herhalen maar dan is het ook klaar. Afgezien daarvan gaat het erg goed. Moet wel even iets aan mijn luchtvochtigheid doen die was namelijk even opgelopen tot een piek van 95%. Inmiddels zit deze weer rond de 60 maar toch. Ik ga zien dat ik de afvoer naar buiten krijg, hij circuleert nu steeds het vocht waardoor het geheel steeds verder oploopt. Waar ik dan wel weer heel gelukkig van word is dat de drie kleintjes ineens een stuk minder klein zijn. Omdat het net dus zeer waarschijnlijk veel te klein is moet ik dus zo een keuze gaan maken wat ik waar ga laten. Dacht het net te moeten verlagen maar als dit nog 3-4 dagen zo doorgroeit moet ik eerder gaan verhogen. De PP drukt letterlijk tegen het net aan. Deze heb ik dus maar iets naar het midden toe gebogen. Knikken lijkt me toch eng. Zometeen nog wat detailfoto's... eerst de kids wegbrengen

    IMG_3296.jpeg IMG_3295.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      bedoelde de hoogte..

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Met plat binden op dat gaas hou je ze juist op dezelfde hoogte.

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Precies, dat is de bedoeling van een scrog

    #86
    Nog wat extra fotootjes... Je ziet dat de Blackberrys nu ook wat verder "openen" (je kan er tussendoor kijken).

    IMG_3298.jpeg IMG_3301.jpeg IMG_3300.jpeg IMG_3303.jpeg IMG_3297.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


      #87
      De critica blijft klein en ziet er enigszins vreemd uit. erg donkergroen. 1e 2 foto's zijn kleurecht, 3e is van boven de lamp genomen en dat levert een wat "warmere" kleurweergave op.

      IMG_3321.jpeg IMG_3322.jpeg IMG_3323.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


        #88
        De Powerplant heb ik wat bijgebogen, vastbinden lijkt me nog niet nodig maar morgenochtend toch ff checken.



        IMG_3307.jpeg IMG_3304.jpeg IMG_3315.jpeg IMG_3317.jpeg IMG_3316.jpeg IMG_3305.jpeg
        Attached Files
        Last edited by Voor het eerst; 24 January 2020, 00:20.
        Lopend Verslag

        Comment


          #89
          Lopend Verslag

          Comment


            #90
            CD5F8818-B927-4D7B-9591-58061BC42A83.jpeg D0679FED-0D0F-4F6B-B058-CA9D7A1D1651.jpeg Misschien komt het toch nog goed hoewel de critical wel een kleintje blijft
            Lopend Verslag

            Comment


            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Alles komt goed met een beetje geduld
          Bezig...
          X