Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Hallo voor het eerst.
    ten eerste bedankt voor je verslag.
    ik heb een paar vraagjes van wat ik tegen kwam in jou verslag.

    1e hoe groot is jou kweek ruimte? Ik begrijp dat jij een hydro 3000 hebt.

    2e ik zag dat jij een filmpje hebt gemaakt in het donker misschien zit er rode lampjes bij de lens?

    3e toen de plantjes nog in de groei waren srond jou lamp toen op 100% power? Ivm over verlichting

    bedankt

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Mijn ruimte is 120x90x180cm. Er zitten weliswaar rode lampjes bij de lens van de camera maar die zijn uitgeschakeld en voor de zekerheid afgedekt (evenals het lampje van de utp-aansluiting). Lamp heeft de volledige groeiperiode op 100% gestaan maar wel op ruim 80 cm erboven.

    #92
    Ik heb mij even verdiept in de mars hydro ts 3000 is best een zware lamp en dacht dat je die kon dimmen maar dat kan blijkbaar niet. Ik heb zelf 2 weken geleden een mars hydro tsw 2000 gekocht die zijn geschikt voor ruimtes van 120x120cm en die kan ik dimmen naar 75%50%25%.
    Ik heb mij laten vertellen dat van zaadje naar boven de grond 50% nodig heeft en tot aan de bloei 75% en vanaf bloei tot klaar 100%.
    Met groei hebben ze niet zo veel licht nodig als met bloei. Ook met overlicht kunnen bladeren lichter van kleur worden. De beste afstand tussen de plant en de mars hydro lamp is rond de 40 cm maar aangezien je niet kan dimmen zou ik hem ook wat hoger zetten. Maar goed ik ga toevallig ook scroge kweek doen maar kan helaas pas eind feb beginnen maar ga jou kweek zeker volgen ziet er goed uit.

    Comment


    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Mars Hydro ts2000 is geschikt om 120x120 te belichten in de groei, in de bloei is dit echter 90x90.
      Ik weet niet hoe groot je ruimte is, maar dat je er iig van op de hoogte bent. Pantera

    #93
    Klopt helemaal daarom heb ik de gulde midden weg genomen en een 100x100 tent bij gekocht

    Comment


      #94
      Pantera
      Lopend Verslag

      Comment


        #95
        Dag 37 (dag 6 12/12)....
        IMG_3379.jpeg Slechte Pano maar geeft wel goed de vulling weer...

        IMG_3375.jpeg IMG_3376.jpeg IMG_3378.jpeg IMG_3377.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


          #96
          Is het aan te raden om wat van die megabladeren weg te halen zodat het licht iets meer kan doorschijnen? Of zou dat teveel stress opleveren? Ik bedoel dan met name de bladeren van meer dan 30 cm
          Lopend Verslag

          Comment


            #97
            Wellicht dat verlagen van de lamp een optie is om het voedingsoverschot te compenseren
            Zo werkt het niet volgens mij (of kan ik wat bijleren? )

            de bladeren van meer dan 30 cm
            Zo groot?! Even ter vergelijking, een A4tje is 297mm lang..

            Je dames zien er gezond uit, ze zullen er weinig last van hebben als je wat blad verwijderd. Hou er wel rekening mee dat het de 'zonnepanelen' van je plant zijn. Ze leveren energie zodat de plant en de toppen kunnen groeien. Probeer dus niet te veel te snoeien en haal alleen het noodzakelijke weg..
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ik zou het ook zeker niet voor waar aannemen. Ik heb het nog nooit ergens gelezen en neem aan dat als het op feiten gebaseerd zou zijn dat het wel ergens beschreven was. Maar het lijkt erop dat de planten met meer licht meer voeding kunnen verwerken

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Als je nou 10 zonnepanelen op je dak hebt, en je haalt er 6 weg, krijg je dan niet minder energie ?

              Je kan ze wel wat opzij vouwen, desnoods hang je er een wasknijper aan of bind je ze vast

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              dat is precies de reden dat ik nog niets weggehaald heb. Als ik nu 5 bladeren verwijder heb ik een kale plant . Maar ik hoop dat de luchtontvochtiger voldoende gaat helpen, dat lijkt me de beste methode. PS iemand een idee waarom de bladeren zo groot worden? Lijkt me niet helemaal normaal

            #98
            Zo.... ik heb een 100W luchtontvochtiger gekocht. De luchtvochtigheid loopt nu echt uit de hand met waarden tussen de 80 en 95%. Ook zie ik dat er tussen bladeren condens vormt en dat gaat natuurlijk vroeg of laat tot problemen leiden.
            Lopend Verslag

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Eigenlijk is het best simpel. Ik ben van boven (slaapkamer) naar de kelder gegaan die per definitie al wat vochtiger is dan de rest van het huis (ca 58%). Nu werd de slaapkamer nog redelijk geventileerd door openslaande ramen en de ruimte op zich was veel groter (30m3 vs 11 m3). Tevens gebruik ik nu 4 38 liter potten waar ik eerder 2 18 liter potten had, dat helpt natuurlijk ook al niet. Ik heb overigens het idee dat de hoge luchtvochtigheid nu nog niet per se een nadeel is maar ik ben bang dat ik inderdaad een hoge kans op toprot heb bij meer dan 70%.

              De kelder heeft weliswaar een aansluiting op de schoorsteen maar daar is nauwelijks sprake van trek omdat de schoorsteen niet meer in gebruik is (sinds de oorlog gok ik zo). Dus feitelijk wordt de lucht steeds gecirculeerd en dus ook het vocht. Nu kan ik wel buitenlucht aantrekken maar die is momenteel ook verre van droog en vooral heel erg koud. Dat is voor de licht-aan periode (27-29˚C) niet zo'n ramp maar voor de licht-uit periode wel, die is nu met 16,9˚C al niet bijzonder hoog. Dus ik heb zojuist de ontvochtiger aangezet in de kelder (actuele RH 75%). timer aangezet op 1 uur om dan even te controleren of dit zakt. Als dit voldoende zakt kan ik de ontvochtiger buiten de kweekruimte houden, anders er maar in zetten.

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Oke, duidelijk.
              Dan zou ik in jouw geval proberen uit te blazen buiten de kelder. Of naar de trap en daar een afscheiding maken ofzo.
              Ik heb de lv in de ruimte rond de 45%, in de tent is het dan 10% hoger.
              Heb je een beetje een richtlijn.
              Probeer de temp verschil tussen dag en nacht niet hoger dan 10 graden te laten zijn

            #99
            Voor het eerst ik denk dat ik mijn bril niet op had denk een 0 te veel gezien dacht echt hydro 3000
            Je plantjes zien erg goed uit

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Dat gebeurd ons denk allemaal wel eens toch? Maar eerlijk is eerlijk... ik vind de 3000 zijn geld niet waard tov de 2000. Dus heb vanmiddag een tweede 2000 gekocht voor de volgende ronde

            Tussentijdse update ivm luchtdroger. Inmiddels al 300ml uit de lucht gehaald, rh is nog niet echt veel gedaald (2%) maar alles wat er uit is zweeft niet tussen mijn planten
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              De planning was om hem in de tent zelf te zetten maar helaas kan ik daar geen geschikte plek vinden dus heb hem er maar buiten gezet. In principe zal het niet zo veel verschil maken denk ik. De ruimte waar de tent staat wordt nu gereguleerd en dat is ook prima. Vocht wat er niet in zit kan hij er ook niet in blazen. Tevens heb ik de ventilator zojuist opgehangen dus vanavond kijken of alle inspanningen resultaat geven.

            • SweetMango
              SweetMango commented
              Editing a comment
              Alright. Ben benieuwd. Wat voor heb je dan?

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Een Quigg of zoiets (in ieder geval van de Aldi)

            Dag 38 (7 dagen 12/12)

            Vorige kweek zag ik nu de eerste verschijnselen van de bloei... Nu nog geen spoortje van bloei te bekennen en eerslijk gezegd ben ik daar best blij mee. Plantjes mogen nog een stukje strekken om de laatste hoekjes in het net ook vol te krijgen. Daarnaast zou ik het mooi vinden dat ze daadwerkelijk OP het net groeien en liever er niet onder. Ik ben bang dat de Critical XXL dit niet gaat redden en dat deze letterlijk in de schaduw van de Powerplant moet gaan leven. Het zij zo. Ik heb de hoop dat deze dan in ieder geval 1 of 2 flinke toppen produceert zodat ik in ieder geval weet of dat ik die nog een keer wil zetten of niet. Ik weet wel dat ik de volgende ronde de potten gewoon vierkant wegzet. Het licht lijkt evengoed een prima spreiding te hebben (vandaag verlaagd naar 40cm boven het gaas) en de lege hoeken lijken eerder een nadeel dan een voordeel op te leveren omdat ik ze nu raar moet weg binden. Anderzijds kan ik de powerplant nu wel alle ruimte geven die die nodig heeft. Ook zet ik de volgende ronde wellicht maar 2 soortjes. Dan is het verschil denk ik wat makkelijker te corrigeren. Ik ben er wel achter dat je voor scrog aardig geduld moet hebben. Misschien dat het feit dat ik niet hoef te voeden meespeelt, ik heb in ieder geval het idee dat ik er maar weinig aan kan doen (lees geen invloed heb). Water pakken ze naar behoefte, voeding pakken ze volgens mij net iets meer dan nodig getuige de verbrande bladpuntjes op enkele bladeren. Ik hoop nu dat ik de luchtvochtigheid snel onder controle krijg want ik zie toch wel wat doffe plekken daar waar de bladeren elkaar raken. Heb de verse lucht toevoer van buiten open gezet maar met de huidige temperaturen weet ik niet of dat nu wel zo slim is. Ik zal vanavond dus extra opletten wat de minimumtemperatuur was. Mag niet onder de 15˚C komen toch? Een optie die ik heb is de blumats eruit halen (mijn ervaring is dat het enorm scheelt op de wateropname) maar anderzijds heb ik weer zoiets van... als ze er zoveel water uit trekken kunnen ze het vast gebruiken. Uitgaande van het vat zitten ze met zijn 4-en nu op zo'n 3 liter water per dag. Niet extreem, ik gaf de vorige ronde aan het begin van de bloei 0,5 liter per plant per dag. In mijn achterhoofd meegenomen dat er veel echt grote bladeren aan zitten is het op zich niet gek dat ze behoorlijk wat verdampen. Ik hoop dat de toppen straks in verhouding staan tot het blad. Lijkt me best grappig een blad van 30cm die eruit ziet als een suikerblaadje. Maar dat zal wel niet gaan gebeuren....
            Nog even een paar foto's maar heel spannend is het nu niet. Dagelijks komt er een paar centimeter bij maar echt grote verschillen zijn er niet.

            IMG_3382.jpeg IMG_3381.jpeg IMG_3380.jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Tsja... dat verschil heb ik geen invloed op tenzij ik ervoor kies om de temperatuur te verlagen tijdens de lichte periode. Donkere periode ben ik helaas afhankelijk van de aangezogen lucht en die is momenteel best koud (inlaattemperatuur 6-9˚C). Dat ze onder de 15˚C overleven neem ik wel aan want zo begon mijn eerste kweek (die overigens idd erg langzaam groeide) maar ik vraag me vooral af wat het echte minimum is wat ik moet voorkomen. Ik heb er een kachel bijstaan maar die gebruik ik liever niet i.c.m. met de ontvochtiger

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Kacheltje verlaagd ook de luchtvochtigheid En de ontvochtiger kan je afregelen op een percentage lijkt me? Dan slaat die ook gewoon af..

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              ontvochtiger slaat als het goed is af bij 55%. Kacheltje maakt de lucht idd droger maar trekt ook ff 400W. Dan zet ik er liever 400W verlichting bij. Maar dat werkt dus niet tijdens de licht-uit periode. Ik blijf nog wel ff puzzelen

            Groeien best wel....
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 9 photos.
            Lopend Verslag

            Comment


              Klein beetje positief.... de RH is inmiddels gedaald tot onder de 70% (licht uit). Dat lijkt de goede kant op te gaan. Als dan ook de temperatuur nog acceptabel blijft ben ik helemaal blij. (op dit moment 18˚C maar licht is pas net uit). Updates zijn helaas wat saai, ik hoef er og steeds niet echt wat aan te doen afgezien van wat buigwerkzaamheden hier en daar. Ben bijna geneigd om de volgende keer gelijk 200 liter erachter te zetten, dan hoef ik helemaal niets meer te doen qua watergift en voeding (geen idee hoe lang circulerend water goed blijft maar het water in mijn zwembad hoeft maar eens per 3 maanden ververst te worden dus dat zal wel ok zijn).
              Lopend Verslag

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                In je zwembad water zit chloor denk ik?

              792C5E15-C52A-4926-89FD-0B0EB3EC4349.jpeg 50E55F70-CAA0-46D7-918D-DE92DB1A866F.jpeg Ook in de nacht groeien ze schijnbaar fors. Rek zit nu bijna vol qua oppervlak. Ruimte zat verder. Ook de critical komt nu in de buurt van het net.
              Lopend Verslag

              Comment


                Die zien er goed uit man net zit bijna vol, top
                The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                5 lekkere grieten onder de zon

                Comment

                Bezig...
                X