Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2X Cookies en Cream & 2X Amnesia Mars hydro TSL2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 2X Cookies en Cream & 2X Amnesia Mars hydro TSL2000

    Korting op 420shop
    Goedemorgen dames en heren,

    Gisteren is na zeer lang wachten eindelijk mijn zaad uit Spanje aangekomen.. Deze 3 om 3 direct in koffiefilters gestopt en nu zijn er 5 van de 6 ontkiemd. Die laatste zal dan wel niet ontkiemen maar dat is niet erg, als ik er maar 4 over houd.
    Ik heb (nog) geen idee of ik ze wederom ga scroggen of dat ik toch mainlining eens probeer.
    De soortjes.....

    Cookies and Cream Feminized (seedstockers)
    • Indoor/Outdoor
    • Indica - Sativa
    • Girl Scout Cookies x Starfighter
    Amnesia Feminized (seedstockers)
    • Indoor/Outdoor
    • Sativa Dominant
    • Amnesia Haze
    Beiden worden verwacht op 63 dagen bloei...

    Setup... kleine aanpassing... er komt een stillere afzuiger in en wellicht dat het filter gedurende deze ronde vervangen word. Straks eerst eens het hok goed schoonmaken, inspuiten met pyrethrum en dan morgenochtend de potjes erin met de zaailingen.
    Verlichting Mars Hydro TSL 2000 (300W)
    Doel... indien mainlining techniek begrijpen, indien scrog, opbrengst verbeteren.
    Verschil... ik ga de lamp gedurende de eerste weken groei eens op 75% zetten, kijken of ik iets meer strek kan realiseren wat me makkelijk lijkt voor de eventuele mainlining.

    Vragen voor mezelf...
    • Vorige ronde erg groot blad vegetatieve fase... Kan ik dat behouden door handmatig voeding te geven?
    • Vorige ronde enige tekorten door (achteraf) te weinig water (kan ik dit beter/eerder waarnemen)
    • Vorige ronden zeer snel zeer geel blad en zware tekorten... Ik ga nu uitsluitend gebruik maken van BAC bio. Planning om groei tot in de tweede week echte bloei te geven en dan langzaam te switchen. Aanvullend Sugar Royal omdat dat gevoelsmatig nog wel wat doet. De smaak van de laatste ronde is van alle drie geweldig dus die gepest die in ieder geval niet
    • Amnesia... zou de typerende amnesia geur er uit komen (ik hoop het)
    • Cookies en Cream... Erg nieuwsgierig naar deze soort.
    • De Blackberry van de laatste ronde is extreem fluffy... Indica dominant... zou de amnees dan nu wat compacter kunnen worden? Ik vind de Blackberry qua smaak heerlijk overigens maar je hebt wel heel veel volume nodig voor een paar gram
    Last edited by Voor het eerst; 18 April 2020, 20:03.
    Lopend Verslag

    #2
    Zojuist enkele verdeeldruppelaars besteld voor de blumats. Ik hoop hiermee een iets gelijkmatiger waterafgifte te realiseren (minder muggen??). Daarnaast ben ik van plan de bovenkant van de potten deze keer met perliet af te dekken (nadat ik de blumats heb afgesteld). Tevens heb ik een kraantje besteld die ik in de leiding kan zetten zodat ik eventueel het systeem af kan sluiten (bij twijfel over te veel water). Zou het een probleem zijn als de blumats niet meer boven de bodem uitsteken? Zometeen even potgrond halen (zal wel universeel worden) en deze dan maar mengen met perliet voor iets meer luchtigheid. Zojuist een test gelezen over verschillende soorten potgrond en de RHP gecertificeerde van de Welkoop kwam er het beste uit (voor sla, dat dan wel), dus hopen dat die verkrijgbaar is.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Zou goed kunnen dat die perliet ook al veel helpt tegen de mugjes.
      Die leggen alleen eitjes in ongeveer de bovenste 2cm van de grond, mits de grond vochtig genoeg is. Droge grond hebben ze een hekel aan, en gaan de eitjes/larves in dood.
      Als ik ze hier in mij kamerplantjes heb geef ik alleen nog voorzichtig water via de onderkant van de pot en laat ik het bovenin uitdrogen.
      Maybe niet heel wenselijk voor een wietplant.
      Maar zou me kunnen voorstellen dat die perliet ze ook een beetje in de war brengt.

    #3
    Geen idee waarom mijn verdeeldruppelaars nog steeds niet verzonden zijn maar goed... zal wel druk zijn bij blumatshop. Zojuist de ontkiemde zaden in de potten gedaan.. 5 van de zes zijn mooi ontkiemd met een pennetje van ca 1 cm. De zesde is weliswaar ontkiemd maar het pennetje is nog geen mm. Ik heb de zaden verdeeld over 4 potten. Rechts de Amnesia, links de Cookies & Cream. De twee overgebleven zaden heb ik bij beiden in de voorste pot gestopt in de buurt van de rand. Afhankelijk van de ontwikkeling laat ik die wel of niet staan. Ik heb ze deze ronde wel vrij diep geplant. Zeker 5 cm. Waarom? Goed gevoel bij.

    De potgrond is toch weer kokosaarde geworden. Deze is me tot op heden het beste bevallen en klontert ook niet zo als gewone potgrond. Daarnaast wil ik gaan voeden vanaf het moment dat ik bijna de eerste keer wil toppen.

    Het scrognet heb ik verwijderd.. ik denk vrijwel zeker te weten dat ik ga mainlinen. Ik heb nu wat verslagen gelezen en het ziet er gewoon erg interessant uit. Ergens heeft het ook wel wat weg van scrog maar ik heb de hoop dat ik hiermee een vergelijkbare opbrengst kan halen maar dan met veel minder knipwerk. We gaan het zien.. laatste ronde pas pure ellende qua knippen.

    Een fotootje leek me zat... er is niet heel veel te zien natuurlijk.

    Ik blijf me overigens steeds verbazen over het feit dat 40 liter potgrond zo makkelijk in een 38 liter pot past, er ligt tenslotte ook nog 3 liter perliet bovenop (test tegen mugjes, bevordering wortels).

    Bijkomend verschil... deze ronde heb ik de lamp eens op 25% gezet... dit houd ik aan tot ze boven zijn want zo heel veel doet dat licht nu ook nog niet voor ze. Dan zet ik de lampen op 50% om te kijken wat er gebeurd. Ik hoop op iets meer strek dan voorgaande ronde i.v.m. planning van mainlining... toch wel fijn als de schaar fatsoenlijk tussen de nodes komt..
    IMG_4167.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


      #4
      Maar even gebeld met Blumatshop.... Mijn bestelling is inderdaad nog steeds niet verzonden want grote bestellingen gaan voor. Dat was dus de laatste keer daar. Ik snap niet dat bedrijven tijdens deze corona shit niet juist hun uiterste best doen om de bestelling zo snel mogelijk te verwerken. Je weet notabene dat PostNL al extra tijd nodig heeft om te bezorgen.. zorg er dan in ieder geval voor dat het zo snel als mogelijk bij PostNL aankomt. Nou ja, het is ook weer niet zo dat ik niet verder kan.
      Lopend Verslag

      Comment


        #5
        Ik kijk mee!
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #6
          Hallo Voor het eerst



          Ziet er weer netjes en doordacht uit. Wat opmerkingen.

          Blumats niet te diep zetten, daar heb ik nu beetje last van. Door de perliet laag groeien de wortels supergoed, en komt er een berg onder de druppelaars. De wortels tillen alles op waardoor het slangetje op het perliet rust ondertussen. Ik heb liever dat de slangetjes vrij hangen zeg maar. Dan zie ik ze druppelen, er is minder kans op verstoppingen, betere controle

          Perliet werkt super tegen de mugjes, maar ik heb ook de onderkant van de potten afgesloten met dubbel vliegengaas. De hele pot is afgesloten.
          Jij hebt airpots, dus de kans is groot dat de mugjes via de zijkanten en de onderkant zich vermenigvuldigen. Mits de grond nat blijft. Wat ik wel heb met blumats, die blijven druppelen.
          Er vliegen er nog steeds rond, maar enorm minder als zonder perliet. Het zal zekers schelen!
          Ziet ook erg mooi uit vindt ik. Oogjes willen ook wat he

          Succes in ieder geval!!

          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Dat is natuurlijk de M van maestro ! Ik heb meer de P van prutser

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ik zal de blumats sowieso niet zien druppelen doordat ik de pearlier er overheen gekieperd heb. Muggen ga ik sowieso weer last van krijgen maar de vorige ronde was dit enorm veel en hoop het dus iets te verminderen

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Oh, die rondjes zijn de dopjes van de Blumats? Owkee!!

            Het kan ja, persoonlijk moet ik het zien druppelen

          #7
          Succes ! Ik volg ook !
          Ganja always does the trick.

          Comment


            #8
            Van jou had ik toch minstens een dikke macro foto verwacht van een ontkiemend zaadje Maar m'n hart klopt vol verwachting voor de foto's die nog komen. Dus ik abonneer me

            63 dagen is wel kort voor een amnesia Het is nog 'eventjes' afwachten hoe ze ruikt/rookt/smaakt

            Succes deze ronde
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              was wellicht wel een idee geweest ja. Nou ja volgende ronde beter. ) 63 dagen leek mij ook wel kort maar het staat er wel. Maar deze keer wellicht geen scrog dus kan ik ze wat makkelijker uit elkaar halen indien nodig
              Last edited by Voor het eerst; 17 April 2020, 20:37.

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Een dikke macro van een zaailing dan. Waar de zandkorrels op grote rotsen lijken, de zaailing een boom van 6 meter en de stam-haartjes op lianen

            #9
            Succes deze ronde
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


              #10

              subbed
              Ad usum proprium!

              Comment


                #11
                Lopend Verslag

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Stralingswarmte wel, lamp er dicht boven hangen.

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Of warmtemat er onder.

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Ach de temp komt nog niet onder de 17 graden. Gaat vast nog wel ff goed

                #12
                Ok... ging allemaal niet van harte.. Van de vier zijn er 3 overleden (3 nieuwe zaadjes gezet) en daarnaast is van de nieuwe zaden een plantje flink opgeslokt door een naaktslak. Ik hoop dat het nog wat wordt... Ik zal proberen het verslag wat vaker bij te werken maar zolang het gaat zoals het nu gaat heb ik nog maar weinig nieuws.
                Lopend Verslag

                Comment


                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Nou ja, vandaar dat ik zoiets had van... laten we het toch maar vermelden. Maar die naaktslak moet wel uit de potgrond komen want heb er hier echt nog nooit een gezien... Nou ja, beter hou ik het gewoon heel even in de gaten... voor nu is hij verwijderd.

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Te nat? Wortelrot?

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Normaliter zou ik een oorzaak weten. Helaas ben ik de afgelopen 3 weken te weinig ermee bezig geweest om een duidelijke oorzaak aan te wijzen. Laten we het maar gewoon op pech houden. Nieuwe zaden zijn ontkiemt, wordt denk ik een lastig rondje (1 echt plantje, 3 zaailingen). Hoop dat ik er minimaal 3 over houd. Voor de zekerheid de 2e lamp vast in het hok gehangen. Mocht er dan enorme hoogteverschillen ontstaan dan kan ik ze in ieder geval verplaatsen

                #13
                Goh Die beesten leven zelfs in de grond, nooit geweten! Daar leggen ze ook de eitjes, dus hou het inderdaad nog maar even goed in de gaten

                Naaktslakken leven in een vochtige omgeving. Zij houden zich het grootste deel van hun tijd op in de grond of onder compost, waar zij de ondergrondse delen van de planten aantasten.
                In maart/april (hangt af van de temperatuurontwikkeling in de winter) worden de eerste eitjes in hoopjes van 20 tot 30 vlak onder het grondoppervlak gelegd.
                Bron: https://www.biocontrole.nl/plaagbest...ktslakken.html
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Dat wist ik dus ook niet. Vandaar dat ik het ook niet controleerde

                #14
                Ok.. er is een vorm van leven... Ik zal per foto toelichten wat je ziet. Weet nu al dat dit een hele zware ronde gaat worden. Tenslotte zijn ze niet allemaal even oud en in de chaos van de afgelopen 3 weken heb ik ook totaal niet bijgehouden wat ik gedaan heb. (Ben al blij dat ik de juiste zaden geplant heb).

                Cookies & Cream 1: Nu net 2 dagen boven... IMG_0199.jpg
                Cookies en Cream 2: Een dag of 3 eerder boven... IMG_0200.jpg
                Amnesia 1: Ook een dag of 3 boven maar aangevreten door naaktslak IMG_0201.jpg

                Amnesia 2... de enige oorspronkelijk overlevende. Dat zal wel veel binden worden ben ik bang... Nou ja, heb de tweede lamp erin hangen voor het geval het hoogteverschil niet onder controle te krijgen is. Ik vind het een mooi plantje (misschien iets licht van kleur) maar ze krijgen dan ook nog geen voeding... IMG_0202.jpg IMG_0203.jpg
                Wellicht dat ik de oudste amnees eind deze week vast top. Een weekje stilstand zal niet zo'n kwaad kunnen en aangezien ze nu bezig is met de 5e node geloof ik ook wel dat ze dat overleeft. Ik heb wel definitief besloten te gaan mainlinen... Deze doe ik dan 3 keer toppen de rest 2 keer. Tijdens de bloei (en misschien ook wel gedurende de groei) ga ik er sowieso 600W boven hangen, hangt nu toch al in het hok. Ben erg benieuwd naar resultaat, zou leuk zijn als ik 1 gram per watt haal (ik durf niet op 1,5 te hopen door de slechte start).
                Attached Files
                Last edited by Voor het eerst; 5 May 2020, 09:48.
                Lopend Verslag

                Comment


                  #15
                  Lopend Verslag

                  Comment

                  Bezig...
                  X