Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De Afghani #1 op bouwmarktsteenwol (voor het laatst) is droog en zonder die rot rot geoogst.

    IMG_7943.jpg
    Altijd al willen hebben!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      mmmm mooi materiaal man , geniet er van

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Van zo'n lekker wietje geniet je en anders ben je maar een zielig mietje!

      Dank u vriendelijk vriendelijke vrienden!

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Laat ze smaken

    Ik stond zonet op het punt om alles er uit te halen, maar de planten die wel aanslaan zijn daar toch te mooi voor. Zodoende heb ik een tussenoplossing bedacht en besloten alleen de slechten er uit te trekken en een paar mooie stekken erbij te zetten zodat ik toch weer uitkom op drie per krat. Deze stekken heb ik even afgedekt om de luchtvochtigheid te verhogen, tezamen met de stekken die dat niet meer nodig hebben maar nu eenmaal in hetzelfde krat staan.

    IMG_7945.jpg
    Vergeten een foto van de nieuwe stekken te maken, die houden jullie nog even tegoed van me!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Waar tover je ineens 18 stekken vandaan, moederplant? En wat is jouw stekmethode?

    Goedemiddag.

    Als beloofd een paar kiekjes van de nieuwe stekjes.

    IMG_7950.jpg IMG_7951.jpg
    IMG_7947.jpg IMG_7948.jpg IMG_7952.jpg IMG_7954.jpg

    parakweker waar ik mijn stekken vandaan heb? Gewoon uit mijn eigen stekkenkast en de moeder staat buiten. Hoe ik ze maak heb ik in dit fototopic al uiteengezet. Zal later de link wel even in mijn handtekening zetten als ik er aan toekom. Hier wat foto's van de kleintjes.

    IMG_7956.jpg IMG_7955.jpg
    Tevoren worden ze preventief behandeld tegen beestjes.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      Nog een paar kiekjes van nutteloos kruid oftewel basilicum in de bloei. Zo vind je het niet in de supermarkt of wel Remco een en al vrolijkheid op je bord!

      IMG_7957.jpg

      IMG_7958.jpg
      Aan mij is het echter niet besteed, maar de blaadjes smaken nog steeds hetzelfde neem ik aan.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Zabuza
        Zabuza commented
        Editing a comment
        Geen streepje verse groene pesto op een van uw pizza's? Kwijlkwijl

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Haha ik zal een beetje op de uwe doen!

      mooi hoe oud is da plantje eigenlijk !!

      ik dacht dat ik ook basilicum gezaaid heb maar het ruikt anijs achtig ??



      FA359DCD-1DA4-4F1A-9197-065B7E276CC9.jpg

      Remco.
      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
      ​
      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
      ​

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het plantje is al een maand of vier of vijf. Wat gaat de tijd toch snel! De uwe lijkt me ook duidelijk een basilicumplant maar dan een die nog niet bloeit. Ziet er een stuk eetbaarder uit!

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        nee is gene basilicum - ruikt naar pastis venkel achtig ik zou niet weten wat ik gezaaid heb , maar ik dacht toch basilicum aan't het blad te zien !!

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het lijkt er nochtans wel enorm op! Dan is het een fopbasilicum misschien?

      Zo iets is toch best grapig
      20220712_162107.jpg 20220712_132550.jpg
      Ziet er nog mooi uit ook

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Prachtig, dank voor het delen!

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Bloeiende peyotl?

      Een goedemorgen, hier zijn we weer met een update.

      De nieuwe stekken hebben het moeilijk maar het plastic houdt ze langer groen.

      IMG_7962.jpg IMG_7961.jpg IMG_7964.jpg IMG_7960.jpg IMG_7963.jpg Mocht er binnen een week nog geen drastische verbetering zichtbaar zijn, gaat alles er alsnog uit.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Wat stekken betreft heb ik ruim voldoende Tijnie82 want ik heb een moeder van anderhalve meter buiten te staan en twee van een halve meter. Desgewenst kan ik door blijven snijden. Maar mijn geduld raakt zo zoetjes aan wel op. Nog een week en dan is het er op of er onder.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        snap je ik had allang gestopt haha maar ik hou ook wel van dingen uitproberen geen elke kweek is bij mij hetzelfde we gaan voor je duimen hehe dat de stekken nou toch eens hun best gaan doen

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat snap ik ook Tijnie82 en mochten ze in de komende dagen zienderogen aftakelen kan het zo maar zijn dat ik al eerder kap en die kut korrels weg mieter Γ³f als borrelnootjes verkoop.

      Dus.

      Binnenkort dwc proberen?

      Comment


      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        wie weet doen ze het echt! ik ben momenteel meerdere systemen aan het testen, ook met groenten enz, en ik moet zeggen dwc doet het goed bij wiet! eb en vloed faalt hard bij me , en de film techniek werkt bijzondr goed bij tomaten!

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Heb wel vaker gezien dat dwc heel goed gaat bij wiet, maar hydrokorrels ook en dat gaat bij mij vooralsnog niet bepaald van een leien dakje. Nieuwe systemen proberen is wel leuk om te doen, maar als het niet gaat zoals het hoort te gaan.....

      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        Hork nee echt lastig als het niet direct lukt maar we komen der wel, we zijn achtertuinwetenschapers ;D

      Sommigen denken misschien waarom gaat die Hork nou maar door? En dat kan ik mij best voorstellen. Het antwoord is echter vrij simpel, namelijk hierom:

      IMG_7966.jpg IMG_7965.jpg
      Deze planten tonen duidelijk aan dat het principe an sich werkt. Ik bedoel, ik moest de Amnesia al knakken en die staat nog maar net een paar dagen. Nadere inspectie toonde aan dat een aantal stekken toch niet diep genoeg geplant was en derhalve niet goed bij het water kon komen. Dus, het lag aan de hydrokorrels noch aan het eb en vloedsysteem.

      IMG_7967.jpg De hygrometer leest 33,3 graden Celsius en de luchtvochtigheid is 42%. Dus met dat klimaat zit het wel snor. Ook zijn de waarden in het vat geheel gestabiliseerd. Zelfs vanochtend was de pH nog mooi 5.3. en ik er is nu maar een aantal milliliters hci nodig om de pH wat terug te brengen.

      Dus waarom gaat de Hork door? Nou, omdat het systeem gewoon werkt!

      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        komt we goe de volhouder wint ;-

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zo is dat maat!

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Respect

      Goedemorgen, een nieuwe dag, nieuwe kansen!

      De meesten zijn nu eindelijk aangeslagen. Wat resumerend naar mijn bescheiden mening de crux is met hydrokorrels, is dat je de stekken al gauw niet diep genoeg plant, terwijl je dat voor je gevoel wΓ©l hebt gedaan. IMG_7972.jpg IMG_7973.jpg IMG_7976.jpg IMG_7974.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Mooie oplossing dat afdekken, krijgen ze toch wat meer vocht van boven af

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        TegridyRandy even kijken in mijn woordenboek... Nee, 'opgeven' komt er niet in voor! KnetterMug ja met stekken die nog wat weinig wortel hebben is dat plastic een lifesaver!

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Aldoende leert men πŸ˜πŸ‘Œ

      Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
      Dank je! Ja als alles een keer goed draait zou het verder geen problemen meer moeten opleveren.
      de toekomst zal het uitwijzen

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dan is het dus alweer verleden tijd. Lastig allemaal

      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Niks staat vast tenzij je kweek al klaar is πŸ₯Έ

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Niks staat vast maar mineraal kweken op hetzelfde medium op dezelfde wijze met steeds dezelfde genetica, sluit vele variabelen uit.

      Ondertussen genieten elders negen Sinaasappeltjes van 800 watt Samsung ledstrips power. Ze staan op RHP gecertificeerde potgrond in 18literpotten.

      IMG_7977.jpg IMG_7978.jpg IMG_7979.jpg IMG_7981.jpg
      Hierna heb ik ze preventief tegen spint behandeld door ze op hun kop in een emmer biologische pyrethrum te dompelen. Dit is altijd beter dan sproeien en vermoedelijk herhaal ik het over een paar dagen nog eens. De toplaag had ik afgedekt met een kartonnen doos die ik in tweeΓ«n heb gesneden en voorzien van een gat in het midden. Het was teveel geklieder om foto's te maken van het proces dus helaas moeten jullie het doen met een post anti spint behandeling kiekje.

      IMG_7982.jpg Voor de behandeling heb ik de verdorde bladeren verwijderd en het spul onderin. De labeltjes houden de takken even overeind. Nu laat ik ze even een paar uurtjes bekomen in het donker.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja uiteraard makker, stof gezogen en de wanden afgenomen. Maar het blijft een oud huis en stekken is altijd uitkijken met ongedierte dus je kan niet voorzichtig genoeg zijn! Preventie is de beste behandeling en dat tijdens de groei een paar keer herhalen is zeer aan te bevelen ook al is het een rotklus!

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Hier gaat het lekker, ziet er goed uit

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dank je!

      Goedemiddag.

      Hier zijn we dan weer met de weerberichten van vandaag. Het is 34,5 graden en de lv is 36% in de Gorillatent.

      IMG_7989.jpg
      De rechter gaat het misschien nog wel redden, maar zo niet is dat geen ramp, want het is een reservestek die over is en waar ik al negen van heb te staan op aarde.

      IMG_7986.jpg IMG_7987.jpg
      Amnees links en Uruzghan rechts. De Ec is nog een tikje te hoog zie ik aan de bladeren, dus vul ik het vat voorlopig nog aan met kraanwater. Verder meet ik de Ec momenteel niet, laatste keer was die 1.2.

      Het plastic over de kratten doet zijn werk, maar idealiter zal ik trachten de volgende keer met allemaal stekken te beginnen zoals de Amnees was in de pot. Met dat formaat gaan ze als de brandweer en hoeft het allemaal niet zo tergend lang te duren.

      IMG_7994.jpg IMG_7990.jpg IMG_7991.jpg IMG_7992.jpg IMG_7993.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        πŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌ ze zijn vertrokken --> Keep it green

      Lang geleden dat ik een kletsnatte poes in huis had!

      IMG_7984.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Last van de nieren?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nee, kattenbrokken zijn gewoon te zout voor honden (Mac is beter lol). Als pup vrat Benthe het bakje van poes steeds in een hap leeg dus besloot ik het maar hoog te zetten zodat ze er niet meer bij kon en dat is zo gebleven.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ke dan

        Een kat vind zijn vreten wel

      hee kerel hoelang kun je stekken eigelijk bewaren als ze eenmaal.zijn begonnen met wortelen

      lees allemaaal verhalen van mensen die ongewortelde stekken 8week bewaren in de koelkast maar bedoel meer zoals jij ze in de propagator hebt met licht erboven hoelang ze dan houdbaar zijn

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Gewortelde stekken kan je goedhouden tot de oogst als je er goed op past. Wil je ze bewaren tot je tent of hok vrij is begin dan met een beetje voeding en als de stek groot genoeg is maak je een nieuwe en dan heb je er twee. Een minimoeder en een ongewortelde. Op die wijze voorzie ik mijzelf 's winters van stekken als het te koud is om een grote mamma buiten te hebben.

        Ongewortelde stekken in de koelkast bewaren heb ik geen ervaring mee, maar het lijkt me stug dat die nog wortelen na acht weken.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        ow super ja das ceker handig ja
    Bezig...
    X