Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x green gelato + 2 x critical

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: 2 x green gelato + 2 x critical

    Korting op 420shop
    Vandaag de zaadjes in de startpluggen van Zamnesia gestopt en in een bakje die als propagator dienst doet. (Wel handig die take-away )
    Deze worden gestart onder 2x55w Tneon.
    De volgende potten ook klaargemaakt om dan te verpotten. De aarde waar ze in komen is Plagron grow mix met perliet.
    ​​​​​​
    Nu wachten tot ze hun kopje tonen.

    ​​​​​​
    Nog wat bijkomende info die ik nog niet vermeld had.

    Planten 4 x green gelato / 55% indica - 45% Sativa van royal Queen seeds

    ​​​​​Eindpot 18 l
    Voeding: plagron grow/bloom/green sensation

    Planten staan nu in een voorgroeikastje die ik nu voor het eerst zal proberen. Afmetingen ong 60x50x35 / 2 x 55w Tneon, pc ventilator met 3 standen als afzuiging en een ventilator.

    Groei en bloeikast is 80x80x160 met een 250m3 softbox, koolstoffilter van 300m3 en een ventilator.


    Ik denk deze kweek enkel te toppen en eventueel wat lst toe te passen. Ben er nog niet uit.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Last edited by Silas; 13 March 2021, 00:02.

    #2
    hoi, hps ja maar wat een kracht ik ben nieuwsgierig sorry ... veel geluk ik zit en jij volgt.

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Zors ik heb gehoord dat dit een moeilijke strain is, veel zorg nodig, succes!

    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Waterfall420 bedankt voor de info! Had nochtans een makkelijke soort gezocht (aldus zamnesia).

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Waterfall420 Ik heb gehoord dat er niet zoiets is als een moeilijke strain

    #3
    Screenshot_20210313-183455_Samsung Internet.jpg Dus Maw een constante temp aanhouden van 23 graden, Cali Strain dacht ik.

    https://wayofleaf.com/cannabis/strai...-gelato-strain

    Screenshot_20210313-183808_Samsung Internet.jpg

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      kuchbullshitkuch..

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ok niet moeilijker maar het ene plantje hooguit wat meer complex dan het ander

    #4
    14/03 - dag 2 ontkiemen
    heb de "propagator" gisteren op een warmere plaats gezet. Het werd "slechts" 21 graden in de kast. Ik zal mijn voorgroeikast dus verplaatsen naar een verwarmde ruimte. Zo kunnen ze de eerste weken zeker niet te koud krijgen.

    Na 2 dagen is er al wat beweging. Er was al 1 penworteltje naar boven geschoten. Heb deze nu voorzichtig met een pincet terug in het gaatje gestoken.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Zors; 14 March 2021, 18:32.

    Comment


      #5
      Leuk gezien met dat kip-ant-spit bakje,
      lekker reflecterend

      en slimmer gezien dan mij, gelijk dat licht daarop maar niet liever wa versch soortjes ?
      ik volg je ook, leuk ne hps kweekje, succes!
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Ik houd het voorlopig nog bij 1 soortje, kwestie van het nog wat "eenvoudig" te houden. Is ook eerste kweek die ik niet ga scroggen dus liever wat "gelijke" planten. Als dit goed meevalt kijk ik mss bij de volgende kweek om wat verschillende soorten te zetten. Sowieso zal ik deze zomer ook buiten kweken wat ook al voor wat variatie zal zorgen. Bedankt om te volgen alvast!

      #6
      hoi, begin alsjeblieft niet met de wortels te spelen, vooral niet met gereedschap. de wortel heeft, om in het donker te zijn, water nodig, een goede temperatuur, en vooral dat we hem met rust laten en zelf zijn weg zullen zoeken als je van tevoren een minimum direct in de goede richting hebt.

      Comment


      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Heb de wortel zelf uiteraard niet aangeraakt. Voorzichtig het zaadje (was nog niet helemaal open maar het worteltje zat uit) met een pincet gedraaid en met het worteltje in het gaatje gestoken. Probleem was dat het worteltje omhoog stond dus zo gaat het ook niet wortelen denk ik dan.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dat is precies zoals het hoort te gaan.
        De wortel hoort omhoog te groeien, en net onder of boven de grond maakt het dan een bochtje en verdwijnt naar beneden.
        Op die manier blijft het zaadhoesje altijd in de bodem achter dus heb je geen last van zaailingen met helm op.

      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        QnQ dat wist ik niet, bedankt voor de info

      #7
      Dag 6 ontkiemen

      Daar ze uitgekomen zijn heb ik ze reeds in 9cm bakjes en in de kast gezet met de lamp (Tneon 2 x 55w op ong 5 cm.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #8
        Dag 7 ontkiemen.

        Er begint leven in te komen, 1 is al volledig "geboren", de andere komen iets achter...heb wel van die "helmpjes", kweet niet of dit kwaad kan maar volgens QnQ
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Als die helmpjes er na 4 dagen nog opzitten pruts ik ze er zeer voorzichtig af met een tandenstoker. Eerst voelen als het los is, niet forceren. Als het niet loskomt niet losmaken.Rv mag idd wel wat omhoog

        #9
        Dag 8 ontkiemen... slecht nieuws 1 plantje heeft het nu al opgegeven, 2 andere tonen nog geen teken van leven. Ik ga nog een green gelato ontkiemen en nog 2 critical zaden die ik er gratis bij gekregen heb.
        Dan toch maar 2 soortjes. 1 van de plantjes die het opgegeven heeft zag er net verbrand uit...zou het kunnen dat de lamp te dicht hangt? Is Tneon en volgens ik gelezen heb moet deze op ong 5 cm wat nu het geval is. Of is dit bij zaailingen toch te dicht?
        Attached Files

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Ik denk dat vooral je grond een overkill is voor deze jonge plantjes, eens ontkiemt zeker een zachte aardemix met weinig tot geen voeding. Eens je verpot kan je nog altijd kiezen welke potgrond je wilt. Ik zie dat je de growmix heb gebruikt? Is een zeer goede aarde maar gewoon veels te sterk voor zaadjes. Het komt wel goed. Gewoon die zak in het donker ophangen en wacht zeker 48 uur of langer voor je hem de eerste keer open doet. Zorg dat je ongebleekte filters gebruikt. Die bruine dus. En om je kuiltje te graven gebruik je gewoon je pink, ongeveer een halve cm diep is al voldoende, dan het zaadje met de 1 cm lange wortel. Dan een klein beetje stekmix op. Dan het bekertje erboven en temp rond de 20 houden! Zeer belangrijk. In een koude bodem gaan ze niet aanslaan. Niet overdoing , gewoon take it easy, laat de natuur zijn werk doen maar dan met de juiste matrialen Het heeft ook geen zin om je lamp 1 cm boven de aarde te hangen als dr nog geen leven is. Gebruik zo'n doorzichtige bekertjes en daarboven je lamp. Door de warmte van je TL zal het mooi vochtig zijn rond je zaadje. Geef ze desnoods even 24/7 deed ik altijd en nooit geen prob gehad
          Last edited by Waterfall420; 20 March 2021, 15:59.

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Waterfall420 zal ik zo doen! Heb ondertussen stekgrond gehaald (Zijn wel geen bruine filters wat had gene liggen) bedankt voor de info!

        • Zabuza
          Zabuza commented
          Editing a comment
          Ik gebruik de steel van een koffielepel om een gaatje te maken in de aarde. Het zaadje schep ik voorzichtig uit de filter op met het lepeltje (zachtjes tegenhouden met een vinger) om zo de wortel in het gaatje te laten zakken. Klein beetje aarde erover zodat het omhulsel er nog af kan schuren, centimetertje.

        #10
        Voila, degene die nog in leven waren nu in stekgrond gestoken, er hing nog een klein klompje aan van de startpluggen dus heb ik ze zonder te schaden kunnen verpotten. Nu slechts 2 nog omdat ik net een potje heb laten vallen nu, gelukkig was het ook 1tje die niet veel zin had...

        Waterfall420 ziet dit er goed uit? De lamp blijft nu ook 24/24 aan.
        Attached Files

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Dat plastic bekertje is enkel goed als ze de zaailing nog niet boven zijn, eens ze boven zijn geef je ze best hun vrije omgeving(dat is dus iets voor jouw zaden die nog in de filter zitten) je temperatuur zit goed hoor en rv ook. Ik zou zeggen start op ca 10cm me je TL en de dag erna wat lager. Als je ziet dat ze strekken lamp dichter. Ik denk in alle geval dat het probleem hier met ontkiemen was door de potgrond. Schiet me niet dood als ik mis ben...
          Dus eens je zaadjes in hun potje gaan. Het plastic bekertje erboven tot ze er ong 1 cm uit zijn dan het bekertje verwijderen en 5ml water rond het plantje geven om de 24u, zeker nu je 24 u aanhoudt. Eens al je zaailingen boven zijn kan je liefst overgaan naar 18/6. In de donkere fase van 6 uren gaan jou zaailingetjes groeien. Alles komt wel goed hoor maar haal nu die bekertjes maar weg van die zaailingen en hou je lamp op 10cm, het is een t neon 110 watt? Dan zullen ze zeker geen licht tekortkomen in deze fase. Als je strek ziet mag die lamp er bijna tegen...

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Waterfall420 is bij deze gebeurt, potjes weg, lamp op 10 cm alsook de timer op 18/6 gezet. Het is idd een tneon van 110w.

        #11
        QnQ zou het mogelijk zijn om de de topic titel te wijzigen in "2 x green gelato + 2 x critical" aub?
        Oorspronkelijk zou ik maar 1 soortje kweken maar heb wat pech gehad met het ontkiemen van de gelatos.

        Alvast bedankt!

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ja dat kan. Onder elke post vind je een knop: rapporteer.
          Daarop klikken is de snelste manier om een mod te contacten.
          Rapporteer bericht #1 in je topic en maak je wensen kenbaar op de volgende pagina.

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Ok, zal ik doen, bedankt!

        #12
        Ik zal mij ook een EC meter aanschaffen, PH meter heb ik al. Kwestie van alles zo goed mogelijk te doen.

        Comment


        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Zal ik eens bekijken, ga er nu ook niet meteen 70 a 100 euro tegen smijten. Heb al iets gezien voor zo'n 40 euro maar weet het merk niet meer.

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Net deze besteld
          https://www.plantandflower.be/nl/con...teur-ec-com-80
          Last edited by Zors; 20 March 2021, 19:26.

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Ja, is een goed toestelletje, gewoon goed zorg voor dragen, de electrode droogmaken en kapje erop na gebruik houden ze accuraat

        #13
        Ik zal dit Kweekschema volgen. Heb power roots besteld, grow, Bloom en green sensation heb ik al.
        Nu is mijn vraag...moet je de weken beginnen tellen vanaf het plantje uitkomt of wachten tot de zaailingfase voorbij is? Of mag ik nu reeds starten met de power roots toe te dienen?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Ok, zal ik doen, bedankt!

        #14
        Dag 9: ene zaailing ziet er volgens mij goed uit, de andere heeft wat afgezien blijkbaar. Net elk 5 ml water gegeven en de aarde wat vochtig gemaakt met een plantensproeier. De PH van het water is hier meestal rond de 7.2 dus heb ik gewoon kraanwater genomen. De criticals en andere gelato liggen op hun gemak in een vochtige filter dus even geduld
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Maar hoe kom je ook bij 5ml, ik denk dat dat het probleem is geweest

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Over waterern ,onder wateren, een beertje de midden zoeken

        • Donboe
          Donboe commented
          Editing a comment
          Sorry maar ik kan het niet anders dan met Kunichika eens zijn. Al dat geneuzel over 4, 5 of 6ml. Doe je zaadjes gewoon in goed bevochdigde zaai- en stekgrond. En daarna gewoon goed in de gaten houden. Je planten geven een signaal niet een maatbeker.

        #15
        Dag 10:

        Van de 4 blijft er maar 1tje over...heb dit nog nooit tegen gekomen maar ik weet nu waar de fout zit. Het eentje die overgebleven is ziet er volgens mij wel goed uit. De rest is nog aan het ontkiemen.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment

        Bezig...
        X