Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek op DWC

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Oorspronkelijk geplaatst door Nicle View Post
    Maar jullie toppen alle planten achter elkaar, of als 1 hardloper al getopt kan worden, die meteen doen?
    Dat is wat ik wilde weten haha.

    Mooiste is dat de boel gelijk loopt lijkt mij.
    High five

    Comment


      #92
      Ik zie dat de blaadjes onderaan beginnen te verkleuren.
      Hoe komt dit, en is dit erg?

      De HPS lamp staat op 320 watt, die gedimd wordt door het systeem en 130 cm vanaf de planten, en de temperatuur in de kweektent zit tussen de 27 en 28 graden, EC staat op 1.4, het water zit op 24 graden.
      Vandaag is het de 7de dag van de groei.
      Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:28.

      Comment


        #93
        Stelde mij vroeger ook wel is de vraag waarom ik gebuisd was op een test waarvoor ik niet geleerd had.

        Comment


          #94
          Ik gaf de planten te veel water via de bovenkant.
          Ze zien er nu weer een stuk beter uit, ook kwa kleur.
          1 plantje heeft moeite om mee te komen met de rest.

          De komende dagen koelt het af, en hoop dan de lamp weer wat hoger te zetten.
          De planten kunnen het aan, alleen de afzuiging niet.
          Ze zitten net in de 2de week van de groei.
          Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:29.

          Comment


            #95
            Lager bedoel je denk ik ?
            Of je houdt deze hoogte en meer wattage, ahja, dat is het natuurlijk, ghehe
            320W op 130 kan natuurlijk niet, dus inderdaad, lamp lager of wattage hoger. (eigenlijk allebei)

            Hydro is een stuk moeilijker onder de knie te krijgen dan aarde.
            Elke fout kan grote gevolgen hebben, daarom is het zaak dat je zoveel mogelijk er over leest of YT kijkt anders blijf je er achteraan lopen.
            De drie grootste zijn in ieder geval goed op weg, eindelijk.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Bedankt voor je reactie.
              Inderdaad zijn er 3 goed op weg bezig.
              De 4de vormt al wel goede wortels maar zijn nog niet lang genoeg voor het water dus die geef ik via de bovenkant water, en verwacht dat die ook groot zal worden, maar het is duidelijk dat die niet zoveel gaat opbrengen als de rest.

              Met de temperaturen zit ik wat te spelen.
              Ik heb het vandaag zo ingesteld, dat als de planten 2 graden hoger staan dan de omgevingstemperatuur dat die de lamp gaat dimmen.
              Mijn systeem heb ik nu afgesteld op 30/32/34 graden, dat hij dan pas gaat dimmen, omdat het bij de planten lang niet zo warm wordt door de ventilators, dus ik kan denk ik meer licht geven dan wat ik deed, namelijk 320 watt.
              Het is een sativa en ik las dat die tot 28 graden het goed doen.

              Anders heb ik continu dat de HPS lamp gedimd wordt op 320 watt (volgens jou kan dit niet, maar apart dat die dan wel het percentage aanpast naar bijv. 70%). De lamp hangt op zijn hoogst dat is 140 cm tot aan de deksels.
              Lamp staat nu op 600 watt, en ik zie wel hoe het uitpakt vanavond, de planten komen toch niet hoger dan 28 graden, dan dimt die de lamp.

              Ik houd ik de boel goed in de gaten.
              Ik begin het al een beetje te leren om goed te kijken naar wat de planten verlangen. Ik vind dat de 3 beste een mooie groene kleur hebben.

              Het is mijn eerste kweek, dus worden er fouten gemaakt, maar ik noteer ze en leer ervan Wat vind ik dit een leuke hobby

            #96
            Ik hoop dat je de zomer een beetje door gaat komen.
            En de waterchiller zou wel helpen voor de water temperatuur.
            1200m3 afzuiger is aardig groot zelf kweek ik met een 600watt lamp en 550 afzuiger en de temp komt niet boven de 26,8 graden en dat allemaal onder het dak waar de hele dag de zon op schijnt.
            Voortaan kweek ik niet meer in de zomer van augustus start ik weer op en vrijdag gaan de planten naar de kapper.
            Volg je met veel interesse

            Comment


            • Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment

            • witpen
              witpen commented
              Editing a comment
              Groot gelijk en deze kweek afronden en het zien als een oefenronden.

              Helaas geen geheim maar geluk in de zomer krijg ik het niet voor elkaar niet voor niets een zomervakantie.

              Kan je de afzuiger niet harder laten draaien 1200m3 zou voldoende moeten zijn of je gaat voor een actieve inlaat.
              Zelf ook een paar kweken nodig gehad om het goed te krijgen allemaal.

            • Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              De afzuiging zet ik niet hoger dan 62%, omdat de kweektent al behoorlijk naar binnen gezogen wordt.
              Als de horizontale buizen erin zitten, dan durf ik de softbox wel hoger te zetten.
              Nu trekt die waarschijnlijk de kweektent kapot, daar bereik ik dus niks mee.
              Gelukkig koelt het morgen af.

              Heel begrijpelijk dat je een aantal kweken nodig hebt om alles goed te begrijpen. Die regel geldt waarschijnlijk voor iedereen.

            #97
            De 3 beste plantjes hangen de bladeren naar beneden toe.

            De plantcamera geeft nog geen 23 graden aan en de temperatuur kweektent in de kweektent is 27 graden.
            Dat kan het denk ik niet het euvel zijn.

            Het water is 24 graden, misschien dat dit het probleem is.
            Gisteren voor het naar bed gaan stonden ze er nog erg goed bij.
            Het enige verschil is dat het water 1 graad lager stond namelijk 23 graden.

            Ik vermoed dat het de temperatuur van het water is.
            Ik heb er nu ook voldoende ijs in gelegd dat het kan afkoelen.
            Voor het slapen gaan, ververs ik de koelelementen.

            Heeft iemand een andere suggestie/tip wat het zou kunnen zijn?
            Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:29.

            Comment


            • StanLee
              StanLee commented
              Editing a comment
              Hoeveel koelelementen gebruik je?

            • Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Van die blauwe grote van de Action 3 per keer.
              Nu de planten slapen, staat het water op 22 graden.
              Je hebt ook kleine, die lijken mij voor jouw RDWC systeem passend.

              Ik wissel dit de hele dag af.
              Als ik zie dat het water weer op 24 graden zit, plaats ik bevroren koelelementen er weer in, dat zit rond de 2,5 uur ongeveer.

            • SmokingJoop
              SmokingJoop commented
              Editing a comment
              God, doe zelf geen DWC, maar dat gele op je bladeren is overvoeding vermoed ik en het hangen lijkt heel erg op wat ik met zand had als ik er teveel water in gooide.

              Nu zit jij DWC, dus horen ze permanent onder water te staan, maar wel met voldoende zuurstof. !!Ik neem aan!! (assumption is the mother of all fuck-ups!) dat ze in DWC verzuipen als er niet genoeg zuurstof in het water zit. Wellicht hangt dat ook samen met je ice-packs. M'n natuurkunde lessen van 25 jaar geleden leerde me dat water z'n hoogste dichtheid heeft bij 4 graden celcius. Dat betekend, gok ik (ik ben geen chemicus he, heb wat begrip van scheikunde, maar het is erg marginaal), dat het koelen met icepacks mogelijk de zuurstof (deels) uit het water duwt en ze derhalve nu wellicht verzuipen.

              Maar dat zijn een hoop aannames en gokjes. Wel met enige onderbouwing, maar dan nog.

            #98
            Plantjes doen het weer goed, na een goede nachtrust van 6 uur
            Het is waarschijnlijk de overgang van 320 naar 600 watt geweest.

            In mijn kweektent is het lekker afgekoeld naar 25 graden.
            Mijn kweekwater zit op 22 graden, dat is netjes.

            Ik denk dat ik morgen het nog een dag zo laat, en dat ik daarna pas ga kijken naar de HPS wattage verhoging.

            Comment


              #99
              Vandaag na 18 uur licht 320 watt HPS, hingen de bladeren weer van de 3 beste planten.
              Is dit normaal, want kan me voorstellen dan 18 uur licht, dat ze vermoeid erdoor raken.

              Hetzelfde effect heb ik met een hoger wattage.

              Ik ben benieuwd of jullie dit ook hebben?

              Comment


              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Hoe weten de planten nou wanneer de kweeklamp aangaat en weer uit?
                Ik geef ze wel een zon op- en ondergang, maar die voorspellen de plantjes vast zelf niet.

              • Wietefras
                Wietefras commented
                Editing a comment
                Google eens op circadiaans ritme of circadian rhythm

              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Wietefras jeetje dat je dit wist haha.
                Interessant om te weten.
                De wereld zit vol verrassingen

              Even een vraagje over het wegknippen van 2 scheuten:

              Het klopt toch dat boven de lob blaadjes, 2 bladeren gevormd worden, en dat je de zijscheuten hiervan het beste weg kunt knippen?
              Volgens mij heb je er verder niets aan, en verbruiken ze energie.

              Hier een foto, en een foto met een streepje waar ik het wegknippen bedoel.
              Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:29.

              Comment


                newhobby
                Last edited by Nicle; 27 April 2019, 15:39.

                Comment


                  Ik heb folie gedaan over de kleikorrels.
                  Die temperatuur-besparing wil ik mooi hebben natuurlijk
                  Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:23.

                  Comment


                    Je bent lekker aan het hobbyen.
                    Ik zou de blaadjes/takjes nu nog laten zitten de planten gaan misschien nog strekken.
                    En op een later moment kun je ze nog verwijderen laat de planten nog maar groter worden

                    Comment


                      witpen ik heb de lob blaadjes + de eerste 2 bladeren onder de folie geplaatst.
                      Zij krijgen dus geen licht meer.
                      De rest van de plant is nu aan de beurt om zich verder te ontwikkelen.
                      3 planten zijn bijna 10 cm hoog, en beginnen aan hun 4de node.

                      Hier wat foto's.
                      De volgende kweek zal ik dat bedekken wat netter doen.
                      1 plantje is nog steeds te klein hiervoor, maar haar wortels raken het water gelukkig.
                      Last edited by QnQ; 5 July 2019, 12:23.

                      Comment


                        Op deze manier zet je als het ware de lob blaadjes en de eerste blaadjes buitenspel door er folie overheen te leggen.
                        Misschien is dit nog wel beter dan afknippen, aangezien je de planten geen trauma toebrengt, maar ze het licht ontneemt.

                        De eerste node die je ziet tel ik dan ook als de eerste, en ik ga net zo toppen zoals jou Witpen.
                        Maar moet ook wel LST toepassen, want als de kweeklamp op zijn hoogst hangt, is dat 140 cm vanaf de deksel kweeksysteem. En mijn HPS kan tot 720 watt, en daarvan wil ik wel gebruik maken.
                        Vandaar ook het gespannen net, om de plant in een later stadium te geleiden.

                        De soort die ik kweek wordt tussen de 60 - 100 cm lang.
                        Last edited by Nicle; 27 April 2019, 22:19.

                        Comment

                        Bezig...
                        X