Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    13/06/2023 (deel 1)


    Verder scroggen. Dat dit gat maar snel dicht is😮‍💨.
    Volgende keer doe ik gewoon die slechte planten weg, ergens jammer voor waar van het geld van het zaad maar als ik die kleine fragiele blaadjes zie (in het midden van de FC 4800 kant (rechterkant).

    Volgende week een reisje en laat ik de plantjes over aan iemand.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by NewNoobie; 13 June 2023, 08:19.

    Comment


      13/06/2023 (deel 2)

      Bak 1: Ec op 1.4 en pH op 6.5 gebleven.

      Bak 2: Ec gezakt van 1.4 naar 1.3 (dit wil ik🥳) pH op 6.5 gebleven ik 2 ml plagron A en 2 ml plagron B bijgegeven. Ec is terug op 1.4 en pH op 6.5 als die morgen terug zakt naar 1.3 daan voeden we bij tot 1.5.


      Comment


        Het ziet er mooi uit maar wat een gedoe zeg! Het lijkt wel intensive care kweken!!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Water op 20°c houden is het best hè.

        • SteamBoat
          SteamBoat commented
          Editing a comment
          Ja ik heb mijn chiller ingesteld tussen de 18 en 22.
          Ik weet natuurlijk niet waar je tent staat maar meestal haal je dat wel zelfs in de winter. Anders kun je altijd nog af op 24/0 zetten dan houden de lampen het wel warm

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Vorige keer in de winter was het echt te vochtig maar dan kweekte ik met hps . Ik denk dat de planten toen extra verdampten met de warmte van die lamp (hoop ik) of het water verdampte uit de grond.

          Ik hoop met led dat dit nu veel beter gaat.

        Brrrr buiten mijn kweekruimte 35 graden binnen 29 graden in mijn bladerdek

        Comment


          Raampjes overal open.

          Comment


            14/06/2023


            Vandaag de bakken stevig bijgevuld (min of meer bijna hervuld).

            Bak 1. Ec1.7 pH6.3=>Ec1.6 pH 5.6
            Bak2 Ec? PH?=>Ec1.6 pH5.5.

            Water geef ik nu iedere half uur 5minuten vanaf de lamp 2 uur aan ligt tot 2 uur vior de lamp uitvalt.


            Plantjes. Verder gescrogt leuk maar bij het scroggen aan de TSW2000 kant richting de FC4800 kant heb ik per ongeluk een tak gebroken, nu ja die is dan getopt hé.

            De DC4800 kant waarom groei je zo traag? Wat is er anders? Voeg ik best morgen eens waterperoxide toe aan je bak om mogelijks rootrit te doden??? Ik weet het niet.

            Lampen hoger hangen om wat stretch te veroorzaken? Of juist dichter?

            In een volgende post ga ik even het verschil posten wat er gegroeid is in een week tussen de twee kanten.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.
            Last edited by NewNoobie; 14 June 2023, 08:48.

            Comment


              De week vergelijking FC4800 kant



              image.jpg
              image.jpg

              Ben ik echt ongeduldig?

              Comment


                De week vergelijking TSW2000



                image.jpg

                image.jpg


                Comment


                • SteamBoat
                  SteamBoat commented
                  Editing a comment
                  Ahh jho niet zo druk om maken zolang het gezond eruit ziet.

                15/06/2023
                De temperatuur loopt maximaal op 28,8 graden wat teveel is. Hopelijk is dat niet te lang zo in de dag. Wat hoop ik op kouder weer, raampjes savonds open al denk ik van bijna ze open te laten zodat de wind vrij kan rondvliegen. Buiten staan ze ook in die hitte trouwens.

                De Ec in de bakken is wat gedaald pH gestegen.
                Bak 1: Ec 1.5 pH6.1=>Ec1.6 pH6.1
                Bak 2: Ec 1.5 pH6.2=>Ec1.6 pH6.2
                In bak 1 1ml A en B toegevoegd bak 2 is dat 2ml elk.

                Terug geregeld naar 1.6 omdat die naar 1.5 was gegaan. Stel dat dit naar 1.4 gaat in een dag ga ik bijregelen naar 1.7 (vb in bloei).

                plantjes scrog scrog scrog. 1 plantje begint al mooi naar de andere kant te groeien wat beetje mijn opzet is. En de FC4800 begint meer dichter te groeien.



                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 4 photos.
                Last edited by NewNoobie; 15 June 2023, 19:32.

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  En zo krijg je een spintplaag in je tent, gewoon je raam open.

                16/06/2023
                Water is toch gezakt naar de 1.5 terug en vandaag heb ik toch eens geprobeerd om die naar 1.7 te brengen om verder verloop te volgen. Bak 1 op pH6.1, Bak2 op 6.2.

                Scrog scrog scrog. Nog steeds plaats te kort aan de tsw2000. Mss dat ik een tentje een extra tentje plaats in de vochtige omgeving en daar wat stekken probeer te maken zodat ik de hoogte onder controle krijg want in de midden is de tent vol en aan de zijkant werkt de tsw2000 niet om te bloeien dus dat wordt snoeien en ik wil niet te lang meer wachten met het switchen.

                Iemand een ander idee hoe ik dit oplos.

                En het bespaard mij op zaad.

                FC4800 kant traag geraakt die meer vol. Wat een kutplantjes in de midden daar.


                Fotootjes.

                image.jpg

                image.jpg

                Comment


                  Hoewel het je beter afgaat dan mij in het begin op die korrels, zou ik met wat ik nu weet - en moet betalen aan stroom - wel willen dat ik er nooit aan begonnen was. Het luistert allemaal zo nauw en je moet zo vaak wateren en dan krijg je overal alg.. Het is een ontzettend gemier en je wint er niks mee t.o.v. een veel makkelijker methode. Ondanks jouw harde inzet ogen de planten niet sprankelend. Vergelijk ik het met de vlekkeloze start die ik op steenwol had en hoe ze er nu bijstaan, zou ik zeggen: neem liever steenwol, vervang de spaghetti met een eb- en vloedsysteem en neem wat afstand van uw planten.

                  Steenwol is zoveel gebruiksvriendelijker dan die steentjes. Ik kijk niet eens op de hygrometer, ik kijk 's ochtend even bij de planten en weet genoeg en rits de tent weer dicht. Er wordt één keer per etmaal automatisch bewatert en eigenlijk is dat nog een keer te vaak. Een keer per 48 uur wateren is met voldoende medium bij steenwol zat maar ik moet nog ff uitzoeken hoe mijn weektimer werkt. Bovendien doordat je met die steentjes zowat constant aan het wateren bent, is DWC gewoon praktischer, je bent dan niet afhankelijk van een pomp en/of slangetjes en het is onderhoudsarm.
                  Horks Fototopic 2.0

                  Comment


                  • NewNoobie
                    NewNoobie commented
                    Editing a comment
                    Het is mijn eerste keer en die steentjes zijn mss niet zo optimaal dat ze de pH laten oplopen.

                    Al bij al ben ik nog tevreden erover.

                    Ik ben iemand die gemakkelijk overwatert en met steentjes kan dat wat minder kwaad.

                    Wat wel is omdat het met zaad is en ik een paar slechte planten heb dat de ene wat meer voeding opneemt dan de andere is dat ik ergens op een gemiddelde moet rekenen wat een plant doet.

                    Ik ben er van overtuigd als ik met klonen dat ik dat probleem niet zal hebben of ik had vanaf de zaailing moeten de slechte eruit gehaald hebben dan was mijn netje al mooi vol.

                  • NewNoobie
                    NewNoobie commented
                    Editing a comment
                    Dat is een autoflower van u dus is het normaal dat die wat sneller groeit wat geloof ik. Ga je ook scroggen zodat iedere bud op gelijke hoogte en even van kwaliteit zal zijn?

                    Behalve die 2 planten die ik moest weg gooien zat het anders al dicht met 2 gezonde planten en was ik al eeuwen op 12/12 dat kan ik zien op mijn tsw2000 kant.

                    Voor mij is dit geen race met u, want jou kweek en de mijne zijn totaal verschillend met totaal verschillende strains.

                    De plaats waar je een tent kan plaatsen doet er ook al veel toe en het belooft met die warmte.
                    Last edited by NewNoobie; 16 June 2023, 19:54.

                  • NewNoobie
                    NewNoobie commented
                    Editing a comment
                    Mijn excuses voor mijn overdreven reacties

                  SteamBoat dit is waarom ik geen rdwc gekozen heb.
                   

                  Comment


                  • NewNoobie
                    NewNoobie commented
                    Editing a comment
                    Mja kijk ik heb een drip systeem daar kan ik niet veel aan veranderen, wel kan ik er een eb and flow van maken.

                    Ik had een topic waar je had op geantwoord maar ik had mijn installatie al en die koop je niet iedere maand.

                    Ik ben blij dat je blij bent met uw systeem. Ik ben dat ook.

                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Extra pompje met filter scheelt ook al.

                  • NewNoobie
                    NewNoobie commented
                    Editing a comment
                    @Rreppelsteeltjam waarom dat extra pompje?
                    Op mijn huisige zitten er filters

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
                  Hoewel het je beter afgaat dan mij in het begin op die korrels, zou ik met wat ik nu weet - en moet betalen aan stroom - wel willen dat ik er nooit aan begonnen was. Het luistert allemaal zo nauw en je moet zo vaak wateren en dan krijg je overal alg.. Het is een ontzettend gemier en je wint er niks mee t.o.v. een veel makkelijker methode. Ondanks jouw harde inzet ogen de planten niet sprankelend. Vergelijk ik het met de vlekkeloze start die ik op steenwol had en hoe ze er nu bijstaan, zou ik zeggen: neem liever steenwol, vervang de spaghetti met een eb- en vloedsysteem en neem wat afstand van uw planten.

                  Steenwol is zoveel gebruiksvriendelijker dan die steentjes. Ik kijk niet eens op de hygrometer, ik kijk 's ochtend even bij de planten en weet genoeg en rits de tent weer dicht. Er wordt één keer per etmaal automatisch bewatert en eigenlijk is dat nog een keer te vaak. Een keer per 48 uur wateren is met voldoende medium bij steenwol zat maar ik moet nog ff uitzoeken hoe mijn weektimer werkt. Bovendien doordat je met die steentjes zowat constant aan het wateren bent, is DWC gewoon praktischer, je bent dan niet afhankelijk van een pomp en/of slangetjes en het is onderhoudsarm.
                  Behalve op de rotswol vanboven een beetje niet veel alg want het water blijft onder de bovenste steentjes en weg van zonlicht😉.
                  Aan elektriciteit valt het goed mee ik draai niet op 100% met de lampen.

                  Comment


                    ​17/06/2023
                    De dagelijkse update pffffff het is mijn dag niet vandaag.

                    Bak 1: 2.0 6.1 +water =1.6 6.4
                    Bak 2: 1.9 6.2 +water =1.6 6.4
                    Runoff gemeten was 1.9 daarom gele puntjes in de nieuw grow omdat ik zooon domme testen moet doen door gisteren water op 1.7 te brengen ipv 1.6. Einstein citaat 2 maal hetzelfde doen en een andere uitkomst verwachten lol.

                    Scrog scrog scrog blablabla.
                    En fotootjes.

                    image.jpg
                    image.jpg

                    Comment


                      18/06/2023

                      Waw 2uur en45 minuten bezig geweest. De twee reservoirs gewassen. En het water vervangen. Een vriend eal paar dagen ervoor zorgen dus water klaar gezet zodat die niet veel moet weg en weer wandelen met een zware last. 120liter of kg verplaatst.
                      Pfff blij dat dit even over is straks een douche om het zweet af te spoelen. Hopelijk gedijen ze goed terwijl ik weg ben.
                      Maar goed het verslag.

                      Bak 1:Ec 1.6 pH6.1 naar 1.6 pH5.5
                      Bak 2:Ec1.8 pH6.1 naar 1.6 pH5.6
                      Volgens het growschema van plagron zou ik al bezig moeten zijn op een Ec1.8.

                      Geen idee hoe dit komt, mss de hittegolf waarmee ze meer water dan voeding gedronken hebben maar boven de Ec 1.6 steeg mijn voeding zeer snel in mijn reservoirs dus ga ik er vanuit dat ze mezste stoffen opnamen aan 1.6. Dus mijn vriend zal de instructies krijgen om die een week op 1.6 te houden.

                      Plantjes zelfde zal ik niet veel woorden aan vuil maken die FC4800 kant suckt gewoon.
                      Fotootjes (als ik terug ben van het reisje zal ik vergelijkingsfoto’s plaatsen).

                      image.jpg
                      image.jpg


                      Comment


                      • Rreppellsteeltjam
                        Rreppellsteeltjam commented
                        Editing a comment
                        Dat schema is een leidraad en geen zekerheid!!

                        Het gaat niet over deze soort maar is een statistisch gemiddelde.
                    Bezig...
                    X