Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3/06/2023



    Water bak 1. Ph 6.1 dus mooi het zelfde Ec1.6 dus even wat gestegen terug.
    Bak 2. Ph6.2 en Ec is gestegen naar 1.7.
    Reservoirs staan zeer laag straks kijken of die nog hoog genoeg staan voor dat de pompen water kunnen wegpompen.


    Plantjes. Van onder de fc4800 lamp vind ik d1at het middelste plantje er maar belabberd uitziet, straks kijken of ze nog water krijgen. Ook vind ik die nieuwe blaadjes maar zeer smal. Hopelijk kom je erdoor naar mate de dag vorderd.

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Denk dat het de sativa genen zijn

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Zou kunnen

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Teveel pottassium doet dit ook

    Mja bij het wijzigen kon ik geen foto’s toevoegen dus bij deze de foto’s
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


      4/06/2023
      Water. bak1 Ph5.7 en Ec 1.8 (blijft stijgen die moet vandaag omlaag).
      bak2 ph6.1 en Ec1.6 (blijft mooi stabiel).


      Plantjes niets nieuws.


      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


        Bak1 terug naar 1.6gebracht. Ph 6.2

        Comment


          5/06/2023

          Plantjes. Wat gele verkleuringen erbij. Ik heb de indruk dat de tsw2000 dat ze daar sneller groeien.

          Ik vertrouw mijn pH meter niet meer straks een andere calibreren.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            Zojuist een andere pH meter gecalibreerd. Nadien heb ik mijn pH meter die ik gebruikte ook eens in die caibratievloeistof gedaan. Ik moet zeggen die zit er 0.03 ook op dus mijn pH meter kan ik nog vertrouwen.

            Comment


              6/06/2023

              Mijn unhappy growroom😔.

              Plantjes. Onder de TSW2000 valt het goed mee.

              Onder de FC4800 daarrin tegen, gele puntjes aan de blaadjes nutrition burn. Die rare vlekken op de blaaden zie volgende post.

              Soms merk ik op sochtends dat er druppeltjes op de bladen zitten, dus ik heb de clipventilator die andere kant aanlag aangezet en de afzuiging daar constant aan en niet op de mars hydro autostand voor humidity en temperatuur controle.

              Van een plant komen de stelen wat paars wat in algemeen stress betekend.

              Ook de bladen hangen wat terwijl ze paar weken terug om Hork te quoten “Fier recht op staan” nu stonden.


              Mss de lamp terug hoger hangen of kijken om te beginnen scroggen zodat de bladeren meer ademruimte van elkaar hebben (of dieven maar ik wil liever de bladproblemen eerst wegnemen, stel dat er toch te weinig voeding is dan kunnen de mobiele voedingsstoffen nof van de blaadjes genomen worden die toch later bij het lollipoppen wegvallen.)

              Temperatuurverschil tussen dag en nacht valt ook reuze goed mee zelfs ook buiten mijn growroom (zwarte meter is in de growroom).


              Water. Beide vernieuwd ph 5.5 en EC1.5. Dus P en K wat meer bereikbaar zijn op dit pH level om mss de oorzaak van de vergeling onderaan aan te pakken. Minder voeding omdat overvoeding van vb N bovenaan. (Geen idee meer wat ik aan het doen ben, ik twijfel constant over welke Ph en EC het beste zou zijn voor nu).

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 8 photos.

              Comment


                Blaadjes met bladproblemen. Ik heb er een paar geplukt die echt gele zijn meer van onderen. Voor moest het de vladvlek ziekte zijn door de druppels die ik smorgens op de vlaadjes soms vind
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 6 photos.

                Comment


                  6/06/2023

                  screw it ik ben begonnen met scroggen.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 2 photos.

                  Comment


                    Balen dat ze zo achteruitgaan. Constant moeten wateren vind ik sowieso verre van ideaal en in mijn beleving is dwc dan makkelijker. Of anders steenwol wat veel minder onderhoud vraagt.
                    Horks Fototopic 2.0

                    Comment


                    • NewNoobie
                      NewNoobie commented
                      Editing a comment
                      Volgende kweekje steenwol dan. Wel opmerkelijk is dat bij mijn beste lamp ze daar wat slechter doen. Eerst keer kijken hoe ze reageren op mijn veranderingen.

                    • NewNoobie
                      NewNoobie commented
                      Editing a comment
                      Of onder zooon filter film lekker weinig opruimwerk achteraf🫤

                    • Hork
                      Hork commented
                      Editing a comment
                      De beste lamp is natuurlijk ook het meest intens.

                      Maar ja, kweken op steenwol kan ik van harte aanraden. Eens in de twee tot drie dagen wateren en verder heb je er geen omkijken naar. Ik spreek overigens over wateren middels eb en vloed want druppelaars heb ik geen ervaring mee.

                    Wat voor water temps heb je eigenlijk?

                    Comment


                    • NewNoobie
                      NewNoobie commented
                      Editing a comment
                      Ik heb verwarmingen die op 20 geaden ingesteld zijn maar die liggen af.

                      Ik veronderstel dat die temperaturen niet warmer dan de omgevingingstemperaturen kunnen worden dus.

                      Zeker tussen 18,6 en 25,9 graden. Ik ga straks even opmeten.

                    Eigenlijk moet ik me hier helemaal niet mee bemoeien want snap niks van dit systeem maar hoe krijgt die plant dan zijn zuurstof? Aangezien je zei dat je constant water geeft?

                    Comment


                    • NewNoobie
                      NewNoobie commented
                      Editing a comment
                      Niet constant.

                      Om de 2uur krijgt die 5minuten water.

                      Op de tafel zit een aflaat dus het water blijft niet staan enkel wat de steenwolblokken (kleine startblokken) en de steentjes opzuigen en de planten opdrinken blijft hangen.

                      Het overige stroomt terug naar de voedingsvaten die buiten de tent staan.

                      De tijd dat die planten geen water krijgen zou de zuurstof tussen de steentjes voldoende moeten zijn.

                    • NewNoobie
                      NewNoobie commented
                      Editing a comment
                      Hier een kweekverslag waar dit ook zo gedaan is.

                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ar-ben-ik-weer

                    Dat kweekverslag is absurd.. maar nu wel een iets beter beeld bij idd! Bedankt

                    Comment


                    • NewNoobie
                      NewNoobie commented
                      Editing a comment
                      Hij had toch mooie resultaten?

                    Op het warmste van de dag. Bak 1:20 graden celcius. Bak 2: 20,2 graden celcius.

                    Oorspronkelijk geplaatst door SteamBoat View Post
                    Wat voor water temps heb je eigenlijk?
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 2 photos.

                    Comment


                      6/06/2023


                      Even het water geven verdubbeld. Ieder uur nu van mijn FC4800 kant als bijkomende test.

                      Comment


                      • mafferd
                        mafferd commented
                        Editing a comment
                        Je mag ook zeker de tijd wel verlengen, 5min druppelen is niets teveel en klinkt mij zelfs als weinig. Bij eb en vloed is een kwartier vloeden per 2uur nodig en dat is heel wat meer water saturatie in de hydrokorrels dan wat je nu (denk ik) hebt met de druppelaars.

                      • NewNoobie
                        NewNoobie commented
                        Editing a comment
                        Dat klopt die hydrokorrels houden niet veel vast. Ze blijven wel vochtig. Er zit ook steenwol in en die blijft wel nat mazr die mag niet volledig uitdrogen denk ik.
                    Bezig...
                    X