Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Zojuist de plantjes gevoed.

    Pffff wat kan er al misgaan op zooon moment.
    Ik heb de voeding op 1,7 gegeven zoals hork vertelde. Dan even afgeleid door een telefoontje en beginnen voeden zonder dat de ph afgezuurd was zooon minuut voeding van 7,3 gegeven aan de linkse planten.
    Vlug stop gezet en dan 5 minuten voeding erbij gegeven om te spoelen met ph5 om het terug zuurder te maken.☠️

    Nu ja ze zijn allemaal gevoed ik ga toch iedere keer 5 minuten voeden zodat het water door de rockwol kan stromen en de voeding daar kan verversen al was die niet volledig op.

    Ik kijk omhoog blijkbaar was mijn afzuigingslang van mijn afzuigventilator gevallen😱wanneer dit gebeurde, geen idee.

    Tenslotte heb ik de laatste zaailing in de starterblok gedaan in een schaaltje met voedingswater zoals Hork omschrijft.

    20l water is nu aan het ontchloren om morgen verse voeding te maken want er zit nu te weinig in om de pompen te laten oppompen. (Ik moest het voedingsvat schuin houden).
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Ook steentjes gelegd op de rotswol voor tegen de algen. Volledig tegenhouden met voeding van boven zal ik wel niet kunnen tegenhouden nuja

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Bovenkant is wel nat maar met druppelaars wordt vanboven gevoed dus er zal altijd wat al zijn vrees ik.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je moet korrels in dat bakje doen, anders staat ie te nat.

    #92
    Vandaag is het expiriment dagje.

    Even een foto voor het expiriment en morgen erna.

    Het idee dat ik denk dat de plant voedings te korten heeft is omdat ik te lang wacht tot weer water te geven en dus ook voeding waarmee de plant langere tijd water deonk zonder voldoende voeding in. Dus ik zal het aantal voedingscycly opvoeren.

    Ook even afgekeken naar BertusBeunhaas zijn verslag. Daar waren ook steenwolblokken in hydroton.

    Om de 3uur zal ik 5minuten voeden (van het verslag). Beginnend 2u na dat de lampen aanliggen en stoppen op zijn minst 2u voor dat de lampen afliggen (vraag me niet waarom maar meneer youtube zei dat ergens).

    Ook heb ik de lamp verhoogt met 15cm dus hangt nu op 30cm en heb ik de FC4800 op 75% geplaatst.

    Zaailing heeft nieuwe blaadjes staat wat zeer nat (is niet aangesloten op het dripsysteem.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


    • mafferd
      mafferd commented
      Editing a comment
      20ppm H2O2 (waterstofperoxide) meegeven met het drinkwater en je zult nooit geen alg krijgen, tevens geeft het de wortels een boost in zuurstof en gaat het ook wortelrot tegen. Denk ook dat je er goed aan doet je voed interval te verhogen, in dit stadium zal de hydroton mee werken aan het droog trekken van je steenwol blokken.

    #93
    Zojuist eens gaan gluren. De blokken zijn goed nat (zijn nu aan het voeden).
    Temperatuur in de growtent is 25 graden terwijl dat het uit mijn growtent 24 graden is (normaal blaasde ik nog in de kamer uit omdat het nog wat koud was). Buiten is het 21 graden.

    Dus even het raam opengeplaatst en 1 van de 2 afzuigers blaast naar buiten. De andere zal ik even afleggen die in de kamer blaast.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Uitkijken met open ramen in de kweekkamer, zo krijg je ongedierte in de tent.

    #94
    Wat gaat het snel bij hydro. Ik moet de het voedingswater nog gaan opmeten. Blaadjes staan rechtop🥳.

    Toch een voedingsprobleem bij het plantje van voor rechts heeft roeste vlekken, ik vermoed een kalium te kort. Als ik op de chart kijk wordt kalium volledig opgenomen op een Ph van 6 dus zal ik vandaag die pH niet naar de onderste grens sturen als die wat hoger ligt. Want dit is een dringend probleem die opgelost moet zijn. (Derde rij van de grafiek)

    Verder denk ik dat de overige blaadjes iets groener uitzien van de planten (op die verdorde wat na wat al van vooraf is)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Vermoedelijk verkeerde ph chart

    #95
    Zojuist terug van het meten. De voedingswaarde is niet gedaald dus geen voeding bijgegeven, ook niet gestegen.

    De phwaarde was 6,5 dus die is wel gestegen en heb ik naar 6 terug gehaald.

    Dat voedingstekort in de blaadjes zag ik gisteren nog niet dus die vlekken zijn zeer snel gekomen. Baart mij zorgen dus zeker iets om in het oog te houden, nieuwe bladen hebben hier geen last van dus zeker een te kort.

    Oja het water is met 2,5cm gedaald hetzij door de planten hetzij door vocht op te houden in de rotswoll en steentjes.

    De zaailing doet het goed

    Comment


      #96
      Ok nu twijfel ik of het calcium tekort is🫤

      Comment


        #97
        Ja calcium te kort. Nu met een hoger pH als ze aanwezig zijn in het voedingswater zouden ze dat moeten op nemen. Plagron hydro A bezit calcium.

        https://youtu.be/IiGzX6vTkhU

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          6.3/6.5 moet je aanhouden voor calmag.

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Idd maar mijn voedingwater die wordt ontzuurd als het door mijn systeem gaat en 6,5 is juist een grenswaarde voor hydro.

          Ik denk dat het door mijn stenen zijn die tamelijk uitgedroogd waren. Ik heb hier lang mee bezig geweest met testen. Ik vermoed dat dit daarom is dat ze niet mogen volledig uitdrogen.

          Hopelijk verbeterd dit zodat de ph stabieler blijft. Dat zal momenteel dagelijks afzuren zijn. Mss mijn stenen van een andere tafel terug laten afzuren vooralleer ik de twee tafels gebruik.

        #98
        Mja ik zie al op een plant op nieuwe bladeren dat er geel achtige spots zijn maw. Die zal morgen ook van die roeste spots hebben😔

        Comment


          #99
          Een zege en een vloek. Ik denk dat de ph stabieler wordt, ph was 5,8 en na 1 keer voeden is dit nu 5,9.

          Ik probeer die aan 6,0 te krijgen voor de calcium opname te verbeteren. Dus hopelijk stijgt hij nog een beetje om die goed te starten.

          Mijn voedingswater daalt snel, ook een klein lekje die normaal geen probleem mag vormen omdat de slangen normaal boven de tray is maar omdat mijn tweede druppelaar aan de zelfde tafel staat is dat daar niet zo dus even een keteltje naast mijn tray plaatsen die dat lek kan opvangen.

          Mijn monkeyfan wilt niet meer ronddraaien morgen ook even kijken wat het probleem is.

          Comment


            Die paar puntjes verschil in pH zal het niet aan liggen.

            Hoewel dit andere hyrokorrels zijn dan waar ik mee werkte - zoals ik begreep houden de jouwe water vast - had ik ook allemaal problemen. Uiteindelijk kreeg ik ze aan de praat door heel vaak te wateren, letterlijk elk uur zolang de lamp brandde. Maar dat was eb en vloed en jij werkt met druppelaars. Ik zou zeggen zet de druppelaars eens wat hoger en ga eens goed na of je wattage/ lichtintensiteit wel afdoende is.

            Zelf ben ik teruggegaan naar steenwol want ik vond het echt een enorm gedoe met die nootjes.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Veel water zal het niet zijn maar ik kan zien als ik de potten ophef dat het daar donkerder is door het vocht.

              Duurt ook weken voor dat uitdroogd als er niets dat opdrinkt.
              Hoe moet ik anders onvoldoende voeding oplossen?

              Ik kan toch maar met de ph spelen of beter gezegd laten varieren omdat planten bij verschillende ph verschillende voedingsstoffen meer of minder opnemen?

              Mja ik kijk er niet naar uit om die stenen te wassen en terug te laten weken.

              Minste werk is een worteldoek en rotswol en plastiek boven de tray hangen op youtube daar al mooie resultaten gezien, maar aan de andere kant werkte dit niet voor @Corleone.

              https://youtu.be/UZywlMKRv9w

              Ik had nog een ander gezien maar ik vind die niet direct terug.

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Oké man, succes!

            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Bedankt🥳

            Update van vandaag geen bijkomende problemen bij de planten. Dus in het algemeen denk ik dat het beter gaat.

            De worteltjes van de newborne beginnen door de rotswol te komen, ik zal nog even wachten tot dit meer is zodat het blokje mooi kan droogtrekken voor dit op een automatisch watersysteem geplaatst wordt.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


              Zo even de voedingswaarde en de ph gemeten.
              Voedingswaarde 1.7=>1.9
              pH waarde 5.8 tegen de 5.9 =>6.2

              Wat heb ik geleerd:
              De planten vragen om minder voeding omdat er minder voedingsstoffen opgegeten zijn ten opzichte dat er water gedronken werd dus de EC waarde stijgt, bij het bijvullen zal ik naar EC waarde 1.6 gaan en van hieruit verder kijken.
              Daalt de EC waarde in mijn voedingsvat dan is het tijd om de EC waarde wat op te krikken en terug hetzelfde verhaal.

              pH waarde is dus in een dag van 5.8 naar 6.2 geweest. De vraag is is dat veel 0.4? Op de schaal die logaritmisch is kan men zeggen ja maar… .
              Ik werk met 2 druppelsystemen en inplaats dat dit op 80l is ben ik vertrokken is dat met 40l, zelfs de bak is niet volledig vol maar half. Dus reken ik momenteel op 0.4 /(2*2) dus uiteindelijk zou dat een stijging zijn van 0.1 (de dag is nog niet om). Vanavond doe ik een laatste meting voor een laatste berekening, zelfde kans dat het wat blijft hangen. Opzijn minst is 6.2 een mooi bereik voor mijn Calcium tekort.

              Vanavond even het voedingswater bijvullen na de laatste voeding zodat het water voldoende kan opwarmen voor morgen mooi te beginnen.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Circulerend systeem is kut.

                Beter kan je het water gelijk afvoeren, ben je van dat probleem af.

              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                @Rreppellsteeltjam het mag van mij een beetje varieren zodat verschillende voedingen opgenomen kunnen worden maar ik hou het in mijn achterhoofd😉

              Ok de bevindingen einde van de dag.

              EC 1.8 a 1.9.
              pH 6.2 dus die is niet meer verhoogt, dit is leuk ik denk dat ik de pH hier kunnen op kan stabiliseren (natuurlijk worden voedingsstoffen opgegeten kan dit nog zachtjes wijzigen). Een leuke test is als morgen de pH stijgt tot 6.2 die niet meer bijstellen en kijken wat er achteraf mee gebeurd.

              10l water bijgevoegd met de benodigde power roots en enzymen van plagron volgens schema.

              Dan de EC afgesteld op 1.6 met de EC meter en plagron hydro A + B. Wat nu leuk zou zijn is dat ik de EC zie dalen zodat ik weet dat er voeding bij mag.

              Comment


                Update van vandaag.

                Er is nog niet gevoed toch is de ph wat omhoog gegaan, mss door het temperatuurverschil, mss omdat er meer gemixed is geweest. Nu goed ik heb die terug geleveld naar pH6.0. EC waarde niet veranderd blijft op 1.6.

                De bevindingen:
                Foto1. Van de newborne zijn de wortels mooi gegroeid als je dat met gisteren vergelijkt.

                Foto2. Quasi modo wat is er verkeerd met u???

                Foto3. Mooi groener aan het worden

                Foto4. Ik denk dat deze het mooiste staat en de groene kleur die ik overal wil verkrijgen.

                Foto5,6,7. Staan er ook al mooier op. Ok de vlekken van het calcium te kort zullen nooit meer verdwijnen maar zolang de nieuwe blaadjes mooi blijven is dit niet zo erg.

                Foto8 zoals gewoonlijk een overzichtje.

                Ik zou graag toppen 2 maal en mainlinen. Zouden die er klaar voor zijn of niet (behalve quasi modo).
                Wat zijn jullie bevindingen?(wachten tot mooier groen of ervoor gaan)
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 8 photos.

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Calmag tekort kan, na toevoeging van calmag, weer groen worden.

                Het gaat nu de goeie kant op, ik zou de lamp wat laten zakken en verder nog niet dieven e.d.
                Horks Fototopic 2.0

                Comment


                • NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Wanneer zou ik best beginnen toppen?

                  Ik mag best ook niet te lang wachten. (De planten worden nog verdeeld over twee tafels om dan bog te scroggen)

                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Er is nu nog niks te toppen, ik zou ze eerst even goed aan laten sterken en pas als ze floreren over toppen nadenken. Je kan er later altijd meerdere nodes afknippen.
              Bezig...
              X