Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    28/05/2023

    Water. Zo gezegd zo gedaan het water afgelengd naar EC 1.6 omdat bepaalde planten lichtjes nutrition burn ondervonden. Ph op 5.5 om het water zo lang mogelijk alleen te kunnen laten al zal dit niet gaan(laatste onderdeel van de post).

    Plantjes niets nieuws te melden. Nog steeds dat onbekend bladprobleem te melden.

    Worteltjes. Het is al een eind dat ik een pot opgehoffen had en ik begon met rechts vooraan en prijs🥳. De worteltjes zijn daar doorgegroeid. Links vooraan ook even proberen op te heffen maar die zaten al iets dieper. Leuk maar dit betekend wel dat ik best de kleinste plantjes mogen verhuizen naar mijn andere tafel voor die ook in de tray beginnen te groeien (en de wortels door elkaar groeien). Maar dat is voor morgen😁.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


      29/05/2023
      Wow wat een dagje. Al 3u gewerkt vandaag aan de schatjes. Verplantingsdag. Ik heb de kleinste plantjes onder de tsw2000 lamp gezet.

      Met hele kleinste terug in de midden.
      De middelgrote links aan de zijkant van de tent (tijdens het scroggen kunnen ze naar links en naar het midden toegroeien als die kleine niet mee geraken.
      En de grootste tussen de kleintjes rechts zodat die kunnen toegroeien naar de FC4800 lamp.

      Wortelen. Vele worteltjes waren al in de steentjes gegroeid. Bij het verplanten zag ik dat er een beetje losgekomen was maar niet veel.
      Ze hebben ook de sterkte van de lamp ondervonden bij het verplanten en de druk van de steentjes die er terug op gegooid zijn dus ik verwacht wat blowback van het verplanten maar niets erg.


      Water. De bak voedingswater die er al stond is nog steeds Ec 1.6 en Ph is geklommen naar 6.3.
      Een tweede voedingswaterbak geplaatst met 40l met Ec1.6 en pH5.5. (Deze zal ik bak2 noemen van voortaan). Verwachtingen zijn dat bak 1 stabieler wordt, bak 2 wat bijgeschroeft moet worden nu ik zal niet ondernemen naar pH zolang die niet boven de 6.5 gaat. Jaja 80l water iedere week😅.


      Plantjes. Niet nieuws te meldeb behalve dat die verhuist zijn. Ik wil die wat laten vekomen maar ik zou er toch al wat willen gaan toppen zodat mijn scrog gemakkelijker verloopt.


      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


        Die zijn mooi geworden! Toppen moet - zodra ze zijn bekomen van het verhuizen - wel kunnen lijkt me.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          Eventjes voor mezelf al hou ik me hier geen 100% aan.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            Nog een klein overzichtje voor mezelf zodat ik niet hoef te surfen.
            Attached Files
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              30/05/2023

              Dagje na het het transplanten.
              Extra verlengdraad om de tsw2000 iets lager te hangen. Hangt nu op een 30cm van de planten.

              De plantjes.
              1)Hetzelfde rare bladprobleem (mozaik?)
              2) Wat vergeling tussen de bladen
              3) En nog wat rarigheden erbij . Ik laat ze maar even begaan met de hoop dat het blowback van de verhuis is.
              Een blad voor de helft donkergroen en voor de andere helft lichtgroen??? Niet leuk als het op de nieuwe blaadjes is nu ja ik laat het even begaan.


              Het water. Bak1 is op een 6.6ph gekomen (Ec hetzelfde 1.6). Terug afgezuurd naar 5.5.
              Bak 2 is naar ph 6.3 (die steentjes zullen het nog niet gewoon zijn). Ec veranderd niet zoveel. Vanavond of morgen regel ik bij.

              Attached Files

              Comment


                De slang is terug losgekomen. Deze keer heb ik hem bevestigd met een spanner ipv ducktape. Hopelijk joudt dit beter. Gelukkig heb ik 2 afzuigventilatoren.

                Comment


                  31/05/2023

                  Vandaag de lamp terug wat verhoogt tot op 35 cm van de grootste plant van de FC4800 kant.

                  Plantjes. heeft het al eens vernoemt dat mijn lamp heel dicht bij staat. Dus 1 type bladprobleem zou mss lichtstress kunnen zijn met mijn lampen te dichtbij (de FC4800). Laten we even proberen.

                  De andere 2 gekende problemen nog geen idee. In mijn andere tent valt me op dat de rechtse kant met de grootste planten mss iets meer stretch hebben dan mijn linkse als ik de bladafstand bekijk.

                  Los daarvan denk ik dat ze al mooi herstelt zijn.


                  Ook heb ik eens een foto genomen een minuutje voor de lichten aan gingen (voor geen hermas te maken zal ik dat niet veel doen maar ik moet zeggen ze zien er veel groener uit zonder de lichten aan.

                  Morgen zullen ze getopt worden.


                  Het water. Bak 1 is gestegen naar Ph6.1 laat ik zo.
                  Bak 2 is gestegen naar 6.6 heb ik naar 5.4 gehaald (iets te ver maar dat zal wel snel weer stijgen). Ec blijft stabiel.

                  Al hoewel ze de enzymen en power roots op het plagron hydro schema plaatsen staat er op hun website dat het niet aan te raden is voor hydro.
                  Ik ga mijn voedingswater niet verversen.
                  Ze hebben hier een nieuwe formule, mss is het de nieuwe formule dat niet gaat of mss is het omdat ze nieuwe producten maken.
                  Nuja het blijft een dickmove van plagron in mijn ogen.

                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 3 photos.

                  Comment


                    1/06/2023. (deel1)
                    Te vroeg voor de tent open te trekken update komt later.

                    Water. Iets raar de Ph is gedaald. Bak1 staat op 6 en bak 2 op 5.9. Ik bekijk het even aan bij de reservoir verandering zal ik mijn pH meter ook opnieuw kalibreren (niet nu om een zelfde referentiepunt te hebben).
                    Ik vraag me echt af of de toevoeging van zuurstof de pH beinvloed. Mijn menger laat ik 5min voor ik watergeef tot 5min erachter draaien ipv constant. Zou dit de pH stabieler houden? Ec blijf stabiel.

                    Comment


                      1/06/2023(deel 2)

                      De plantjes. Zien er mooi uit even 2 overzicht foto’s.
                      Ik vraag me af waar ik best top? Moeten de zijscheuten al wat gegroeid zijn of niet? (Help?)


                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 3 photos.

                      Comment


                        zijscheuten halen de getopte top wel in tijdens herstel, waardoor je een egaal groei oppervlak kan creëren, denk wel na of je een trellisnet of jojo's wilt gebruiken, laatste weken bloeifase kan plant onder eigen gewicht bezwijken.

                        Comment


                        Ze lijken wat te strekken.
                        Horks Fototopic 2.0

                        Comment


                        • NewNoobie
                          NewNoobie commented
                          Editing a comment
                          Ja ik had de lamp een beetje verhoogd

                        • NewNoobie
                          NewNoobie commented
                          Editing a comment
                          Met de LST zal de afstand terrug wat groter zijn denk ik.

                        2/07/2023


                        Water. Bak1 is Ec1.6 en pH6.0. Bak2 is Ec1.5 en pH6.1.
                        Dus de pH is met moeite gestegen met gisteren. Ec van bak 2 is gedaald.


                        De plantjes. Vandaag heb ik wat LST gedaan bij de planten om meer toppen te creeren zodat ik met de scrog alle kanten op kan.
                        Dit behulp van pijpragers dankzij de tip van
                        TegridyFarms.
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 2 photos.

                        Comment


                          Bij het LST zag ik dat sommige bladen wat druppeltjes hadden. Mss vandaag mijn temperatuursensor/vochtsensor van mijn afzuiger wat lager hangen.

                          Comment


                            Ook even toevallig mijn zaadjes die ik aan het ontkiemen was die ik al opgegeven heb opgegeven. Ik veronderstel dat die nu wel dood zullen zijn😔
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.

                            Comment

                            Bezig...
                            X