Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Jep, dat was wel de verwachting. Planten die ouder zijn dan 3 maanden zitten nu eenmaal vol met beestjes, schimmeltjes en bacteriën.
De bubblekush die inmiddels 3 jaar oud is, heeft door de omstandigheden (zwaar leven in een te klein potje) onvoldoende groeikracht om 'shit'-vrije takken te produceren.
Als ik haar de ruimte zou geven, dan is die mogelijkheid er wel, maar ik voel er weinig voor om die ruimte te maken: ik heb wat andere projecten die voorrang hebben omdat ze veel interessanter zijn.
Ik kan nu ook wel aan m'n oogstje komen, en dit project was voor de fun.
Toch blijf ik hopen op zo'n bud sport, en ik blijf de autoflowers actief verzorgen in de hoop om de sleutel naar de hemel te vinden. Zodat ik die weg kan proberen te gooien.
Ah, winter..
Wat een kutseizoen. Ik haat er alles aan. De regen, de kou, de chocomel - die nooit goed genoeg is voor sommigen - met slagroom - die ook nooit goed genoeg is. Ijs en sneeuw. Chronische vertraging in het OV..
Waarom schaffen we dat niet af?
Was het maar zo makkelijk. Dat is het niet.
Maareh, winter betekent binnenpret. Dat is dan wel weer leuk. Nu nog even niks om over te typen, maar wellicht ga ik eens wat vragen beantwoorden die ik nog open had staan..
Ik bump dit topic even, omdat hij dan weer in m'n geschiedenis komt. Anders is het zo lang zoeken elke keer.
Nu we er toch zijn, als iemand in de tussentijd wat te vragen heeft, wees mijn gast!
Zeg eens LR2, is er een manier om wat dieper in cellen te kijken zonder kleurstoffen?
Nou, daar vraag je wat LR2! Ik heb een test gedaan, en verhip! Met een UV-lampje kun je prima de celkern onderscheiden binnen een cel. Wellicht wel meer structuren, zover heb ik het nog niet getest. Oh joh, wat handig! Maar is UV niet schadelijk?
Jawel, ontzettend. Al helemaal door een microscoop, wat in feite een gigantisch klein vergrootglas is.. Dus gebruik je telefoon of een USB-microscoop als je er mee werkt. Oké super. Groetjes!
Die slingeren er lustig op los. Als je wilt Stemma, dan krijg je er deze lente eentje van me.
Zolang ze steeds blijven afbreken, worden het er toch steeds meer. Inmiddels heb ik enkele slierten van om en nabij 2 meter, en een paar die wat korter van stuk zijn.
De slangenkuil wordt steeds drukker. Het begin echt een jungle te worden sinds ik er scindapsus in los heb gelaten.
Overige orchideeën, bijvoorbeeld de bumblebee orchid, bleken verdomme gewoon gras te zijn. Nouja, wel een of ander speciaal rietgras, maar toch gewoon gras. Oplichters. Verdikkie toch gauw 5 euro op stukgeslagen!
De planten die wel leken op iets orchidee-achtigs, die heb ik maar buiten laten staan. Ze zoeken het maar uit ook.
Ik heb ook bananen gezaaid. Zouden super snel groeien, da's dan wel weer leuk. Winterhard ook. Tot -15C. Dat is toch helemaal mega turbo of niet dan? Maar dan moeten ze wel kiemen. De verpakking geeft aan: 3 weken tot 8 maanden..
8 MAANDEN?! WIE HEEFT DAAR TIJD VOOR?
Ja die zaadjes blijkbaar. Man, wat een geduld. Dan krijg je toch gauw de neiging om ze een beetje te helpen. Klein beetje gibberlinezuur toevoegen? Meh, niet doen LR2, dat gaat fout. Dan moet je weer een verdunning gaan maken.. Zonde.
Het is rustig op het forum vind ik.. Waar is iedereen?
Ik lees wel rustig mee hoor
ik hou zelf wel van de winter nu heb ik de natuur weer beetje voor mezelf nu de meeste mensen het te slecht weer vinden om buiten te komen
ow en dan nog een vraagje wat jij meschien weet
is er al ooit geprobeerd om wiet te enten op een andere plant ?
Lijk me wel intresant ma ken er nog nie genoeg van
Ja, dat is geprobeerd.
Er gaan verhalen de ronde dat het wat mensen gelukt is. Ik heb nog geen bewijs gezien.
Maar het is een interessante discussie, los van of het mogelijk is of niet. Want zeg zelf, wiet is een van de snelst groeiende gewassen ter wereld. Het is goedkoop, makkelijk te verbouwen en eigenlijk is er geen reden om het op een andere plant te moeten enten. Tenminste, dat vind ik zelf. Hop zou mogelijk een basis kunnen zijn, maar dat groeit niet veel sneller dan wiet. Je wint er praktisch niks mee. Máár het is een leuk experiment.
Met de juiste type stekpoeders/gels kun je best eens aan de haal gaan. Maar hopzaad is vreselijk duur. Als je dan eenmaal een stevige stam als basis hebt, dan moet je wiet-enten daarin zien te krijgen..
Ik heb verwoede pogingen gedaan om wiet op wiet te enten, en dat is me niet gelukt. Ik betwijfel ten zeerste of een ander het beter kan dan ik - ik heb vrijwel het hele entboekje gehad inmiddels. Alhoewel, misschien wel! Weinig mensen proberen het.
Hier komt ook weer die jurassic park misquote om de hoek: people were so busy asking how they could, that they forgot to ask IF they should.
Waarom zou jij het willen doen Hazesmoker? Ik ben erg goed in hoop en dromen kapot slaan, soms is dat gewoon relativeren, soms is het de harde werkelijkheid, en soms ben ik gewoon een klootzak
Maar dat maakt de vraag niet minder belangrijk: wat wil je er mee bereiken?
Hehhee helaas geen wilde dromen hier om te verbrijzelen
met de zware hamer van de logica
ik ben nog best een leek op gebied van enten
maar heb hier een hoop planten staan die het best goed doen in de tuin maar ik niet wil behouden
en ik hou wel van een expirimentje
het voordeel zou kunnen zijn bij wiet enten
dat je dan een stek een penwortel kon geven
maar
als wiet op wiet jou al niet lukt
Soms is het gewoon mazzel hebben. Als je die planten anders toch weg zou doen.. Dan zou ik er gewoon voor gaan! Leuk toch, niks heb je, een mooie struik kun je krijgen.
Een stek een penwortel geven, dat kan zo ook al. Dat is een kwestie van uitzetten in heel losse aarde, en alle zijwortels snoeien tot 3 weken lang. Je forceert dan groei vanuit die ene overblijvende wortel (omdat wortels alleen vanuit de punt groeien). En dat zou voldoende moeten zijn om de plant te dwingen die wortel als 'penwortel' te gaan zien.
Als je van experimenteren houd, gewoon doen. Laat mijn mislukkingen je niet in de weg staan. Ik ben ook maar een mens, en ik doe wat ik zelf leuk vind. Maar nog belangrijker: ik doe geen dingen die me niet of weinig interesseren. Dat is een slechte karaktereigenschap, I know.. Dat hele enten, tsja, ik heb er ook niet super veel moeite in gestopt. Wellicht dat iemand anders, die de motivatie wel heeft om dagelijks te checken, in enkele pogingen succesvol kan zijn. Voor zover ik weet hebben alleen flint en ik het geprobeerd, meer als zijprojectje om maar bezig te zijn (nu spreek ik voor mezelf). Volgens mij heb ik nog een buisje WR#2 zaden liggen voor diegene die erin slaagt, dat heb ik ooit ergens beloofd. Is dat een goede motivatie?
Stunten moet niet zomaar ophouden vind ik. Door een beetje te rommelen en te experimenteren leer je veel, en je komt soms ontzettend leuke nieuwe technieken tegen. Ik wil al tijden wat wietplanten afleggen bijvoorbeeld; gewoon platleggen op de aarde in de hoop dat ze wortel schieten uit de stam. Degene die de eerste keer supercropte, had dat vast niet zo bedoeld. Die was waarschijnlijk gestruikeld met zijn pot in de hand. Nu staan er kweekverslagen vol mee.
Mijn tip is wel, en dat heb ik door schade en schande moeten leren: schrijf verdomme ALLES op. Echt. En doe dat in één, goed herkenbaar, schriftje.
Een druppeltje meer of minder stekgel, een half kopje water, een keertje wat bloeivoeding meegeven, het kan een wereld van verschil maken in sommige situaties. Ik heb nu 15 buisjes met autoflower kruisingen, waarvan ik maar 75% zeker weet welke soort het is, omdat het opschrift weg is.. Als ik ooit de white rihanna wil herbouwen, dan moet ik daar weer ergens beginnen.. Maar ik heb geen idee welk buisje dat was..
Plezier beleven aan wiet, betekent ook dat je dingen moet inleveren. Zo is het leven nu eenmaal. Als je dan een stevig geheugen moet inruilen voor een iets minder betrouwbaar type, dan is een boekje geen luxe maar een must.
Maar goed, experimenteren moet je blijven doen. Dat is het hele punt in dit verhaal. Niet per see met verlichting of voeding, maar wel met technieken zoals enten. Daar wordt je wijs van.
Dusseh, haze smoker, of iemand anders die zich uitgedaagd voelt; er ligt een buisje zaden voor de eerste die succesvol een wietplant ent (met plaatjes en instructies!). Met een beetje geluk gooi ik er wat zaden uit die 15 onbekende buisjes bij als verassing. Die verassing is er nu af, dat merk ik ook wel. Maar die komt wel weer tegen de bloeiperiode.
Comment