Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LR2's Rommeltopic

    Jij doet toch nogal geflipte dingen LR2
    moet ik zeggen ,leuk om te zien.
    Boeiend !

    Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

    Comment


      Re: LR2's Rommeltopic

      Ik vind het niet saai, mijn omgeving wel maar dat is omdat ik met m,n mond open zit als ik je topic bekijk LR2 klasse man, tof om te zien waar iemand goed in is.
      Ik heb ooit een klant gehad die was er ook mee bezig en die had het over bananenpulp als medium waar die een plant vanuit een blad op wilde kweken maar kan me daar in vergissen en kan me ook niet herinneren dat dat ooit gelukt is.

      Comment


        Re: LR2's Rommeltopic

        ja die tabel van mendell had ik al eens gezien in deze topic , en mag er ook geen feminized zaad gebruikt worden voor de moeder plant? Maar als de expert zegt zal ik het maar gewoon aan nemen maar als ik het dus goed begrepen heb is dat de moeder best de keuze is voor welke soort je uiteindelijk wil hebben? en daarmee moet je dan verder gaan? de vader is enkel belangrijk voor de genen die ik wil toevoegen klopt dit dan?
        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Ja hoor. Volgens de kruisingsschema's van Mendell (handig om te leren gebruiken als je wilt kruisen) zal ik het hieronder uittypen.

        De X staat voor een kruising.

        autoflower X niet autoflower = 100% niet autoflower A
        autoflower X autoflower = autoflower
        niet autoflower X niet autoflower = niet autoflower B
        Autoflower A x autoflower A = 25% autoflower, 25% niet autoflower A en 50% niet autoflower B.

        Type A heeft recessieve autoflowergenen. Daarmee wordt bedoeld dat die onderdrukt worden door het niet-autoflower gen.
        Of de vader of moeder bepaalde genen bevat is niet erg van belang als we het over autoflower hebben. Natuurlijk of ze die genen hebben wel, maar welk geslacht die genen heeft maakt voor het schema niet uit.


        Hoe je selecteert moet je eigenlijk zelf weten. Ik heb gekozen voor smaak + groeikracht + stressbestendigheid. Maar ik heb met relatief kleine aantallen gewerkt. Ik heb alles beoordeeld op groeikracht en smaak. En vervolgens heb ik ze blootgesteld aan flinke stress. Alles wat niet herma werd, heb ik weer doorgezet.

        Maar hier geldt de wet van de grote aantallen; hoe meer zaad je maakt/gebruikt, hoe groter de kans dat er wat moois tussen zit. Daarna ga je intelen, oftewel dezelfde types blijven kruisen met dezelfde types. Zo krijg je uiteindelijk een eenheidsworst waar je tevreden mee kan zijn. Dat duurt zes generaties ongeveer.
        Met autoflowers is dat aanzienlijk moeilijker, want je kunt niet een kind met de moeder kruisen. Terwijl dat met non-autoflowers (die kun je opnieuw in groei zetten en ook opnieuw bloeien) dus weer wel kan. Je kruist dan bijvoorbeeld een zoontje, terug met de moeder. Zo behoud je makkelijker de eigenschappen waar je op selecteert. Met autoflowers is het een iets grotere gok; je zult elke generatie opnieuw moeten selecteren.

        Ik heb 't inmiddels al zo vaak uitgelegd dat ik het even hierbij laat, ook in dit topic volgens mij, ik stel voor dat je zelf ook wat zoekwerk doet, want er komt nog wel meer bij kijken dan simpelweg een man en een vrouw bij elkaar zetten. Dat kan trouwens wel, maar de resultaten zijn dan niet altijd geweldig. Handige zoekwoorden zijn: recessief, dominant, allelen, mitose, celdeling, bevruchting, windbloemen, pistil, calyx, stuifmeel, mendell, genenleer, kruisingsschema, hybridisatie, kruisen van planten en last but not least: zaden bewaren.

        Gebruik nooit feminized zaad, en nooit hermafrodiete planten. Voor de rest heb je eigenlijk vrij spel.

        Comment


          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            Re: LR2's Rommeltopic

            Ik vraag me wel ns af wie hier nu eigenlijk de freak of nature is..

            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

            Comment


              Re: LR2's Rommeltopic

              Zonder schaamte kan ik toegeven dat, hoewel ik er vrij normaal uit zie, toch wel een beetje van nature freaky kan zijn.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                Re: LR2's Rommeltopic

                dat zijn echt langdurige projectjes ik denk dat ik op het gemak wat soortjes ga zetten en kijken welke ik leuk vind maar toch bedankt, je kunt het goed uitleggen allemaal

                Comment


                  Re: LR2's Rommeltopic

                  ELS!
                  Ja wat?!
                  Ok.
                  Hoeveel dagen duurde dat eigenlijk LR2?
                  Dat hield jij toch bij?!
                  Nee ik dacht dat jij dat deed..
                  Dan weten we het niet. Minder dan 10 dagen denk ik wel..
                  uitvalpercentage?
                  90%, maar dat had ik ook verwacht; rotte toppen van een buitenplant, in deze tijd van het jaar gaan stekken, dan vraag je erom.
                  Ja natuurlijk, leuk dat het toch gelukt is.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    Re: LR2's Rommeltopic

                    Als de vacature van Els ooit vrijkomt, hou ik mij aanbevolen

                    Man,man, wat ben jij toch een bolleboos, heerlijk !
                    Super interessant weer dit stekken en mij maak je altijd blij met schimmelfoto's

                    Sneu van je TL setje, dat is echt balen op zo'n precair moment
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      Re: LR2's Rommeltopic

                      image.jpeg
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                      Comment


                        Re: LR2's Rommeltopic

                        Deze schimmel aanvallen zijn zelfs voor een 'afgevlakt' persoon nogal heftig. Ik heb alles dus zonder blozen in de tuin gegooid.
                        Verder duurt het eigenlijk maar lang de hele tijd.. Mijn god zeg!
                        Maar er lijkt niets te sterven in de calyxen, dus die blijven lekker zoals ze gaan.

                        Morgen ga ik denk ik weer wat plaatjes schieten en alvast de tuin voorbewerken voor volgend jaar, een beetje afhankelijk van het weer.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          Ja maar LR2, je wist in het begin toch ook al dat dit zou gebeuren, waarom heb je dat niet direct gebruikt?!
                          Els, lieve Els, denk je dat jouw kerstpakket zichzelf betaalt? En die dertiende maand?!
                          Ik heb helemaal niets gezien..
                          Dat bedoel ik dus, 't is allemaal super duur! We moeten klaar zijn voor de toekomst, daar werk ik naar toe.
                          Toekomst?! Hoe ziet die toekomst er uit zonder administratief medewerker? Een toekomst zonder Els?
                          Nouja.. Een beetje zoals het heden! Meer dan facebooken doe je toch niet de hele dag..
                          Verdomme LR2! Je raakt me wel. Ik heb niet eens een kerstkaart gehad!
                          Ik toch ook niet, ik betaal nog steeds alles uit eigen zak.
                          Weet je wat jij bent LR2, je bent zelf een zak.
                          Wat een lef Els, zomaar je baan op het spel zetten om mij de waarheid te vertellen. Daarom heb ik je aangenomen als stagiair.
                          Stagiar?! WAT DENK JE WEL NIET!
                          Meid, doe niet zo moeilijk. Kijk eens naar buiten, daar staat je man te wachten. Jullie gaan lekker een dagje naar de spa en uit eten. Ik trakteer.
                          Oh wat lief! Dat had je nou niet hoeven doen.
                          Zeg geen dingen die je niet meent Els.

                          Veel plezier he! Geniet er van!
                          Doeg!
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Re: LR2's Rommeltopic

                            Professor Zonnebloem?ghehehe, Rome en Parijs zijn ook niet op een dag gebouwd en de groeten aan Els gvd wat een vrouw zeg

                            Comment


                              Re: LR2's Rommeltopic

                              Oorspronkelijk geplaatst door lr2 View Post
                              ja maar lr2, je wist in het begin toch ook al dat dit zou gebeuren, waarom heb je dat niet direct gebruikt?!
                              els, lieve els, denk je dat jouw kerstpakket zichzelf betaalt? En die dertiende maand?!
                              ik heb helemaal niets gezien..
                              dat bedoel ik dus, 't is allemaal super duur! We moeten klaar zijn voor de toekomst, daar werk ik naar toe.
                              toekomst?! Hoe ziet die toekomst er uit zonder administratief medewerker? Een toekomst zonder els?
                              nouja.. Een beetje zoals het heden! Meer dan facebooken doe je toch niet de hele dag..
                              verdomme lr2! Je raakt me wel. Ik heb niet eens een kerstkaart gehad!
                              ik toch ook niet, ik betaal nog steeds alles uit eigen zak.
                              weet je wat jij bent lr2, je bent zelf een zak.
                              wat een lef els, zomaar je baan op het spel zetten om mij de waarheid te vertellen. Daarom heb ik je aangenomen als stagiair.
                              stagiar?! Wat denk je wel niet!
                              meid, doe niet zo moeilijk. Kijk eens naar buiten, daar staat je man te wachten. Jullie gaan lekker een dagje naar de spa en uit eten. Ik trakteer.
                              oh wat lief! Dat had je nou niet hoeven doen.
                              zeg geen dingen die je niet meent els.

                              veel plezier he! Geniet er van!
                              doeg!
                              hahaha :d

                              Comment


                                Re: LR2's Rommeltopic

                                leerzaam dit en leuke info.

                                waanzinnige topic inmiddels aan het worden zo.

                                HAVE A NICE WEEKEND
                                sigpic
                                LED there be light

                                Comment

                                Bezig...
                                X