Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LR2's Rommeltopic

    hey hoi!

    nog steeds lekker aan het rommelen doe zo voort is altijd weer heerlijk leesvoer!

    maarehhh die opgeblazen T-neon.. wat is er stuk? alleen het vsa? meestal wel.

    mijn idee daar over is kijk eens hier:
    http://www.firstlight.nl/voorschakel...0v-ac-dc-evsa/

    is een vsa geschikt voor de tneon en kost maar €17 ze zijn eral vanaf €13

    evt gelijk paar lampen mee bestellen dan ben voor relatief weinig zo weer van start. vanuit gaande dat de reflector-kap en lampvoetjes nog heel zijn.(en je zelf een paar elektra draden kan aansluiten)


    anyhow, succes met de projecten! greetzz mafferd.

    Comment


      Last edited by LR2; 11 December 2015, 15:05.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        Re: LR2's Rommeltopic

        Ik heb zelf een 2x2x55W armatuur gebouwd. Die VSA's kun je gewoon los kopen hoor.

        Deze bijvoorbeeld, maar ze hebben er daar wel meer (warme start kan ook bijvoorbeeld):
        http://www.firstlight.nl/voorschakel...0dag&alstart=0

        Of gebruikte je 2x36W?

        Al wordt het dan met de BTW en verzendkosten er nog bij wel een duur geintje.
        Last edited by Wietefras; 11 December 2015, 15:26.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          Re: LR2's Rommeltopic

          zucht mafferd.. geef dan ook de goeie link door.. dat was een 2x 36w zie ik nu. Dit is wel een 2x55w http://www.firstlight.nl/voorschakel...a-koude-start/


          ow zie net wietefras zn bericht. beetje dubbel dan haha

          Comment


            Re: LR2's Rommeltopic

            Oh lol, had jouw berichtje ook gemist

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              https://en.wikipedia.org/wiki/Peach

              Recessieve genen, die na verloop van tijd, spontaan tot uiting komen. Als je maar lang genoeg wacht. Dat klinkt als.. Interessante koek! Aangezien ik hier een bonsai-style bubblekush heb van 3 jaar oud, is er nog wel een plekje voor nog meer van datsoort ongein.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                Re: LR2's Rommeltopic

                Vind het sowieso wel een beetje eng om dat soort dingen te repareren, want waarom gaat zo'n transistor kapot. Wie zegt dat er niet een ander ernstiger probleem aan komt of al in zit.

                Lol, eeuwig bloeiende planten zou wel handig zijn ja. Zou heel wat voorgroeien schelen.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    Re: LR2's Rommeltopic

                    Ha, ha grappig. Dan kun je dus net zo de toppen oogsten als dat je van een moederplant steeds stekken neemt.

                    Gelukkig dat je in ieder geval nog door kan. Ben wel benieuwd.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      Re: LR2's Rommeltopic

                      IMG_20151213_194810.jpgIMG_20151213_194836.jpgIMG_20151213_194827.jpg
                      Hierboven verse platen. Links een klein stekje van ongeveer 1cm. Rechts tweemaal een calyx.

                      IMG_20151213_194445.jpgIMG_20151213_194525.jpgIMG_20151213_194508.jpg
                      Te lange desinfectie/sterilisatie van Drosera capensis. Hierdoor verliezen ze bladgroen, en gaan ze bloeden in het medium. In de nieuwe platen is daarom extra geactiveerde koolstof toegevoegd, zodat de stoffen die vrijkomen uit de plant daarin verdwijnen en op die manier de groei minder remmen.
                      IMG_20151213_194629.jpgIMG_20151213_194622.jpg
                      Links: bloeden wordt duidelijk door de bruine druppels. Rechts: schimmelinfectie wat duidelijker gemaakt. Over 2 weken zit het over het hele plantje, die wordt dan langzaam opgevreten.

                      IMG_20151213_194536.jpg
                      Te lange en te sterke desinfectie van cannabis zorgt voor dit resultaat. Chlorose. Maar dit 'plantje' is wel schoon, en kan er dus bovenop komen als er geen besmetting meer optreed.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        Re: LR2's Rommeltopic

                        Geflipte dingen


                        Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

                        Comment


                          Re: LR2's Rommeltopic

                          Inmiddels dag 2 alweer. Geen besmettingen zichtbaar, behalve op de oudere platen.

                          Maar LR2, je hebt het de hele tijd over mediums enzo. Wat zijn dat?
                          In dit geval hebben we het over een kweekmedium. Dat kan steenwol, grond, of iets anders zijn. In het geval van miniscule kweekjes, gebruikt men vaak een vloeibaar medium of een vast medium. Ikzelf gebruik een vaste, zodat besmettingen en verkleuringen goed zichtbaar zijn.
                          Wat zit er dan in zo'n medium?
                          Nou, dat hangt heel erg af van de plantsoort. Je zou 't niet denken, maar tabak is een van de populairste plantsoorten om mee te spelen in een lab. Vandaar dat er ooit een stel gekken was, dat het nodig vond om uit te zoeken met welke voedingsverhoudingen tabak het beste zou groeien. Dat waren Murashige en Skoog. Stel je eens voor hoe veel werk dat geweest moet zijn, om van iedere milligram van een stof (vijf verschillende stikstoffen bijvoorbeeld, is al 5x100 concentraties) een test te doen. Dan komt er nog een lijst van bijna 30 andere stoffen bij. Die dus ook getest zijn. Dan nog eens een rijtje vitaminen.. Kortom; deze mannen zijn er flink wat maanden zoet mee geweest. Uiteindelijk hebben ze de optimale voeding bepaald, dat afgesproken, en gepubliceerd.
                          Inmiddels is MS (Murashige Skoog) medium een van de meest gebruikte voedingsmedia in de plantenwereld. Voor sommige planten wordt 1/3 concentratie aangehouden, voor weer andere een 1/4e en voor tabak dus gewoon 1/1. Er zijn honderden variaties op bedacht, voor andere planttypen. Bijvoorbeeld rhodondendrons, die wat meer aluminium en ijzer bevatten, of combinaties die minder stikstof bevatten zodat de planten sneller wortelen.
                          Wauw zeg! Wat inventief!
                          Dat dacht ik ook! Nu ligt tabak qua eisen vrij dicht bij cannabis, maar toch heb ik de dosis verlaagd om verspilling te voorkomen. Stel nu dat er besmetting optreedt, dan heb ik geen tientje weggegooid.

                          Ja. Precies dat dus. Je hoeft alleen de concentratie te weten en te meten. Je zou er zelfs vloeibare voeding van kunnen maken als je wilt.
                          Dat komt wel heel nauw, waarom zo laat pas?
                          Omdat je anders veel verdamping in je schaaltje krijgt. Dat slaat later neer, en zo krijg je een laagje water. Dat wil je eigenlijk niet.
                          Oh, ja, best slim eigenlijk.
                          Jep, maar als je te laat bent, dan moet je dus weer alles koken en wachten tot het afgekoeld is. Soms duurt dat wel een uur.
                          Heb jij daar het geduld voor?
                          Nee.
                          Maar dat water dan?
                          Dat komt er soms op, soms niet. Het is veel oefenen eigenlijk. Dan gaat het vanzelf goed. Met bakjes, giet ik het bijvoorbeeld direct uit de magnetron, en daarna gaat het de snelkookpan in. Daarbij verdampt genoeg water - je hebt een filter weet je nog, daardoor kan damp naar buiten - om er voor te zorgen dat het agar-medium daarna vrij droog blijft.
                          Enneh, waar koop je datsoort dingen?Nog tips?
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Re: LR2's Rommeltopic

                            zou je mij ook een keertje willen uitleggen als je tijd hebt hoe ik het beste de moeder selecteer en de vader voor zelf aan wat goed zaad te geraken? en als ik een autoflower vader kruis met een gewoone moeder waar heb ik dan het meeste kans op? en hoe weet ik nu welk zaad autoflower zou kunnen zijn of niet?

                            Comment


                              Re: LR2's Rommeltopic

                              Ja hoor. Volgens de kruisingsschema's van Mendell (handig om te leren gebruiken als je wilt kruisen) zal ik het hieronder uittypen.

                              De X staat voor een kruising.

                              autoflower X niet autoflower = 100% niet autoflower A
                              autoflower X autoflower = autoflower
                              niet autoflower X niet autoflower = niet autoflower B
                              Autoflower A x autoflower A = 25% autoflower, 25% niet autoflower A en 50% niet autoflower B.

                              Type A heeft recessieve autoflowergenen. Daarmee wordt bedoeld dat die onderdrukt worden door het niet-autoflower gen.
                              Of de vader of moeder bepaalde genen bevat is niet erg van belang als we het over autoflower hebben. Natuurlijk of ze die genen hebben wel, maar welk geslacht die genen heeft maakt voor het schema niet uit.


                              Hoe je selecteert moet je eigenlijk zelf weten. Ik heb gekozen voor smaak + groeikracht + stressbestendigheid. Maar ik heb met relatief kleine aantallen gewerkt. Ik heb alles beoordeeld op groeikracht en smaak. En vervolgens heb ik ze blootgesteld aan flinke stress. Alles wat niet herma werd, heb ik weer doorgezet.

                              Maar hier geldt de wet van de grote aantallen; hoe meer zaad je maakt/gebruikt, hoe groter de kans dat er wat moois tussen zit. Daarna ga je intelen, oftewel dezelfde types blijven kruisen met dezelfde types. Zo krijg je uiteindelijk een eenheidsworst waar je tevreden mee kan zijn. Dat duurt zes generaties ongeveer.
                              Met autoflowers is dat aanzienlijk moeilijker, want je kunt niet een kind met de moeder kruisen. Terwijl dat met non-autoflowers (die kun je opnieuw in groei zetten en ook opnieuw bloeien) dus weer wel kan. Je kruist dan bijvoorbeeld een zoontje, terug met de moeder. Zo behoud je makkelijker de eigenschappen waar je op selecteert. Met autoflowers is het een iets grotere gok; je zult elke generatie opnieuw moeten selecteren.

                              Ik heb 't inmiddels al zo vaak uitgelegd dat ik het even hierbij laat, ook in dit topic volgens mij, ik stel voor dat je zelf ook wat zoekwerk doet, want er komt nog wel meer bij kijken dan simpelweg een man en een vrouw bij elkaar zetten. Dat kan trouwens wel, maar de resultaten zijn dan niet altijd geweldig. Handige zoekwoorden zijn: recessief, dominant, allelen, mitose, celdeling, bevruchting, windbloemen, pistil, calyx, stuifmeel, mendell, genenleer, kruisingsschema, hybridisatie, kruisen van planten en last but not least: zaden bewaren.

                              Gebruik nooit feminized zaad, en nooit hermafrodiete planten. Voor de rest heb je eigenlijk vrij spel.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                Re: LR2's Rommeltopic

                                DSCF8759.jpgDSCF8760.jpg
                                Iewwww bacteries


                                DSCF8761.jpg

                                DSCF8762.jpg
                                iewwww schimmel

                                DSCF8764.jpg
                                Deze sporen komen uit de lucht. De schimmel begon namelijk ver weg van de plantdelen 'gewoon uit het niets'. Kan best kloppen, want ik heb mooie rode lakzwammen in die kamer staan en die zijn aan het sporuleren. Mooie dingen zijn het die Ganoderma Lucidum.

                                DSCF8765.jpg
                                Calyx oh calyx, wat kijk je bleek.

                                DSCF8766.jpg
                                Dit blaadje trouwens ook! Gossie!
                                DSCF8763.jpg
                                Eigenlijk is het best sierlijk.

                                DSCF8758.jpg
                                De niet-besmette plantdeeltjes zijn overgezet naar een vers plaatje. Mooi.

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                En oh ja. Als jullie dit topic echt rete-saai vinden omdat er niets gebeurt.. Dan kan dat best eens kloppen.
                                Nog ongeveer 42 dagen te gaan totdat ik grotere tekenen van leven verwacht. Die cellen in die plantdelen moeten natuurlijk te horen krijgen: hey, ga eens wat anders doen! En Hey, jij wordt een wortel, en jij een steeltje, en jij een blaadje!
                                Nu zijn planten trager dan de meeste slakken, dus zeg nou zelf, wat had je dan verwacht?

                                Het kan eerder gebeuren, maar ik houd voor de zekerheid wat langer aan.
                                Attached Files
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X