Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Outdoor 2017: Boots in the ground / Turf War

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    dat zou erg gaaf zijn, wil je het zelf bij gaan houden of een programma ervoor gebruiken?

    ziet er in ieder geval erg interessant uit!!

    Comment


      #17
      LR2

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door BackYardPlant View Post
        dat zou erg gaaf zijn, wil je het zelf bij gaan houden of een programma ervoor gebruiken?

        ziet er in ieder geval erg interessant uit!!
        Ik heb twee apparaten; een misol temp+humidity logger voor de lucht, die schrijft weg naar een .xls bestand, en een zelfgebouwde arduino met RTC+Temp+Soil probe die de bodem in de gaten houdt. Die schrijft ook weg naar een .xls bestand.
        Als ik alles in excel gooi moet er wel wat van te maken zijn.
        Ik ben vooral benieuwd naar de vochtafname in de bodem, maar omdat mijn arduino een LCD gebruikt, trekt die de batterij leeg binnen een dag. Er zit een netkabel aan te komen, maar dat duurt nog even.

        Gelukkig heeft iemand ooit een formule opgesteld voor een gemiddeld cannabisblad. Die staat hier: http://mathworld.wolfram.com/CannabisCurve.html
        r(theta)=a[1+9/(10)cos(8theta)][1+1/(10)cos(24theta)][9/(10)+1/(10)cos(200theta)](1+sintheta)
        Daarvan kun je een oppervlakte berekenen. Als je weet welke variabele voor lengte is, en welke voor breedte. Met die gegevens kun je van elk blad het totale oppervlak berekenen.
        Totale oppervlak in mm / opname water || OF || Totale oppervlak in mm / afname water in bodem = totale verdamping per oppervlak in mm. Omdat water uit de bodem wordt opgenomen en verdampt in een verhouding 1:1.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #19
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • CrazyIvan
            CrazyIvan commented
            Editing a comment
            Je kunt al je waardes rechtstreek via de lcd weergeven. En als de scherm groot genoeg is kan je daar ook grafieken in programmeren. De waardes kan je rechtstreeks in de eeprom van de arduino of een externe eeprom chip opslaan of je kan de data naar een w5100 ethernet module sturen die het vervolgens op een server pleurt. Wel aardig wat programmeer werk, maar als je het eenmaal een begin hebt gaat de rest vanzelf!

            Leuk project veel succes.

          #20
          Thanks Crazyivan.
          Ik heb het simpel gehouden, en de arduino print Humidity % en temp van de bodem naar m'n LCD. Het loggen van beide gebeurt op een SD kaart. Voor de luchttemperatuur en LV heb ik een los apparaatje dat eenzelfde log opstelt.
          Ethernetmodules ga ik nog even niet aan, omdat ik dan ook een servertje op moet zetten. Voorlopig heb ik aan 2 logging devices genoeg om een beetje bij te houden wat er gebeurt. In excel heb ik zo een grafiekje in elkaar gedraaid met die data. Voorlopig zit alles nog in de testfase. Vandaag een adapter binnen gekregen, dus ik kan 24/7 data loggen.
          Nu alleen nog op zoek naar een probe die niet na 8 uur geoxideerd is.. Door het hoge zoutgehalte in de bodem, en het feit dat ik stroom door 2 metalen pinnetjes stuur, zorgt er voor dat de sensor gewoon oplost. Ik heb er een boel extra, maar als ik ze elke dag moet vervangen dan wordt het een duur grapje.
          Hier en daar zie ik mensen werken met gegalvaniseerde bouten, dat werkt blijkbaar beter.
          Afijn, eerst lekker rommelen, dan een keer voor het eggie.


          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #21
            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post

            Nu alleen nog op zoek naar een probe die niet na 8 uur geoxideerd is.. Door het hoge zoutgehalte in de bodem, en het feit dat ik stroom door 2 metalen pinnetjes stuur, zorgt er voor dat de sensor gewoon oplost. Ik heb er een boel extra, maar als ik ze elke dag moet vervangen dan wordt het een duur grapje.
            Hier en daar zie ik mensen werken met gegalvaniseerde bouten, dat werkt blijkbaar beter.
            Probeer Nichrome,

            Heb ik ook gebruikt voor mijn bodem sensoren, en het oxideert niet. Tenminste niet op 5 volt. Krimpkous er omheen, 5mm bloot laten en in de grond ermee. Het is ook een voordeel dat het niet extreem gevoelig is Een condensator tussen de uitgang en de min van de sensor zal ook enorm schelen.
            gl hf lol wp gg no re!

            Comment


              #22
              Een webserver zou ik eventueel wel op kunnen zetten, met een front end office waar je mooie grafieken kan krijgen.

              Voor je plant, is het niet een idee om de massa van je plant in de gaten te houden en te kijken of je op deze manier een verhouding kan krijgen.
              De eerste weken is het leuk om de oppervlakte van je bladeren/plant te berekenen maar als je in week 12 zit dan ik voorstellen dat je hier niet echt gelukkig van gaat worden.
              En inderdaad eerst lekker klooien en dan pas voor het eggie, ik krijg morgen mijn pakketje van Arduino binnen met ethernet shield dus ik zal een kijken hoever ik kom met het loggen van data naar een webserver. Goeie tip van de bodem sensor, dan weet ik in ieder geval dat ik niet een goedkoop flut ding moet kopen, omdat ik deze anders regelmatig kan gaan vervangen.

              Cheers

              Comment


                #23
                Ik mis iets in je verslag LR2?

                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #24
                  Goed punt Stemma!
                  Even naar buiten gerend, en naar binnen, en naar buiten, en weer naar binnen. Zie hier:

                  Die kut foto uploader ook, ik kan er niet mee werken. DSCF9359.JPG
                  Ah, kijk, iets werkt. Dan wel midden in een zin, maar het werkt. Hierboven Durban poison in de binnentuin.

                  Als ik mijn foto's hier in het tekstveld plak, dan kun je ze niet vergroten, laat ik ze hieronder staan, dan kan ik geen bijschrift geven.

                  DSCF9360.JPG
                  Punisher # 2 groen, geplaagd. Verzwakt. Maar levend.

                  DSCF9365.JPG
                  Ligbankje.

                  DSCF9361.JPG
                  P#2 paars.

                  DSCF9366.JPG
                  Cannabis trifoliata.


                  DSCF9367.JPG
                  Aardbei

                  DSCF9369.JPGDSCF9373.JPG
                  Pruimenbloesem. Kai moi.

                  DSCF9368.JPG
                  Pommegrenate. Ben een beetje bang om de nederlandse naam te tikken want dan gaan er belletjes rinkelen bij instanties enzo.

                  DSCF9377.JPG
                  Poncirus trifoliata, citrus die winterhard is.

                  DSCF9375.JPG
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 12 photos.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #25
                    Foto's zijn goed gelukt, scheelt best een bak
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      #26
                      Kijk, en dat maakt deze zonnige dag nog zonniger!
                      Bedankt LR2 voor de mooie foto's en je onvervalste humor image_285798.gif
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #27
                        wacht effe heb jij die cannabis plant met 3 bladeren ?

                        Das toch een zeldzame mutatie die moeilijk door te breeden is?

                        Ik heb er wel eens over gelezen geloof ik

                        Comment


                        • BackYardPlant
                          BackYardPlant commented
                          Editing a comment
                          edit: niet zo zeldzaam, vaak voorkomend zelfs

                        #28
                        Mutaties zijn over te erven. Dit is gewoon een delingsfout bij de bevruchting geweest: als de celkern niet goed splijt in de eerste deling, ontstaat er weleens een drievoud.
                        Na de 3e of 4e node verdwijnt het vaak volledig, dan is het weer steeds N=2.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #29
                          https://sensiseeds.com/en/blog/top-1...bis-mutations/

                          JUIST Daarom vind ik het zo gaaf dat ik het bij jou terug zie!

                          Dat het na zoveel nodes verdwijnt wist ik niet, dat is wel jammer.. Zou leuk zijn als het bleef, althans lijkt mij.
                          Misschien is dat wat er bedoelt werd met dat het doorbreeden van dit lastig is, OMDAT het na de 3e of 4e node verdwijnt.

                          Weet je er toevallig meer over, zoals waarom het verdwijnt?

                          Ik volgde m al maar nu nog liever lijkt me gaaf om te zien hoe dat gaat bij zo'n plant

                          Comment


                            #30
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            Bezig...
                            X