Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Outdoor 2017: Boots in the ground / Turf War

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De DP (klein kind in me zit nu te giechelen), is geen AF gebleken. Dus precies dezelfde soort als vorig jaar. De zaden komen uit dezelfde verpakking, dus da's logisch.
    Ze staat nu in de volle grond, 50cm hoog ofzo, en wat stekjes daarvan ga ik bevruchten met de P#2 groen, als die ooit stuifmeel gaat maken. De smaken liggen in het verlengde van elkaar, dus ik zie daar een mooie complementaire mix. En het behoud van wat ik lekker vind, dat staat als belangrijkste punt. Er gaan sowieso weer stekken overwinteren, die volgend jaar weer naar buiten mogen.

    Het effect, tsja, die was vorig jaar gewoon als wiet. Ik kan dat zelf nooit zo goed omschrijven omdat vrijwel elke wiet hetzelfde trucje bij mij doet. Ik merk weinig verschil, behalve in heftigheid. Maar dat valt te doseren. Zelfs CBD rijke soorten doen bij mij niet veel anders dan soorten die dat niet hebben.
    Ik doel zelf het meest op smaak, omdat de effecten toch zo gelijk zijn. Dan heb ik tenminste wat te kiezen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Nog een vraagje: kan jij inschatten hoelang nog? Kan ik al alleen water geven ( laatste 10 dagen)?
      Staat al 10 weken sinds ontkiemen.
      Gaat over de AF DP ( giechel....)

      Comment


        Nee, dat kan ik niet inschatten; de foto's doen het niet.
        Handige tips wel: check de trichomen op rijpheid met een vergrootglas, en kijk of de top in formaat toeneemt. Staat ze +/- 7 dagen stil en zie je geen nieuwe ontwikkeling, dan is ze klaar.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          Ok thanks

          Comment


            Goeie vraag. Informatief antwoord! Dank aan de vraag steller en degene die hem weet te beantwoorden.

            Nu snap ik ook waarom je die ouwe wijven knopen in je plant hebt gelegd. Gelukkig durfde iemand anders die vraag te stellen. Onvoorspelbaar antwoord.
            Wou die timmerman zonder werk komen te zitten? Er zijn ook bomen waar ze bruggen van groeien. Levende brug.



            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            Last edited by Ongeldig; 27 June 2017, 20:05. Reden: Wat is een semi-AF? Die vraag bedoel ik.
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              Die timmerman weet heel goed dat iedereen naar de ikea gaat en dat slechts een handvol rijke kneiters kiest voor arbeidsintensief en duur meubilair. Dan moet je jezelf onderscheiden natuurlijk door wat unieks te leveren. Met een beetje youtube kan elke hobbyist inmiddels japanse houtverbindingen zagen en in elkaar klikken, dus dan moet je iets super specialers kunnen leveren als je brood op de plank wilt.
              Een cannachair is dan wel helemaal tof. Speciaal voor van die groenpoepende Dirk-shoppers met een baardje en een brilletje, die ergens in Amsterdam werken als front end webdesigner voor een start up bedrijfje dat erg veel investeringen krijgt van andere hippe mensen.
              Maar eigenlijk is dat al achterhaald. Tegenwoordig moeten we het van de schimmels hebben; schimmeldraden blijken na een paar uur in de oven zo hard te worden als steen. Helemaal eco-vriendelijk, helemaal hip. Effe een zetmeelprofiel 3D printen, en wat schimmel loslaten. In een week heb je een meubelstuk!

              Ik wilde vandaag een foto update geven, maar het regent echt super hard! Eindelijk! Ach, morgen weer een kans
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Als jij een poppenhuis van schimmel weet te fixen, dan ben ik je eerste afnemer!
                Altijd al een beschimmeld poppenhuis willen hebben.
                3D-printers zijn leuk speelgoed. Als je een poppenhuis niet uitdagend genoeg vind kan je altijd nog proberen een schimmel 3D-printer te printen.

                Dusse, iemand had ooit een beschimmelde maaltijd in huis. En dacht laat ik die eens even grondig bereiden. Even een uurtje in de oven.
                Plop, daar was de baksteen maagtablet.

              DSCF9676.JPG
              P#2 Groen

              DSCF9679.JPG
              Nog even wat P#2 x WR2 autoflowers gezaaid. Tot nu toe enkel mannen gehad, terwijl deze kruising juist de smaak van de p#2 in een dame zou moeten overgeven, zodat ik die met een P#2 x Wr2 man kan kruisen, die heb ik namelijk genoeg.
              DSCF9680.JPG
              Kortgewiekte P#2 x WR2 man. Afgeknipt boven de 4e node toen hij in bloei schoot circa 3 weken geleden. Dit kwam er uit de 3e node.

              DSCF9674.JPG
              WR#3 in volle grond

              DSCF9677.JPG
              P#2 Paars

              DSCF9678.JPG
              WR#3 in pot. Zo hoog dat ik mijn camerascherm niet meer kan bekijken als ik hem wil vastleggen. Tot nu toe is de stand: 2x late bloei, 1x vroege bloei. Vroege bloei doet me denken aan een normale AF, kijk maar:
              DSCF9681.JPGDSCF9682.JPG

              DSCF9675.JPG
              De Durban poison.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                De WR#3, gezaaid op 1 april ongeveer, vertoont nu de eerste echte bloei. Om en nabij 3 maanden groei dus.
                In vergelijking met vorig jaar is dat precies geen idee hoeveel verschil, want mijn topic van 2016 is nog steeds weg.
                Als ik zo de resultaten bekijk, dan kan ik zeg maar niets geven over de stabiliteit.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Heb jij je WR#3 ook getopt?

                Ja, vorige week toen ik de eerste haartjes een beetje door zag komen, toen heb ik de top eruit geknepen. De tweede plant in dezelfde pot, heb ik geopereerd: halve stam open gehad om te kijken of er niks plantigs levend in de stam verstopt zat. Er was iets mis met de plant qua deling (eerder in dit topic vernoemd). Dus daar is wat mee gesnoeid en gedaan. Dat heeft een achterstand opgeleverd van 40cm ten opzichte van de grootste. Dus dat 'misbaksel' is slechts 97cm hoog. Bloei begint precies op hetzelfde moment voor beide planten.

                De mannelijke variant, of eigenlijk de (P#2 x WR2) heb ik vrij letterlijk driekwart afgehakt. Die zit nu weer op hoogte van een normale AF (om en nabij 50cm).
                Er lijkt geen rem op ze te zitten, en het enige probleem dat ik hier zie, is dat ze sneller groeit boven de grond, dan qua wortels; ze mist dan de kracht om voldoende water omhoog te stuwen waardoor ze zelfs in vochtige pot soms wat slap hangt. Dat gebeurt echter pas als de zijgroei lekker van start gaat, rond de 6e-10e node. Tot die tijd is het een beetje een bonenstaak.

                De lang groeiende variant (soms wilt er nog eens een normale AF bij zitten) kan vrijwel alles hebben, dus snoei er gerust op lost! De plant doet d'r naam eer aan, en kan flink wat klappen verduren. Dikke kans dat ze zelfs prima te stekken zijn, gezien die lange groeiperiode.
                Dat was ook mijn hele insteek: een fool-proof autoflower maken die prestaties levert, zelfs als de omstandigheden niet ideaal zijn. Met wat ik hier in de tuin zie, zou ik zeggen: zie het maar als een uitdaging om ze kapot te krijgen! Hier lukt dat niet zo goed namelijk.. Behalve in de volle grond, daar gaat het gewoon wat minder lekker. Als het kan, geef ze lekkere potgrond.

                Vandaag de kleinste geoogst, niet veel soeps, behalve dat de smaak toch wat beter is geworden. Ik ruik vrij duidelijk grapefruit.
                Wel vatbaar voor zwarte luis merk ik. Ik heb de geoogste plant daarom in een emmer water gelegd, en onder water met de tuinslang op standje 'stralen' luisvrij gemaakt.
                De schimmels, of toprot, hebben nog geen vat gekregen. Maar het is ook super goed weer, en ik zie sowieso weinig meeldauw in de tuin dit jaar.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Thanks voor de info, morgen ga ik koppensnellen


                Morgen Zonder Zorgen : zie hier de XL Jackberry, in vergelijking met mijn eigen spul.
                De aansteker is op elke foto dezelfde. Maar hier en daar moest ik wat verder weg gaan staan om de planten goed in beeld te brengen. Onderschrift geeft aan wat er op de foto staat.

                DSCF9688.JPG
                De gehalveerde man (zie midden afbeelding het restje stam). Er is vandaag tevens 15cm bloeiende top afgeknipt voor stuifmeel. Gezaaid in april.

                DSCF9691.JPG
                P2 x WR3 man. Nog jong. Gezaaid in, eh.. Weet ik niet.

                DSCF9693.JPG
                Volle grond WR#3. Gaat wat minder hard, wel duidelijke bonenstaak groei.

                DSCF9692.JPG
                WR#3 gezaaid in april. Links de geopereerde plant. Rechts de normale.

                DSCF9689.JPG
                De XL autoflowers..

                DSCF9690.JPG
                Wel al mooi in bloei, die jackberry.

                DSCF9694.JPG
                Struikjes; links beide P#2 groen, rechts achter P#2 paars, rechts voor Durban Poison.

                DSCF9696.JPGDSCF9697.JPG
                Twee van die wijvenknopen.

                DSCF9695.JPG
                Een groen fliebje weggehaald (zie wondtekening op de stam, een beetje) en daaronder zit een calyx. Dit is een dame.
                Attached Files
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  Ze zijn wel dun!!! dat zal dan een eigenschap zijn van autoflowers. Die struikjes zien er gaaf uit!!!!
                  Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                  Comment


                    Neuh, dat dunne kan bij elke plant voor komen. De WR heeft het in de genen zitten, tot een bepaalde hoogte, daarna knalt ze de zijkanten op. De meeste autoflowers lopen wel wat meer kerstbomig uit vanaf het begin, maar dat kan pas als ze niet te snel bloeien. Deze jackberry bloeit vrij vroeg, dus dan is er geen tijd om zijtakken te bouwen.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      Zie het als een eer dat juist jouw topic kwijt is. Want dan is het ook een eer dat het mijne nog steeds missing is. Hopelijk heb je de foto's ook nog ergens anders opgeslagen. Op die manier kan ik de gaten in mijn geheugen soms nog invullen. Of Google Cache, wanneer je nog niet gefrustreerd genoeg bent door de digitale wereld.

                      Het zou een uitzonderlijke AF zijn als ze,
                      Bestand is tegen knippen, snoeien etc.
                      Er daadwerkelijk overlevende stekjes van genomen kunnen worden.
                      Je ze ook nog kan (laten) bevruchten. Zou je eigen zaad er toch niet op afvuren. Denk niet dat ze daar blij van worden.
                      Geen rottende en beschimmelde pussy wordt.
                      Als eerste? met succes in een niet steriele omgeving is ontwikkeld. De onsteriele AF

                      Op alle foto's is de aansteker hetzelfde, maar niet op alle foto's staat de aansteker. Man, ik heb me wat afgespeurd.

                      Na die mooie ouwe wijven knopen (dat zijn mislukte platte knopen). Is het misschien uitdagend om te gaan oefenen met mastworpen en paalsteken. Of slipknots. Kan nog heel veel kanten op om er iets excentrieks van te maken.


                      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                      Comment


                        Ik heb de foto's wel, maar dat is juist deels waar het om gaat.. Ik wil liever de datum weten waarop die foto's genomen zijn, zodat ik een vergelijking kan maken. Mijn camera-instellingen had ik tot dit jaar nog nooit afgerond, dus de meeste foto-data staan op 2013 ingesteld. Da's onhandig. JD heeft me echter beloofd dat hij er achter aan zit. Ik snap het van zijn kant ook; hij probeert al sinds April de boel te herstellen, maar de mensen van Vbulletin werken niet mee.

                        Deze autoflowers zijn exceptioneel, dat heb ik inmiddels door. Ik heb ook een bod gekregen van een breeder om de genetica af te staan. Daar ben ik over in dubio.. Gezien het bedrag dat genoemd is, ben ik aan het twijfelen om ze misschien zelf maar te feminizen en te gaan verkopen.

                        Mislukte platte knopen trouwens?! MISLUKT?! Ze waren super goed gelukt juist! Maar de plant houd er niet van. In tegenstelling tot de White Rihanna, houd de punisher (ondanks de naam) niet zo van SM.
                        Morgen weer een foto update van de boel!

                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          LR2, je klinkt als een lazy bastard als je je camera pas na drie jaar fatsoenlijk instelt.
                          JD zou een blommetje verdienen als het hem alsnog gaat lukken.

                          Het zou niet alleen een uitzonderlijk AF zijn als ze.... Dat is ze al.
                          Dat ze zichzelf dit jaar opnieuw mag bewijzen zodat jij haar waarde nog beter in kan schatten.
                          Hoe ver weg denk jij dat de zaadkwekers momenteel zijn van een soortgelijke AF? Die ze zelf ontwikkeld hebben. Een jaar, twee jaar, tien jaar? Als je het voor een 'mager' prijsje weggeeft dan gaan zij ermee verder en heb jij geen rechten meer. Informeren bij andere breeders. Hoe groot is de vraag? Zijn ze zelf ook bezig met de ontwikkeling van, en hoever zijn ze dan?

                          Zo maak je een soortje voor jezelf. Waarop je in het begin nog commentaar ontvangt. ''Dat hoort niet, dat doe je niet, je houdt je niet aan de 'regels'.'' En nu zit je met een dilemma. Wat een macht.

                          Hehehe, knoopze mister. Een oud wijf had het niet beter gekund. Jammer dat de plant niet geschikt is voor dat soort gein.
                          Vandaag? heb je de fijne taak om een aantal kletsnatte ladies tentoon te stellen.
                          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                          Comment

                          Bezig...
                          X