Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Outdoor 2017: Boots in the ground / Turf War

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik krijg het hier niet goed op beeld, maar hopelijk lukt dat bij jou wel!

    Het toprot-debacle is trouwens weer hetzelfde als vorig jaar: het komt erin, maar enkel droge rot die direct door de plant wordt afgestoten. Heerlijk is dat, zorgeloos niet naar de plant hoeven omkijken en eens in de week wat wegplukken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Yep, licht roze pistels gespot bij de langste van het stel. Ik zal ze op de foto proberen te krijgen, maar ik moet daar even de tijd voornemen, maar ik beloof je een moooie foto
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        Mooi man.
        Het roze is op sommige foto's te onderscheiden.

        De ouwewijvenknoop ziet er stevig uit.

        Is er een reden dat je let op de opkomst van trichomen? Voor jezelf of voor de bloeikalender?
        En wat bedoel je met droge/natte rot? Kun je het verschil laten zien en/of uitleggen?
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


          Neuh, die reden is er niet echt. Vorig jaar alleen, viel de trichomenconcentratie wat tegen op de WR#2. Of nouja, de trichomen in biologisch jargon zaten er wel (da's gewoon een woord voor 'haren' zoals tomatenplanten ze ook hebben) maar er kwam weinig hars op. Dit jaar lijkt dat velen malen beter te zijn met de WR#3.

          Natte rot is rot waar de plant geen antwoord op heeft. Als die rot begint, dan heeft de plant het nauwelijks door (of hij wordt voor de gek gehouden door de schimmel die immuunreacties onderdrukt) waardoor de plant sap blijft voeden en zichzelf niet in bescherming neemt. Een echte woekerende infectie dus.
          Droge rot is de rot waarvan de plant merkt dat er iets niet in de haak is. De plant sluit zijn sapstroom af vanaf de dichtst bijzijnde node, en het rottende plantdeel wordt vrij letterlijk geamputeerd door de plant zelf. Een beetje zoals dood blad ook wordt afgestoten.
          Als rot niet te voorkomen is, dan is dit de beste tegenreactie die ik tot nu toe gezien heb. Andere planten heb ik het nog niet zien doen, ook de punisher niet, die wel WR#2 genetica in zich heeft.. Dus het is nog even puzzelen hoe het allemaal zo gekomen is.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            Kun je eens bijhouden hoe dat eruit ziet? Het proces van hoe de plant reageert op de droge rot. Van herkennen tot afstoten. En dat hier uploaden?
            Lijkt me gaaf om een korte presentatie van te zien.

            Fijn dat de WR#3 een hogere harsproductie heeft.
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              Zoals beloofd

              image_295324.jpg
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                Ziet er goed uit! Stemma Hoe hoog zijn ze nu ongeveer?
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  De WR3 is 1,11 m, de WR4 is 1,08m en de WR6 1,04. Allen getopt.
                  De WR6 was gezaaid in een 1 gallon rootpouch ipv een 5 gallon routpouch, en is pas 3 weken geleden overgepot naar een 5 gallon en heeft haar zussen aardig ingehaald.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Oh, gelukkig! Op de foto's zien ze er uit als kleine spruiten. Ik was even bang dat het formaat-gedoe niet aan alles werd doorgegeven. Terwijl dat het hele doel was van deze soort. Dat toppen doet ze misschien minder goed dan ik had verwacht, maar goed, al doende leren we Ik ben erg blij dat je ze hebt willen plaatsen en een leuk verslag bijhoud!

                  • Stemma
                    Stemma commented
                    Editing a comment
                    Ik zal de planten van de forumleden apart fotograferen, dan kan je de 'bouw' en hoogte beter in schatten.

                  Ze zijn wat sprietig, maar dat vind ik helemaal geen probleem. Makkelijke plant.
                  (20 liter RootPouchesclones, 1x getopt)

                  P1020855.jpg

                  Bewaren
                  Last edited by Stemma; 22 August 2017, 11:01.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    DSCF9748.JPG +
                    Laat gezaaide WR3

                    DSCF9746.JPG
                    P#2 Groen, bijna in bloei

                    DSCF9747.JPG
                    Sie of grien


                    DSCF9750.JPG
                    WR2 x P2


                    DSCF9751.JPG
                    WR2 x P2 grote variant

                    DSCF9749.JPG
                    Nogmaals


                    DSCF9753.JPG
                    WR3

                    DSCF9754.JPG
                    WR3

                    DSCF9752.JPG

                    DSCF9755.JPG


                    DSCF9756.JPG

                    DSCF9757.JPG
                    WR3 laat gezaaid


                    DSCF9758.JPG
                    Stekje van de p#2 groen, die bloeit eerder dan de volle grond plant.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      Niks anders van jou verwacht Haha gaat super lekker daar.

                      stek die eerder in de bloei gaat dan de moederplant is iets afwijkends toch? Ik dacht dat stekken altijd een week of 2 later gingen bloeien.

                      Comment


                        Nouja, de moederplant is een stek, van een stek. En de stek is daar weer een stek van.. Ik denk zelf dat het komt door het formaat van de pot; de kleinste stek staat in een 250mL potje. Voor een plant van bijna 40cm is dat wellicht wat te krap.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          Pistel promenade. Veel pistels op je toppen. Bruine shaghaartjes en witte. Apart. Bv, die tweede foto van de top van de WR3.

                          Op de eerste foto van de top van de WR3 zie ik n bruin pluisje.
                          Is dit die droge rot waar je het eerder over had?

                          Je kunt de dagen af gaan strepen op de bloeikalender. Je bent er vroeg bij dit jaar. Dankzij je eigen geknutsel.
                          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                          Comment


                            ziet er goed uit!

                            Blijf die knoop gaaf vinden om te zien zo
                            zou t niet na durven te proberen

                            Comment


                              Nou die droge rot waar ik het over had, die blijk niet zo droog te zijn. Die plant kan eigenlijk in zijn geheel bij het vuil. Alle andere kwaliteiten zijn in orde, behalve de smaak, dat is iets wat die WR's blijft kwellen. Nu dus rot op 1 plant, rot die woekert.
                              De andere WR's doen het prima, zonder een spatje rot of meeldauw. De laatst gezaaide heeft erg veel weg van de Critical Jack, qua topbouw en qua geur. Dat wordt de moeder voor de komende generaties. De zaden van de andere WR gooi ik weg zodra de bevruchting geslaagd is op de laatst gezaaide.
                              Niemand zei dat veredelen leuk werk was, of heb ik dat wel gezegd? Nouja, het is ook wel leuk ergens om een plant die voor sommige van onschatbare waarde is, te waarderen op feitelijk 'compost'. Zo hard is de natuur, zo hard ben ik.
                              Een commercieel breeder zou zeggen: Dan wordt het gewoon een binnensoort, kan mij het schelen.
                              Van zulke makelij ben ik niet; alles goed of gewoon niet goed genoeg.

                              Nu zit ik stiekem te hopen dat Stemma niet hetzelfde overkomt, en dat ze de phenotypes heeft die meer richting de critical jack gaan. Die bloeit ook aanzienlijk sneller. Er was ook rose te bekennen in die haartjes, dus ik houd m'n vingers gekruisd.

                              Over die knopen: daar gaat geheid rot in komen. De vraag is alleen wanneer. Ach, het is een risico dat ik graag neem.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X