Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Fijn om te zien dat het aan het herstellen is! De jonkies staan er ook mooi bij.

    Comment


      #47
      Het helpt ontzettend qua waterhuishouding om de potten op die balkjes te zetten die ik in je tuin zie liggen.
      Zolang ze van de grond af staan, kan vocht goed weg. Anders blijft het nat onderin, met alle problemen van dien.
      Door de boel iets hoger te zetten (denk aan je rug!) kan de wind er onder door. De pot droogt dan netjes op met het midden van de pot als meest vochtige plek. De wortels kunnen vanaf daar alle kanten op, da's voordelig.

      Succes verder! Ik heb niets meer toe te voegen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #48
        Ik ga eens kijken morgen. Ik zat daar zelf ook al over na te denken, dat de potten nu op grond staan of op tegels. In beide gevallen kan het water daardoor minder goed weg uit de kuip.

        Onder de kuip met de Holland Hoop was de grond ook echt nat, na de heftige regen. Op zich goed nieuws dat er dus genoeg afvoer gaten in de kuip zitten, maar het toont ook aan dat het water als het uit de kuip komt minder goed weg kan.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #49
          Vandaag weer eens onder de kuip met de Hollands Hoop gekeken.
          De grond er onder was erg donker en goed vochtig en koel. Deze kuip staat nu op twee balken, die ik iets ingegraven heb.
          Aan het gewicht van de kuip te oordelen is de aarde in de kuip goed vochtig maar niet nat.

          Of ik dit zo laat weet ik nog niet. Ik heb nog een paar stukken steen, en zit te denken om drie stukken tegel onder beide kuipen die op grond staan, te leggen.

          Vandaag alle plantjes een beetje afgezuurt water gegeven. Bij de Hollands Hoop twijfel ik of het al verstandig was, maar alle plantjes, hebben maar weinig water gehad,
          De Hollands Hoop kreeg net zo weinig, als de andere veel kleinere plantjes.

          Hollands Hoop ziet er redelijk goed uit, maar is denk ik wel wat licht groen.
          Zij krijgt morgen zeker geen water. De andere misschien wel.
          Alle planten gaan goed, al heb ik met de Hollands Hoop toch het idee dat zij nog niet helemaal herstelt is.

          Het kan ook de soort zijn maar o.a. als het wat donkerder begint te worden in me tuin, dan gaan de bladeren veel meer hangen als ik gewend ben van andere soorten.
          Ik ben ook benieuwd wat er met de onderste bladen gaat gebeuren. Worden ze nu minder geel, of heb ik last van wishfull thinking ?

          Niets om me zorgen over te maken. Foto's heeft even weinig zin, verschil met de Foto's die er al staan is te klein.
          The Frisian dew maakt wel opvallend lange smalle bladen aan tov de Hollands hoop en de auto durban posion.

          Het begin daarvan is op de oude Foto's al te zien,
          Last edited by Gps; 18 June 2018, 01:09.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #50
            Als ik de plantjes vandaag zie, dan denk ik dat ik een regenton zou moeten hebben om regenwater op te vangen.

            Ik ben verbaast hoe opnieuw een regenbui wonderen doet voor de planten. Of dat nou alleen aan het water ligt is natuurlijk de vraag.

            Ik zou het een groei sprint ( grow spurt ) willen noemen.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #51
              Hollands Hoop lijkt helemaal hersteld.
              DSCF0002.JPG

              Frisian Dew
              DSCF0003.JPG

              Auto Durban Poison
              DSCF0005.JPG
              Last edited by Gps; 19 June 2018, 21:51.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #52
                's mooi!
                - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
                - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

                Comment


                  #53
                  Tijd voor een update. Er is niet veel nieuws, de planten gaan goed. De auto durban poison heeft wat last van strek, en de steel heeft wat problemen. om het blad omhoog te houden.

                  Moet deze week met de voorspelde zon goed komen. Ik weet namelijk hoe het komt, er was weinig zon, en vrijwel geen wind. Toen op een dag ineens erg harde wind, en de auto Durban Poison had daar wat problemen mee.

                  Hollands Hoop
                  DSCF0001.JPG

                  Frisian Dew

                  DSCF0004.JPG

                  Auto Durban Poison

                  DSCF0006.JPG

                  Een overzicht.
                  DSCF0009.JPG
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #54
                    Gaat goed daar. Met de aankomende dagen mogen ze wel een flinke slok hebben.

                    Comment


                      #55
                      Dat denk ik ook, maar ik heb de potten en kuipen even opgetild. Ze zijn verre van droog. Ik moet alleen opletten of ze niet gaan hangen. Zeker bij de auto durban poison weet ik niet of die al genoeg wortel heeft om onder in de pot te komen.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #56
                        Ja die zit al op de bodem.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #57
                          Dank je, dan hebben die ook voorlopig geen water nodig.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            #58
                            De drie Durban poison hebben een beetje water gehad met de planten spuit, De rest niet.

                            Hoeveel precies is lastig, ik gok een 100 - 200 ml want dat is ongeveer uit de 1,5 liter fles.
                            Ik had het water weer afgezuurd. 16 druppels ph min met de pipet op 1,5 liter komt aardig in de buurt. ( 2 x 8 )
                            Ook een vorige keer, geeft aan dat 8 druppels lang niet genoeg is.

                            Gebruik ik de bekertjes die ik bij de fles kreeg, dan draait het er elke keer op uit, dat ik teveel toevoeg en weer moet gaan verdunnen.

                            Een andere goede tip van dit forum was de aanleiding voor het water geven. Til de pot op. ( en of steek je vinger in de pot )
                            De kuipen hebben duidelijk nog genoeg water. De 25 liter potten van de auto flowers waren redelijk ligt.

                            Als ik alleen maar kijk naar de potten en kuipen, dan had ik vorige week alle planten al water gegeven.
                            De bovenlaag is namelijk droog, en dat al minstens een week.

                            Ooit leer ik het wel, dat (geen) water geven.
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                            • Anthony997
                              Anthony997 commented
                              Editing a comment
                              Meer water geven!
                              Je geeft veel te weinig water zeker voor dit weer.
                              Ik gaf eerst ook zo weinig water, op aan raden van iemand heb ik mijn Hollandse Hoop veel meer water gegeven.
                              Nu groeit zij super goed en snel.
                              Ik kweek wel in 60 Liter smartpot.
                              Last edited by Anthony997; 27 June 2018, 20:23.

                            #59
                            Het was hier vanmorgen niet zonnig, en ook niet echt warm.
                            De kuipen zijn redelijk zwaar, dus daar zit echt nog wel water in. De Hollands hoop had ik bijna om zeep geholpen door te veel water te geven.

                            De plantjes hangen niet, als ze echt te weinig water hebben dan gaan ze hangen. Dat ze niet zo hard groeien komt vooral omdat ze niet erg veel zon krijgen.
                            Afgelopen dagen alleen maar bewolking.
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                            • Anthony997
                              Anthony997 commented
                              Editing a comment
                              Hier is het volle zon van s'morgens tot s'avonds is het 30 graden.
                              Ik geef de mijn elke weekend 13 Liter water in een 60 Liter smartpot.
                              Op dit moment is het denk ik nog te weinig.
                              Het is donderdag en de pot is nu al bijna droog.
                              Mijn hollandse Hoop is nu iets langer dan 1meter,
                              en 60 dagen oud

                            #60
                            Ja dat maakt erg veel verschil, die temperatuur.

                            Ik heb vorige jaren ook wel gehad dat het water niet aan te slepen was. Nu is het eindelijk zonnig hier, maar ik voelde net weer aan de potten, en ze zijn nog redelijk zwaar.
                            Ik had echt verwacht dat ze wel wat water nodig hadden.

                            De komende dagen goed weer hier voor de planten. Ik moet het even goed in de gaten houden.
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment

                            Bezig...
                            X