Buitenkweek Espana

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • kroket
    Moderator
    420 MemberLucky MemberModerator
    • Apr 2010
    • 1915

    #46
    Potverdulleme, gaat Burundanga er met de eer vandoor Hier een voorbeeld waarom ik aan vraatschade dacht, schuldige, een sprinkhaan.
    B10537A3-2A8E-400B-8787-9352685F9E20.jpeg

    Misschien is de lens van je camera vettig ofzo, er zit nog steeds een waas over de foto's heen.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment

    • colori
      Gandhi Ganjamaster
      420 MemberMemberLucky Member
      • Jan 2013
      • 473

      #47
      Heb je dat blad al eens proberen openrollen? Met een beetje geluk zit de dader er in verstopt.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment

      • Stratus
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Oct 2018
        • 151

        #48
        Ah..ja, sprinkhanen hebben we zat hier.Dat zou idd wel eens kunnen.
        Heb net de lens van mijn telefoon cam schoongemaakt..
        Heb het open gerold maar helaas.....die zit waarschijnlijk ergens op een veilig plekje lekker stoned te zijn

        Qua voeding heb ik net iets anders gehaald. Crecimiento van Asccoa groei voeding voor planten.
        Moet goed komen.
        Dank jullie wel voor het meedenken en ik hou jullie op de hoogte.

        Comment

        • Stratus
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • Oct 2018
          • 151

          #49
          Zal het trouwens wel even goed in de gaten houden en als het zo blijft met vraat schade gaat er een klamboe over de plantjes heen.

          Comment

          • Stratus
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • Oct 2018
            • 151

            #50
            De dames staan er al beter bij dan gisteren...Dus, waarschijnlijk tóch een voeding probleem geweest. Ook ben ik achter een klamboe aan geweest om Japie Krekel buiten te houden. Is mog niet gelukt. Misschien moet ik er van de week dan toch maar aan geloven en met moeders samen naar de IKEA. Want, volgens moeders hebben ze daar op zeker klamboes.....
            wordt vervolgd....

            Comment


            • colori
              colori commented
              Editing a comment
              Ik zou al tegen moeder de vrouw zeggen dat ik er geen meer nodig heb, enkel en alleen zodat ik niet naar de IKEA hoef
          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #51
            Plaag buitenwiet. De bladroller: Bladroller rups.jpg IMG_6528.JPG In dit topic wil ik graag wat informatie delen over vervelend klein groen rupsje dat een ´nestje´ in de toppen van wietplanten spint met als resultaat van binnen rotte toppen. Het is niet een veel voorkomend probleem maar het probleem is dat je het, in


            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • komatsu300
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Feb 2019
              • 201

              #52
              Ik spuit gewoon uienextract, stinkt ongelooflijk....en al dat schorem slaat mijn schatje over. Werkt echt perfect, kleine charlotjes raspen en spuiten maar. Tot nu toe echt helemaal niks aan de hand, ook buiten natuurlijk.

              Comment

              • Stratus
                Chronic Stoner
                MemberLucky Member
                • Oct 2018
                • 151

                #53
                Hartelijk dank voor de tip. Daar ga ik mee aan de slag.

                Comment

                • Stratus
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Oct 2018
                  • 151

                  #54
                  Recept van komatsu werkt idd perfect...gebruik het nu om de dag, en geen sprinkhaan, rups of what ever..te bekennen...top tip...

                  Comment

                  • Stratus
                    Chronic Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2018
                    • 151

                    #55
                    De dames beginnen volgens mij in voorbloei te staan, wat ook niet zo gek is, maar had liever gezien dat ze nog wat meer gegroeid waren...Zal morgen even een foto uploaden...

                    Comment

                    • Stratus
                      Chronic Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Oct 2018
                      • 151

                      #56
                      Wie het weet mag het zeggen. Wat gaat er nou fout? De dames krijgen elke ochtend een fikse slok drinken, om de dag dopje voeding, crecimiento canamo uit de plaatselijke shop, en staan vanaf 06.40 tot ongeveer half 1 in het zonnetje. Op de foto's is goed te zien dat ze futloos zijn en de bladeren hangen. Oh ja, staat wel een stuk zeil vóór de potten als de zon erop staat. Heb nog steeds geen tijd gehad om ze wit te schilderen.
                      Alle tips,suggesties etc. zijn van harte welkom..
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 5 photos.
                      Last edited by Stratus; 20 July 2019, 08:40.

                      Comment

                      • Stratus
                        Chronic Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Oct 2018
                        • 151

                        #57
                        Onderstaand een foto van de voeding die ik gebruik.
                        Attached Files

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #58
                          Water.
                          teveel of te weinig.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          • Stratus
                            Chronic Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Oct 2018
                            • 151

                            #59
                            Ok..QnQ maar hoe kom ik er dan achter of het te veel is of te weinig? Ik hanteer jouw methode van het optillen van de potten al, maar durf niet met 100% zekerheid te zeggen of ze nou echt zwaar zijn of juist licht.
                            Heb ook de satestok methode geprobeerd, maar is ook niet echt duidelijk
                            Misschien 1 plant wat meer gaan geven en kijken wat er gebeurd.

                            Comment


                            • QnQ
                              QnQ commented
                              Editing a comment
                              Zwaar is een zak aardappels, licht is een zak veren.
                              Het verschil is wel meerdere kilo's. Als je twijfelt hebben ze genoeg.

                              Het kan van dag tot dag veranderen in een warm land eh...
                              Misschien drinken ze vandaag een halve liter, en als het morgen 43 graden wordt drinken ze misschien wel 5 liter
                          • Stratus
                            Chronic Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Oct 2018
                            • 151

                            #60
                            Ja, dat kan idd van dag tot dag verschillen. Heb ik zelf ook
                            Zijn er geen handzame meters in de handel waar mee je kunt meten hoeveel vocht er in een pot zit?

                            Comment


                            • QnQ
                              QnQ commented
                              Editing a comment
                              Ja, Tensiometers he..
                              Ik gebruik die van Blumat

                              Je kunt ook geen water geven en kijken of ze opknappen
                          Bezig...