Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AK47 autoflowers naast de frituurpan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    AK47 autoflowers naast de frituurpan

    Korting op 420shop
    "Naast de frituurpan?" Inderdaad, want frituren doe ik ook op het balkon. Nu jullie de standplaats weten hier nog wat meer informatie.

    Soort: AK47 autoflowers. Geen idee meer waar ik ze weg heb, ligt denk ik al 4 jaar in de koelkast.
    Aantal: 1, en 2 zaadjes over die nog de grond in gaan.
    Grond: Potgrond van de Lidl in een 10 liter pot.
    Voeding:image_335412.jpg

    Niet verkeerd toch? Ik gok dat mevrouw nu ongeveer 3 weken in de bloei staat. En volgens mij heeft ze het prima naar haar zin. Je moet me niet meer vragen wanneer het zaadje de grond in is gegaan. Dat was in ieder geval niet gisteren want zo goed kan de gebruikte voeding ook niet zijn Dus maar even een stukje historie. (Maar misschien moet je eerst een jointje draaien want het lukt me nooit om kort van stof te zijn )

    Mevrouw is tot leven gekust tussen wat vochtig toiletpapier om vervolgens haar zaailing periode door te brengen in een klein potje zaai en stekgrond. Toen de wortels eenmaal door de bodem kwamen is ze overgezet in haar huidige 10 liter pot. Deze is gevuld met een klein laagje hydrokorrels, potgrond van de Lidl en een restantje moestuinvoeding van de Action.

    Sindsdien wandel ik elke dag een klein stukje met haar. Van het keukenraam naar het slaapkamerraam voor een ontbijtje op bed. Voor de lunch naar het balkon waar ook het avondmaal wordt genuttigd. En overnachten doet ze weer in de keuken zodat ze wakker wordt bij het eerste licht. Zo probeer ik haar elk straaltje zon te laten meepakken, daar lust ze wel pap van!
    59B27087-8EF5-413A-BD79-5325F3D0F49B.jpeg332D90F8-C703-400E-9C33-75EEF27DF59C.jpeg B9DEA9F7-72AC-4C80-916E-F0B1174D3D2A.jpegB38D77C0-97E1-479E-AB27-F26C74940556.jpeg

    Ook al doen ze hun uiterste best, ze hadden wel wat proactiever mogen zijn. Ter ondersteuning staat inmiddels een leger aaltjes paraat in de koelkast. Ze staan te trappelen om te beginnen maar zullen het hoofd nog even koel moeten houden. Eerst de 2 potten voor de andere dames vullen zodat de aaltjes hier preventief aan toegevoegd kunnen worden

    Voor deze twee nieuwe dames wederom potgrond van de Lidl gekocht, de koffie mag voorzien in Nitraat en ik dacht de P en K van EcoStyle eens een kans te geven. Daarnaast nog wat bentoniet (inderdaad kattengrit) gekocht wat ook door de aarde gemengd gaat worden.
    E5269D26-D874-4181-9FAC-50636B8EA22C.jpeg

    "Waarom zo'n moeilijk gedoe met voeding?" Omdat het kan Ik zie het een beetje als proefondervindelijk aanklooien en neem het ook niet al te serieus. Mijn intentie was een klein kastje te maken alleen gaat dat op korte termijn niet lukken. Dit kweekje op het balkon was dan ook meer een sporadische actie, zo bespaar ik toch nog een beetje op de shop deze zomer. Als de tijd rijp is om een klein kastje te bouwen ga ik het allemaal wat serieuzer nemen

    Dat gezegd, tips (dosering van deze EcoStyle rommel bijvoorbeeld) en adviezen op gebied van voeding zijn van harte welkom!
    Zo wou ik bijvoorbeeld nog wat heermoes extract maken om wat mineralen toe te voegen. Net als wilgenwater, dat kan nooit kwaad, zeker niet met de huidige varenrauwmug(larven) populatie. Brandnetel extract lijkt me niet nodig, voorlopig heeft ze volgens mij voldoende stikstof.

    Wordt vervolgd, en natuurlijk in afwachting van jullie reacties
    Last edited by kroket; 4 June 2019, 20:32.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    #2
    Ziet er leuk uit, veel succes!
    Kan je je kat niet africhten om vliegjes te eten in plaats van plantjes?

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Haha, ik laat wel eens grote mot of iets dergelijks binnen voor de katten. Die zijn 10 minuten bezig en krijgen 'm niet te pakken.
      Hondje compleet in de stress, al die tijd tegen gehouden. Laat ik die los duurt het nog geen 10 seconde of de mot is al opgegeten

    #3
    Je schrijft best wel leuk en ga zeker je verhaal over de gemartelde plant zeker volgen.laterzzzz
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


      #4
      Leuk verslag! Volg je even.

      Comment


        #5
        Leuk geschreven, leest prettig weg Ik ga je verhaal volgen
        2e
        3e

        Comment


          #6
          Kijk dat is nog eens een prettige openingspost.
          Een like voor de gedetailleerde langdradigheid gespekt met humor.
          Ik lust eigenlijk wel een kroket uit de frituurpan. Sluikreclame hiero.
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Zal eerlijk toegeven dat ik m'n titel als clickbait moet dienen Maar ik ben net zo eerlijk als ik zeg een kroket helemaal niks te vinden

          #7
          6B6DB1B2-80AC-4611-8767-38AC26FF7E9C.jpeg 85424E56-426F-451D-8A9E-1A7491AAB2D8.jpeg

          De hydrokorrels liggen er al in, 1 liter per bak. Over de aarde moet ik nog een nachtje slapen. De dosering volgens de verpakking gaat per vierkante meter en niet per ronde emmer.
          Daarnaast, omdat beendermeel niet direct opneembaar is, is hiermee bijvoeden als er een voedingstekort dreigt niet optimaal

          Goed, morgen verder, eerst maar eens wat wijze dromen opwekken
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #8
            Na een inspirerende nachtrust besloten op welk dieet de nieuwe tweeling komt te staan. Onder het motto experimenteel aanklooien ga ik voor een light mix en een heavy mix. Eens kijken wat dit voor verschil geeft

            (Edit: een kleine nuance, 40% van de aarde is zaai en stekgrond dus voedingsarm.)

            Daarmee is het aanklooien nog niet gedaan. Ik heb verzonnen dat A-Z kalk ook toegevoegd moet worden. Zo hoop ik de pH waarde stabieler te houden en de bodem organismen wat te kietelen.

            Aangezien de dosering van alle gebruikte producten per pot/plant onbekend is, heb ik gespiekt bij andere voedingen/merken van soortgelijke vorm. In verhouding tot gram/m2 is dit meestal 10-20% of 20-30%.
            De light mix zet ik in op 10%, de heavy mix op 20%. Omdat het beendermeel wat trager van begrip is voeg ik daar nog eens 10% extra van toe.

            Natuurlijk wil ik ook een klein beetje liefde aan de dames geven. Wil ik dat deze polygamie gaat werken zal ik ze toch tevreden moeten houden. Dus pannen uit de kast, liefde gaat immers via de maag. Geflambeerd loofhout valt hopelijk goed in smaak.
            FF54AAB5-A8D8-4BB9-8F45-8523F33814B1.jpeg

            Als bijgerecht had ik ook nog wat ei alleen die foto moeten jullie zelf even verzinnen.
            Nadat het eten bereid was, heb ik het op een drinken gezet. Wat moet ik toch altijd pissen van dat spul, koffie..
            Eenmaal genoeg koffiepads, eierschalen en houtas verzameld. En de EcoStyle rommel afgewogen was kon het mixen beginnen.
            F2EE8CDC-CC24-4EE6-BD94-D67C2A2A75A6.jpeg 486CFB81-B45B-4A52-9ED0-741087BB5263.jpeg4BC909C1-2511-4566-9BFB-63B364BDFAC8.jpeg F7CD3B18-24A8-451E-9C6C-D562F56C8BC4.jpeg
            Last edited by kroket; 12 June 2019, 20:38.
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #9
              Heb de dame gisteravond de beloofde sadomasochistische liefde gegeven. Ze stelt zich weer mooi onderdanig op en houdt haar topjes gebogen.
              F5500022-3779-476C-A57E-FAE36C6504E3.jpeg

              Het verbaasd me nog steeds hoe goed zo'n plant bestand is tegen martelen. De meeste planten zouden de tak of het blad gewoon laten afsterven. Ze wordt er niet bepaald mooier van, maar littekens horen nou eenmaal bij het leven.
              85AA8B6B-4232-4D6D-B93E-24E4D44A7481.jpeg E3B6DBC6-CB38-457F-9F0E-0E523525EE5A.jpeg

              Om zich te beschermen begint ze ook al lekker wat THC aan te maken. Voor een plantje op het balkon, goedkope aarde en rare dieet, ben ik erg tevreden met haar
              F6004A41-C999-47EA-B0D6-BF79724734A3.jpeg 05D2217F-85E2-4704-8863-E1376078C991.jpeg
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


                #10
                Is dit een autoflower?

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Inderdaad een autoflower.

                #11
                Wow dan gaat ze echt goed, vooral als ze alleen maar op je balkon heeft gestaan. Met al dat groene vinger werk van je, laat maar gaan dan.

                Comment


                  #12
                  Thanks
                  En dan te bedenken dat ze is overgepot, 1,5x getopt en flink wat marteling heeft moeten verdragen, ook tijdens de bloei. Zo'n beetje alles wat je niet moet doen bij een autoflower, maar deze AK47 bewapend zich sterk

                  Edit:
                  Ik hanteer trouwens wel een avondklok. Net voor het donker wordt (of eigenlijk voor het afkoelt) moet ze thuis komen. Zo staat ze altijd lekker warm.
                  Aangezien het buiten zeikt van de regen staat ze nu bijvoorbeeld ook binnen. Afgelopen avond heeft ze nog wel een stevige douche gehad, om even schoon te worden. En na een paar minuten snel naar binnen om weer op te drogen.
                  Last edited by kroket; 8 June 2019, 15:25.
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                  Comment


                    #13
                    Maar weer eens een kleine update

                    Afgelopen week ben ik op zoek gegaan naar een bloemetje voor de dames. Van hun vrienden en vriendinnen op het internet heb ik begrepen dat ze dol zijn op Heermoes. "Onkruid wat overal groeit" wordt gezegd. Kleine moeite dus om ze net dat beetje extra te geven. En wie weet vind ik gelijk wel wat wilgentakken om wortelstimulator te maken.

                    Na een uur lopen de moed opgegeven en omgedraaid. Dan moest ik de dames maar teleurstellen. Bijna thuis begon ik daar wel tegenop te zien, want beloofd is beloofd. Blijkt op nog geen 50 meter van m'n huis een heel mooi klein bosje te staan Omdat ze blijkbaar op uitsterven staan in de omgeving heb ik een paar takjes geplukt en de rest laten staan.
                    8FAA5AE0-20FD-405E-B96D-0B6A242E9DA4.jpeg

                    Volgens het receptuur op dit forum moet ik 200 gram in 1 liter water een uur lang koken, 24 uur rusten, filteren en 4x verdunnen. Na het wegen blijk ik precies 20 gram te hebben, ofwel 10%. Makkelijk rekenen dus; want 10% van 1 liter is 1500 milliliter. Het is nou eenmaal aanklooien dus waarom zou ik dit wel serieus nemen. Is verdunnen ook niet meer nodig.

                    Pannetje eenmaal op het vuur, en even een uurtje op de bank. Of 5 uur, want toen kwam ik pas tot het besef dat er ook nog een pannetje op het vuur stond. Wat dat betreft kan ik de Amnesia White echt aanraden, maar wel pas als de nodige dagelijkse activiteiten zijn voltooid Het Heermoes extract heb ik de volgende dag verdeeld over de 3 potten.

                    Zoals jullie allemaal weten was ik enkele dagen in verwachting van een tweeling. Ik verheug me er dan ook op om jullie mede te delen dat ik de trotse vader ben geworden van 2 jonge dames.
                    DCB669EC-4C25-4DFB-A020-74E9C9193FEC.jpeg

                    Na het eerste teken van leven heb ik ze op 9-6 naar hun kinderkamer verplaatst. Schijnbaar zijn autoflowers daar niet altijd even blij mee. Bij mij is het altijd goed gegaan, en dat is toch al 1 keer! Ik laat ze al wel even wennen aan het idee van leven in een emmer. Dat zal de schok ook minder groot maken (en ze tot die tijd een klein beetje beschermen van de grote boze wereld).
                    78087872-81F0-463A-A6E0-CA97AA3C4871.jpeg

                    Inmiddels hebben ze op 10-6 en 11-6 in de avond hun kopje boven de grond gestoken. Jammer genoeg laat het weer zich gelijk van haar slechtste kant zien. Daarom heb ik ze maar uit de emmer gehaald, en er een emmer omgedraaid boven gehangen zodat er wat licht uit kan vallen.
                    55A23F07-D45F-409B-AEC2-C71D3DDE09A0.jpeg
                    Hopelijk kan moeder natuur het snel overnemen want dit is niks
                    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                    Comment


                      #14
                      Tijd voor een omhoogdatum

                      Eerst nog een kleine aanvulling over de voeding die ik door de aarde heb gemengd. 40% van de gebruikte aarde is namelijk zaai en stekgrond, en dat had ik niet vermeldt.

                      Door met de echte update.
                      Vrouwen houden er nou eenmaal van om zich leuk te kleden. Daar zijn mijn dames geen uitzondering op, dus de grote tante heeft een nieuw jasje gekregen. Modieus als ze is moest het een jasje met steenprint worden. Dat kwam goed uit, want de witte folie was op.
                      F714FF94-64C4-486A-9FD1-CE0F6B5E500C.jpeg 000F1907-6E27-44DF-8B07-F7FB7DCAEBDF.jpeg 3AC5ED08-67E5-49BB-A054-570DDA24F1F2.jpeg

                      Om de pasgeborenen niet jaloers te maken heb ik hun toekomstige onderkomen van hetzelfde jasje voorzien. Verder gaat het goed met de kleintjes. De eerstgeborene had nog wel een kleine valpartij, daar is ze gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

                      Blij als de grote tante met haar nieuwe jasjes is, stond ze gisteren te schitteren terwijl ze haar jasje liet zien aan de avondzon. Stiekem ben ik ook wel blij als ik haar zo zie genieten.
                      F5006B1C-2005-4D99-ACE9-57734F03C73D.jpeg 5B81F4A3-EF12-45A8-9F5C-D94A2149D938.jpeg F915292D-2980-4731-83D2-578389A17F1A.jpeg

                      Ze begint al een lekkere stevige tante te worden, en er is nog genoeg tijd om lekker verder uit te dijen. Wat denken jullie er van?
                      5D52C584-F462-4055-B6CA-939B80750945.jpeg 6A2FC2DE-A153-4664-8C01-FF29B7F12589.jpeg 62D71AE0-6950-4CD5-8240-8C640041F62F.jpeg 115928A3-A75C-4CF0-AC10-66400C1453E1.jpeg

                      Mijn leger aaltjes tegen de varenrauwmuglarven is inmiddels ingezet. We hebben radiostilte afgesproken dus de resultaten moet ik afwachten. De foto's moeten jullie daar zelf even bij bedenken, ik wil immers geen militaire operaties in gevaar brengen.
                      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                      Comment


                        #15
                        Meteen nog maar een update want we zijn weer een datum omhoog. De kleine dames waren toch al wat jaloers op het jasje van de oudere tante. En dat lieten ze duidelijk weten door goed hun best te doen.
                        De eerste worteltjes hadden de bodem van het potje bereikt, het stammetje boven de lobblaadjes begint te groeien, en als ik zo naar hun blaadjes kijk begint hun maag ook te groeien.
                        C60F6717-9F87-481F-BB8F-0902AC20310B.jpeg 1FB1DD88-FC2B-4A7B-8FFE-691A55365EA9.jpeg 464DEEA6-4B2E-48A6-9623-FCC22F9385CC.jpeg

                        Snel verpotten dus want we willen de jonge worteltjes niet (of zo min mogelijk) beschadigen. De potten stonden al klaar dus het was zo simpel als en kuiltje graven, kleintjes erin, en aanvullen met zaai/stekgrond.
                        262D45EE-7AF4-4136-9F69-898E4CF3075C.jpeg 457160A1-0E92-42A9-9D4B-EC3010B65795.jpeg CD5E2DAF-CBBA-4586-B420-D52349FE7E67.jpeg

                        Ze waren wel een beetje vies geworden dus ik heb ze gelijk een lekkere douche gegeven. Tot dusver houden ze zich groot, maar ik weet zeker dat ze wel een beetje moeten wennen aan hun nieuwe onderkomen. Daarom neem ik ze vandaag nog even extra in bescherming. Morgen mogen ze weer helemaal zelfstandig de grote buitenwereld ontdekken.
                        CF6CEB96-D5EF-4BC1-949C-C480A233F82B.jpeg D7B0040D-1621-4D75-9355-BDD31FDFD3C6.jpeg 72FA6DC9-F6DF-495E-9212-31F9375EC21A.jpeg

                        In deze grote buitenwereld leven ook een heleboel beestjes. Met sommige beestjes zullen ze blij zijn, anderen niet. Per toeval trof ik wat regenwormen aan onder andere plantenbakken. Daar mogen ze alvast vriendjes mee maken.
                        Hun voorganger heeft volgens mij wel een beetje last van bladluis. Ik zie de schade wel, maar als ik een bladluis vind is het altijd een enkele. Nou zag ik toevallig iets weg schieten en wat blijkt. De luizen hebben al een geduchte tegenstander die zich op de muur naast de planten heeft gevestigd. Dit was uiteindelijk de beste foto van deze andere vriend. Hij (of zij) had ook een mooie prooi te pakken
                        B84A639D-0694-4265-B502-D392A311919A.jpeg A00689FB-064A-4C2F-8F35-445AAADF14F8.jpeg 490BDFB8-85DC-401D-8023-5DDD11D5CFB7.jpeg
                        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                        Comment

                        Bezig...
                        X