Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AK47 autoflowers naast de frituurpan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      We gaan lekker zo door, mooi weer op komst Geen idee hoe lang ze nog moet want volgens mij staat ze helemaal nog niet zo lang in bloei... Verwachtingen zijn hoog

    #17
    En daar staan ze alle 3 te genieten. De passieve carnivoren staan ook weer paraat met een lekkere plaklaag, die houden ook wel van dit weer.
    Attached Files
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Huh Ik snap het niet helemaal, heb ik iets gemist?
      Elders las ik over deksels/bordjes tegen de regen, maar op deze manier heeft dat toch geen nut? Het loopt er zo langs als nog de aarde in. Of hebben de deksel een ander doel?

    • Manti
      Manti commented
      Editing a comment
      Ik ga ervan uit dat het de zon/warmte uit de grond, bij de fragiele worteltjes, weghoud omdat dat wit reflecteert ipv absorbeert... en ik heb het als tip gekregen om water niet meteen te laten verdampen. Dus dat de plant meer opneemt ipv de lucht
      Het kan maar helpen of een goei gedacht is veel waard miss is het multifunctioneel...

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Precies wat Manti zegt. Om het uitdrogen van de aarde te voorkomen en de worteltjes nog iets te beschermen tegen de warmte
      Het idee om de aarde af te dekken heb ik ook weer bij iemand anders weg (mooi hoe dat werkt op een forum). En het is zeker effectief, de wortels kunnen zo helemaal tot het oppervlak groeien en benutten dus meer aarde
      Oudere dame heb ik vandaag weer afgedekt met aluminium folie voor hetzelfde effect.

    #18
    Hee kroket, had je deze nu getopt, of alleen door door de felines laten kortwieken?

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Beiden Eerst een keer zelf getopt, een kat heeft haar een tweede maal getopt. En om het af te maken heeft een kat van de 2 nieuwe toppen weer 1 verwijderd.

    #19
    Ahhh, dat is bad luck. Mijn katten kijken en gelukkig niet naar om, dat scheelt weer kippengaas
    ​​​​

    Comment


      #21
      Update time

      De twee kleintjes hadden het vanochtend even zwaar. Het werd blijkbaar iets te warm in de vensterbank en ze stonden er maar slapjes bij. Ze waren dus ook heel blij om weer naar het balkon te gaan. Met een lekker fris windje door hun jonge bladeren knapten ze gelukkig weer snel op. Negen dagen geleden gingen ze de grond in en ze groeien als kool!
      577533BA-8FF4-447F-BD57-F95869CCDEF5.jpeg

      Voor Manti en Slome Joop nog even speciaal een foto met het dekseltje opgetild. Zoals jullie kunnen zien is de aarde daaronder mooi vochtig gebleven. Als we toch bezig zijn ook gelijk van het aluminiumfolie bij de grote dame.
      259A130D-AE91-42BD-8BC5-3C848801A8A6.jpeg 561542A4-D03E-4E9F-9E6D-8FC309ABD441.jpeg1A8BC686-DBC3-4F9E-BE0E-815E8869E91A.jpeg 2DDEADE6-C0DE-45CC-AD50-B829EC421C1F.jpeg E9078F1E-B917-43EF-8665-9DAF3E2682A0.jpeg
      Last edited by kroket; 18 June 2019, 18:22.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Manti
        Manti commented
        Editing a comment
        Haha dankje voor de tag weer een leuk verslagje!

      #22
      Ik zou niet weten hoelang ze nog moet, maar ik vind jou verslagen echt lekker weg te lezen. Je planten zien er geweldig uit. Ik geloof dat er geen gedoogbeleid bestaat, maar denk dat als je je inderdaad aan de regels houd en er niemand last van heeft je wel met rust gelaten word. En dat kweekviris, sheisse nu heb ik 3 virussen! !!!

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Zeer besmettelijk virus inderdaad
        Thanks for the compliments! M'n buren zullen gelukkig eerder willen proeven dan er over klagen.

      #23
      Dus zover ik het begrijp is dat witte
      dekseltje voor het eronder vochtig te houden?

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Vochtig, koel en de wortels naar boven
        Vochtig klinkt gelijk zo nat. Ik zou beter "voorkomen dat het uitdroogt" kunnen zeggen.

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Is een theorie, zit wat in, leuk
        idee ik zal er eens een nachtje over slapen!

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Als de worteltjes boven komen zal ik een foto maken en je taggen (als ik het onthou tenminste, vraag anders gerust).

      #24
      Vrolijk topic en mooie foto's. Leuk dat je ook durft raak te klooien. Ik schuif aan en lees gezellig mee.

      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Leuk, bedankt

      #25
      CEEBE387-4C44-4C22-A773-AC6215DABF2E.jpeg B6F1FF61-7F24-40D4-9102-F6EFCFF70826.jpeg DBE07873-A91C-4BAC-BEE7-7D4E0F9C9A20.jpeg
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Zijn volgens mij allemaal luizen. Blijven dooddrukken is in mijn beleving de beste optie op een bloeiende plant. Of als je 1 blad hebt met heel veel ellende er op, gewoon het hele blad amputeren.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Thanks, lijk het nu aardig onder controle te hebben

      #26
      Wowww normaal ben ik wel in voor een feestje maar dit is niet feestelijk. Let de komende dagen maar goed op haar, veel geluk met het patrouilleren bij je plant.

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Haha dit zijn de minder geslaagde feestjes inderdaad

      #27
      Lang lang geleden in ons zonnestelsel, waar de aarde sindsdien ongeveer 10.291.200 kilometer heeft afgelegd (echt waar) was de laatste downdate. Over zulke astronomische afstanden maak je genoeg mee dus tijd voor een verhaaltje!

      Ditmaal is het weer een zonnige update, en dat is niet alleen omdat moedertje aarde weer onder haar wolk vandaan gekropen is. De feestende kolonie luizen is gedecimeerd en de bladeren nemen alles wat vadertje zon heeft te geven hongerig tot zich.
      De enkele verdwaalde bladluis die ik nog tegen kom krijgt zoals Ess al voorstelde te maken met de zwaartekracht van mijn duim.
      Om het voor hun natuurlijke vijanden de lieveheersbeestjes en oorwormen iets aantrekkelijker te maken ben ik voor ze aan de knutsel gegaan. Deze potjes met dennenappels hang ik ergens op het balkon zodat deze nuttige jagers een plekje hebben om te schuilen. Heb geprobeerd er wat korstmossen op te 'zaaien' voor de looks, hopelijk gaan die groeien.
      B879388A-E2B9-4907-A2B3-F2907199B310.jpeg 685AC678-AF3B-4910-9C97-A6879BC47F24.jpeg
      Om nog meer lieveheersbeestjes te lokken heb ik ook afrikaantjes gezaaid. Nou lees ik alleen een dag later dat afrikaantjes ook goed werken tegen aaltjes. Hoop ik alleen dat ze m'n leger aaltjes die de varenrauwmug aan het bestrijden is wel met rust laten.. hindsight..

      Het zal niet lang meer duren voordat de volwassen tante naar de kapper wil. Is er iemand die inmiddels kan inschatten hoe lang nog te wachten ? Heb helaas nog geen zakmicroscoop (inmiddels wel vanuit China onderweg, maar dat is nog even wachten).
      45668835-991A-4DEF-AB65-BACD0F2EFC64.jpeg 91F2246F-AD8A-47F9-915E-78BBDE262ED7.jpeg BA548948-DF9C-4CD5-BBE6-F948EACFBBD1.jpeg E4EF1AC2-3D65-40EF-A01D-5AC120EB6EA8.jpeg C1FA63F5-4A5F-4CBC-92A8-A3EF5012B49C.jpegF206E29A-D41C-471D-A00C-A7E8516233C4.jpeg 3145994F-54B0-4708-B249-023C30EC9B7F.jpeg
      Ze zijn nou 14 nachten jong en zijn wat dat betreft mooi gegroeid. Ben alleen wel van mening dat het nog beter had gekund als ik ze al die tijd vrolijk had kunnen houden.

      De zaadjes van 420shop zijn ook binnen, wat zijn ze netjes verpakt zeg! De OG Super Kush en Kryptonite zijn 5.145.600 kilometer geleden gelijk tussen nat WC papier gelegd. Toch maar weer mijn oude vertrouwde methode.
      B0E0CAD7-E6AE-49EA-83BB-9644C3B2C6F9.jpeg 97401F77-AE31-459D-94AE-AA8AC2F57DEC.jpeg 4A436588-819A-4EC5-B74C-BCC6B4336D11.jpegimage_336904.jpg
      De dekseltjes zijn er weer af nu ze in de schaduw kunnen staan.
      Last edited by kroket; 23 June 2019, 15:28.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #28
        Klinkt goed, denk dat ze die mix wel gaan waarderen

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Hey kroket, jij hebt iets met schijt en stront van doen volgens mij. Nu hier weer hahahaha.

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Ik moet eerlijk bekennen dat ik even geen idee heb wat je bedoeld Ess ?

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ik las elders dat je hem nu begreep

        #29
        Leuke update. Volgens mij zie ik af en toe een amber pixel als ik naar de foto's kijk van die volwassen tante. Met de microscoop die onderweg is zou het makkelijker zijn maar ik denk ze echt te zien. Ben benieuwd of het je lukt de lieveheersbeestjes te lokken met die dennenappel huisjes. Afrikaantjes zijn altijd leuk om te houden.

        "We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Bedankt denk dat ik haar dan nog een weekje laat staan. Ze begint nu ook duidelijk de voeding uit haar bladeren te gebruiken dus dat komt mooi uit waarschijnlijk.

        #30
        Gevonden!! Leuk verslag... ik ga hem nog eens aandachtig lezen, en kijken of ik iets vind wat voor mij misschien nuttig kan wezen!

        succes!!

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Welkom bij m'n verslag en bedankt natuurlijk

        • DINO7
          DINO7 commented
          Editing a comment
          ...
      Bezig...
      X