Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronden nieuwe kansen 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe ronden nieuwe kansen 2020

    Korting op 420shop
    Ik ben dit jaar maar iets eerder begonnen.

    Er valt nog niks te zien, maar ik 8 zaadjes in een klein potje met aarde zitten, deze staan nu nog binnen achter een raam.

    Ik had de zaadjes eerst tussen natte papieren zakdoekjes gelegd.en de meeste waren na twee dagen al ontkiemt.
    Bij eentje was het witte gedeelte wat er uit kwam al bijna 2-3 centimeter, dus ik wilde niet langer wachten.

    Gisteren de zaadjes in de aarde gestopt.

    Zeven Star Ryder (auto) en een gratis Auto Critical Orange Punch van dutch passion.

    Over een paar weken, begin ik met de 5 Frisian Dew, dat zijn geen auto flowers.

    Kweekmedium universele aarde van pokon.

    Net ook bij de action geweest, en twee liter planten voeding gehaald. npk 7-4-6.
    2 euro 22 voor 2 flessen.

    Of dat een slecht idee is ? We gaan het zien.
    Ik geloof niet in echte wiet voeding, en wilde het dit jaar toch eens proberen, met voeding van de action.
    Omdat ik ook aarde van vorig jaar hergebruik, had ik wel voeding nodig.
    De potten omgekeerd in een plastic krat, en de aarde goed los gemaakt, en terug gestopt.

    Straks waarschijnlijk wel een laagje verse aarde er boven op, maar eerst even kijken hoever de aarde inzakt als ik water met voeding geef.
    Drie auto 's hebben wel verse aarde, dus ik kan mooi zien of aarde hergebruiken een goed of een slecht idee is.


    Hopelijk over een paar dagen de eerste foto's, van plantjes die hun kop boven de grond steken.
    Volgens dutch passion na 10 weken oogst, maar vorig jaar zat ik al op 14 weken, met de Star Ryder, en als het weer beter geweest was, had ik ze nog wel wat langer willen laten staan.
    Het leverde in ieder geval prima wiet op.

    Paar weken terug had ik slakken korrels gestrooid, en dat ga ik weer doen, als de auto flowers naar buiten gaan.
    Vorig jaar goede ervaring mee, beter als met koper tape.
    (ik was vorig jaar bijna 2 frisian dew kwijt door slakken ondanks koper tape, maar eentje wist ik nog te redden na het strooien van die korrels.)

    Nu hopen op een mooie zomer, en ik moet nog wel 5 specie kuipen van 40 liter omkeren en daar ook de aarde goed los maken, en dan bijvullen met verse aarde.
    De 40 liter kuipen zijn voor de frisian dew, de auto's gaan in potten van 17 en 25 liter, voor auto's groot genoeg.
    Last edited by Gps; 2 May 2020, 15:36.
    Lets not criticize but legalize

    #2
    Misschien kun je 1 of 2 kuipen niet omkeren, als 2e testje ?
    Als je aarde hergebruikt kun je het misschien beter niet omwoelen zodat al het bodemleven intact blijft.
    Topdressen met verse potgrons is al voldoende

    Succes dit jaar!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Dit wordt weer een mooie om te volgen.

      Ik zou inderdaad eens proberen wat Q zegt, kuipen niet mengen maar zo erin. Beetje verse compost of potgrond erop en gaan met die banaan. In Amerika wordt er veel volgens dit 'no till' principe gekweekt.

      Pff, word je die Frisian Dew niet beu zo jaar na jaar? Paar jaar geleden van een vriend een tiental gram gekregen en dat verveelde me snel.

      Veel succes!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


        #4
        Ik ben benieuwd GPS, blijf je ook volgen! Ja zoals Colori ook al zei, ik heb twee jaar geleden Frisian Dew gekweekt en rook daar nu nog van, maar daar is voor mij niet veel meer aan. Smaak en potentie vallen gewoon weg in vergelijking tot andere soorten. Fijn dat het jou smaakt in ieder geval!

        Kweking Eend

        Comment


          #5
          Veel succes en een mooie zomer toegewenst
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Misschien kun je 1 of 2 kuipen niet omkeren, als 2e testje ?
            Als je aarde hergebruikt kun je het misschien beter niet omwoelen zodat al het bodemleven intact blijft.
            Topdressen met verse potgrons is al voldoende

            Succes dit jaar!
            Lets not criticize but legalize

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment

            #7
            Oorspronkelijk geplaatst door colori View Post
            Dit wordt weer een mooie om te volgen.

            Ik zou inderdaad eens proberen wat Q zegt, kuipen niet mengen maar zo erin. Beetje verse compost of potgrond erop en gaan met die banaan. In Amerika wordt er veel volgens dit 'no till' principe gekweekt.

            Pff, word je die Frisian Dew niet beu zo jaar na jaar? Paar jaar geleden van een vriend een tiental gram gekregen en dat verveelde me snel.

            Veel succes!
            Misschien kom ik dit jaar hier op het forum wel een soortje tegen dat ik volgens jaar wil proberen, ipv de Frisian Dew.
            Tot nu toe wel de beste soort die ik gekweekt heb t.a.v rot. Het grote probleem met buiten kweken.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
              Veel succes en een mooie zomer toegewenst
              Dank je
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #9
                Oorspronkelijk geplaatst door Kweking Eend View Post
                Ik ben benieuwd GPS, blijf je ook volgen! Ja zoals Colori ook al zei, ik heb twee jaar geleden Frisian Dew gekweekt en rook daar nu nog van, maar daar is voor mij niet veel meer aan. Smaak en potentie vallen gewoon weg in vergelijking tot andere soorten. Fijn dat het jou smaakt in ieder geval!

                Kweking Eend
                Mijn grootste probleem is welke dan ?
                Maar ik ga zeker kijken bij andere dit jaar en welke soorten hun kweken..
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #10
                  Succes! En inderdaad hopen op een mooie zomer t/m oktober
                  Buitenkweek 2019

                  Comment


                    #11
                    Dank je
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #12
                      Sucses
                      ik wens je een hele mooi kweek toe

                      Comment


                        #13
                        Frisian dew groeit buiten nrml als kool, dat worden redelijk grote planten in 40l als je binnen enkele weken al start,
                        alvast veel succes ermee
                        Is er een specifieke reden wrm je 8 auto zaden samen in 1 klein potje steekt?

                        Als ik nog een tip mag geven, probeer het op ecologische manier en maak of koop een egelhuisje (met bodem!) en als je niet helemaal centrum stad woont heb je nrml in no time een egel die daar zijn intrek in neemt. Deze zoeken nu volop een thuis om hun jongen te werpen, en zal korte metten maken met je slakken
                        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                        Comment


                          #14
                          Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
                          Mijn grootste probleem is welke dan ?

                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #15
                            Oorspronkelijk geplaatst door Rietslang View Post
                            Frisian dew groeit buiten nrml als kool, dat worden redelijk grote planten in 40l als je binnen enkele weken al start,
                            alvast veel succes ermee
                            Is er een specifieke reden wrm je 8 auto zaden samen in 1 klein potje steekt?

                            Als ik nog een tip mag geven, probeer het op ecologische manier en maak of koop een egelhuisje (met bodem!) en als je niet helemaal centrum stad woont heb je nrml in no time een egel die daar zijn intrek in neemt. Deze zoeken nu volop een thuis om hun jongen te werpen, en zal korte metten maken met je slakken
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment

                            Bezig...
                            X