Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KrisChronic Buitenkweek 5 x PP,2 x Amnesia

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: KrisChronic Kweek 4x PP 2x ? 2011

Gisteren voor het eerst bijvoeding gegeven.(growshop advies was na 3 weken maar ik kreeg het gevoel dat mijn plantjes wel wat voer wilden hebben).
    Dat bedoelde ik dus. Geen reden om op hoge poten te gaan staan verder, ik confronteer je er alleen even mee. Je wilt te graag en doet daardoor te veel, beginnersfout nummer een is dat.

Mijn advies blijft hetzelfde, doe niets buiten af en toe water geven wanneer nodig, tot je planten echt iets nodig gaan hebben. Je ziet dat vanzelf wanneer het zo ver is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
      Dat bedoelde ik dus. Geen reden om op hoge poten te gaan staan verder, ik confronteer je er alleen even mee. Je wilt te graag en doet daardoor te veel, beginnersfout nummer een is dat.

Mijn advies blijft hetzelfde, doe niets buiten af en toe water geven wanneer nodig, tot je planten echt iets nodig gaan hebben. Je ziet dat vanzelf wanneer het zo ver is.
      Mathijs kijk bij mijn eerste verslag toen was ik al 2,5 week heen dat ik bijvoeding gaf was het ongeveer 3,5 week dus op growshop advies de korrels kleurden bruin en mocht ik langzaam toevoegen waar nodig en op advies dat ze het wel konden gebruiken heb ik het toen gegeven.
      voor de rest heb ik mishien 2 x gevoed met minimale hoeveelheden 1 x de normale hoeveelheid toegevoegd met overpotten omdat dat licht bemest was(ook op advies van de growshop).
      ik had een schema gemaakt maar die is meteen in de prullenbak beland omdat het niet te doen is buiten met een schema.
      wat ik wil zeggen dat er een hoop opgeschreven word en dat het ook kan veranderen maar niet op het forum aangepast word(of word vergeten te aanpassen)
      Moet toegevn dat het idd wat vreemd opgeschreven is,maar dat is uit enthousiasme gebeurt,ik dacht er na het posten aan dat ik ze al wat langer had.
      en hetzelfde met overpotten was er idd 1 te nat en die had ook geen gaten in de emmer,en nu groeit die ook aardig.
      der speelt gewoon ook buiten het verslag meer mee waar andere mensen niks van weten omdat ze er niet bij zijn of wat dan ook.
      maar ja je kan beter geconfronteerd worden dan dat het wel fout gaat.

Comment

Kan je enkele closeups posten? Vind het moeilijk om te beoordelen nu.
        Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Van de grond Dissi?.
          ik zal morgen een paar close ups maken als het licht is.

Comment

PIC_0075.JPGPIC_0065.JPGPIC_0070.JPGPIC_0078.JPGPIC_0067.JPGPIC_0081.JPGPIC_0082.JPGPIC_0079.JPGPIC_0073.JPG

PIC_0072.JPGPIC_0069.JPGPIC_0068.JPGPIC_0071.JPGPIC_0076.JPGPIC_0066.JPG
            Bij deze de foto's (close ups)
            moet er wel bij zeggen dat de grond die ik gebruik al aan de donkere kant is als je m koopt.(All In Bio-Mix)
            en ze hebben vannacht niet helemaal goed onder de afdekking gestaan .
            De PP in de bruine bak was te nat,maar gaat nu als een speer ook.
            Last edited by KrisChronic; 31 May 2011, 11:47.

Comment

ook gisteren mijn misvormpje geknakt aan de onderzijde en vanmorgen was ie al redelijk hersteld.
              1 takje was te ver geknakt dus die heb ik met tape weer beetje goed gezet en ook die is goed aan het herstellen.
              Gisteren PIC_0063.JPGPIC_0064.JPG Vandaag PIC_0085.JPGPIC_0086.JPGPIC_0087.JPGPIC_0084.JPG.

ow was ik bijna vergeten zeker niet onbelangrijk.
              Ik zag bij mijn misvormpie dat er draden door de bak heen gingen.
              Ik dacht eerst dat het THC draden waren,maar vanmorgen zag ik echt web.
              Maar ik kan niks van spinnetjes zien alleen webben door de bak.
              Mijn Vraag is dit spint of kan het ook gewoon een spin zijn die er even doorheen gewandeld is en heb lopen klooien in de bak.(Moet ik dit hoe dan ook meteen behandelen,al is het mischien alleen preventief?)
              net wat ik al zei ik kan niks vinden voor de rest.
              Wel meteen apart gezet

P.S. sry van de 2 posts achter elkaar ik kreeg de knakfoto's er niet op
              Last edited by KrisChronic; 31 May 2011, 11:46. Reden: Stukje vergeten te schrijven

Comment

PIC_0100.JPGPIC_0099.JPGPIC_0092.JPGPIC_0093.JPGPIC_0101.JPGPIC_0098.JPGPIC_0097.JPGPIC_0096.JPGPIC_0095.JPGPIC_0094.JPG

Week 7

weer even een wekelijkse update.
                Alle plantjes gaan goed nu en de 2e geknakte/supercropped Plant is weer goed hersteld en gaat alweer goed.
                Er is alleen 1 nadeel,ben er vandaag achter gekomen dat er inderdaad spint op me plantjes zit en ook larves in het blad.
                Heb alleen geen foto gemaakt van het beestje,aangezien ik die meteen weg wou hebben zonder na te denken om een foto ervan te maken,wel fotos van het blad waarvan ik denk dat dat larves zijn(weet het niet zeker).
                Hier nog wel wat foto's van het blad.
                PIC_0104.JPGPIC_0106.JPGPIC_0105.JPGPIC_0102.JPGPIC_0103.JPG
                Vandaag dan ook meteen een spint behandeling gegeven met Bayer Masai.
                Ik was al in de weer geweest met een heermoes aftreksel en een knoflook mix via recepten op t forum,maar dat heeft blijkbaar niet geholpen.
                Dus vandaar dat ik helaas chemicalien heb moeten gebruiken iets waar ik eigenlijk op tegen ben moet ik erbij zeggen.
                Nou weet ik alleen niet of ik morgen een vervolg behandeling moet geven of dat ik het nou weer even moet laten gaan(mischien kan iemand mij dit vertellen?).
                Ook zien me schatjes nu helemaal wit,moet ik dit nog naspoelen ofzo?
                Voor de rest niks gedaan deze week geen voeding,geen water niks.
                Op hoop van zegen dat de spint weggaat ga ik vrolijk verder.

Greetzz
                Last edited by KrisChronic; 3 June 2011, 10:35.

Comment

Spint kruipt ook altijd naar boven. Heb hier op het forum ergens gelezen dat je spint kan verminderen (niet genezen) door een takje in omgekeerde Y-vorm op je plantje te balanceren. Dan kruipt veel spit daarop, daarna kan je het stokje gewoon verwijderen. Of het werkt weet ik niet, maar het bleek wel te werken bij die persoon.

Grtz
                  Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Spint Update
                    de spint zie ik niet meer.
                    Maar heb wel knabbelaars op me blad.
                    Gaatjes in het blad en bij mijn kleinste zij de kartels van t blad af gegeten en ze zien geel/bruinig.
                    Ok veel lichtgroene gele stippen en 1 rare roest stip.
                    Foto's volgen nog.

Comment

rotinsecten....vind eigenlijk alleen lieveheersbeestjes maar lief, had ook ergens gelezen dat witte potten ook niet bevordelijk is voor je wortels vanwege lichtdoorlaat.

Comment

Ja dat had ik ook gehoord van Belladonna.
                        Ik heb er nu vuilniszakken omheen geplakt,dat grijze van die zakken schijnt voor een perfecte temp voor de wortels te zorgen.
                        Maar van de andere kant heb ik al vele mensen gehoord en gezien en die zeggen en hebben laten zien dat het niks uitmaakt.
                        Heb ook verslagen gecheckt van voorgaande jaren en heb daar genoeg witte bakken gezien met hele mooie gezonde en vooral grote planten.
                        Dus ik denk dat het niet veel uitmaakt.
                        Maar toch maar die zakken er omheen houden deze kweek.

Comment

Nog even de foto's die ik 2 posts eerder al had willen neerzetten.Krijg ze er weer niet bij,bij die eerder post.
                          DSCF8081.jpgDSCF8082.jpgDSCF8079.jpgDSCF8077.jpgDSCF8080.jpgDSCF8078.jpgDSCF8089.jpgDSCF8092.jpgDSCF8087.jpgDSCF8090.jpgDSCF8088.jpgDSCF8086.jpgDSCF8091.jpgDSCF8083.jpg

Die bruine roest vlekken zijn raar.
                          Het zijn net bloedblaren kon er nou een paar zo van het blad afschuiven en onder de vlek was geen bladschade te zien.
                          Beetje vaag.
                          Last edited by KrisChronic; 9 June 2011, 12:38.

Comment

dichtheid (densiteit) van het materiaal en niet van de kleur.

Comment

had het hier op het forum gelezen en het klonk wel logisch, ben ook nog steeds niet overtuigd....leg maar eens een wit papiertje over je ogen en daarna zwart, echt wel dat zwart minder licht doorlaat en dat heeft niets met dikte te maken toch ?

ik neem gewoon het zekere voor het onzekere

Comment

Als de dichtheid van het papier dezelfde is maakt het echt niets uit. Alleen is de reflectie van de achterkant van wit papier groter. Aan de binnenkant van een witte plantcontainer is geen reflectie omdat daar grond zit.

Comment

Bezig...
                                X