Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Re: Nonsense Hobby Kas / Serre / Tuin RQS & Spliff 2016
Update 23-04-2016
@B2N : bedankt voor de info ik vond het een mooi plantje , Helaas dacht mijn buurman me te helpen en wat onkruid te verwijderen en heeft ie m er maar uitgetrokken
@Dylano ik kan idd niet lang stil zitten dan word het heel druk in me hoofd met wat ik allemaal zou kunnen gaan doen.
Selfwatering container
Het expirimentje met selfwatering container ben ik beëindigd omdat er teveel water in de Kuip gezogen word en geef nu weer langs boven water
Heb een gat in de Kuip gemaakt van onder om is te kijken hoe nat de Kuip stond. En ja hoor het was behoorlijk drassig van onder Maja niks aan te doen we hebben het weer geprobeerd he
De planten zijn behoorlijk gegroeid en laten nu kleine topjes zien, ik heb ze vandaag voor het laatst nog een beetje op het net gebonden zodat het Mooi verdeeld is
In de kas staat een petroleum kachel die de temperatuur boven de 14 graden houd tegen de koude tijden, voor warme dagen staat er een softbox 800m3 deze is geschakeld via een aan/uit thermostaat
@dylano dan heb ik tekort Helaas , het zou mooi zij als ik het zou redden met 1 keer dat vlak
schijnbaar rook ik toch veel meer als anderen 2 tot 3 gram per dag ,ook niet iets om trots op te zijn !
@joremkrank inderdaad ze hebben dan ook niet veel te lijden staan natuurlijk verwarmd snacht word niet kouder dan 14 graden met de laser kachel
Jij had het laatst in de chat over petroleum voor 26 cent de liter in België waar is dat ? Ik betaal namelijk 56 cent in Baarle Nassau.
Thermostaat / Fancontrol
Nu had ik een thermostaat gekocht uit Japan om mijn afzuiger te regelen in de kas
Deze was vrijdag binnen gekomen en had ik even op zijn Nonsense aan elkaar getaped om te testen.
Dit kunnen we natuurlijk zo niet laten zitten want heb je kans dat je in dat ene topic komt !
Dus gisteren even naar de Action geweest een brooddoos gehaald en wat stopcontacten en Nonsense kan weer knutselen
We hebben netjes de stopcontacten geboord met een gatenzaag en een gleuf gemaakt voor de thermostaat
Nog 2 gaatjes geboord aan de onderzijde voor de stroomtoevoer en thermostaat kabeltje aan de zijkant nog een paar luchtgaatjes
De thermostaat schakelt als het kouder word en als het warmer word je kan hier een marge inbouwen van bv 7 graden
Je kan dan bv je kachel en afzuiger hierop kunnen aansluiten
Ik zelf gebruik het alleen voor de afzuiger van de kas , de optie zat erop dus moest het wel aansluiten
Totaal heeft deze controller me nog geen 20 euro gekost de thermostaat was 13.42 euro nog wat Prul erbij van de Action
Vandaag kwam ik ook een hermiet kreeftje tegen wat ik wel erg vroeg vind van het jaar.
zo dicht op de kant en het water is nog hartstikke koud
Rond Augustus kom je ze regelmatig tegen als het wat warmer is
Update 01-05-2016
De plantjes staan er mooi donker groen bij ze krijgen geen voeding er zit nog genoeg in de kuipen
Mooie pruikjes en een mooie datum om de bloei te gaan tellen
Nu zag ik wel bovenin een plant wat verkleuring en dacht aan een magnesium probleem dacht een foto te hebben maar Helaas !
Een te kort lijkt me zo sterk en pH van me regenwater is 5.9 wat ik al laag vind
Dacht dat het vorig jaar 6.2 was zure regen zullen we het maar op houden
Wat ik me wel gelijk afvraagt is of de pH van de regen op alle plaatsen in Nederland gelijk is of dat deze beïnvloed word door luchtverontreiniging
Heb van de week dus me pH op 6.3 gemaakt want denk dat het toch te laag is en we kijken het even aan .
Ik ben ook zo vergeetachtig want heb dit al is eerder gehad, zo blijft het leuk ieder jaar weer het wiet kweken uitvinden
Hieronder de enige PowerFlower uit zaad die ik nog over heb mooie plant vind ik zelf
Probeer de plant en takken omlaag te trekken met jojo's en zo laag mogelijk te houden anders gaat ze straks niet onder het scrognet passen.
Helaas toch wat schade aan de stam door te strak aanspannen
Ook de afzuigkist aangepast en een kist achterop gemaakt met geluidsisolatie aan binnenzijde zodat ik zo de filter op z'n kop erop kan zetten
De filter zet ik straks in week vier bloei erop omdat het goed kan ruiken hier in de kas en we willen niemand tot last zijn.
De stekken genomen van de Critical 1 & 2 die nu in de bloei staan
De kas staat mooi in een soort van Witvast gekocht bij de welkoop tegen de extreme warmte
De temperaturen in de kas zijn mooi contant en is de bijna heel de week overdag 26 graden geweest en moest de afzuiger al bijspringen
Nog wat struikjes en boompjes gekocht met allemaal moeilijke namen die ik niet kan onthouden bij de lidl
Er komen allemaal mooie bloemetjes in met en das voor mij het belangrijkste
Nog een paar hortensias gekocht verschillende soortjes zodat we weer wat kleur krijgen in de tuin
Na alle schade die ik had veroorzaakt met het vervangen van de schuttingpalen
Goed bezig! Machtig mooi om je werk te zien Nonsense, en erg leerzaam.
Sta ervan te kijken dat die kas helemaal niet helder hoeft te zijn dus en dat er genoeg licht binnenkomt zo voor de plantjes.
Snel onthouden en dan allang weer vergeten, vertel mij wat hahaha
@Haze smoker bedankt ,nu zien ze er nog goed uit kan van alles gebeuren he we doen ons best.
@Greyvol je heb gelijk de Witvast blokkeerd zeker veel licht
Daarom heb ik alleen de rechte voor zijde in de Witvast gezet
De zon staat hoog genoeg om via de schuine zijde (dak) op de planten te schijnen
Daarom staat de opstelling aan de achterzijde van de kas
En hou ik de voorkant schaduwkant als loopad .
Last edited by Nonsense; 1 May 2016, 23:04.
Reden: Vout
Bedankt westport
Eén stek staat in een 90 liter specikuip
De andere twee staan in een grote emmer van ongeveer 25 liter
En staat er nog een in een minipotje klaar om overgepot te worden
Er kan zeker nog vanalles mis gaan
maar een goed begin is het halve werk
en lijkt erop dat jou begin erg geslaagd is
ik ga snel verder klussen aan me kas
geniet van het mooie weer vandaag