Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Knibbel knabbel wie knabbelt aan mijn wietplant?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Knibbel knabbel wie knabbelt aan mijn wietplant?

    Korting op 420shop
    Ten eerste een hele fijne zomermiddag allemaal!

    Mijn plantje (somango xl) begint opeens gekke gaten te vertonen in de stam, weet iemand wat dit kan zijn? En wat kan ik er tegen doen? Plantje oogt voor de rest gezond en lekker groen. Ze begint zelfs al heel langzaam de eerste bloeihaartjes aan te maken dus ik hoop niet dat het een groot probleem is.

    Groetjes en alvast bedankt voor de moeite
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Nog nooit eerder gezien.. lijkt wel een gang van een insect dat daar z'n uitwerpselen achterlaat... Zou durven denken dat er 'iets' in de holle stengel zit...
    geen idee wat je kan doen, of wat het is. Hier zijn waarschijnlijk wel mensen die dit al eerder gezien hebben..

    Comment


      #3
      Ik weet niet wie of wat. Maar ik zou het afdichten met kaarsvet o.i.d. Eerst schoonmaken en kijken of je de schuldige kan vinden. Hoe ziet de plant er in zijn geheel uit? Dit oogt niet frips. Etterende puist op je stam. Is het op twee locaties of zijn het foto's van twee verschillende tijdstippen?
      Als de eerste foto van een later tijdstip is lijkt het er wel op dat de gast weer vertrokken is.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


        #4
        Je kan proberen om er met een cocktailprikker in te roeren en kijken of er een beestje uit komt...

        Comment


          #5
          Het lijkt alsof je daar een takje verwijderd hebt?

          Het is zeker een probleem.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Ik heb er geen foto meer van, maar ik heb hier een takje weggehaald die heel makkelijk losliet die behoorlijk "dood" erbij hong. Alsof het takje zeg maar helemaal uitgedroogd was? En het zijn in totaal 2 verschillende gaatjes op 2 plekken middenin de stam
            Last edited by LBManolo; 7 August 2018, 18:39.

            Comment


              #7
              Daar zit een larve in, de bolletjes die je ziet zijn uitwerpselen. Nog nooit eerder gezien op wietplanten!
              Zulk gedrag ken ik alleen van Bladwespen die mineren (tunnels graven).
              https://nl.wikipedia.org/wiki/Bladwespen

              Als je een larve kunt vinden, wil je die dan goed fotograferen voor ons? Lijkt me ontzettend handig voor in de toekomst. Je hebt iets unieks te pakken!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Ik ben namelijk dezelfde larven tegengekomen in dennenbomen hier in de buurt. Ook minerende larven, zwart van kleur. Wiet geeft dezelfde terpenen af als veel dennensoorten, en er kan dus wat verwarring geweest zijn. Wiet is echter veel makkelijker om op te eten.
                De larven hebben wel een super coole wave-functie. Hoe vaker ze die dans doen, hoe slechter het met ze gaat. Ze dansen letterlijk hun ass off. Dat helpt niemand hier verder, maar een leuk weetje.
                https://www.youtube.com/watch?v=mnpyMETerbc

              #8
              Best geinig dat ik dan zoiets unieks op mijn plant heb, maar heb liever niet dat dadelijk mijn plant omgezaagd wordt door zo'n k* wesp! Als ik een larve vind zal ik hem fotograferen.

              Kan ik de "wondjes" het beste afdekken?
              (Kaarsenvet smelt er met deze temperaturen waarschijnlijk meteen weer af) of redt de plant zichzelf? En hoe gaat de sappenstroom naar deze gedeeltes van de plant nu verder?
              Last edited by LBManolo; 7 August 2018, 20:23.

              Comment


                #9
                ben zeer benieuwd, denk graag mee

                deze kwam ik tegen... zie de paragraaf over de european corn borer (ECB) (Ostrinia nubilalis)

                https://www.medicalmarijuana.com/exp...cts-and-mites/

                Comment


                  #10
                  Ben wel benieuwd naar een foto van je hele plant?

                  Je hebt het wel mooi in beeld gebracht, na de oogst kun je pas echt zien hoever het insect in je plant is binnengedrongen. Zou leuk zijn als je dat ook op de foto wil zetten.

                  Voortaan toch maar met vaseline of kaarsvet aan de gang.

                  Ondertussen duim ik voor je dat de schade beperkt blijft tot dit 'gaatje', succes!
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #11
                    Bij deze een foto van de hele plant. Hier en daar een geel blaadje maar voor de rest ziet ze er gezond uit. Het gekke is dat ik meerdere planten heb staan en dat (tot nu toe) maar 1 plant is aangetast.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #12
                      Een scherpere foto van dichterbij. Net een waterbeurt gehad vandaar dat de grond wat modderig is.
                      Water verdampt snel met dit weer dus een beetje meer water is geen overbodige luxe.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #13
                        zie je wellicht een verdikking ontstaan in die stengel??

                        Comment


                          #14
                          Ja, de stam is iets dikker op de beschadigde plekken. Ook is het gat weer "vervuild" met dezelfde rotzooi terwijl ik het gister schoon heb gemaakt, dit betekent dus dat de bezoeker weer langs is geweest.

                          Comment


                            #15
                            Je zou toch kunnen overwegen om de bewoner te verwijderen. Nu je er zeker van bent dat het nog actief is.
                            Een stengel is heel erg sterk en zou je gemakkelijk kunnen 'open snijden' in de lengterichting.
                            De bewoner verwijderen terwijl je alles vastlegt op camera en vervolgens de stengel proper maken en weer sluiten. Klinkt bijna als chirurgie, maar eigenlijk is het heel simpel.
                            Je kan gebruik maken van bv een wondpasta om de 'wonde' te beschermen en af te sluiten. misschien moet je de stengel even spalken. Je hebt zowiso een risico dat je een deel van je plant verliest. In het slechtste geval gaat je hele plant er aan. Dus volgens mij kan je best ingrijpen nu je plant nog krachtig is en deze ingreep 'aankan' ...

                            Comment

                            Bezig...
                            X