Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb sinds enkele weken last van meeldauw en spint. Eerst had ik alleen meeldauw gespot. Toen ben ik naar de Welkoop geweest maar daar hadden ze alleen Twist Plus spray Rozen van Bayer Garden. Dit heb ik er 2x in 3 dagen tijd overheen gespoten. Hier zit namelijk het goede bestrijdingsmiddel tebuconazool in en trifloxystrobin voor preventie. Ik zat toen op 3 week voor de oogst.
    Nu ben ik dus op 2 week voor de oogst en ben er eergisteren achter gekomen dat ik ook last van Spint heb. Desastreus eigenlijk en de toppen van mijn lieve dames zijn dan ook in 3 week tijd niet of nauwelijks gegroeid.
    Ik heb gisteren PV Natural plant wash en A.R.T.S. Spired gehaald als laatste strohalm en had al A.R.T.S. Toprot gehaald, die ook tegen de meeldauw gebruikt kan worden. Dit laatste middel heb ik nog niet gebruikt omdat die PV natural plant wash ook bestemd is tegen meeldauw.
    Nu heb ik eergisteren dus, in overleg met Greensell, waar ik de middelen heb afgehaald, voor het eerst PV natural plant Wash gespoten onder en op het blad in de donkerperiode. Hierbij een drupje afwasmiddel (op advies) en vanochtend de A.R.T.S. Spired tegen spint, vlak voor de lampen uitgingen en de Ventilatie tijdelijk uit gedaan voor betere inwerking.
    Van de meeldauw en spint is niet veel meer te zien gelukkig. Maar de planten zien er ietwat gehavend uit en de toppen hadden al veel dikker moeten zijn. Sommigen zit nog bijna niks aan. Ook sommige bladeren zijn vergeeld en ik vraag me af, of dit nu 2, misschien 3 week voor de oogst nog goed kan komen. En kan ik bijv. qua (blad)voeding nog iets doen? In ieder geval geen Bloei stimulatoren meer denk ik. Groet, Hansie
    Last edited by hansjerijkers84; 10 January 2016, 11:13.

    #2
    Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

    Zonder foto's kan daar ook niemand een antwoord op geven. Maar voor mij kon die rotzooi op de composthoop. Ik zou ni graag een mengeling roken van pesticiden, schimmels en beestjes.

    Comment


      #3
      Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

      En dat ga je zelf oproken, met al dat gif erop ?

      https://nl.wikipedia.org/wiki/Tebuconazool
      https://nl.wikipedia.org/wiki/Trifloxystrobine
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

        Plant wash bevat mais-olie en soja-olie. Twee producten die bij verbranding mooie zwarte rookpluimen geven.
        Zoveel middelen op elkaar is niets anders dan een cocktail om vroeg te sterven aan nare longproblemen.

        De regel, zelfs op verpakkingen van de minst zware middelen, geeft duidelijk aan: maximaal 3 weken voor de oogst stoppen met behandelen. En dan gaan ze uit van buitenteelt, waar het regent, waait, zonlicht schijnt (dat breekt ook stoffen af) en warm en koud wordt.


        @QnQ: je vertrouwt die spired het meest, maar dat is dus niet toegestaan spul voor bioteelt. Het bevat rotenon.
        Omdat rotenon een van nature voorkomende stof is, is het doorgaans toegestaan als bestrijdingsmiddel in de biologische landbouw. In de Nederlandse biologische landbouw is het middel echter niet toegestaan.
        De andere stof die erin zit, Quassia, kan hartproblemen opleveren. Als je het op eet, dan is het enigszins veilig, omdat je kan braken als de dosis te hoog wordt. Bij het roken er van, kan dat dus niet. Je komt er pas achter als het te laat is.

        Kortom; ik zou je hok/huis nog niet in durven omwille van de gezondheid. Als je morgen zomaar omvalt, dan weet je waar het aan ligt.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

          TS spreekt van 5 planten. Daartegenover 1 waterbeurt van 50 liter en de lampen gaan uit. Woeps, verspreking? Hier zit nog zo iemand, smurfinneke. Zelfs verhaal. Alles wat wijst op grote volumes en dan beestjes in huis halen, bladproblemen en de hulp nodig hebben van het forum.

          Heb het al zo dikwijls gezegd, coffeeshops bestaan en moeten bevoorraad worden. Maar zet aub de gezondheid van de mensen niet op het spel. Of als ik mis ben, die van jezelf. Stekken kopen van een stekkenboer = beestjes in huis halen. En dan is het paniek natuurlijk. Effe bayer der over en heel je oogst om zeep. Tenzij je het voor het geld doet, dan merk je dat toch niet. Wiet ziet er wsl nog hetzelfde uit. Biologisch gekweekt? Natuurlijk meneer.

          Dan verschieten de mensen dat ze 10 euro neerleggen voor een zakje amnesia dat op geen hol trekt.

          Comment


            #6
            Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

            Ik merk op dat de zakjes van de coffeeshop me veel harder doen hoesten dan mijn eigen weedje. Zo strikt zullen ze het allemaal wel niet controleren.

            In de US moet elk weedje naar de scanner om de content te bepalen. Alweer een reden om te legaliseren. Gedaan met die aanslag op onze gezondheid!
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #7
              Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

              Jeetje mina, bedankt voor de reacties. Hier schrik ik enorm van! Het was ook niet voor een coffeeshop bedoeld en nu ik dit weet ga ik het ook zeker zelf niet oproken. Ik ben nu ook al bang dat ik slechte stoffen heb ingeademd tijdens het toedienen , En dan te bedenken dat ik in de afgelopen 15 jaar wel 10 jaar bijna dagelijks 3 tot 8 joints per dag heb gerookt van de coffeshop hier in het dorp die toch al slecht te boek staat al die tijd. Ben blij dat ik nu veel minder blow wat dat betreft. Maar op die links van wikipedia staan niet heel erg verontrustende berichten over de giftigheid van het eerste toegediende middel gelukkig. (Tebuconazool heeft een vrij lage acute toxiciteit , Bij muizen en ratten zijn tumoren
              Last edited by hansjerijkers84; 11 January 2016, 22:49.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Last edited by hansjerijkers84; 19 January 2016, 12:28.

                    Comment


                      #11
                      Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

                      Duitsers zijn er gek op gelukkig rook ik me bio wietje zelf op
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment


                        #12
                        Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

                          Bedankt voor je uitgebreide en heldere informatie LR2. Ik ga voortaan alleen met neemolie werken en/of met roofmijt. En voor de meeldauw gebruik ik alleen nog maar melk met water. Verder moet een tent natuurlijk gewoon uitgebreid vantevoren worden schoongemaakt en daarvoor heb ik tegenwoordig een Stoomreiniger met Dettol. Maar ik ben erg blij dat ik deze dingen nu weet zodat ik hier in de toekomst rekening mee kan houden. Want het laatste dat ik wil is mensen willens en wetens in de loop der jaren ziek laten worden door ondoordachte werkzaamheden!

                          Comment


                            #14
                            Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

                            Pfff wat een hoop chemische troep... Probeer idd in de toekomst neemolie of rogis garlic te gebruiken. Dit laatste dien je eens per week met je voeding mee te geven...Dit komt in de plant terecht en de beestjes (spint en trips oa ) blijven van je plantjes af. Dit kan je zonder problemen meegeven tot de laatste week maar wel preventief iedere week blijven gebruiken (1 ml op 1 liter dus super weinig...is biologisch en nietschadelijk voor je plant). Je eindproduct gaat er niet naar smaken of ruiken omdat je laatste week alleen spoelt. Je kan dit ook in combinatie met roofmijt gebruiken. Door het gebruik hiervan gaan de beestjes op zoek naar een andere plant die niet "naar knoflook"smaakt/ruikt en zijn dan makkelijk te vangen door de roofmijt. succes met je volgende kweekje

                            Comment


                              #15
                              Re: Herstel Amnezia's na meeldauw en spint

                              Ik betwijfel ten zeerste of knoflookproducten nog werken; mijn knoflookplanten zaten vol met trips en spint.
                              Neemolie is tot nu toe de enige die elke plaag zonder problemen gestopt heeft.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X