Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    heeey allemaal,

    ik zit nu op op dag 8 vanaf zaad, en nu zie ik dat mijn nerf wat geel is ze staan in de zaai en stekgrond van pokon en heb afgelopen
    zaterdag 1x wortelstimulator bij het water gedaan derest alleen water gebruikt.
    misschien stelt het niks voor misschien reactie op de wortel? maar toch wil er graag snel bij zijn.

    hier de foto zie eventueel ook mijn kweekverslag: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ste-Microkweek

    2014-10-13 19.44.54.jpg

    alvast bedankt..

    Comment


      Comment


        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

        Ok nee weinig problemen hoor gaan goed denk idd de wortel geweest heb een dag of 3 geleden de grond gemeten kwa ph die kwam op 6.2 das geloof ik wel aardig

        Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

        Comment


          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

          Hoi Monty,
          mooie topic en duidelijk, however...ik heb volgens mij een probleem met het blad wat ik er niet echt tussen kan vinden... Wordt er eerlijk gezegd nogal zenuwachtig van. Bij mij worden nl bij een paar planten de kleine blaadjes in de top langzaam geel! Bij een andere plant heb ik daar weer geen last van, help! Wat kan dit zijn?

          Comment


            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            @pipootje
            stikstof tekort? foto van de plant misschien dan kunnen we het duidelijker zien?
            het antwoord ligt meer voor de hand als je info geeft als, hoelang staat plant, waarin welk medium staat de plant (aarde?) en geef je al voeding bij?

            JohnnyHaze

            Comment


              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

              Hallo,

              Iemand enig idee met wat voor probleem ik hier te maken heb? Ik kom er niet uit. Begint langzaam aan op alle toppen in meer en mindere maten te voorschijn te komen.

              8,5 week bloei.
              Sinds 2,5 week geef ik dagelijks 1L water met 4ml Plagron Bloom en 1ml Green Sensation.

              ImageUploadedByTapatalk1418401920.385347.jpgImageUploadedByTapatalk1418401959.553786.jpgImageUploadedByTapatalk1418402013.031419.jpgImageUploadedByTapatalk1418402020.245481.jpgImageUploadedByTapatalk1418402028.908208.jpg

              Comment


                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                Lijkt Ca gebrek.
                Kweek je op cocos?
                Geef een keer 1gr/ltr calciumnitraat. http://www.aquariumbemesting.nl/nl/o...mnitraat-cano3

                Of maak het zelf door salpeterzuur te laten reageren met kalk.

                Ik zie vaker deze tekorten met deze meststoffen, vooral op cocos.
                Neem beter een zacht water of hydrovoeding. (Of speciale cocos voeding natuurlijk)
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                  Hey thanks voor het mee denken.

                  Ik kweek op batmix.
                  Neem aan dat het toevoegen van calciumnitraat dan nog steeds zou kunnen helpen?

                  Grtz.

                  Comment


                    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                    Er is geen snellere Ca voeding. Dus ja
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pipootje View Post
                      Hoi Monty,
                      mooie topic en duidelijk, however...ik heb volgens mij een probleem met het blad wat ik er niet echt tussen kan vinden... Wordt er eerlijk gezegd nogal zenuwachtig van. Bij mij worden nl bij een paar planten de kleine blaadjes in de top langzaam geel! Bij een andere plant heb ik daar weer geen last van, help! Wat kan dit zijn?
                      Vergeling boven in de plant bij het nieuwste blad duid op een tekort of blokkade van een niet mobiel element zoals ijzer en/of zink. Zonder foto blijft het echter koffiedik kijken.

                      Comment


                        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                        Hallo daar, kan iemand mij vertellen welk probleem zich hier voordoet.
                        Gaat om 3 plantjes.
                        Alle 3 vertonen de onderste blaadjes gele kleuren(met her en der nog wat groen), bij 1 van de planten is de stam in het midden donker verkleurd.

                        De plantjes zijn net een maand oud, zijn van stekgrond over gegaan naar een light mix van Plagron die ik vorig jaar heb gebruikt buiten.
                        (I know, it's cheap ass, maar kon ff niet anders)
                        Ze staan in de serre direct onder het dak en krijgen dus goed zon en warmte.

                        Heb daarnaast nog 3 plantjes met dezelfde eigenschappen, die het wel goed doen....

                        Dank alvast!
                        Attached Files

                        Comment


                          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                          Die staan veel te nat. Minder frequent water geven!
                          5x Jack Herer & een AMS'je!

                          Comment


                            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                            Thanks, gaan we doen!

                            Comment


                              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                              Til elke keer als je langskomt de potjes even op.
                              Dan merk je heel snel als ze lichter beginnen te worden.
                              Pas als ze een heel stuk lichter zijn weer water geven.
                              Dat kan heel goed een aantal dagen duren nu, afhankelijk van de temperatuur in de serre.

                              Een ander, groter probleem wat zich hier voordoet is dat ze bij lange na niet genoeg licht krijgen.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                                Hoi daar QnQ, bedankt voor je tip ook.
                                Bedoel je met te weinig licht dat ik de zaden later had moeten ontkiemen en dat de dag nu gewoon nog te weinig zon geeft?

                                Of doel je er op dat ze van begin tot eind nu in de volle zon moeten staan?

                                Want de serre krijgt feitelijk vanaf zonsopgang tot ondergang licht.

                                Comment

                                Bezig...
                                X