Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    Ok hartstikke bedankt dat zal ik dus niet doen nu maar ik heb toch nog een aantal vragen die wellicht ik beter in een topic kan stellen .zoals wat te doen met die vergeelde blaadjes ,afknippen ? zal ik hem gaan bijvoeden als die staat ,hoeveel water zal ik geven de eerst volgende keer hij staat nu al 5 dagen droog ,zal ik bladvoeding geven met een visvfertilizer zoals QnQ,s het doet in zijn kweekverslag als het licht uit gaat ? de plant is lijkt me zeer voor weken ? moet ik blijven op 18/6 of kan ik naar 12/12 ?Ik zit hier een hoge luchtvochtigheid (50-70%) waar ik niet veel aan kan doen denk ik en ook de temperatuur kan aardig oplopen tot boven de 30 graden,zal ik misschien beter buiten verder laten groeien ? etc IMGA0923.jpgIMGA0924.jpgIMGA0926.jpgIMGA0927.jpgIMGA0933.jpgIMGA0938.jpgIMGA0939.jpgIMGA0946.jpgIMGA0928.jpg

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ok hartstikke bedankt dat zal ik dus niet doen nu maar ik heb toch nog een aantal vragen die wellicht ik beter in een topic kan stellen .zoals wat te doen met die vergeelde blaadjes ,afknippen ? zal ik hem gaan bijvoeden als die staat ,hoeveel water zal ik geven de eerst volgende keer hij staat nu al 5 dagen droog ,zal ik bladvoeding geven met een visvfertilizer zoals QnQ,s het doet in zijn kweekverslag als het licht uit gaat ? de plant is lijkt me zeer voor weken ? moet ik blijven op 18/6 of kan ik naar 12/12 ?Ik zit hier een hoge luchtvochtigheid (50-70%) waar ik niet veel aan kan doen denk ik en ook de temperatuur kan aardig oplopen tot boven de 30 graden,zal ik misschien beter buiten verder laten groeien ? etc IMGA0923.jpgIMGA0924.jpgIMGA0926.jpgIMGA0927.jpgIMGA0933.jpgIMGA0938.jpgIMGA0939.jpgIMGA0946.jpgIMGA0928.jpg

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ok hartstikke bedankt dat zal ik dus niet doen nu maar ik heb toch nog een aantal vragen die wellicht beter in een topic kan stellen .zoals wat te doen met die vergeelde blaadjes ,afknippen ? zal ik hem gaan bijvoeden als die staat ,hoeveel water zal ik geven de eerst volgende keer hij staat nu al 5 dagen droog ,zal ik bladvoeding geven met een visvfertilizer zoals QnQ,s het doet in zijn kweekverslag als het licht uit gaat ? de plant is lijkt me zeer voor weken ? Ik zit hier een hoge luchtvochtigheid (50-70%) waar ik niet veel aan kan doen denk ik en ook de temperatuur kan aardig oplopen tot boven de 30 graden,zal ik misschien beter buiten verder laten groeien ? etc

    Hier zijn de laatste pics

    Comment


      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

      Ik zou 18/6 nog even aanhouden. Laat die vergeelde blaadjes maar hangen tot ze zelf afvallen of het niet veel scheelt. Die autoflower komt er wel door zie ik. Beetje je potten wegen om te voelen of ze water nodig hebben. Anders kun je nu nog wachten tot ze haar blaadjes wat laat hangen, dan geef je haar een klein slokje.

      Ik weet niet in welke aarde ze staan, maar ik zou toch nog even wachten met bijvoeden. Bladvoeding kan, denk ik, geen kwaad. Meer ventilatie ivm temperatuur en luchtvochtigheid kan helpen... Grtz
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

        Hi,

        Dat die ik nderdaad 18/6 aanhouden en ik heb ze nog steeds geen water gegeven die pot was vol 1106 gram en staat de teller op 930 ! en onderin is het nog steeds vochtig en dus wacht ik voorlopig nog maar ff ,nieuwe blaadjes zien er goed uit volgens mij.
        De aarde is een Thaise mix lol maar de ph is iets te hoog nog dus de eerstvolgende keer wil met groene thee verwennen met mogelijk wat voeding extra ? Als ik het gezien heb zou ik nu de plant kunnen toppen of lijkt je dat niet verstandig ?IMGA0951.jpgIMGA0952.jpgIMGA0953.jpgIMGA0954.jpgIMGA0955.jpgIMGA0956.jpgIMGA0957.jpg

        Comment


          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

          Hey roke,
          Misschien kun je een eigen topic/kweekverslag aanmaken, zodat mensen je kunnen volgen via hun abonnementen. Zo hoef je niet al je vragen - die bijvoorbeeld niet over bladproblemen gaan, maar over toppen - in het bladprobleemtopic te plaatsen, en waarschijnlijk krijg je veel beter en veel meer antwoorden!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            Hi LR2,

            Bedankt dat zal ik dan doen ,ik dacht allen dat er weinig lui zouden die op mijn kweekverslag zitten te wachten ,ik ga het proberen en bedankt voor je reactie en advies !

            Comment


              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

              Hoe zou een overbemesting van kaliuk er uit zien?
              Of zal dit zich uiten in een stikstof/fosfor tekort? Aangezien een overschot van het een, een tekort van het ander is.
              Ik denk dat voornamelijk n/p omdat deze bij de npk horen.
              Iets?

              Edit:/
              Hebben planten in de groei meer behoeftr aan kalk? Aangezien kalk tekort zich altijd in een zelfde tijd laat tonen, gebeurt dit al eerder. Ik weet dat er ongeveer 3:1-Ca:Mg nodig is. Los van npk behoeftes en spoorelementen.
              Last edited by Draaier; 12 March 2014, 10:48.

              Comment


                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                Overmaat aan Kalium is moeilijk te zien. Dit uit zich vaak in een slecht opnemen van Mg en Mn, Fe en Zn.

                In een kleine pot (6 of 11 liters) kom je vaak een klakgebrek tegen inbloeiweek 5 a 6. Kalk fungeert in je aarde als PH buffer. Als men niet netjes de PH op orde heeft raakt de kalk op.

                Comment


                  Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                  Maar bloeiweek 5-6 is toch wel al redelijk laat. Ik dacht eerder aan week 3-4. Maar 5-6 is dicht in de buurt.
                  Denk je dat de voeding die ik heb gegeven een te hoge PH had dan in het geval van kalk tekort?
                  Was altijd volgens schema en wijkte nauwelijks af van schema. 0,1 ofzo. Maar planten verbruiken de kalk toch ook? Ik heb 12 liter potten. Nu waarschijnlijk 20l voor meer buffer. Dit is trouwens al kalk verrijkte grond, dus vrij vreemd. Ik moet eigenlijk mijn grond door moeten meten voor de zekerheid.

                  Comment


                    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                    Kalk is met name belangrijk voor de wortelontwikkeling en het functioneren van de wortel. Daarnaast heeft het een rol bij de opbouw van de celwanden. Verder is kalk nodig voor de stabiliteit van de chromosomen en de celdeling.
                    Kalk activeert diverse enzymsystemen en neutraliseert organische zuren in de plant.

                    Kalk wordt passief opgenomen. Je plant moet dus verdampen om kalk op te kunnen nemen. Omstandigheden die de verdamping vertragen:
                    Bewolkt en koud weer,hoge LV, osmotische stress (droogte en zout stress),
                    Belemmerde wortelgroei; verdichting van de grond, Zuurstofgebrek ,ongunstige vochtgehalten van de bodem of temperatuur omstandigheden.

                    Kalk in je grond.
                    Normaal is het wateroplosbaar calcium gekoppeld aan nitraten, sulfaten en bicarbonaten. In licht zure grond zit de meeste kalk gebonden aan de oppervlakte van de klei mineralen en aan de organische stof. (kleihumuscomplex)

                    In basische gronden (pH > 7) is bijna 95% van het calcium aanwezig in een niet uitwisselbare vorm zoals CaCO3 (calciumcarbonaat) of als CaHPO4 (calciumfosfaat)

                    Calcium opname is in competitie met andere aanwezige elementen zoals: Na+, K+, Mg++, NH4+, Fe++. Een onbalans in de NH4 + en K+

                    Comment


                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      weet iemand soms wat er met mijn plantjes scheelt? kan het niet goed zeggen is men 1ste kweekje.

                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...(1ste-kweekje)



                      greets steundheufd

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      weet iemand soms wat er met mijn plantjes scheelt? kan het niet goed zeggen is men 1ste kweekje.

                      http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/33953-kwaaltjes-en-blad-problemen-(1ste-kweekje)



                      greets steundheufd

                      Comment


                        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                        Beetje laat en Monty als gebannde zal t vast niet meer zien, maar toch een mooie handleiding! Handreiking eigenlijk.

                        Props aan Monty dus! Ik ben weer wat wijzer..
                        Last edited by dr00p; 14 April 2014, 00:29.
                        Rough! Rough! Arrrr..

                        Comment


                          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                          Iemand misschien een idee? Schrok me kapot toen ik vanmorgen weer ging kijken.. Het gaat hard achteruit met de plantjes...

                          Terwijl de boven kant van de planten er nog wel mooi groen uitziet..

                          Comment


                            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                            Misschien te nat gestaan of te weinig voeding.
                            Wat geef je ze en meet je ook je ph??

                            Comment


                              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                              Hoi allemaal!
                              Ik heb mijn groeipunten best licht groen en ik weet vrijwel zeker dat het een mangaan tekort is als ik dit topic lees.
                              Ik heb nog nooit voeding gegeven en zit nu in week 4 (net paar dagen in de bloei). Ik zie bij bloeivoeding niet meteen
                              staan dat het mangaan bevat, maar het zal vast wel helpen toch? Als ik bijvoorbeeld plagron alga bloom koop en daar
                              mee begin, verwachten jullie dan dat mijn probleem over gaat?
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/34681-Eerste-kweek-1x-White-Widow-onder-spaarlamp

                              Comment


                                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                                uploadfromtaptalk1400163620309.jpg Hey mijn plantje is nu 3 weken en begint helemaal te verschrompelen ik heb hem nog geen voeding gegeven het heeft de laatste tijd wel veel gerend maar ik heb echt geen idee wat dit kan zijn. Help????

                                Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk

                                Comment

                                Bezig...
                                X