Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    Lijkt me ook. iets droger laten komen, het gele hersteld niet meer.

    Comment


      Re: Blad Probleem Oplosser

      na veel gezocht t ehebben heb ik het nog steeds niet gevonden ... ik heb verschillende soortjes staan en alleen mijn liberty haze heeft dit symptoom :
      kan iemand me helpen?

      20150713_084635 - kopie.jpg20150713_084627 - kopie.jpg20150713_084537 - kopie.jpg

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      had ze toen net 100 ml water gegeven

      Comment


        Re: Blad Probleem Oplosser

        Volgens mij,nikst aan de hand diesel,trekt wel weer bij kan je toch niets aan doen,zeker geen voeding bijgeven ey straks zit je met blokkages

        Comment


          Re: Blad Probleem Oplosser

          Oorspronkelijk geplaatst door soulrebel View Post
          Volgens mij,nikst aan de hand diesel,trekt wel weer bij kan je toch niets aan doen,zeker geen voeding bijgeven ey straks zit je met blokkages
          oke thanks soulrebel.
          ja ik was wat teveel voeding aan het geven denk ik ik stop er even mee dan bedankt voor de tip

          Comment


            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            Lijkt een Mg gebrekje.

            Comment


              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

              Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
              Lijkt een Mg gebrekje.
              hoe kan ik dit oplossen flintstoned?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              heb dit nog niet vcoor gehad

              Comment


                5 dagen wachten. Het vergelen tussen de nerven zou moeten stoppen na 5 dagen. Stopt het niet kan je nogmaals geven. Oppassen met overmaat Mg want dan blokkeer je de Ca.

                Bitterzout = epsonzout = coniferengroen = MgO

                Comment


                  Re: Blad Probleem Oplosser

                  wow bednakt man ga ik morgen even naar de boerenbond hier

                  Comment


                    Re: Blad Probleem Oplosser

                    Je plant kan puur vergiftigd worden door pokon middelen,dat las ik eens in kweek verslagen

                    Comment


                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      Magnesiumsulfaat is magnesiumsulfaat van welk merk maakt niet uit. Je moet in elk geval magnesiumsulfaat = Bitterzout = Epsom zout = MgSO4.7H2O = coniferengroen van welk merk dan ook. De chemische samenstalling veranderd niet door de naam van de verkoper. Als je liever MgO van Ecostyle dan van Pokon gebruikt of wat epsonzout via de apotheek besteld vind ik dat ook prima. Kiezeriet raad ik af, dat is minder zuiver.

                      Epsom zout is vernoemd naar een bitter-zoutwaterbron bij Epsom in Surrey, Engeland. Het is eigenlijk geen zout, maar een natuurlijk voorkomende zuivere mineraalverbinding van magnesium en sulfaat.
                      Je zou overigens ook met zeewierkalk kunnen werken of elk andere magnesium rijke meststof.
                      Last edited by FlintStoned; 13 July 2015, 22:31.

                      Comment


                        Re: Blad Probleem Oplosser

                        Een potje bitterzout van de drogist is een heel stuk goedkoper
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          Re: Blad Probleem Oplosser

                          Yup,bitterzout lijkt me idd ook de ideale oplossing heren
                          Maar diesel is een beginnende kweker,ik d8 ow beter ff niet doen,want als je er nog niet genoeg van kent,dan heb je blokkages,als beginnende kweker,zoals flint aanhaalde in zen post en dat willen we niet

                          Comment


                            Re: Blad Probleem Oplosser

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Een potje bitterzout van de drogist is een heel stuk goedkoper
                            Klopt een 25 liter zak bij de lltb is nog goedkoper enkel hebben ze het hier niet in de bollenstreek zul je het ook bij de lltb krijgen.
                            ik d8 ow beter ff niet doen,want als je er nog niet genoeg van kent,dan heb je blokkages,als beginnende kweker,zoals flint aanhaalde in zen post en dat willen we niet
                            Mee eens vandaar dat ik hem ook uitleg dat je moet meegeven en dan zeker 5 dagen moet wachten voor men eventueel nogmaals geeft. De vergeling zal na gift 1 nog een beetje doorgaan maar zou na een dag of 3 moeten stoppen en niet meer verergeren.

                            Ik reageerde vooral op de mening dat pokon vergift zou zijn. Nu heb ik de post van greenhulk ook wel gelezen waar dit wordt gesteld. Maar ikzelf heb er een iets genuanceerdere mening over. Zeker als het om iets als bitterzout gaat maakt de merknaam geen reet uit het komt allemaal uit de zelfde groeve. Verder heeft Q natuurlijk gelijk dat een emmertje coniferengroen eigenlijk veel te duur is (verpakkingspiraten) Maar ik gaf dit aan omdat dit wel bijna overal verkrijgbaar is. Je hebt er maar een 3 tot 5 gram van nodig per tien liter dus met die kilo coniferengroen van 7 euro doe je je hele leven. (het is eeuwig houdbaar namelijk)

                            Comment


                              Re: Blad Probleem Oplosser

                              Bitterzout is idd bitterzout,om het even welk merk ik had het meer over pokonvoeding,zie dat soms terug komen in verslagen,kans op vergiftiging zoal oa greenhulk idd maar zelf heb ik die voeding nog nooit gebruikt,je vindt dat zelfs nergens,bij mij in de buurt,in Nederland zie je die voeding wel vaker passeren

                              Comment


                                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                                De pokon die hulk gebruikte bevat :
                                Samenstelling Pokon Stikstofmest bestaat voornamelijk uit Stikstof (N)23% voor groei en kleur met daaraan toegevoegd 3% magnesiumoxide (MgO) om de diepgroene kleur te bevorderen.

                                Stikstof en magnesium zijn beide geen gif voor planten. Er werd een stikstofbemesting toegepast bovenop badmix. badmix bevat langzaam vrijkomende meststoffen. Pas na 3 maand is badmix pas echt goed opgang en is de voeding voor de plant opneembaar. Ga je daar dan bovenop voeden onder verkeerde weersomstandigheden. Ja dan vergiftigd de kweker zijn plant en niet Pokon.

                                Ik vind het gewoon te kort door de bocht om alles van pokon vergift te noemen. Pokon heeft een heel uitgebreide lijn met heel normale plantvoeding die voedingsstoffen bevat die ook in elke andere voeding zitten.

                                N.B. Ik ben zeker niet Pro Pokon maar ik vind een uitroep als: "pokon is vergift", ongeargumenteerd en te kort door de bocht.

                                Comment

                                Bezig...
                                X