Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Blad Probleem Oplosser

    WP_20150714_009.jpgWP_20150714_008.jpgWP_20150714_007.jpgWP_20150714_003.jpg
    Probleem: Rood wordende stengels naar grote bladeren.
    Grotere bladeren worden langzaam aan steeds lichter groen. Worden een beetje vaal en vertonen beschadigingen.


    5 Autoflowers buiten in een bak met luchtaanvoer/-afvoer.
    Potgrond
    Om de 2 a 3 dagen 1L regenwater/plant, dagelijks als het >25graden is.
    Terra Growkit van Plagron
    Plagron Terra Bloom (1 litre) - All you need during bloom cycle
    Plagron Terra Grow (100ml) - All you need during the growing cycle
    Plagron Roots (100ml) - Stimulates root growth and boosts resistance
    Plagron Enzymes (100ml) - Accelerates nutrient absorption and reduces the risk of disease
    Plagron Green sensation (100ml) - Powerful bloom stimulant

    Meestal eens in de week voeding ~60% van wat er op het schema staat. Het zijn maar kleine autoflowers

    Heb even rondgekeken en zou een NPK-probleem zijn. Is dat zo? en zo ja, wat kan ik dan het beste wel en niet geven en in welke hoeveelheden? Ik vul dan een 5L gieter met regenwater en voeg de voeding toe, roeren en dan gieter ik onderaan de stam.
    Autoflowers 2016

    Comment


      Re: Blad Probleem Oplosser

      Foei greenhulk voedingen gaan mixen staat garant voor miserie
      Last edited by soulrebel; 14 July 2015, 18:45.

      Comment


        Re: Blad Probleem Oplosser

        Dat zijn de typische bloeivoedingblokkades Luhoe, niks aan te doen.
        Laat ze maar lekker afbloeien, en het blad leegtrekken voor de nodige energie. Bijsturen heeft weinig zin meer (zeg ik uit ervaring, ik weet niet wat anderen daarvan vinden).
        Een weekje later beginnen met bloeivoeding geven kan de volgende keer helpen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          Re: Blad Probleem Oplosser

          Hoi beste mensen, zijn dit dan ook groeivoedingproblemen? Dit is echt maar een kleine boef, nog geen maand uit het zaadje... bladschade lijkt vergelijkbaar en stengel is bij die internode behoorlijk paars. Ik heb haar al 2 keer een aftreksel gegeven van kippenmestkorrels. Maar ook staan ze wel eens een paar graden te warm. Te veel water... opzich heb ik dat wel onder controle. Ik hoor het graag en wat kan ik er tegen doen? Bedankt.

          image.jpgimage.jpgimage.jpg
          Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

          Comment


            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            Paarse steeltjes komen van stress, paarse strepen op de steel kan duiden op een N gebrek. De vergeelde lobblaadjes zeggen in ieder geval dat er niet bijster veel stikstof in het start medium zat. En te natte wortel kan blokades opleveren, dan zit het wel in het medium maar de wortel kan het niet opnemen.

            Comment


              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

              Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
              Paarse steeltjes komen van stress, paarse strepen op de steel kan duiden op een N gebrek. De vergeelde lobblaadjes zeggen in ieder geval dat er niet bijster veel stikstof in het start medium zat. En te natte wortel kan blokades opleveren, dan zit het wel in het medium maar de wortel kan het niet opnemen.
              Bedankt FlintStoned! Daar kan ik wat mee! Ik ga de aangekaarde punten behandelen. De kleine potten, tja, een deel gaat nog naar buiten, dus die komen goed. Heb dan nog 10 Ruderalis Indica plantjes in deze potten in een tentje, beter zou dus zijn om grotere potten te nemen, maar ik begrijp op zijn minst meer voeding naar die wortels krijgen?
              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

              Comment


                Re: Blad Probleem Oplosser

                voor de plant beschikbare en opneembare voedingszouten idd. In grond voor een moestuin zitten langzaam vrijkomende meststoffen die dus niet meteen beschikbaar zijn, In cocos en perliet zit niks.

                Comment


                  Re: Blad Probleem Oplosser

                  beste mensen,
                  ik heb er een zielig uitziende zailing (2 weken oud). image.jpgimage.jpgimage.jpg
                  deze heb ik gevonden en dit kwam eruit.

                  graag wat meningen over deze gekrompen 'bastard'.

                  mvg.

                  Comment


                    Re: Blad Probleem Oplosser

                    Lijkt me te nat

                    Comment


                      Re: Blad Probleem Oplosser

                      bedankt voor je snelle reaktie.

                      ik heb de gronmdmix 24 uur van te voren water gegeven en daarna t onkiemde zaad ingezet. binnen deze 15-16 dagen alleen gesprayed.

                      Comment


                        Re: Blad Probleem Oplosser

                        Wie weet wat ik hier aan kan doen..
                        Bij een plant (volle grond) veel blaadjes die van buiten naar binnen geel verkleuren.. De plant is iel qua steeltjes etc.

                        Onderstaand is een plant in kuip welke enkele bladeren met deze vlekken vertoond hij is in zn geheel wat geler dan de rest

                        Wat voor beestjes kunnen dit zijn?? Rupsjes?

                        Comment


                          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                          gaten zijn waarschijnlijk van een groene stink wants. Vergeling lijkt een K gebrek.

                          Comment


                            Re: Blad Probleem Oplosser

                            Thanks flintstoned! Ik ga kijken hoe dar kreng er uit zou moeten zien.. Vooralsnog gaat t prima wat ongedierte betreft maar wel heel veel bladeren met die gaatjes! Neem aan dat ze vd toppen afblijven? (Ze bloeien nog niet)

                            Comment


                              Re: Blad Probleem Oplosser



                              Yep!!! Die heb ik voorbij zien komen.. Dacht "oh vast onschuldig" net een stuk gelezen over t beestje, nee hoor.. niet onschuldig.. Guilty as fuck!!.. Ze maken dus kleine gaatjes en om anderen af te schrikken/verlammen verspreiden zie krengen een nare geur! [emoji362]Dus dat rook ik laatst tussen 1 van de dames.. Echt heel raar naar luchtje.. Anyways... Zo zag ik ook twee sprinkhanen leuk zitten met z'n twee op dik twee meter boven aan de top en dacht ook "ach wat leuk en t staat ook zo vrolijk al dat groen".... Zal hun ook meteen maar googlen want die lusten ze vast ook...

                              [emoji379][emoji378][emoji451][emoji451][emoji451][emoji378][emoji379]

                              Comment


                                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                                Idd, de volwassen wantsen komen en gaan daar kun je verder weinig aan doen. De nimfen lijken al heel aardig op de volwassen imago's maar zijn ronder en deze kunnen nog niet vliegen deze zitten dan doorgaans ook wat langer op 1 plant. die vang je gewoon weg met de hand.

                                Comment

                                Bezig...
                                X