Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    dus het zou aan het luchtpompje kunnen liggen dan.
    ok naar mijn schatting en meting van gisteren zou ik vandaag trug moeten afzuren dan ga ik het er gelijk uitsmijten en is kijken welke invloed dit heeft

    Comment


      #47

      Comment


        #48
        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

        Natuurlijk..
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #49
          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

          hey montey heb je zo niet een lijstje waar dan op staat als het punt 1 is dan kan je dit dit of dit doen enz ... dan is de oplossing ineens bij de hand
          LED there be light and fotosyhnteses was born

          Comment


            #50
            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            Dat zou idd wel een zinvolle aanvulling kunnen zijn. Ik zal er binnenkort eens werk van gaan maken.

            Comment


              #51
              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

              leuk ik kijk er alvast naar uit
              LED there be light and fotosyhnteses was born

              Comment


                #52
                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                http://www.growplaza.com/html/mariju...disorders.html deze lijkt er wel erg veel op niet, en er staat geen bronvermelding bij

                Comment


                  #53
                  Re: Monty's Blad Probleem Oplosser

                  hey montey even een vraagje hoe zou je het verschil uit elkaar halen met de claw?
                  want alsk eerst de uitleg hoorde dachtk de claw en alsk dan de fotos bekeek dachtk toch ook een sterke gelijkenis te zien met de claw
                  of ben ik daar verkeerd in
                  Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                  Hi BuenosAires,

                  Met deze extra info denk ik toch sterk aan oververhitting. De plant sluit haar huidmonden (die vooral aan de onderzijde van het blad zitten ) om te veel verdamping te voorkomen maar raakt daardoor oververhit. Door het sluiten van de huidmonden kruld je blad naar beneden en de punten naar onder. Ik zie verder geen bladverkleuring dus ik dank dat een te hoge temp met een te lage lv je probleem is. Probeer je luchtaanvoer uit een koelere ruimte te halen.

                  Grtz
                  LED there be light and fotosyhnteses was born

                  Comment


                    #54
                    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                    hey monty men plant blijfd tekenen van de claw vertonen maar kheb de grondph de laatste twee weken al stabiel op 6.2 kunnen houden de temp is op 24 en lv op 35%
                    ik geef terra flores en bloombastic en cannaboost (experiment)
                    ik heb vorige week de plant helemaal gespoeld (tot 3X de gebruikelijke hoeveelheid) met afgezuurd water
                    ik dacht mss de grond teveel voedingszouten en daarom blokkades maar nu weetk echt niet meer watk nog kan doen
                    de plant ziet er voor de rest heel gezond uit beetje mager en gestretchd maar qua kleur gezond enkel de blaadjes krullen naar buiten
                    de ene internode heeft dan gekrulde bladeren de volgende weer niet en de nieuwe dan weer half en half wel :s heel raar vind er ook geen info of fotos over
                    ga vandaag of morgen fototje erbij zetten want vind me toestel niet
                    LED there be light and fotosyhnteses was born

                    Comment


                      #55
                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      Een symtoom van een hoge bodem PH is claw stand van het blad. Dit wil echter niet zeggen dat andere factoren niet ook deze clawstand van het blad kunnen veroorzaken. Ik heb ook wel ergens gelezen dat de ene strain het meer vertoond dan de ander. Naar mijn mening zijn omgevingsfactoren als temperatuur , LV luchtstroom (tocht), bodem ec en eventuele ballastzouten in de bodem, bodem PH, lichtintensiteit en spectrum (veranderingen), aantasting door schimmel en virussen, te hoge nitraatlevels en de onderlinge reacties hiervan op elkaar een mogelijke oorzaak van het syntoom. Je kan dus niet stellen dat wanneer een plant clawblad heeft dat je dan persee een te hoge PH hebt. dit is enkel een mogelijke oorzaak. Ikk heb ook wel eens een plant gehad die extreem donkergroen werd en clawblad had terwijl de andere 8 in de zelfde omstandigheden het niet vertoonden. had minder opbrengst maar deed het wel gewoon.

                      Verder lijkt het er ook op dat ze dit vertonen bij een verstoring in het evenwicht tussen wateropname en waterverdamping. dus een wortelprobleem is ook niet uit te sluiten.
                      Last edited by monty; 6 February 2012, 02:02.

                      Comment


                        #56
                        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                        ok ja in het bgegin was men bodemph iets boven de 7 dus dan hebk er hard op gelet om deze beetje te verlagen maar na een tijdje begon het gewoon weer en kmeet de bodem en die is nog steeds tzelfde 6.2 dusja blijven opzoekn ok toch bedankt voor de info monty
                        LED there be light and fotosyhnteses was born

                        Comment


                          #57
                          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                          zeker van je pH meter, even ijken in verse ijkvloeistof?

                          Comment


                            #58
                            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                            zou niet mogen zijn want is net nieuw maar volgende week moetk naar de growshop en dan ga ik ijkvloeistof meebrengen
                            staat op me lijstje want had zo ook al gedacht
                            LED there be light and fotosyhnteses was born

                            Comment


                              #59
                              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                              Dit is echt heel leerijk !!!!!!!!! Mooi verslag Monty

                              Comment


                                #60
                                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                                echt e hes tha bomb verry sourcefull
                                LED there be light and fotosyhnteses was born

                                Comment

                                Bezig...
                                X