Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    ik ben net nog gaan kijken en het breid niet uit. en het is enkel dat plantje dat er last van heeft. Foto komt er deze avond aan. toch alvast bedankt
    Eerste guerillakweek Royal dane

    Comment


      #77
      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

      Voila dit is het plantje waar de tip geel van geworden is. Nu heb ik ook gezien dat er heen geel plektje op de rand van het blad is gekomen je ziet dit een beetje op de 2de foto. Maar omdat het plantje nog redelijk klein is kreeg ik geen duidelijkere foto.
      Kan je hier mee uit afleiden?

      groetjes

      DSC05614.jpgDSC05613.jpg
      Eerste guerillakweek Royal dane

      Comment


        #78
        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

        Die is idd overvoed door te voedselrijke bodem en flink gestrekt door te weinig bruikbaar licht.

        Comment


          #79
          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

          Hoi Monty,

          wat een meesterlijk topic, ik hoop echt dat je mij ook kunt helpen!

          Situatie is als volgt, ik ben net begonnen met LED, zie topic; http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...met-5-planten)

          Nu staan de planten er sinds vorige week donderdag op(na 2 wkn voorgroei in andere ruimte onder HPS), in 20L potten met Gold label Special Mix. Per pot heb ik 0,5L voeding toegevoegd na verpotting en tot vandaag nog niets toegevoegd, immers LED wordt niet zo warm en het vocht verdampt dan niet zo snel. Morgen krijg ik een hydrometer zodat ik ook de lichtvochtigheid goed kan bepalen. Temp is rond de 23gr constant en LED 12u op 12u af. Bijwarmen tussendoor met elektrische kachel.

          Ik zie al enkele dagen dat er wat gele vlekken op een aantal bladeren zitten en ook kleuren de stengels op enkele plaatsen wat paars, zou je eens willen kijken of jij een idee hebt wat dit zou kunnen zijn. Ook zie ik 1 blad dat een beetje gezwollen lijkt.

          Zie hier de foto's ;

          IMG_1017.jpgIMG_1019.jpgIMG_1020.jpgIMG_1021.jpgIMG_1022.jpgIMG_1023.jpgIMG_1025.jpg

          Ik ben benieuwd of je me kunt helpen dokter Monty

          grt Meamz
          Attached Files
          Last edited by meamzpejuang; 13 March 2012, 18:28.

          Comment


            #80
            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            Ik denk dat ze overvoed zijn. de goldmix is al redelijk voedzaam daarna hebt je bij deze verse aarde nog eens voeding gedaan. Ze staan dus te verdrogen in de voeding je ec is buiten de plant hoger dan in de plant wat omgedraaide osmose met zich meebrengt en dus vocht aan je planten onttrekt dit geeft deze verbrande vlekken. volgende water beurt enkel water geven zeker geen voeding de eerste 2 weken.

            je plantjes zullen ook moeten wennen aan het nieuwe licht overigens. ze kan in het reeds bestaande blad het aandeel lichtgevoelige pigmenten niet meer veranderen wel in het nieuwe blad dus ze zullen ook wel even stagneren in de groei nu.

            Comment


              #81

              Comment


                #82
                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                Je vinger in de pot steken is al eens een goed idee, voelt het droog aan hebben ze dorst voelt het nog vochtig aan dan hebben ze nog genoeg. Je kan ook je potten wegen om te kijken hoe droog ze staan op gevoel of met een weegschaal. Verder zou je een sateprikker 15 minuten in de aarde kunnen duwen en er weer uitrekken is deze van het vocht donkerder verkleurd hebben ze nog genoeg.

                spa blauw is zeer arm water , weinig sporenelementen ik zou afgezuurd kraanwater gebruiken.

                Comment


                  #83
                  Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                  Wederom bedankt Monty, ga zometeen direct aan de slag.

                  Afzuren doe je middels het toevoegen van PH- middel toch? En welke PH waarde zou het moeten hebben?
                  Heb ook vandaag mijn hydrometer binnengekregen, welke luchtvochtigheid is optimaal?

                  Alvast bedankt weer doc

                  grt. Meamz
                  Last edited by meamzpejuang; 14 March 2012, 18:22.

                  Comment


                    #84
                    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                    Hmm. Dat zijn wel heel bazale vragen waarop je zelf de antwoorden gemakkelijk vind als je de zoekfunctie eens gebruikt en de stikky's eens doorleest. Dit toppic gaat over bladproblemen.

                    Maar idd met PH- en op aarde geeft je je water op PH 6,2 - 6,4

                    Comment


                      #85
                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      Je hebt gelijk Monty, mijn excuses, ik zal on-topic blijven.

                      grt.

                      Comment


                        #86

                        Comment


                          #87
                          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                          Haha, ik doe mijn best Ed, maar heb temp. constant op 24graden, en dan verdampt er natuurlijk ook meer.

                          @ Monty;
                          Ik heb nog wat foto's toegevoegd, te zien op de eerste foto is een aparte verkleuring van het blad, heb je een idee wat dit zou kunnen zijn?
                          Daarnaast zie je op de 2e foto de bladeren wat hangen, iets teveel als je het mij vraagt, wat denk jij?

                          IMG_1047.jpgIMG_1049.jpgIMG_1050.jpg

                          Na de vorige ''overvoeding'' heb ik alle 5 de planten 300ml afgezuurd water p.p. gegeven, let wel, in een 20L pot. Deze 2e x water geven was dag 7, afgelopen donderdag.
                          Ik heb het idee dat de grond te droog aan het worden (zie foto 3, daar zie je de grond los van de potrand) is en dat dit mogelijk ook het hangen van de bladeren kan verklaren, maar ik krijg ook de tip om te wachten met water geven tot de grond zeer droog is zodat de planten/wortels echt gaan zoeken naar vocht en zo de plant sterker gaat worden en harder zal groeien. Toch wil ik vooral de info van de bladeren blijven lezen en denk ik er dus over om toch morgen opnieuw water te geven, maar graag jouw advies en kijk op de zaak dokter.

                          Bij voorbaat dank!

                          grt Meamz
                          Attached Files

                          Comment


                            #88

                            Comment


                              #89
                              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                              Hallo Monty,

                              Ik heb een mooi probleem voor je m'n plantjes gaan nu aan de tweede week bloei beginnen ,maar nu zijn de nieuwe jonge bladeren zeer smal en lijken een beetje naar beneden te hangen .
                              heb jij misschien een idee wat dit kan zijn ?


                              alvast bedankt.

                              grtz.
                              Led's grow !

                              Comment


                                #90
                                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                                Dat ze in de toppen smal 1 vingerblad aanmaken is geheel normaal. Het wat bol omlaag staan zou kunnen duiden op een wat hoge bodem PH. ZOu die bodem PH gewoon eens na meten om het uit te sluiten of te bevestigen.

                                Comment

                                Bezig...
                                X