Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onbekede reden vergeling bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik zou de linkerplant ook maar wat bijvoeden want dat helpt duidelijk tegen verdere vergeling!
    Pure Zym was toch van Hesi?
    En volgens mij kan geel blad niet opnieuw helemaal groen worden? Op de foto van 25 septemmber waren beiden planten groener voor zover ik dat kan beoordelen.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      Ik weet niet hoe die pure zyme van Plagron gaat uitpakken. Een bodemverbeteraar is het wel, maar of hij tijdig soelaas zal bieden.
      Gewoon uit leren en volgend jaar beter. Maar weldra zet ge er uw schaar in, droog je dat, rook je dat en zie je snel dat alle commotie voor niets was.
      Deze wiet kan qua roken en effect nog altijd kwalitatief uitpakken.

      Comment


        De linker plant is geler omdat die bladeren nog niet van de plant zijn afgevallen. Bij de rechter plant heeft al 50 tot 100 bladeren verloren. Bij de linker zijn dit er een stuk minder.

        De bladeren rondom de toppen zitten bij beide planten in hetzelfde stadium, namelijk redelijk groen.

        Zal de plant die ik reeds voeding heb gegeven nog enkele keren wat bloeivoeding meegeven. De andere blijf ik puur water geven. Ik zet mijn experimentje voort.

        Desondanks de vergeling en het bladverlies groeien de toppen door. Dus zoals Organisch al zei, het ziet er wel naar uit dat het kwalitatief gaat uitpakken.

        Comment


        • Organisch
          Organisch commented
          Editing a comment
          Jammer dat je links niet volgens de ene richtlijn behandelde en rechts volgens de andere. Je hebt rechts volgens beide adviezen behandeld.
          Maar het blijft significant op te merken dat stikstof op het probleem gieten niet geholpen heeft. Ik haat het om achteraf gelijk te krijgen.
          Een symptoom bestrijdt je niet door er meer op te gieten Net dat heeft alles erger gemaakt. Maar wie was ik? Ik ben hier maar de "betweter".

        Waar zijn die mensen nu dat stikstof aanbevolen maar later waarnemen dat zijn bladeren er vanaf vallen?
        Waar staat ge nu met uw theorie van een "stikstofblokkade" waar 90% van de aanwezigen geen letter uit begrepen heeft?
        Wat is een theorie waardig die nergens ter wereld gestaafd wordt behalve hier? NERGENS
        Last edited by Organisch; 9 October 2017, 17:53.

        Comment


          Plebs?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            Ik snap niet wat je bedoelt Organisch, ik raadde aan de plant te voeden en dat heeft hij gedaan bij de rechterplant. Wat loop je nu te blazen?
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              optimale
              Last edited by Organisch; 9 October 2017, 18:12.

              Comment


                Ik zou jou toch niet tot het plebs rekenen Organisch, je bent wel uniek in je soort!
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Tjah, dit forum is een goede verslaggever kwijt. Kijk de kat maar uit de boom op WF. Ik heb met handen en voeten duidelijkheid proberen brengen, het dringt niet door.
                  Tjah... wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil he.

                  Ongelijk hebben is 1. Maar dan via allerlei technieken je ongelijk proberen verdoezelen is een ander. (jij hebt dat niet gedaan).
                  Maar zulke technieken leiden dus tot een bepaalde reputatie van een board. Ik heb deze niet gemaakt.

                  Comment


                    Ja, raad op het wf maar aan om een stikstoftekort op te lossen met bloeivoeding, enzymen en boosters ipv met onmiddellijk op te nemen stikstofkorrels. Vergeet er vooral niet bij te vermelden dat ge net een kot vol herma's gekweekt hebt.

                    Comment


                      Met een bodemverbeteraar en verder trouw blijven aan je bloeivoeding.
                      Ja vraag het eens op eenders welk forum. Jullie zien een symptoom en denken dat het aanvullen zal helpen.
                      Wat mij dus sterk kenmerkt dat je geen kloten van LR2 zijn hypothese begrepen hebt. Waarom dan zoiets verdedigen en zulk advies toepassen op anderen en daarmee hun plant verneuken? De hypothese was niet eens relevant voor deze discussie en dat heb ik nu toch wel sterk beargumenteerd met bronnen en zaadleveranciers. Toen ik het relevant begon te maken kende ik er zogezegd niets van. En moest ik natuurlijk opboksen tegen "ervaring" en "nat vingerwerk" en "bladpuntjes". Ja dat weegt op tegen metingen, tuurlijke datte.
                      Al wat u resteert zijn ad hominem aantijgingen.
                      QED.

                      Comment


                        Trouw blijven aan bloeivoeding had in dit geval betekent dat je elke dag 4ml alga boom gaat toevoegen aan een plant die het ni kan gebruiken, in combinatie met uw boosters en enzymen die niks doen. Waarom ga ik hier nog verder op in, in hemelsnaam. Ik heb die energie ni, ik ga werken overdag.

                        Ik raadde aan van de plant verder te laten vergelen, desnoods het tekort aan stikstof te proberen beperken met wat stikstof. Ge weet wel, dat beetje stikstof dat ook in die bloeivoeding zit. Gij dommen uil. Zonder de extra fosfor en kalium die ze niet kan verzetten.

                        Comment


                        • Organisch
                          Organisch commented
                          Editing a comment
                          Lees post 16. Waarom jij boven uw niveau probeert te trappelen weet ik ook niet. Dat U taalkundig(?) afstudeerde laat U ook nergens blijken.
                          Het ging over een te hoge EC waarde, waarom en hoe op te lossen. Gij wrong uw visie over bioteelten er tussen en later word ik verweten off topic te gaan. Gekker moet het toch niet worden?
                          Last edited by Organisch; 9 October 2017, 21:20.

                        nu, zo'n 2 weken later zien de planten er zo uit.

                        De vergeling begon bij de rechter plant destijds eerder als bij de linker plant. Echter merkte ik dat de linker plant de rechter nu begon in te halen. Deze heb ik enkel puur water gegeven en geen voeding. Ik heb dus besloten om de linker plant dezelfde aanpak te geven als ik de rechter heb gegeven. Namelijk de eerste keer groeivoeding - bloeivoeding - enzymen. En de daaropvolgende keren hetzelfde recept alleen zonder groeivoeding. Desondanks alle schutbladeren eraf zijn bij beide planten, blijft het meerendeels van de bladeren rondom de toppen bij de rechter plant groen.
                        Hoop nu dat de linker hetzelfde gaat reageren als bij de rechter.
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                        • Stemma
                          Stemma commented
                          Editing a comment
                          Succes! Controleer je wel op rot en meeldauw? Kun je eens wat close-up foto's maken?

                        Uw bladeren vielen er af maar ge gaat het recept toch doorzetten op de volgende plant?
                        Ik zou ze nu gewoon water geven. Of is de oogst nog ver?

                        Comment


                        • BackYardPlant
                          BackYardPlant commented
                          Editing a comment
                          Last edited by BackYardPlant; 17 October 2017, 09:42.

                        • Organisch
                          Organisch commented
                          Editing a comment
                          Omdat hij het supplement toediende aan de plant er naast en zijn bladeren er af vielen.
                          Ik heb niet gezegd dat hij moest spoelen he. Ik vroeg mij af of de oogst nog ver was, en indien neen zou ik me beperken tot water.

                        Hoe gaat het nu met je planten?
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment

                        Bezig...
                        X