Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onbekede reden vergeling bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik zou de linkerplant ook maar wat bijvoeden want dat helpt duidelijk tegen verdere vergeling!
    Pure Zym was toch van Hesi?
    En volgens mij kan geel blad niet opnieuw helemaal groen worden? Op de foto van 25 septemmber waren beiden planten groener voor zover ik dat kan beoordelen.
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ik weet niet hoe die pure zyme van Plagron gaat uitpakken. Een bodemverbeteraar is het wel, maar of hij tijdig soelaas zal bieden.
      Gewoon uit leren en volgend jaar beter. Maar weldra zet ge er uw schaar in, droog je dat, rook je dat en zie je snel dat alle commotie voor niets was.
      Deze wiet kan qua roken en effect nog altijd kwalitatief uitpakken.

Comment

De linker plant is geler omdat die bladeren nog niet van de plant zijn afgevallen. Bij de rechter plant heeft al 50 tot 100 bladeren verloren. Bij de linker zijn dit er een stuk minder.

De bladeren rondom de toppen zitten bij beide planten in hetzelfde stadium, namelijk redelijk groen.

Zal de plant die ik reeds voeding heb gegeven nog enkele keren wat bloeivoeding meegeven. De andere blijf ik puur water geven. Ik zet mijn experimentje voort.

Desondanks de vergeling en het bladverlies groeien de toppen door. Dus zoals Organisch al zei, het ziet er wel naar uit dat het kwalitatief gaat uitpakken.

Comment

• Organisch
          Organisch commented
          Editing a comment
          Jammer dat je links niet volgens de ene richtlijn behandelde en rechts volgens de andere. Je hebt rechts volgens beide adviezen behandeld.
          Maar het blijft significant op te merken dat stikstof op het probleem gieten niet geholpen heeft. Ik haat het om achteraf gelijk te krijgen.
          Een symptoom bestrijdt je niet door er meer op te gieten Net dat heeft alles erger gemaakt. Maar wie was ik? Ik ben hier maar de "betweter".

Waar zijn die mensen nu dat stikstof aanbevolen maar later waarnemen dat zijn bladeren er vanaf vallen?
        Waar staat ge nu met uw theorie van een "stikstofblokkade" waar 90% van de aanwezigen geen letter uit begrepen heeft?
        Wat is een theorie waardig die nergens ter wereld gestaafd wordt behalve hier? NERGENS lezen wij dat kalium en fosfor een stikstofblokkade veroorzaken. Google brengt me bij een stikstofblokkade telkens hierheen. Een overvoeding bloeivoeding veroorzaakt veelal problemen, maar waar vind ik iets over een stikstofblokkade door de pk terug? Nochtans heb ik mijn uitleg met bronnen van websites en andere fora (waaonder zaadleveranciers) gestaafd.
        Een verhoogde EC was hier niet de oorzaak, nu dus wel. (door die groeivoeding en niet door die bloeivoeding) Bloeivoeding is vrij lichte voeding (3-3-4) en had niets ontregeld omdat het nog maar 1x toegediend was. Daarop een bodemverbeteraar -die meteen werkt- had ervoor gezorgd dat zijn voeding meteen omgezet kon worden. = meer energie naar de buds. Die bodemverbeteraar had geen significante stijging in zijn medium veroorzaakt, maar eerder zijn wortels gespoeld van onreinigheden en zuurstof gegeven.

In het topic "gele bladeren hoe en waarom" vroeg ik louter naar een bron en dan trok de topicstarter zich terug. Vanaf ik vraag waarop het gebouwd was begon het ad hominem gedoe en trok hij zich terg. Het is dan gemakkelijk de ander te negeren en terwijl dom te verwijten. Terwijl ik er maar dieper op in hakte. Het plebs was reeds meegelopen in een theorie waar ze nog geen 10% van kunnen samenvatten. Nu de bladeren eraf vallen door hun behandeling zijn ze natuurlijk met de noorderzon verdwenen.

Ach.... mensen er is iets dat in je schedel moet dringen: Er is een verschil tussen gelijk krijgen en hebben.
        Gelijk krijgen van een bende meelopers kan je wel eens van een kale reis doen terugkeren.
        Plebs

Ik heb afgelopen nacht heel deze hetze herhaald op een ander wietforum en die keken hun ogen uit de kop als ik herhaalde wat hier gezegd werd. Later werd ik dan geband omdat ze dachten dat ik een double account was lol. Op wietforum sta je gekend als vergaarbak, vuilbak.
        Dat zou nu toch niet liggen aan de adviezen die jullie geven en mindfarts van theorieën die nergens ter wereld gestaafd kunnen worden? Of de verouderde stickies van grondmixen die volledig voorbij gestreefd zijn?En als de wereld dan op je afkomt zijn het natuurlijk praatjes van websites en verkooppraatjes. Alleen hier staat de unanieme waarheid over wiet verkondigd. Het resultaat mag er wezen, niet waar? Hier staat jullie praktijk voluit geëtaleerd! Vorige adviezen inclusief. Mensen stikstof aanbevelen en maar niet erkennen dat de problemen erger worden.
        Nochtans vind ik niets van die zever terug via google en heb ik jullie ondergespuwd met bronnen. Dat dan afdoen als praatjes van websites getuigt alleen maar jullie onkunde en halsstarrige koppigheid. Die onkunde dan in andermans schoenen schuiven maakt je nog eens laffe hypocriet ook! Een wo/man is wo/man genoeg zijn/haar ongelijk toe te geven. Maar neen dan beginnen jullie over bio terwijl dat toch heel off topic is en ik heel de tijd on topic bezig was? Toen ik zei "jamaar die van Hesi" is nu gelijk jullie zeggen "jamaar met bio...". Identiek hetzelfde. Alleen werkte dat van Hesi ook meteen en was het niet zomaar een maar. Dat had meteen zuurstof naar de wortels gestuurd en wortelresten omgezet naar suikers. Terug actie en terug meer opname van voeding waaronder dus ook stikstof.

Maar dank U, in tegenstelling tot de meeste kan ik de EC nu praktisch toepassen door de theorie uit mijn hoofd op te sommen. En wat blijkt? De theorie wijkt quasi geen millimeter af van mijn vorige advies. Maar dan moet je wel in staat zijn tot 3 te tellen en puntjes te verbinden. Ge moet er echt niet lang voor naar school geweest te zijn, dat noemt begrijpend lezen.
        Last edited by Organisch; 9 October 2017, 18:53.

Comment

Plebs?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ik snap niet wat je bedoelt Organisch, ik raadde aan de plant te voeden en dat heeft hij gedaan bij de rechterplant. Wat loop je nu te blazen?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Laten we even terug reizen in tijd.

Plant staat maanden in hetzelfde substraat, trekt tijdens volle bloei helemaal geel. Plant heeft maar 2x voeding gekregen.
              Organisch beveelt een zuurstofrijk supplement aan met "enzymen" die de bodem verbeteren en raadt daarbij aan niets te veranderen qua voeding. Trouw blijven aan de voedingslijn. (ik had wel moeten nuanceren dat hij best wat minder gaf)
              Het plebs gaat van een mogelijke hypothese uit en begint op basis van een foute hypothese advies te geven.
              Jullie raden een bodemverbeteraar af op basis van vooroordelen over een merk. Jullie raden bloeivoeding af en sturen hem terug naar groeivoeding. (jullie raden hem meer aan, verhoging in EC zonder een meting aan te bevelen bv.)

Dan krijg ik hier allerlei zever te horen over enzymen. Er zijn 10000 tal enzymen, denk je nu echt dat alle tienduizend enkel maar werken op een temperatuur van 30°C? En als dat zo was, zou het niet correcter zijn te stellen: Een optimale werking wordt pas bereikt vanaf 30°C. (hoewel dat ook zever is).

Het komt neer op dit. Ik heb mijn uitleg met bronnen gestaafd. Waaronder zaadleveranciers en websites zoals canna.nl en zamnesia.nl.
              Dan weet het plebs het beter als die websites en zijn die websites zever.
              In alle eerlijkheid, wie is hier dan de betweter als je iets zwart op wit weigert in te zien?
              Hoe zwak is het niet iemand "onkundig" te verwijten wanneer deze een tweede mening vraagt aan de hand van een bron?

Heel dit forum was "tegen" mij op basis van wat? Sympathie voor LR2. Maar is zijn hypothese daarom waar of van toepassing alhier omdat ge hem sympathiek vindt?
              De meelopers = plebs. Het lagere volk.
              Je hebt een elite en je hebt plebs he Stemma.
              Last edited by Organisch; 9 October 2017, 19:12.

Comment

Ik zou jou toch niet tot het plebs rekenen Organisch, je bent wel uniek in je soort!

Stemma doet stout (2016)

Comment

Tjah, dit forum is een goede verslaggever kwijt. Kijk de kat maar uit de boom op WF. Ik heb met handen en voeten duidelijkheid proberen brengen, het dringt niet door.
                  Tjah... wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil he.

Ongelijk hebben is 1. Maar dan via allerlei technieken je ongelijk proberen verdoezelen is een ander. (jij hebt dat niet gedaan).
                  Maar zulke technieken leiden dus tot een bepaalde reputatie van een board. Ik heb deze niet gemaakt.

Comment

Ja, raad op het wf maar aan om een stikstoftekort op te lossen met bloeivoeding, enzymen en boosters ipv met onmiddellijk op te nemen stikstofkorrels. Vergeet er vooral niet bij te vermelden dat ge net een kot vol herma's gekweekt hebt.

Comment

Met een bodemverbeteraar en verder trouw blijven aan je bloeivoeding.
                      Ja vraag het eens op eenders welk forum. Jullie zien een symptoom en denken dat het aanvullen zal helpen.
                      Wat mij dus sterk kenmerkt dat je geen kloten van LR2 zijn hypothese begrepen hebt. Waarom dan zoiets verdedigen en zulk advies toepassen op anderen en daarmee hun plant verneuken? De hypothese was niet eens relevant voor deze discussie en dat heb ik nu toch wel sterk beargumenteerd met bronnen en zaadleveranciers. Toen ik het relevant begon te maken kende ik er zogezegd niets van. En moest ik natuurlijk opboksen tegen "ervaring" en "nat vingerwerk" en "bladpuntjes". Ja dat weegt op tegen metingen, tuurlijke datte.
                      Al wat u resteert zijn ad hominem aantijgingen.
                      QED.

Comment

Trouw blijven aan bloeivoeding had in dit geval betekent dat je elke dag 4ml alga boom gaat toevoegen aan een plant die het ni kan gebruiken, in combinatie met uw boosters en enzymen die niks doen. Waarom ga ik hier nog verder op in, in hemelsnaam. Ik heb die energie ni, ik ga werken overdag.

Ik raadde aan van de plant verder te laten vergelen, desnoods het tekort aan stikstof te proberen beperken met wat stikstof. Ge weet wel, dat beetje stikstof dat ook in die bloeivoeding zit. Gij dommen uil. Zonder de extra fosfor en kalium die ze niet kan verzetten.

Comment

• Organisch
                          Organisch commented
                          Editing a comment
                          Lees post 16. Waarom jij boven uw niveau probeert te trappelen weet ik ook niet. Dat U taalkundig(?) afstudeerde laat U ook nergens blijken.
                          Het ging over een te hoge EC waarde, waarom en hoe op te lossen. Gij wrong uw visie over bioteelten er tussen en later word ik verweten off topic te gaan. Gekker moet het toch niet worden?
                          Last edited by Organisch; 9 October 2017, 22:20.

nu, zo'n 2 weken later zien de planten er zo uit.

De vergeling begon bij de rechter plant destijds eerder als bij de linker plant. Echter merkte ik dat de linker plant de rechter nu begon in te halen. Deze heb ik enkel puur water gegeven en geen voeding. Ik heb dus besloten om de linker plant dezelfde aanpak te geven als ik de rechter heb gegeven. Namelijk de eerste keer groeivoeding - bloeivoeding - enzymen. En de daaropvolgende keren hetzelfde recept alleen zonder groeivoeding. Desondanks alle schutbladeren eraf zijn bij beide planten, blijft het meerendeels van de bladeren rondom de toppen bij de rechter plant groen.
                        Hoop nu dat de linker hetzelfde gaat reageren als bij de rechter.
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

Comment

• Stemma
                          Stemma commented
                          Editing a comment
                          Succes! Controleer je wel op rot en meeldauw? Kun je eens wat close-up foto's maken?

Uw bladeren vielen er af maar ge gaat het recept toch doorzetten op de volgende plant?
                        Ik zou ze nu gewoon water geven. Of is de oogst nog ver?

Comment

• BackYardPlant
                          BackYardPlant commented
                          Editing a comment
                          waarom zou je enkel water geven als de planten duidelijk een voedings tekort hebben ?

Die plant heeft vrijwel geen voeding, 2 weken spoelen/enkel water geven zal in deze staat v.d. plant niet nodig zijn, ik bedoel we spoelen juist om al die voeding eruit te krijgen zoals hier al het geval is, dus een lichte dosis voeding en dan iets korter spoelen zou de plant beter moeten doen dan helemaal geen voeding meer. 10 dagen spoelen zal met zulke bladeren ook voldoende zijn, lijkt mij (kan me háást niet voorstellen dat die echt 14 dagen nodig heeft, zou eerder zeggen dat er maar 7 dagen nodig zijn dan 14.... maar das mijn persoonlijke mening), dus tenzij het over 10 dagen of minder oogsten is, zou ik nog in ieder geval 1x voeding geven mits zeker is dat het aan de voeding ligt en niet de PH of ingezakte aarde door te nat gezet of een andere blokkade (heb niet alles gelezen en bijgehouden uit het topic, excuus). Nee die 1maal zal de bladeren niet weer mooi groen maken, maar wel de plant ietswat voeding geven om nog aan de bloemen te kunnen bouwen. Ze hebben meer nodig dan fotosynthese om dingen te bouwen hé, moeten de elementen voor die bloem opbouw toch ergens vandaan halen..
                          Last edited by BackYardPlant; 17 October 2017, 10:42.

• Organisch
                          Organisch commented
                          Editing a comment
                          Omdat hij het supplement toediende aan de plant er naast en zijn bladeren er af vielen.
                          Ik heb niet gezegd dat hij moest spoelen he. Ik vroeg mij af of de oogst nog ver was, en indien neen zou ik me beperken tot water.

Hoe gaat het nu met je planten?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                        X