Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onbekede reden vergeling bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    kleindarvey
    Die enzymen moet je wel even de tijd geven om het bodemleven en je wortels terug te activeren he. Het gaat er niet beter op worden, maar na 4 a 7 dagen goed zien of ze nog verder vergeeld.

    Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
    Ik zeg waarom ik geen bloeivoeding zou toevoegen Organisch, en je vraagt mij waarom ik het zou afraden. Nog is dan maar, omdat die plant aan het vergelen is. Die planten staan deels buiten, mss grotendeels? Wat gaan die nog kunnen verzetten van voeding, bloeivoeding nota bene nu er een pak minder fotosynthese gebeurt?
    Met enzymes regel je de bodem niet. Dat heeft LR2 proberen uit te leggen. Plus al dat bodemleven is overbodig bij de terra lijn. Nog nergens heb je je afgevraagd of er met een terra of bio lijn gekweekt wordt. Vandaar dat ik zei dat je volgens jou dan niet kan kweken op coco's of steenwol, daar zit ook geen bodemleven in. Met biominerale voeding zou je een tekort direct kunnen recht trekken.
    Overigens knap van je dat je aan de pot kan zien wat er onderin allemaal gebeurt. Ik zie gewoon grond.


    Soit. Een enkele keer groeivoeding meegegeven. Wel, dan is je plant idd (en snel) alle voeding uit de fanleaves aan het trekken. Nu bloeivoeding toevoegen gaat het omgekeerde effect hebben, magische enzymes of niet. Daar komen blokkades van. En ja, dan mag je eerder wat stikstof gaan bijgeven maar in hele lage doseringen. Dat is wat ze tekort komen. Stikstof. Geen fosfor of kalim. Geen enzyme toestanden. Gewoon minerale terra voeding met wat stikstof in en dan zien wat er gebeurt.

    Comment


      #32
      En dat het niet op steenwol moet is logisch he. Daar regel je alles zelf in het water. Doch moet daar zuurstof bij. Dode wortelcellen spoelen zo weg. Op aarde ben je met levende materie bezig die alles regelen voor u.

      Overigens heeft die plant meer stikstof gehad dan louter die voedingsbeurt. Het lijkt mij een ruime pot te zijn waarin de plant toch wel normaal even op verder kon? Wel is het inderdaad zo dat je beter zorgt dat ze voldoende reserves opbouwt in de groei en later overzet op een substraat voor bloei.
      Maar als dat niet gebeurd is lijkt mij het bodemleven en de wortel heractiveren de beste oplossing. Wat kan hem anders doen ? Gij zegt meten en verder niets, maar wat is die plant daarmee geholpen? Plus wat als hij verkeerd meet en met de pH gaat prutsen en alles erger maakt? Die bodem pH meters zijn zo betrouwbaar niet. Die plant moet sowieso bloeivoeding krijgen, ze staat in volle bloei. En als ze voorbij fase 2 is nog een booster erbij (maar dat moet niet, hoewel dat bij Plagron Green Sensation is zeker?).
      Als ze dat al kreeg is het zeker wijs eens enzymen aan uw voedingsbeurt toe te voegen. Ik doe bij iedere voedngsbeurt nog een druppel Supervit ook.

      Gewoon op tijd uitspoelen en dat geel is niet het einde van de wereld. Dat kan nog een heel deftig en aangenaam rokertje worden.
      Last edited by Organisch; 30 September 2017, 16:13.

      Comment


        #33
        Precies nog steeds het verschil niet door tussen een bio lijn en een terra lijn. Bodemleven is op een terra lijn niet nodig. Enzymes toevoegen ook niet, ook niet bij bio. LR2 probeerde uit te leggen waarom. Dat negeer je blijkbaar, zoals je alle argumenten in elke discussie gewoon compleet negeert. En dit gaat niet over een mening, dit gaat over wetenschap. Je kan gewoon niet aannemen dat Hesi je een kat in een zak verkoopt met die enzymen quatch.
        Een stikstoftekort los je niet op met bloeivoeding, ook al zit er een minimum aan stikstof in. Ik ga er niet van uit dat er in bloeivoeding geen stikstof zit. Ik kan een etiket lezen. Je kan geen fosfor en kalium gaan toevoegen als het stikstofniveau niet correct is. Dat klein beetje dat er in bloeivoeding zit trekt geen tekorten recht en het gaat er alleen maar voor zorgen dat die fosfor en kalium gaan blokkeren. Uw enig argument waarom je geen groeivoeding zou geven is omdat je ander fluffy toppen krijgt. Wat bullshit is.

        Eer dat bodemleven terug op orde is (als er al bio gekweekt wordt) duurt mss nog een week of twee. Minerale voeding heeft geen enzymen nodig. Als de ph juist is en ze vraagt voeding dan zal die voeding worden opgenomen, direct. Als er tot nu toe al altijd is afgezuurd geweest en gewerkt is met een terra lijn dan ben je met bodemleven toevoegen ook niks. Dat weet je tot nu toe nog altijd niet.

        Comment


          #34
          Gij breekt mijn klomp. Waarom is bodemleven op terra niet nodig? Bedoel je de grond of terra voeding? Bodemleven heb je altijd op aarde. Of je dat nu wilt of niet.

          Dat kleine beetje N is al wat ze nodig hebben tijdens de bloei. Waar heeft LR2 dan gezegd EN gestaafd dat Hesi lult? Nuanceer dat eens. Ik keek er niet over. Met alle respect, maar ast om chemie ga en wetenschap betrouw ik liever een lijn met ervaring van voor mijn geboorte. Overigens is het geen bullshit dat stikstof rijke substraten/voeding tijdens de bloei ervoor zorgen dat planten nog meer groeien als anders. Dat maakt uw wiet fluffy. Als je arm aan stikstof maar rijk aan fosfor en kalium doet heb je harde compacte toppen. Maar dat heb ik ook maar van telers, doch zit daar logica in. Ik heb het zelf ook altijd zo ervaren. Wat is anders de reden van fluffywiet dan?

          ik heb hem gezegd dat die enzymen even tijd nodig hebben. En aub afzuren is niet nodig op aarde. Bij een pH probleem had de plant er veel verschrompelder bijgestaan. Maar ze trekt enkel geel. Als ik dan zeg dat enzymen de voedselopname zullen verhogen en het substraat haar bodemleven zal verbeteren heb ik precies iemand doodgeschoten.. Ik herhaal maar wat ik van die lijnen zelf en uit ervaring geleerd heb.

          lees nu die link van Hesi powerzyme, spreek dat tegen en staaf dat wetenschappelijk. U zei?

          http://www.hesi.nl/l_dutch/PowerZyme-pdf.php
          Last edited by Organisch; 30 September 2017, 19:03.

          Comment


            #35
            Minerale voeding wordt opgenomen adhv de ph waarde, en onmiddellijk. Tekorten gaan recht trekken met bio is vragen om problemen. Jij spreekt van groene planten met uw bloeivoeding, dit is geen groene plant meer, maar eentje met een stikstofgebrek. Ik weet niet hoe dikwijls ik het moet herhalen. Vooraleer uw fosfor en kalium willen opgenomen worden door de plant moet het stikstofniveau op punt zijn. Dat is hier niet het geval. Om dan bloeivoeding te gaan toevoegen, dat is vragen om problemen. Blijkbaar gaat dat er bij u niet in.
            Ik vertrouw liever iemand die effecief begrijpt hoe enzymen werken. Die commentaar is tegengesproken door 7 punten. Je moet het alleen willen begrijpen. Planten maken enzymes zelf aan, die hoef of kan je praktisch zelf niet gaan toevoegen. Wat hesi daar zet ik verkoopspraat. Net zoals er in alga bloom en alga grow geen algen zitten. Vertrouw jij maar wat verkoopspraatjes.

            Comment


              #36
              Dat stikstofniveau wordt op punt gebracht in de bloeivoeding zelf. Via de aarde is er ruim voldoende meegegeven aangezien er maar naar de tweede fase van de bloei toe tekorten opduiken. Nu is het op en dat toont ze, het medium is op en dat moet opnieuw een in gang getrapt worden. Stikstofgebrek wordt niet alleen vooroorzaakt door te weinig mee gegeven in het verleden of omdat er te weinig gegeven wordt he. Kan zijn, maar er zijn nog oorzaken. Ik nam de meest voor de hand liggende.

              Er zit niet 0 stikstof in bloeivoeding zoals bij een pk 13/14 he, dat is een stimulator, niet echt bloeivoeding. Mijn bloeivoeding bestaat uit npk 3 - 3 - 4. Er zit ook nog magnesium, calcium, sulfaat. Sporenelementen: ijzer, mangaan, zink, koper, borium en molybdeen.. Van vitaminen: B1, B2 en B6. Aminozuren en plantensuikers.

              Die enzymen gaan een reactie teweeg brengen wat als katalysator gaat werken op het substraat/bodemleven/wortels waardoor de voeding beter opgenomen kan worden. Plus ze zal ook meer opnemen.
              Je kan HESI verkooppraatjes noemen, maar als dat tegengesproken is is dat inderdaad nog niet doorgedrongen. De discussie staat nog open.

              De enzymen die een plant zelf maakt zijn niet dezelfde enzymen die je wortelgestel en substraat nodig hebben he, kieken
              Het zijn niet die enzymen die stikstof voeden, die enzymen gaan voor een zuurstofrijk medium zorgen en frisse wortels waardoor nu de stikstof terug opgenomen kan worden.
              Dan maar zeggen dat ik er niets van ken. Als ze te nat stonden zou ik twijfelen of dat de oorzaak kon zijn. Maar zuurstofgebrek kan evenals een aanleiding zijn waar wederom enzymen op toegepast moeten worden. (en dan perliet boecht noemen terwijl het wel zuurstof in de grond houdt )

              Gij raadt hem enzymen af, terwijl dat nu net het beste is dat hem kan geven. Sowieso doet hij daar niets verkeerd mee. Ge doet er ook niets mis mee met bloeivoeding te blijven geven, waarom wel Beowulf? Of is dit ook zo'n vraag dat geen antwoord zal krijgen?
              Last edited by Organisch; 30 September 2017, 21:16.

              Comment


                #37
                Ook al 100 keer gezegd, geen 101 ste keer. Veel geluk met een stikstoftekort op te lossen door traag opneembare bloeivoeding toe te voegen. Het gaat niet om de stikstof in die bloeivoeding, maar over wat bloeivoeding bloeivoeding maakt. Ik discussier niemeer met u. De rest mag het doen, want ge staat hier nu wel alleen met uw bloeivoeding.

                Comment


                  #38
                  in een pot.

                  Hoe zijn enzymen hierbij niet welkom?
                  En tiende keer: Wat nut hebben die minerale voedingstoffen als de plant het niet kan opnemen door oa zuurstoftekorten of te nat staat of geen wortelstimulans meer kent?

                  Comment


                    #39
                    Om terug op de discussie te komen, nu ik ze nuchter herlezen heb.

                    Waar het eigenlijk ontspoord is: Hesi zegt dat haar PowerZyme oa vergeling tegen gaat doordat haar PowerZyme een actief bodemleven stimuleert waar de positieve microorganismes de bovenhand krijgen. Rottende plantdelen en dode plantcellen vervuilen je substraat en PowerZyme zorgt ervoor dat dit afgebroken wordt door positief microleven te stimuleren. LR2 zegt: Ja dat kan, maar dat zijn niet de enzymen die dat doen, dat zijn de sporenelementen. Er zitten geen microorganismes in enzymen.
                    Waarop ik zei: In PowerZyme wel en dat mircoleven het wel doet. Hesi-PoweZyme activeert dat microleven en heeft schimmelsporen die zich meteen rond de wortels hechten en dode cellen omzetten naar suikers.

                    Wat doen Hesi Enzymen dan wel? Ze gaat ervoor zorgen dat er terug zuurstof in het medium komt. Zwarte grond, maanden stilstand, dicht geregend, geen perliet en de rekening is snel gemaakt. Volgens mij (gok ik met natte vinger) heeft die grond niet eens een "start up" meegekregen om het substraat te activeren. Het effect van Hesi-PowerZyme stimuleert de wortels actiever te "zoeken" en meer op te nemen.
                    MEER opnemen. Tiens, zou die plant ermee geholpen zijn als hem terug meer stikstof kan opnemen? Ik denk het wel.


                    Wederom: Geef dit een dikke week de tijd om resultaat te zien. (Ik kan niet voor Plagron spreken, ik geef Hesi Bloeivoeding, Supervit en PowerZyme. Ik heb ze aan de start van de bloei ook Hesi Booster meegegeven. Een echte booster is dat niet, want deze kan je als bladvoeding gebruiken ook.)
                    Het kan inderdaad zijn dat die sporenelementen in de PowerZyme en meespelende factor zijn. Maar hoe dan ook, indien de planten niet te nat staan zou ik ook een zuurstofgebrek overwegen. Waardoor het microleven dus niets meer kan omzetten en die dode resten achterblijven en de opnamen van de voeding belemmeren. De plant staat er eigenlijk wel mooi bij op wat vergeling na he?
                    Ik ben er echt zeker van dat mits onderhouden geweest met een voedingslijn en enzymen (plus sporenelementen) dat dit niet gebeurd had geweest.

                    Dit zijn geen verkooppraatjes. En wat dan nog? Valse reclame maken mag niet, dus er zal wel een kern van waarheid inzitten. Ik heb ook geen vergeling meer meegemaakt zodra ik Hesi's voedingslijn volgde.
                    Hesi for life !

                    Stoppen met bloeivoeding gaat het er alleen maar erger op maken. Bloeivoeding in combinatie met eenmalig enzymen gaat de situatie er op verbeteren. Dan minstens 1x per week meegeven. Enzymen herhalen hun functie wel, maar dat is in termen van "dagen" he. Niet weken. (in dit geval) Ook zou ik geen stikstofrijke voeding geven. N3 zou normaliter voldoende moeten zijn tijdens de hele bloeifase. Als je nu stikstofrijke voeding gaat geven zullen je toppen stretchen en minder compact zijn in het eindresultaat.
                    Je mag groeiende planten ook niet teveel stikstof geven omdat ze dan als spaghetti durven gaan.

                    En het is herfst he, als mijn planten buiten wat verkleuren (naar het einde toe) vind ik dat het einde van de wereld niet. Dit omdat ik een knalgele plant opgerookt heb en daar nog veel potentie in terug vond.

                    NIET overdoseren en niet als bladvoeding gebruiken. Ik geef 1ml op 1L. De eerst keer 2ml per liter.
                    Maar misschien dat dit bij Plagron anders is.
                    Last edited by Organisch; 1 October 2017, 07:58.

                    Comment


                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                      Enzymen zijn niet specifiek als het gaat om leven of dood; alle cellen van planten bevatten cellulose, en de enzymen - mits ze goed zouden werken! - vreten dan ook gezonde cellen aan.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Organisch View Post
                      Ik geef het gewoon iedere waterbeurt mee met bloeivoeding.

                      Comment


                        #41
                        Persoonlijk is de discussie dood voor me. Ik vind het alleen zonde dat we nu een kweker bewust zijn plant laten aftakelen. Want dat is wat er gaat gebeuren. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij de tipgever.


                        Noteer dit in je boekje: de aftakeling zal doorzetten als er enkel bloeivoeding en powerzym gegeven wordt.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #42
                          Ik ga niet meer tegen organisch in, het begint vermoeiend te worden keer op keer.
                          Hij weet alles beter vindt zichzelf de beste kweker en luistert naar niemand.

                          Comment


                            #43
                            Ik zit hier zelf om mensen te helpen. Da's mijn insteek. Als die hulp niet aangenomen wordt, dan is het voor mij heel simpel: zoek 't zelf maar uit.
                            Jarenlang heb ik me suf getypt als het om toelichtingen ging, jarenlang heb ik tekst en uitleg verschaft. Er staat niets tegenover, behalve gelukkige kwekers. Dat is voor mij voldoende.
                            Als de keuze dan valt op het negeren van alles, en een eigen plan trekken, dan heb ik blijkbaar de vraag om hulp en kennis niet begrepen.. Dan houd ik ook op om water naar zee te dragen.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #44
                              Hmmm... lastige situatie. De meerderheid is tegen Organisch zijn argumenten. Jullie zeggen dus niet doen. geen bloedvoeding, geen powerzym?

                              Zo nee, wat is dan de conclusie over wat ik wel zou kunnen doen?

                              Ik ben misschien bereid om hier de proef op de som te nemen. De ene plant wel voeden en powerzym. De ander niet. Dat is dan ook gelijk een les die ik zelf niet meer ga vergeten.
                              Ik weet nog niet zeker of ik dit wel ga doen. Ik kijk het nog even aan. Tegen de tijd dat ik mijn bestelling binnen krijg zal ik een besluit nemen.

                              En met alle respect LR2, ik waardeer dat je probeert te helpen. Ik geloof jouw wel maar ik geloof Organisch ook. Ik als beginnend kweker weet dit simpelweg niet. Ik probeer er ook achter te komen wat ik nu het beste kan doen.

                              Comment


                                #45
                                Nu gaan enzymen zijn plant al verneuken??? Hallo gasten. Ge weet het beter dan Hesi en andere lijnen die hetin hun lijn verwerken?

                                Als hem zich aan de hoeveelheid houdt doet ie niets verkeerd.

                                ik wil heus bijleren maar als GE dan verdomme nog niet kun staven waar Hesi fout is zonder mij naar Google te verwijzen is alles gezegd. Fuck Dees. Trekt er ulder plan mee

                                Comment

                                Bezig...
                                X