Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onbekede reden vergeling bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Bedankt Organisch, Mammy en Beowulf voor jullie advies. Ik heb nog geen besluit gemaakt wat ik ga doen maar houdt jullie uiteraard op de hoogte.

    Aan witpen:

    1 ik heb de afgelopen dagen niets veranderd nee. De planten zijn ongeveer nog hetzelfde alhoewel heb het idee dat ze iets geliger worden. Ik zal morgen inderdaad even een nieuwe foto plaatsen zodat jullie kunnen meekijken.
    2 Ik weet zeker dat ze niet te nat staan. Ik geef liever wat minder water dan te veel. De laatste keer dat ze water hebben gekregen is 5 dagen geleden. Op de foto lijkt het oppervlak van de grond nat. In realiteit is het vrij droog.
    3 De planten hebben in totaal 2 keer voeding gekregen. 1 keer groeivoeding (plagron) vlak voor de start van de bloeifase, en 1 keer bloeivoeding(plagron) 1 week geleden.

    Aan Mammy: vandaag is het 1 maand geleden dat ik ben gaan verduisteren. De bloei is dus al een paar weken aan de gang inderdaad.

    Comment


      #62
      Als je effe tijd hebt. Er staan een massa topics over problemen met vergeelde bladeren zoals deze. Zoek er eentje waar aangeraden wordt van bloeivoeding te geven. Je mag teruggaan tot het begin.

      Comment


        #63
        Fuck it, nu ga ik eens echt op google!
        BioBizz laat groeivoeding de hele cyclus toe, maar wie weet compenseren ze dat dan door minder stikstof in de bloeivoeding te geven?
        Kijkt anders eens wat voedingslijnen daar zelf over te zeggen hebben? De meeste voedingslijnen schrappen groeivoeding uit de bloei. Biobizz schiet daar nu als enige tussen uit waarschijnlijk.

        Erelid schrijft op wietforum:
        Als je enkel wat vergelende bladeren wilt tegengaan in de bloei kun je ook eens proberen wat op stikstof gebaseerde pH- te gebruiken i.p.v. de voor bloei gebruikelijke fosforzuur pH-... Verder blijft het een kwestie van goed naar je planten kijken om te weten wat ze nodig hebben. Weet dat je in principe een plant voor 100% groen kunt houden tot de oogst, dus alle verkleuringen die daarvoor optreden zijn in feite een gevolg van een tekort. Nou kun je dit opzettelijk doen om te voorkomen dat er ballaststoffen in je plant zitten tijdens de oogst. Ook is de kans op overvoeding met stikstof tijdens de bloei vrij groot en dit kan de structuur van de toppen verpesten. Om die reden laten veel kwekers hun bladeren liever een beetje verkleuren dan dat ze het risico op een verpeste oogst lopen door met stikstof in de weer te gaan. Liever dikke toppen dan een groene plant met fluff-wiet, en om die reden is de vuistregel "geen stikstof tijdens de bloei", ondanks dat de plant wel degelijk stikstof kan gebruiken tijdens de bloei.


        (bovenstaand advies van die pH corrector niet serieus nemen he, dat is voor hydro)

        Breeder schrijft op wietforum:
        Het afbouwen van stikstof in de bloei zal ws altijd een discussie pint blijven!

        Deze visie is vooral gekomen van haze-kwekers welke op hydro aan het telen zijn,hydro is water en zorgt voor een makkelijker strekken van de planten.Wanneer ook nog een redelijke dosering stikstof gegeven wordt zullen de planten inderdaad de neiging hebben omte blijven schieten.
        Tijdens de bloei kan een teveel aan stikstof de bloemen laten vossen(strekken)


        Dus dat is wat ik zei: Teveel stikstof zal fluffy wiet geven. Dit is op aarde ook het geval maar niet zo extreem als bij hydro.

        Sanniesshop schrijft:
        De meeste fabrikanten adviseren groei voeding te geven tot de klok naar 12/12 gaat.

        In de bloeivoeding hoort ook wel degelijk een percentage stikstof(N) aanwezig te zijn,het afbouwen van N gebeurt meestal zonder bij stil te staan door pk13-14 of andere boosters in te zetten.

        Er zijn veel meer elementen nodig om tot een goede bloem ontwikkeling te komen als alleen N-P-K,deze zijn verwerkt in de basis-voedingen welke je overal kunt krijgen

        greetz sannie


        Bron:
        http://www.wietforum.nl/topic/19289-groeivoeding/

        En hoeveel wijkt dit af van wat ik allemaal eerder zei over stikstof? Quasi niets! Die bovenstaande commentaren komen o.a. van zadenleveranciers als Sannie. Sannie weet je wel? Ken je hem? Die kent zijn stof wel.

        Zoekt mij amper 1 discussie of voedingslijn waar afgeraden wordt bloeivoeding tijdens volle bloei
        Last edited by Organisch; 2 October 2017, 01:19.

        Comment


          #64
          Zoals beloofd, hier een fotootje van de planten.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #65
            Het lijkt inderdaad erger te zijn geworden.
            Ik zou zelf alleen maar water geven en het vergelen voor lief nemen of stickstof mee geven zoals beowulf heeft beschreven.
            Zeker niet vanalles te gelijk geven dan weet je niet meer wat je moet doen.

            Super dat planten niet te nat staan foto's verkijken nog wel eens.

            Het is lastig om een keuze te maken wat je moet gaan doen als ik de keuze had zou ik de raad van beowulf opvolgen.

            Comment


              #66
              Organisch, de ene schrijf dit de andere dit en jij kiest er een paar uit die jouw bevallen.
              Zo is er ook nog een verschil tussen bio en niet bio te kweken.
              Zowel als bio bizz als bio canna geef je groei en bloeivoeding in de bloeiperioden.

              Dit zijn de waarde misschien kun je er iets mee

              Bio canna vega (groei) NPK = 3,5 - 1 - 5,5
              Bio flores (bloei) NPK = 2,5 - 2 - 5

              Biobizz grow NPK 4-3-6
              Biobizz bloom
              NPK 2-7-4

              Hesi tnt complex NPK 3-2-3
              Hesi bloei NPK 3-3-4

              Comment


                #67
                Je geeft ook aan bijna geen groeivoeding gegeven te hebben. Het zelfde als ik heb gedaan. Stikstof gaat het vergelen laten stoppen dat weet ik wel. Hoop dat je eruit komt hoe je dat moet toevoegen en dat je kweek verder spoedig zal verlopen. Succes

                Comment


                  #68
                  Organisch, ik probeer het nog 1 keer want je lijkt het maar niet te snappen. Heel die theorie van u steunt op de regel dat je dan ook stikstof gaat toevoegen tijdens de groei. Hier is tijdens de groei een enkele keer stikstof toegevoegd, vandaar het tekort. Dat tekort zet je recht met, nee maar, extra stikstof. Sannie heeft het over een bepaald stikstofniveau onderhouden met dat beetje dat er in bloeivoeding zit. Je gaat niet met een beetje meer N van vergeelde bladeren naar een overschot zodat ze fluffy toppen gaan krijgen. En zelfs die theorie is discutabel want er zijn er hier genoeg die knalharde toppen oogsten met nog knalgroene bladeren, wat duidt op een overschot aan N.

                  Ik haal die 1 op 1 en hoger niet zomaar. Trouwens met een fles groei, bloei en 4 keer 1 ml green sensation. Complete voedingspaketten zijn afzetterij. En dan durf ik te wedden dat ik hetzelfde resultaat haal zonder die green sensation. Ga de uitdaging aan anders. 400 watt, 9 planten kweekverslag. Gij met al uw fleskes tegen ik met 1 fles groei en 1 fles bloei. Met al mijn gebrek aan kennis moet ik simpel te kloppen zijn op zowel smaak, geur, als aantal grammen.

                  Comment


                    #69
                    Daar volg ik Beo in. Heb ook al mijn flessen speciallekes weggedaan. Alleen de pk nog niet (omdat hij te duur was). 1 soort voeding meer, en geen boosters, simulators, sugarwhatever meer.

                    Draai mijn beste kweken tot nu toe.
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                      #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
                      Organisch, de ene schrijf dit de andere dit en jij kiest er een paar uit die jouw bevallen.
                      Zo is er ook nog een verschil tussen bio en niet bio te kweken.
                      Zowel als bio bizz als bio canna geef je groei en bloeivoeding in de bloeiperioden.

                      Dit zijn de waarde misschien kun je er iets mee

                      Bio canna vega (groei) NPK = 3,5 - 1 - 5,5
                      Bio flores (bloei) NPK = 2,5 - 2 - 5

                      Biobizz grow NPK 4-3-6
                      Biobizz bloom
                      NPK 2-7-4

                      Hesi tnt complex NPK 3-2-3
                      Hesi bloei NPK 3-3-4
                      Jij denkt dat ik iets lees en die mening over neem? Neen ik heb dat ook zo ervaren. Groei: medium rijk aan stikstof. Bloei medium rijk aan fosfor en kalium
                      Daarbovenop, alleen universele aarde voor meer dan een half jaar is niet voldoende. Doe daar supplementen bij, genoeg over te lezen.
                      Met een start up bedoelde ik geen start up uit een flesje, maar een zelfgemaakte. Desnoods van candijsiroop. Ik kom van een heel oude garde.

                      Als hij stikstof wil geven en liever schoon bladeren heeft dan compacte toppen, zijn keuze.
                      Als hij gewoon bloeivoeding blijft geven zal ze nog wel geeltrekken, maar zullen de toppen wel van pk voorzien worden.

                      Het is niet enkel bloei en groeivoeding geven he. Het is een hele lijn volgen. Of je dat nu van Atami, Plagron of Hesi doet... Als je een lijn volgt ben je safe.

                      Comment


                        #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                        Organisch, ik probeer het nog 1 keer want je lijkt het maar niet te snappen. Heel die theorie van u steunt op de regel dat je dan ook stikstof gaat toevoegen tijdens de groei. Hier is tijdens de groei een enkele keer stikstof toegevoegd, vandaar het tekort. Dat tekort zet je recht met, nee maar, extra stikstof. Sannie heeft het over een bepaald stikstofniveau onderhouden met dat beetje dat er in bloeivoeding zit. Je gaat niet met een beetje meer N van vergeelde bladeren naar een overschot zodat ze fluffy toppen gaan krijgen. En zelfs die theorie is discutabel want er zijn er hier genoeg die knalharde toppen oogsten met nog knalgroene bladeren, wat duidt op een overschot aan N.

                        Ik haal die 1 op 1 en hoger niet zomaar. Trouwens met een fles groei, bloei en 4 keer 1 ml green sensation. Complete voedingspaketten zijn afzetterij. En dan durf ik te wedden dat ik hetzelfde resultaat haal zonder die green sensation. Ga de uitdaging aan anders. 400 watt, 9 planten kweekverslag. Gij met al uw fleskes tegen ik met 1 fles groei en 1 fles bloei. Met al mijn gebrek aan kennis moet ik simpel te kloppen zijn op zowel smaak, geur, als aantal grammen.
                        Last edited by Organisch; 2 October 2017, 15:42.

                        Comment


                          #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
                          Daar volg ik Beo in. Heb ook al mijn flessen speciallekes weggedaan. Alleen de pk nog niet (omdat hij te duur was). 1 soort voeding meer, en geen boosters, simulators, sugarwhatever meer.

                          Draai mijn beste kweken tot nu toe.

                          Comment


                            #73
                            Ik kan ook vanalles van internet plukken wat mij leuk lijkt te verkondingen.
                            Als je alles zo goed weet met je ervaring, maar als je topic's open tals is dit spint, zijn dit mannetjes dan breekt mij klomp dat je weet je wel na 10jaar ervaring.

                            En beowulf het heeft geen zin om iets uit te leggen die plaat voor zijn kop heeft en altijd het beter weet dan wie dan ook.

                            Comment


                              #74
                              Organisch ik heb hier nog een uitleg over stikstofblokkade dankzij bloeivoeding die niemand heeft kunnen weerleggen, ook beowulf niet. Jij had het over discussies die nooit gevoerd zijn?! We zijn het nog steeds met elkaar oneens. Ik ben een biochemicus, geen chemicus. Dus ik nodig iedereen uit om mijn ongelijk te bewijzen; ook ik heb nog een boel te leren. Echter, dan moet het met duidelijke uitleg zoals ik die zelf heb gepoogd te verschaffen. "Omdat Sannie het zegt" is geen steekhoudend argument. Heck, Sannie wordt zelfs gecorrigeerd op zijn eigen forum, wat met enige regelmaat tot een ballingschap leidt. Het tast de verkoopcijfers aan als de waarheid toch minder rooskleurig staat als de reclame.

                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hoe-en-waarom
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                              • LR2
                                LR2 commented
                                Editing a comment
                                Toevoeging: LEES OOK DIT
                                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hoe-en-waarom

                                Mijn god, waarom probeer ik eigenlijk nog topics te schrijven als niemand ze leest?

                              • beowulf
                                beowulf commented
                                Editing a comment
                                Maar, maar. Hesi.
                                Van wie was dat flauw mopje? Een steen tegen tijgers. Ziet gij hier tijgers? Nee, goeie steen he.

                              #75
                              Toon ons is 1 plant waar stikstof voor fluffy toppen heeft gezorgd. Ik was het niet altijd eens met LR2 over de oorzaak, maar ik kan u meteen een tiental topics tonen waar overschakelen naar bloeivoeding op 12/12 gezorgd heeft voor praktisch onmiddellijke vergeling van de bladeren. Haha, schema's volgen. Kweekt gij wel wiet? Precies ni.

                              Ha WF, waar vertimec en bayer masai geen kwaad kunnen. Haal daar maar je wijsheid.

                              400 watt, 11 liters, gij met heel uw lijn tegen ik met een fleske groei en bloei. Ik gok op minstens 100 gram meer.

                              Comment

                              Bezig...
                              X