Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onbekede reden vergeling bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Alga grow van Plagron inderdaad. en bedankt voor de tip. Dit kan ik vanavond gelijk uitvoeren.

    Jouw methode wacht ik nog even mee Organisch. De planten zijn niet zo dorstig als voorheen en geef liever niet teveel water.

    Hier een foto van hoe de planten er vandaag bij staan.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Organisch
      Organisch commented
      Editing a comment
      Sowieso moet je dat niet geven als ze nat staan he
      Als de plant niet dorstig is in deze fase is dat eigenlijk niet zo'n goed teken. Misschien dat ze toch te nat staan uiteindelijk? Want zo heel diep kan je je vinger er niet insteken? Heb je ook al langs het gat vanonder gevoeld?

    #92
    Hier een foto van hoe ze er vorige week maandag uitzagen (25-09)

    Had ze het liefst allebei in dezelfde comment gezet maar om 1 of andere reden mag dat niet. Dus dan maar zo.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #93
      Simpel als ge met alga bloom werkt. Gewoon niks meer geven. Biologische voeding geven ze op voorhand. Het duurt een tijdje eer die opgenomen wordt. Het meeste ziet nu geel, geel blad betekent minder fotosynthese, betekent minder nood aan voeding want ze neemt bijna niks meer op. Alles wat er nu nog in de bladeren zelf zit zal ze gebruiken om die toppen af te rijpen. Die lijken mij al voldoende ingedikt, maak anders daar maar is een foto van.

      Op wf zijn ze goed in broodkweken, zolang je het maar zelf ni moet smoren en het opbrengt. Hier gaan we voor kwaliteit. Ik dacht vroeger dat het beter was om groene planten te oogsten. Sinds ik de laatste rondes de laatste 4 weken niks meer van voeding geef eindig ik met planten waar al praktisch al het blad vanaf geworpen is. Maar ik hoest niet meer en die vervelende prikkel is uit men keel. Alles wat je teveel geeft van voeding en al dieje zever zoals rhizotonic etc draagt daar toe bij.

      Volgens organisch ga je met een fosfor tekort of weet ik veel eindigen als je nu stopt met bloeivoeding. Ze kunnen die fosfor nog amper opnemen want je bladeren zijn geel. Mag je nog 10 ml fosfor toevoegen per liter, ze kunnen er niks mee.

      Die fishmix had idd ook kunnen helpen, geen idee dat je die ook kon sproeien.

      Comment


      • Organisch
        Organisch commented
        Editing a comment
        Ik heb geen specifiek tekort genoemd, maar ik zou persoonlijk niet stoppen met bloeivoeding. Dat geef je tot je het eruit spoelt. Als ge uw medium deftig uitspoelt heb je ook geen hoestwietje. Je kan wel degelijk met een groene plant eindigen zonder hoestwiet te hebben hoor.
        Volgens mij is de mogelijkheid er ook dat er een hele hetze voor niets was. De potten wogen nog redelijk zwaar en de plant neemt niet veel water op. Ene staat in een emmer? waarvan ik niet weet of er gaten in geboord zijn. De andere staat in een 30L die vrij veel water kan vasthouden. Op de foto stonden de potten ook niet in de zon. Dus volgens mij is er gewoon teveel vocht in het medium zoals iemand hier eerder aanhield.

        Misschien was uw advies nog het beste Meten en niets doen, dat medium laten opdrogen.

        EDIT: Maar een tiest zijt ge wel Zeggen dat je geen hoestwietjes wilt maar hem nog wel exta stikstof laten toedienen.
        Last edited by Organisch; 4 October 2017, 01:28.

      #94
      Hij staat niet in een emmer. Het is een normale bloempot. Met gaten onderin. Van onder voelt de aarde wel wat vochtig maar niet nat (doorweekt). Op de foto staan ze inderdaad niet in de zon. Dit geldt niet voor gedurende de hele dag. En op dagen dat de zon nergens te bekennen is staan ze onder een 600 watt.

      Hier nog een foto van de toppen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #95
        Vanop afstand lijkt me dat toch nog goede wiet te worden. Er zijn voldoende groene bladeren rond de budstructuur om energie op te vangen en daar naartoe te sturen.
        De bal ligt in uw kamp he. Ga je voor een schoon kleurke of ga je voor vaste compacte potente toppen. Er is hier volgens mij geen sprake van een stikstofblokkade, maar een tekort. Je kan dat opvullen maar dat zal ten koste van je budstructuur (kunnen) gaan.
        De plant offert zichzelf op, staat pokkegeil en stuurt alle energie naar de toppen. Dat is geen slecht ding.
        Ik zou toch voedingslijnen betrouwen eerder dan een theorie die gefundeerd is op een te hoge EC. Zo hoog zal uw EC niet zijn, daar je amper gevoed hebt.
        Overigens is er iemand met een gelijkaardig probleem als jou en die hebben ze nu groeivoeding aanbevolen. Plant staat in volle bloei, maar men raadt bloeivoeding af en bevelen iets aan dat rijk aan stikstof is.
        Laat ons daar de kat uit de boom kijken. Jij gaat sowieso wiet oogsten.

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...groeiing/page2

        Hier gaan ze niet voor kwaliteit als men groeivoeding aanbeveelt in de bloei. Dan gaat men voor schoon planten en dat ten koste van de buds.
        Ik ga daar nog weinig woorden aan vuil maken.
        Je kan zelf lezen op websites wat die PowerZyme met uw substraat gedaan zou hebben en hoeveel beter uw bloeivoeding zou gewerkt hebben.
        Die theorie van een stikstofblokkade is een samenraapsels van mogelijke combinaties die niet van toepassing zijn hier. Er is niet teveel gegeven, eerder te weinig. En dat te weinig moet je nu echt niet meer gaan opvullen. Mijn gedacht.
        Last edited by Organisch; 4 October 2017, 08:22.

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Kun je nou echt niet zelf bedenken dat een stikstofblokkade een stikstoftekort kan veroorzaken?

        • Organisch
          Organisch commented
          Editing a comment
          Natuurlijk, maar hier is amper voeding gegeven Stemma. Aldus geen verhoogde EC. De plant staat maanden in hetzelfde medium. Een bodemverbeteraar is hier het beste advies geweest en daar ga ik niet van afwijken.
          Er is HIER geen sprake van een stikstofblokkade.

          We zien dat stikstof bijvoeden niet geholpen heeft in het andere topic. Had die mens zijn substraat doen heropleven en het probleem had zich misschien beperkt? Misschien ej?

          Trouwens, wat zin heeft het stikstof aan te bevelen als je er vanuit gaat dat er een blokkade is? Eerst moet je dat substraat dan spoelen van onreinigheden en dan pas verder behandelen. Anders verhoog je alleen toch maar de EC in het substraat? Jullie advies is echt niet doordacht. Je gaat op een symptoom af en denkt dat wat bijvoeden voldoende zal zijn. Ik wil echt niet de betweter uithangen, gewoon mijn ervaringen delen. Ik heb met buitenteelt redelijk wat ervaring hoor. In volle grond en potten.
          Ik teel liever buiten dan binnen, maar heb geen tuin.
          Last edited by Organisch; 4 October 2017, 09:29.

        #96

        Comment


          #97
          Ik heb bijna geen voeding gebruikt. Ik heb 1 keer groeivoeding gegeven in de groeifase en 1 keer bloeivoeding in de bloeifase. 4 a 5 geleden ben ik begonnen ze te verduisteren.

          Ik heb het medium compleet laten opdrogen. Gisteren weer wat water gegeven. Te veel water was dus niet het probleem.

          Comment


            #98

            Comment


              #99

              Comment


                Gij met uw schema's, autisme? Ge kijkt naar uw planten en ge voert bij wanneer nodig. Ik heb nog nooit ec gemeten en ph 1 keer om toch maar is te controleren. Voor de rest groeien zaadplanten allemaal anders, of gaat ge voor elke plant een apart schema opstellen?

                Comment


                  Comment


                    Op hydro mss. Wat versta je niet dat zaadplanten verschillend zijn? Wat ben je dan met een schema? Dat is weer zoiets van wf, wat geldt voor een bak stekken die allemaal hetzelfde reageren. Ik meet niks en hoef dat ook niet te doen.

                    Comment


                      Het begint vermoeiend en irritant te worden elke topic is het zelfde verhaal van Organisch.
                      Maak maar eens een kweekverslag van je eigen planten en laat zien wat wij verkeerd doen.

                      Comment


                      • Organisch
                        Organisch commented
                        Editing a comment
                        Prikkel ik je misschien? Ik ben hier om bij te leren, niet om de les te lezen.

                      Inderdaad, zaadplanten zijn verschillend. Daarom dat ik een schema zoek met de gemiddelde metingswaardes.
                      Ik ga nu toch dat meten eens wat serieuzer nemen omdat ik op hydro ga overstappen he. Toch denk ik dat de EC belangrijk is op aarde, omdat uw buffer ook zouten opstapelt he.
                      Ge kunt misschien wel correct afmeten in uw voeding, daarom is het misschien niet aangepast op de grond.

                      Comment


                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment

                        Bezig...
                        X