Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onbekede reden vergeling bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
    Ik kan ook vanalles van internet plukken wat mij leuk lijkt te verkondingen.
    Als je alles zo goed weet met je ervaring, maar als je topic's open tals is dit spint, zijn dit mannetjes dan breekt mij klomp dat je weet je wel na 10jaar ervaring.

    En beowulf het heeft geen zin om iets uit te leggen die plaat voor zijn kop heeft en altijd het beter weet dan wie dan ook.

    Comment


      #77
      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Organisch ik heb hier nog een uitleg over stikstofblokkade dankzij bloeivoeding die niemand heeft kunnen weerleggen, ook beowulf niet. Jij had het over discussies die nooit gevoerd zijn?! We zijn het nog steeds met elkaar oneens. Ik ben een biochemicus, geen chemicus. Dus ik nodig iedereen uit om mijn ongelijk te bewijzen; ook ik heb nog een boel te leren. Echter, dan moet het met duidelijke uitleg zoals ik die zelf heb gepoogd te verschaffen. "Omdat Sannie het zegt" is geen steekhoudend argument. Heck, Sannie wordt zelfs gecorrigeerd op zijn eigen forum, wat met enige regelmaat tot een ballingschap leidt. Het tast de verkoopcijfers aan als de waarheid toch minder rooskleurig staat als de reclame.

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hoe-en-waarom
      What a load of crap! Gij gaat er vanuit in die link dat er teveel pk gegeven wordt! Dat er teveel negatieve ladingen naar "buiten zijn geperst". Hij heeft bijgod ene keer bloeivoeding gegeven! Weet ge wat het is? En ik heb eens op google gezien he... Al die mensen diens planten leeg trekken geven Plagron. En dan niet de hele lijn, maar enkel groei en bloeivoeding.
      Dan komt die plant met een stikstoftekort te zitten en niet met een blokkade. Wat die plant ook naar "buiten perst". Die planten zuigen gast, die slorpen in uw medium en het medium is uitgeput. De stikstof zal er eerder uitgespoeld zijn dan er teveel is uitgeperst. .

      Dan klaag je dat niemand je verslagen leest op voorhand zonder mij even de kans te geven zoiets door te nemen. Ja hallo? Geef de mensen eens de kans iets door te nemen?
      Ik heb al geleerd dit forum niet serieus te nemen. Als ik ieders advies hier zou volgen oogst ik nooit wiet.

      En dan kunde met zijn allen zagen over Hesi. Ik zie geen verslagen over mensen met tekorten die Hesi gebruiken. Punt.
      Wellicht zal Plagron (mits goed gebruikt) ook geen tekorten veroorzaken. Maar hier gaat het om een plant in universele grond, die plant staat daar maanden in. Doe eens even de rekening zonder meteen autistisch alle factoren voor ogen te houden waar het eventueel aan kan liggen. Connecteer heel dit verslag aan elkaar en je zal zien dat er geen blokkade is. Louter een tekort. Dat moet je nu niet gaan opvullen, maar fixeren op de toppen. De toppen tellen, niet de blaadjes. Bloeivoeding blijven geven dus. Ik kan niet geloven dat dit hier afgeraden wordt?! Hij zou er bijgod nog een stimulator moeten opgeven ook, ,en ja dan zal er inderdaad nog meer stikstof tekort zijn. Maar so fucking what? Als die plant na het opwaarderen van zijn medium terug meer kan opnemen is dat enigszins gecompenseerd.
      Last edited by Organisch; 3 October 2017, 07:03.

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment

      #78
      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
      Toon ons is 1 plant waar stikstof voor fluffy toppen heeft gezorgd. Ik was het niet altijd eens met LR2 over de oorzaak, maar ik kan u meteen een tiental topics tonen waar overschakelen naar bloeivoeding op 12/12 gezorgd heeft voor praktisch onmiddellijke vergeling van de bladeren. Haha, schema's volgen. Kweekt gij wel wiet? Precies ni.

      Ha WF, waar vertimec en bayer masai geen kwaad kunnen. Haal daar maar je wijsheid.

      400 watt, 11 liters, gij met heel uw lijn tegen ik met een fleske groei en bloei. Ik gok op minstens 100 gram meer.
      Ik kan zoveel verslagen tonen van mislukte oogsten. Is dat altijd de voedingslijn haar fout? Als hier de grond wat opgewaardeerd werd en niet enkel groei en bloeivoeding werd gegeven, zou het spel ook anders afgelopen zijn.

      Ik google eens stikstofblokkade en we komen enkel bij LR2 uit. Waarom is zijn "theorie" niet elders ondersteund? Ik wil zijn theorie double checken.

      Comment


        #79
        De vraag is of kleindarvey het nu nog snapt allemaal, heren.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #80
          Ik raad hem aan alles hier in twijfel te trekken en op onderzoek te gaan. Dubbel check.
          Hesi PowerZyme is niet gelijk aan pure enzymen.

          Ik wil de stikstofblokkade theorie volgen. Maar blokkades worden meestal veroorzaakt door een teveel van iets of door ontregelde pH. Dat is terug te vinden op Google. Het andere advies helaas niet. Of ik Google verkeerd.

          Dat fosfor en kalium een stikstofblokkade kan veroorzaken is enkel hier te lezen.

          Comment


            #81
            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            De vraag is of kleindarvey het nu nog snapt allemaal, heren.

            Comment


            • Organisch
              Organisch commented
              Editing a comment
              Laat dan wel het eind resultaat gelden he Enzymen kunnen fungeren als een bodemverbeteraar. Plagron is puur dus die is gericht op de eerste weken van de teelt. Die van Hesi gedurende de hele cyclus. Ik heb de uitleg van Hesi voor waarheid genomen omdat ik het zo ervaren heb. Geen vergelingen meer sedert ik hun volledige lijn volg. Ergens is die uitleg van Hesi ook logisch en simpel uitgelegd. Men raadt dit af op basis van een theorie van 1 lid.
              Men doet advies als verkooppraatjes af door er vanuit te gaan dat het over pure enzymen gaat. Ik heb met handen en voeten uitgelegd dat tussen beide een verschil is.

              Ik kan het niet zo belezen als hem uitleggen, dat is waar. Maar wie iets echt begrijpt kan dat in enkele simpele zinnen samenvatten.
              Last edited by Organisch; 3 October 2017, 12:27.

            #82
            Dat is ook wat ik erop uit maakt.
            Leuk dat je allebei de manieren gaat proberen dan ben ik er nieuwsgierig hoe het gaat worden.
            Laat je ook je bevindingen weten samen met foto's.

            Comment


              #83
              kleindarvey , ik voel plaatsvervangende schaamte dat deze discussie over jouw hoofd heen wordt gevoerd. Je kan het kweken zo ingewikkeld maken als je wil, maar ik denk dat we even terug moeten naar de basis om wat aan jouw 'probleem' te doen.

              Het is mij niet duidelijk of je planten in volle grond staan of in een pot. In een pot kan de aarde bovenaan droog aanvoelen maar onderin zo nat zijn dat er blokkades optreden of in het ergste geval wortelrot. Zitten er gaten in de pot waardoor het overtollige water weg kan? Voel daar eens aan de aarde? Til je pot eens op, is deze zwaar of licht? In volle grond zou een kleibodem voor minder afwatering kunnen zorgen.

              Verder, heb je de stam geinspecteerd op evt. wondjes of rotte plekken? Ook dat kan zorgen voor een verminderde sapstroom in de plant waardoor er minder voeding beschikbaar komt.

              En dan de snelste manier om wat voeding aan je planten toe te voegen is bladvoeding, niet spuiten in bloei maar sop met een sponsje of watje er je bladeren er mee af. Fishmix van Biobizz is een fijne bladvoeding maar hou het buiten je toppen!

              Succes, en plaats zoals Witpen ook aangeeft regelmatig wat foto's van het verloop.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #84
                Stemma De planten staan in een pot(zie foto). De linker plant staat in een 15L pot, de rechter in een 30L. De rechter begon eerder met geel worden.

                De aarde is aan het oppervlak inderdaad droog. Het wordt wat vochtiger naarmate je dieper de pot ingaat, maar niet echt nat (voor zover ik bij kan). Ik heb als ik mij niet vergis vorige week dinsdag (6 dagen geleden) het laatst water gegeven. 1.5L water aan de kleine en 3L water aan de grote. Allebei de potten hebben onder gaten waar overtollig water uit kan lopen. Als ik de potten optil voelen ze nog wat aan de zware kant om water te geven. Desondanks dat de potten te zwaar wegen om opnieuw te wateren wegen ze ook niet te veel. Voorheen gaf ik naar mijn gevoel vaker water.

                Verder hebben de planten geen wondjes of rotte plekken aan de stam.

                Fishmix van Biobizz zegt u. Zal daar even naar kijken. Dat is eventueel een optie. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

                Zal de aankomende tijd zo nu en dan sowieso foto's blijven posten zodat jullie kunnen meekijken.

                Comment


                  #85
                  Als een plant te droog staat til je zo'n pot met 2 vingers op, dus rustig aan met water.

                  Ik weet niet welke voeding je hebt staan maar misschien kan die ook als bladvoeding gebruikt worden. Dan kan je gelijk aan de gang vanavond. Bladvoeding geef je vlak voordat de zon ondergaat/licht uitgaat, om te voorkomen dat de zon de bladvoeding brandplekken laat geven op je bladeren.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #86
                    Daarom wacht ik nog even met water geven. Heb ik het verleden wel eens gehad dat de plant er uitgedroogd en slapjes bij ging hangen wegens tekort aan water. Ik ga er dus niet vanuit dat ik teveel geef.

                    Ik heb groeivoeding en bloeivoeding van plagron staan.

                    Indien ik dat dus zou doen, doe ik dat dan met dezelfde verhouding als bij het wateren?

                    Comment


                      #87
                      Welke van Plagron Algo Grow?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #88
                        Offtopic tbv enzymen discussie https://youtu.be/79jo5g3M8qA
                        Voor pepers maakt het weinig verschil..
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #89
                          Van www.plagron.com

                          Kan ik Alga Grow ook op mijn planten sproeien?
                          Ja, als je snel een voedingstekort wilt oplossen kun je een oplossing van 2ml per liter water op je bladeren sproeien.


                          Kan ik Alga Bloom ook op mijn planten sproeien?
                          Ja, als je snel een voedingstekort wilt oplossen kun je een oplossing van 2ml per liter water op je bladeren sproeien. Doe dit alleen voor de bloem- of vruchtvorming.


                          Niet sproeien maar blaadjes voorzichtig afsoppen!
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #90
                            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                            Offtopic tbv enzymen discussie https://youtu.be/79jo5g3M8qA
                            Voor pepers maakt het weinig verschil..
                            Deze plant staat maanden in hetzelfde medium. Die PowerZyme is een bodemverbeteraar die binnen de week resultaten levert. Ik heb alles aan mekaar gerijmd en hem een supplement aangeraden wat mij het beste lijkt. Die PowerZyme zal zijn substraat zuurstofrijk maken en meteen oude wortelresten omzetten naar suikers, wat dus de boel terug in gang trapt.

                            Bladvoeding soppen op de blaadjes gaat het probleem niet tegenhouden, wel beperken. Die geel zijn te laat, ik zou dan diegene die nog groen zijn doen. Hopelijk helpt het.
                            Last edited by Organisch; 3 October 2017, 15:33.

                            Comment


                            • Stemma
                              Stemma commented
                              Editing a comment
                              Natuurlijk weet ik dat wel Organisch, of probeer je nu alsnog je gelijk te krijgen? Ieder zijn eigen kweekmethode en het gaat mij hier om kleindarvey op weg te helpen.
                              Als je je laatste 3 zinnen in je eerste reactie had genoemd dan hadden zijn planten er nog wat groener bijgestaan.
                          Bezig...
                          X