Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onbekede reden vergeling bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
    Ik ga niet meer tegen organisch in, het begint vermoeiend te worden keer op keer.
    Hij weet alles beter vindt zichzelf de beste kweker en luistert naar niemand.
    dat ziet u fout. Mijn vragen staan Open. Die van jullie zijn beantwoord. In mijn vragen ligt de oplossing. Maar ZE gaan van den hak op den tak om hun gelijk te halen. Beowylf gaf pk 13/14 vanaf eerste dag bloei. Lr2 kan zijn eigen uitleg ni onderbouwen zonder mij naar Google te verwijzen. Ik herhaal een expert voedingslijn en zij weten het beter ja.

    Comment


      #47
      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Enzymen zijn niet specifiek als het gaat om leven of dood; alle cellen van planten bevatten cellulose, en de enzymen - mits ze goed zouden werken! - vreten dan ook gezonde cellen aan.
      Oorspronkelijk geplaatst door Organisch View Post
      Ik geef het gewoon iedere waterbeurt mee met bloeivoeding.
      Oorspronkelijk geplaatst door Organisch View Post
      Gvd gvd ZE zijn allemaal Herma aan het worden.
      (
      I rest my case. Ik kweek al 10 jaar alles van sweet seeds en buiten een stressbal geen herma's te zien. 0

      Comment


        #48
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...uck-herma-ofwa
        Last edited by Organisch; 1 October 2017, 20:36.

        Comment


          #49
          De vragen worden niet te moeilijk, elke vorm van uitleg die ik geef probeer je te weerleggen met onjuiste informatie. Het zijn jouw woorden tegen de mijne, elke uitleg doe je af als "maar dat is niet zo want hesi beweert..".
          Als je onder invloed bent, en driemaal over een houten sateprikker heen leest (hout is cellulose!) of anders het hele stukje over papier mist, dan kan ik het niet veel duidelijker maken.
          Een geconcentreerde enzymoplossing is sterk, heel erg sterk. Vandaar dat ik zeg dat hout of papier daar snel door afgebroken moet worden als het direct in de fles hangt. Wat dan nog als die prikker niet oplost?! Dan zitten er blijkbaar inactieve enzymen in, of helemaal geen. De hele functie van het middeltje -> oplossen van cellulose met het enzym cellulase, is dan blijkbaar niet zo functioneel.

          Lees het gerust eens terug in nuchtere toestand, misschien dat het dan duidelijk wordt. Ik heb zelf het idee dat mijn uitleg redelijk volledig was, en de tweemaal dat ik google aanhaalde was om te zorgen dat je zelf begrijpt waar je zelf over praat. Als je daar direct over struikelt, en alles wat ik zeg direct tegenspreek met feitelijk onjuiste informatie, dan houdt het voor mij op. Ik verspil mijn energie niet aan het corrigeren van mensen die niet open staan voor de feiten, of zelf niet naar de waarheid op zoek zijn.

          Nu ook weer: gij moogt dan zeggen dat planten zelf enzymen aanmaken..
          Dat doen ze inderdaad, maar in dit topic heb ik dat nooit gezegd. Als je op die manier zo verward blijft reageren, en dingen door elkaar blijft halen, dan blijf ik dat niet rechtzetten. Die energie besteed ik liever aan mensen die wel ontvankelijk zijn voor nieuwe informatie.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #50
            LR2

            er is een misverstand. Ik zei dat niet over jou maar over Beowulf. (Planten die enzymen maken)
            misverstand 2: PowerZyme is niet gelijk aan pure enzymen. Daarom dat ik zei: Jamaar die van Hesi...

            Dan zijn dat verkooppraatjes... Ja dan zitten we uiteindelijk met een misverstand en een meningsverschil.

            Ik kan niet voor andere lijnen spreken en heb de ervaring met Hesi gedeeld.
            Het werkt. Waar ik vroeger ook altijd gele planten naar het einde toe kreeg, eindig ik nu met groene planten dankzij Hesi. ( en mijn magische grondmix )

            ik wil echt geen foute informatie verspreiden. Enkel mijn ervaring en wat de voedingslijn daarop aanraadt.

            Reset?


            Comment


              #51
              Kusjes en tot op de negeerlijst. Of tot de apocalyps. Of de wedergeboorte van jezus christus. Of mijn ziektebed waar ik mij bekeer voor al mijn zonden.

              Comment


                #52
                Hopelijk zelfs niet tot dan. Adieu!

                Comment


                  #53
                  Oh, gij zijt die avatar onwaardig. Geen nood, we zijn allemaal gelijk in de ogen van de heer.

                  Comment


                    #54
                    OK ik vergeef je. Ik heb je lief als mijn naasten en weet nu dat je niet beter weet.
                    *claimed zijn avatar terug*

                    En oh, het is een Vrouw.

                    Comment


                      #55
                      OK. Met de discussie gesloten. Zouden jullie mij kunnen vertellen wat ik het beste kan doen? Ik heb dit topic aangemaakt in de hoop dat iemand mij kon helpen.
                      Van al deze tekst hierboven wordt het mij niet makkelijk gemaakt. Ben er een beetje in de war van geraakt. Maar dat ter zijde.

                      Ik sta uiteraard nog steeds open voor advies. Ik zou het fijn vinden als ik deze van verschillende mensen zou kunnen krijgen. En dan stel ik ook gelijk voor om discussies achterwege te laten. We hebben gezien waar dat naartoe leid.

                      Comment


                        #56
                        Ja je hebt die van Plagron besteld. Dat zijn er pure he. Terwijl in die van Hesi schimmelsporen zitten die uw cellulose (wortelresten) "meteen" omzet naar suikers.
                        Normaal is pure enzymen mee te geven in de eerste weken. Die van Hesi tot je uitspoelt.

                        't Kan dus goed zijn dat het product inderdaad te laat gegeven wordt. Ik weet niet hoe lang het bij Plagron duurt alvorens zij uw wortelresten gaat omzetten naar suikers en waardoor dus die extra voeding opgenomen kan worden.
                        Wederom, ik sta niet garant voor andere voedingslijnen he. Ik spreek vanuit mijn ervaring met Hesi.
                        Als ge Hesi PowerZyme, bloeivoeding, supervit en een eventuele booster/stimilator had gegeven had ge zeker resultaat gezien binnen de week.

                        Blijf gewoon bloeivoeding geven, geeft die enzymen van Plagron nog mee (less is more), oogst, knipt, smoort and get high
                        Ik zie echt niet in wat ge daar verkeerd aan kunt doen?

                        Comment


                          #57
                          Stikstoftekort los je op door extra stikstof toe te voegen. Als dat terug ok is kan je pas beginnen denken aan fosfor en kalium. Zonder nu stikstof toe te voegen in onmiddellijk opneembare biominerale vorm gaat die vergeling zich doorzetten, en snel. Geef je daarbovenop fosfor en kalium krijg je blokkades en extra vergeling. Die enzymen, stel dat het werkt dan werkt het goed en wel tegen dat je moet gaan stoppen met voeden. Daar zijn LR2 en Witpen het met mij eens. De rest is geleuter buiten de kwestie.

                          Het beste resultaat gaat ge trouwens krijgen door wat ik u al van in het begin probeer aan te raden en dat is puur water geven, die vergeling laten doorgaan en de meest zuivere wiet oogsten. Aan u de keuze.

                          Comment


                            #58
                            1.) Heb je de afgelopen dagen nog iets veranderd of alles het zelfde gedaan en is het slechter geworden
                            2.) Weet je zeker dat ze niet te nat staan.
                            3.) Hebben de planten voeding gehad zo ja welke en hoe vaak per week

                            Misschien een idee om nog wat foto's te posten.

                            Het is vaak lastig om te bepalen wat er precies aan de hand is.
                            Ik heb met plagron, bio bizz en bio canna gewerkt en heb regelmatig dat ik vergeling in de bladeren heb gehad.
                            Uiteindelijk niet veel veranderd en het zijn gang laten gaan en leuke oogsten gedraaid.
                            Dit wel allemaal binnen.

                            Ik hoop voor je dat het niet erger wordt.

                            Comment


                              #59
                              Je zegt je hebt ze 3 weken geleden op 12/12 gezet. Dan begint de bloei nu toch pas?

                              Ik heb een Autoflower en die gaf ik maar een klein beetje groei voeding mee. Toen was ze 3 weken in bloei vanaf voorbloei en ik kreeg rap gele bladeren.

                              LR2 gaf mij de tip toch overpotten en groeivoeding 3x te geven. Ik ben beginner maar lees hier heel veel en ik ben niet gaan twijfelen maar heb gedaan wat hij zei. Leden die je veel ziet antwoorden en terug ziet komen op het forum lijken mij ervaren genoeg om je dingen te leren.

                              Mijn plant heeft de gele bladeren laten gaan maar is wel gestopt met extra geel worden. Mijn probleem was stikstof te kort vlak na de bloei ging beginnen door te weinig stikstof in de groei. Grond uitgeput en zo rap gele bladeren.

                              Ik gebruik bio voeding van plagron

                              Dus denk het advies stikstof toe te voegen wel een goed advies is

                              Comment


                                #60
                                Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                                Stikstoftekort los je op door extra stikstof toe te voegen. Als dat terug ok is kan je pas beginnen denken aan fosfor en kalium. Zonder nu stikstof toe te voegen in onmiddellijk opneembare biominerale vorm gaat die vergeling zich doorzetten, en snel. Geef je daarbovenop fosfor en kalium krijg je blokkades en extra vergeling. Die enzymen, stel dat het werkt dan werkt het goed en wel tegen dat je moet gaan stoppen met voeden. Daar zijn LR2 en Witpen het met mij eens. De rest is geleuter buiten de kwestie.

                                Het beste resultaat gaat ge trouwens krijgen door wat ik u al van in het begin probeer aan te raden en dat is puur water geven, die vergeling laten doorgaan en de meest zuivere wiet oogsten. Aan u de keuze.
                                Ik ben het hier mee oneens, maar ga de discussie niet laten ontsporen. Het is terug te lezen waarom.
                                Als je nu bloeivoeding gaat achterhouden gaat ze daar misschien nog om vragen ook en zit je met een nieuw tekort, nieuwe vertraging, nog later oogsten. (tis buitenteelt he, no time to lose). Ik zie niet in hoe pk de opname van stikstof zouden blokkeren? Wel is het zo dat bij teveel fosfor een blokkade bij de opname van andere sporenelementen kan optreden. Bij teveel kalium een magnesiumgebrek. Maar dat fosfor en kalium stikstof blokkeren? My ass. Die drie zitten altijd samen in bloeivoeding en in quasi dezelfde verhouding.

                                En wederom, het is herfst he, uw plant nadert haar einde. Dit is niet het einde van de wereld. Natuurlijk is het een stikstoftekort, daar zijn we allemaal over eens. Alleen de manier waarop die toegediend te worden niet. Waar ik het ook mee eens ben is dat die Plagron haar doel misschien gaat missen wegens te weinig tijd. Wel is het zo dat ge met PowerZyme sneller resultaat had gehaald. Dat is samengesteld met meerdere elementen die elkaar versterken.

                                Ik heb vanaf ik overstapte naar Hesi die zever niet meer gehad. Geen vergelingen meer. Maar ge moet nu ook niet in leem gaan planten he, dan kan iedereen op problemen stuiken, ongeacht welke voedingslijn.

                                Wederom, alle planten thriveren op enzymen, aminozuren, sporenelementen, vitaminen.
                                Dat zijn bouwstenen voor de plant. Niemand alhier zal het succesvol zonder bovenstaande componenten kunnen doen. Met succesvol bedoel ik een plant zonder tekorten naar het einde toe.

                                De kou kan ook stikstofopname verhinderen, maar zo koud was het eigenlijk niet afgelopen weken.
                                Last edited by Organisch; 1 October 2017, 22:46.

                                Comment

                                Bezig...
                                X