Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stekje maken van buitenplant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekje maken van buitenplant

    Korting op 420shop
    Lets not criticize but legalize

    #2
    Dit zijn de plantjes nu denk ik ?

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Je hebt volgens mij net drie 3 autoflowers te pakken. ( loopt tuin in om het te controleren, yep )


      Hier op de voorgrond een Frisian Dew, links en rechts er achter ook. Lijken me nog te klein ?
      ( Links er naast een auto duck )

      DSCF0004.JPG
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #4
        Oh, ja die zijn nog wat klein, of je knipt de helft van de plant af.
        Misschien kun je net zo goed een nieuw zaadje zaaien, dat duurt net zo lang.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Bedankt.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #6
            Even de aanstaande moeders toppen, en dan kun je over een week of anderhalf wel een stekje maken van een van de onderste takken. De top zelf gebruiken is lastig, aangezien de stam daar vaak hol is.

            Schuin afknippen is niet nodig, in de meeste gevallen zorgt dat zelfs voor oneven wortelvorming. Ja, we willen een groter oppervlak, maar ik weet uit ervaring dat de onderste punt vaak afsterft en begint te rotten voordat er wortels uit schieten. Probeer in het geval van stekken juist zo recht mogelijk te knippen, op die manier krijg je de mooiste wortelvorming. Ook minder infectie trouwens.

            Minimaal 3cm, maximaal 15cm hanteer ik zelf. Tenminste 3 setjes bladeren, waarbij ik de grootste afknip, maar de steel laat ik zitten. Die steel geldt dan als tijdstempel; tegen de tijd dat die vanzelf afvalt, zitten er meestal wel wortels aan.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Ik heb net 3 Frisian Dew getopped. De 4e was al door een slak gedaan.

              Gelijk maar poging tot stekken. Ik kreeg van een online vriend commentaar, dat ik de steel te diep in de grond gestoken heb ?
              Steel zit nu een centimeter of 4 onder de aarde.
              Ik had de steel in wortel poeder gedaan en daarna in de natte aarde.

              DSCF0003.JPG
              Lets not criticize but legalize

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Het lijkt alsof je alleen een blad in de aarde hebt gestoken?

              • Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                De steel zit voor het grootste gedeelte onder de aarde, geen idee of ik het goed doe of fout

              #8
              Ik wacht rustig af, maar denk dat ik al een antwoord heb, of ik het goed of fout doe.

              De stekjes zakken in elkaar, dus of dat nog goed komt ? We gaan het zien.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Wat ik op de foto zie, zie ik een bladstek en geen normale stek van een tak. Het steeltje waar je het over hebt, is dat het bladsteel?

              • Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                Ja steel van het blad.
                Ik heb de bladen goed nat geneveld al 3 keer vandaag, en wat bij geknipt.

                Daarna potjes in doorzichtige plastic zak. De stukjes plant staat nu weer iets omhoog, dus we geven het nog niet op.

                Er zijn planten waarmee dit kan met slechts 1 blad, ik merk echter al dat het minimaal makkelijker gaat met een stukje met een paar vertakkingen.
                Zoals hierboven ook geadviseerd werd door oa QnQ.

                Maar ik had ook zo iets van, ik probeer het gewoon.
                Ook als het niet lukt leer ik er van, ik heb dit nog nooit gedaan. Over een dag of 5 zouden de stekjes weer moeten gaan staan.
                Dat is wel een voordeel als je gewoon water in iets van glas doet. Dan kan je zien of er wortels komen.

                Ik heb net weer even de bladeren geneveld, met water met een heel klein beetje voeding.

              #9
              Ze hebben ook geen wortels.
              Ze moeten drinken via de lucht, dus trek je er het best een plastic zak overheen bijv., zodat de LV 90-100% is.
              Die kun je rustig 2-3 dagen laten zitten, dan hoef je ook niet te sproeien ofzo.

              -geen voeding geven-
              Een bladstek...ik denk niet dat het werkt, maar wie weet
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #10
                De potjes zitten nu in een plastic zak, waar ik wat kleine druppeltje op zie aan de binnenkant. Dat lijkt dus goed te gaan. (hoge luchtvochtigheid)

                Hoewel het blad niet echt helemaal overeind staat, ligt het ook niet helemaal plat. Dat lag het eerst wel.

                Spannend, doe tie ut of doe tie ut niet.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #11
                  Klopt, er zijn planten waarmee dat kan, voor zover ik weet hoort de wietplant daar niet bij. Of bedoelde je dat juist?
                  Hoe dan ook, ik zou het leuk vinden als het lukt
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                  Comment


                  • Gps
                    Gps commented
                    Editing a comment
                    Daar gaan we nu dus achter komen.

                    Ik kan nergens vinden, hoeveel je minimaal van een plant af moet halen voor een stek (wiet), dus ik dacht probeer het gewoon.

                    Het is me al wel duidelijk, dat als alleen een blad al lukt, het toch niet echt handig is. Beter is om een tak met een paar vertakkingen te nemen.

                    Net even naar de stekjes gekeken, en de bladeren liggen niet helemaal plat, dus er zit nog steeds leven in. De grote vraag is natuurlijk, of er ook wortels aangemaakt worden.

                  #12
                  leuk!, een bladstek. Ik lees over 1/2 weken graag of het was is geworden
                  Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                  Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                  Comment


                    #13
                    Ik ben bang dat we een antwoord hebben.

                    Bladeren zijn erg verkleurt en bijna helemaal bruin, bijna geen groen meer dus. De bladeren liggen niet plat, dus ik twijfel nog even of ik ze al weg moet gooien.

                    Maar het is dus 99% zeker niet gelukt. Plastic zak is er nu af, en ik denk dat ik nog even tot morgen wacht, voor ik ze weg gooi.
                    Zelf als er nu een begin gemaakt is met wortels, zullen de bladeren wel geen zon meer op kunnen nemen.
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #14
                      Om een stek goed aan te laten slaan is alleen wortelpoeder nodig, soms zelfs niet eens.
                      Bladstekken kunnen prima wortelen! Maar dan.. Eh.. Nou het is nogal een dingetje van planten dat er ergens actief delende cellen moeten zijn die een scheut kunnen vormen. Die vind je in oksels van de plant, waar zijtakken ontstaan, of aan de uiteinden van takken.
                      Soms ontstaan ze ook uit een blad, maar dat is nogal zeldzaam.

                      De vuistregel voor stekken heb ik genoemd, let daarbij op dat ik 'bladeren' zeg, en niet 'bladvingers'
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                      • Gps
                        Gps commented
                        Editing a comment
                        Ik ga het zeker nog een keer proberen, vooral omdat ik nu veel beter begrijp wat je me al eerder vertelde.
                        Drie setjes bladeren.

                        Erg groot zal die stek niet meer worden, maar ik wil dat stekken onder de knie krijgen.

                        Maar nu na ook het toppen de Frisain Dew maar even met rust laten.

                      • LR2
                        LR2 commented
                        Editing a comment
                        Je hebt het al onder de knie, geloof me. Maar je hebt 't gewoon nog nooit "op die manier" gedaan
                    Bezig...
                    X