Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

48 uur donker, alvorens te oogsten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    48 uur donker, alvorens te oogsten?

    Korting op 420shop
    48 uur donker, alvorens te oogsten?

    Hoor/lees dat mensen dit doen, kan iemand mij uitleggen wat het nut hiervan is?

    Heef dit echt zin? en doen dit ook mensen hier?

    #2
    Hallo Bosmuis!!

    Het idee erachter is dat aan het eind van de cyclus (in de natuur) de dagen korter en de nachten langer worden. De plant herkent dat als het einde van de rit, dus gaat ze de trichoomproductie opvoeren. Zegt men

    Door de plant 48 uur in het donker te zetten (zonder water, evt) gaat ze dus nog ff snel flink wat trichoompjes maken, een soort van stressen

    Of het helpt...Ik weet niet hoor, volgens mij weet ze zelf ook wel dat het einde nadert

    Het zal niet veel meer uitmaken aan het eind, maar blaat het niet schaapt het niet he
    En scheelt weer in stroomkosten

    Grote Groeten
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #3
      Dankjewel Takketoelli! Helemaal helder!
      Heb je dit zelf ook eens gedaan??
      Wat je zegt, ik denk dat de plant zelf ook wel doorheeft dat het einde nadert. Maarja als het waar is, een extra trichomen productie op het eind is ook niet gek natuurlijk.
      Zijn hier nooit eens experimentjes mee gedaan?

      Groet'n

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Nee, nooit gedaan. Ik geloof er niet zo in, een plant heeft licht nodig om te groeien.
        Aan het einde van de rit binnen 2 dagen merkbaar percentage trichs verhogen??? Lijkt mij sterk....

      #4
      Ja ik bosmuis met een bos rode rozen en naar
      enkele dagen geheel zielig om te zien!! ...

      Comment


      • bosmuis
        bosmuis commented
        Editing a comment
        oogst jij rozen dan?
        Last edited by bosmuis; 18 July 2019, 13:53.

      #5
      Dat heeft alleen zin als je bijvoorbeeld het knippen 1 of 2 dagen uit moet stellen.
      Zonder licht staat de ontwikkeling grotendeels stil.
      Dus waar die extra trichomen dan vandaan komen in twee dagen ?

      Deze ligt bij mij in het kastje "Sprookjes"
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #6
        In de USA en UK geven ze vaak een donker periode voor de oogst, het zou inderdaad wat extra geven als ik alle dingen zo lees en hoor van de mensen daar.
        Ze werken daar ook veel met 660nm als toevoeging op de gewone lampen, LED of HPS, ze geven dan extra darkred, ik heb testen gelezen en ken goede breeders die zeggen dat het percentage THC etc. daar ook mee verhoogd word met enkele procenten.
        Je weet al die dingen pas zeker als je het zelf doet en het resultaat uitgebreid laat testen, kost overigens maar een aantal tientjes.
        Ikzelf voeg wel elke dag 660nm toe en die gaan 10 minuten nadat de gewone lampen uitgaan uit, planten zijn altijd goed maar heb het verschil tussen zonder en met nooit laten testen.
        Ik heb het van een breeder uit de US, die zweert erbij en heeft echt verstand van de plant en kweken, kan alles ook prima uitleggen, doet ie geregeld op IG.
        Dan ziet het er even zo uit;

        Attached Files
        Last edited by Michevan; 18 July 2019, 14:11.
        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


        Comment


        • SweetMango
          SweetMango commented
          Editing a comment
          Far red is dit toch?

          (Hoop dat je dit nog leest)

        #7
        Hej, Takketoelli en ik hebben hier gereageerd, maar de berichten zijn hier niet te zien....

        Hoe kan dit???

        Comment


          #8
          2.jpg 1.jpg

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ik zie ze gewoon ?

          • Michevan
            Michevan commented
            Editing a comment
            Ik nog niet Q, ook niet met computerbril

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Nee, excuus, dat zijn andere.
            Die twee van die foto hierboven zie ik ook niet, zal ff kijken wat er veranderd is.

            *** Hmm, da's apart. Er is niks gewijzigd aan dit topic, geen berichten verwijderd ook, dus ik kan ook niks terughalen.
            Dit lijkt me een zaak voorrrrrrrrr Jointjedraaien.
            Misschien even een topic aanmaken in de F.A.Q Helpdesk bosmuis

          #9
          Rood licht extra geven, daar ben ik wel mee, maar 2 dagen donker ?
          Daar krijg je geen extra trichomen door.
          Stel dat dat zo zou zijn, wat ga je daarmee doen dan, want nieuwe trichomen zijn helder en bevatten nog geen werkzame stoffen, die moeten rijpen. (milky/amber worden)

          Ik zet regelmatig een plant een paar dagen donker aan het eind omdat het niet altijd uitkomt om te gaan knippen (en ik heb niet altijd zin)
          Tijdens die paar dagen donker gebeurt er zo goed als niets. De trichomen rijpen wel langzaam door, maar er komt niets bij. Ze nemen ook nauwelijks nog water op.
          Na nog wat dagen begint het blad een beetje te hangen, waardoor de toppen wat meer opvallen, misschien komt daar het idee vandaan ?

          Idunno verder eh, dit is wat ik hier zie.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Michevan
            Michevan commented
            Editing a comment
            Ja dat kan hoor Q, ik zet ze ook nooit donker. Je leest en hoort her en der weleens wat maar je weet zoiets inderdaad als je het zelf doet en evt het verschil laat testen het best.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Dat is een hele goeie inderdaad. Stel dat er trichjes bijkomen, dan zijn ze nooit werkzaam!

          #10
          Planten 2 dagen donker zetten brengt geen extra trichomen, maar helpt de smaak van de wiet zachter te maken. Wat ik ervan begrepen heb heeft dit te maken met de aanmaak van chlorofyl tbv fotosynthese.
          In de nacht is er geen fotosynthese en zakt het chlorofyl niveau in de plant(zowel blad als bloem). Door de plant 2 dagen donker te laten staan zakt het zelfs nog verder.
          Chorofyl zorgt voor die scherpe, plant-achtige smaak en geur. Door te curen breekt dit af in je wiet en wordt deze beter en lekkerder van smaakt.
          Theorie is dus; wat er niet inzit, hoeft er ook niet uit.
          Last edited by Hybride; 2 December 2019, 01:35. Reden: Wat extra uitleg toegevoegd

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Je leert snel JFall

            Happy I am

          • JFall
            JFall commented
            Editing a comment
            Fijn te lezen QnQ , lastige combi hoor ,....ik ben een "kweker" zonder planten , zit te wachten op geaarde stroom boven en
            heb bijna elke dag vele uren tijd "teveel " ,.......hoe je dan maar eens rustig ,

          • SweetMango
            SweetMango commented
            Editing a comment
            JFall goed begin is het halve werk

          #11

          Comment


            #12
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


            • Hybride
              Hybride commented
              Editing a comment
              Daar sla je de spijker op zn kop. Newbie als ik ben, lees ik wat af. Vooral op het internet(als iemand goede boeken weet houdt ik me aanbevolen). Dat je niet alles zomaar voor lief neemt en vraagtekens bij diverse tekst en uitleg plaatst, lijkt me ook niet meer dan logisch. Er staat zoveel geschreven zonder wetenschappelijke onderbouwing. En even eerlijk. Als het dan onderbouwt wordt is het meestal in een taal geschreven die ik niet begrijp.
              Heb ook even opgezocht wat ik er nog meer over kon vinden. Dat van chlorofyl klonk best logisch, maar van een onbetrouwbare bron.
              Wat vinden jullie dan van de theorie uit het boek "eigen teelt" waar ze schrijven dat 's nachts als het donker en koel is minder terpenen verdampen uit trichomen. Meer terpenen, meer geur/smaak.

              En inderdaad de enige manier om dit te testen is zoals hierboven omschreven.

              Even voor de duidelijkheid ik probeer nergens gelijk in te krijgen. Ik probeer juist voor mezelf wat fabeltjes uit te sluiten en zoveel mogelijk te leren. Geloven in een wondermiddellen doe ik niet.

            #13
            Met twee dagen donker raak je geen chlorofiel kwijt.
            Nieuwe trichomen zijn doorzichtig.

            Maar inderdaad. Test het en je weet het.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #14
              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Rood licht extra geven, daar ben ik wel mee, maar 2 dagen donker ?
              Daar krijg je geen extra trichomen door.
              Stel dat dat zo zou zijn, wat ga je daarmee doen dan, want nieuwe trichomen zijn helder en bevatten nog geen werkzame stoffen, die moeten rijpen. (milky/amber worden)

              Ik zet regelmatig een plant een paar dagen donker aan het eind omdat het niet altijd uitkomt om te gaan knippen (en ik heb niet altijd zin)
              Tijdens die paar dagen donker gebeurt er zo goed als niets. De trichomen rijpen wel langzaam door, maar er komt niets bij. Ze nemen ook nauwelijks nog water op.
              Na nog wat dagen begint het blad een beetje te hangen, waardoor de toppen wat meer opvallen, misschien komt daar het idee vandaan ?

              Idunno verder eh, dit is wat ik hier zie.

              Dit is de 1e post die ik las op JD , toen ik de dag hiervoor mijn vrouw nog echt naar lang kletsen had overtuigd dat het toch
              echt een goed idee was om ......8 SATE stokken in het stammetje te rammen en het geheel af te blussen met ijswater en ook
              nog 2 dagen in het donker moest,......je wilt toch wel extra trichomen aan mijn wiet toch schatje? ....hand op het hard waar.

              Al dacht ik ook dat QnQ en beetje een aparte nickname was met moderator erin......kuch.....
              maar toch de eerste keer maar even met minder genoegen nemen.............

              Hybride ,.....behalve misschien de kans op extra suikers ( ik ben nog groen als verse wiet) is volgens mij slechts een
              super voordeel te noemen als dit al zou waar is.................Als je namelijk je toppen in het donker zoekt,
              zal je ze eerder zien glimmen in het donker

              Comment


                #15
                Zoals je stam splitten of in de kou zetten zo heb je over alles wel iets om toch maar betere produktie te kunnen verkondigen.Ik heb gelezen als je je plant 36 u voor je hem omhakt helemaal onderzeikt het je trichomen nog harder laat schitteren maar ja wat is waar.
                ik denk zoals Q vermeld op die paar dagen zal het wel niet veel doen.
                The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                5 lekkere grieten onder de zon

                Comment

                Bezig...
                X