Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

toprot door drogen: versneld drogen: gevolgen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    toprot door drogen: versneld drogen: gevolgen?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik zit 2.5 maand in bloei van bubblegum.
    ik had in de ruimte 5 toppen te drogen geelegd, en er is toprot in gekomen in 1/5

    temp 17-23
    RL: 50%
    niet geflusht
    tot gisteren voeding.

    Ok, ik heb nu de grootste toppen overal afgeknipt en opgedeeld in kleinere stukjes met nergens nog bijna stengel aan
    ik heb ook de chauffage harder gezet zodat de temp cst boven de 20 zal blijven, ook heb ik de afvoer van mijn groeitent op het droogrek gericht. maw ik probeer schimmelvorming te beperken.

    Ik heb de toppen in mijn bloeitent gecontroleerd en zag NERGENS toprot (wel hier en daar afgestorven blaadjes die naar de stengel in de top gaan, van buiten naar binnen rotten, niet omgekeerd, en vandaar komt de toprot volgens mij in het drogen) > geen enkel blaadje kon ik lostrekken en en nergens zag ik de spinachtige schimmel als die ik zag in de gedroogde toppen.... alle kernen waren groen

    dus het probleem zat hem in het drogen (!!!)

    anyway, ik heb er vertrouwen in, maar wat is het effect op het gedroogde gewicht/smaak?

    > +24 graden & zeg maar ventilator er op, (plant is nog zeer vochtig van voeding!) ik ga nu niks meer geven ... hoop alle splat te hebben tegen zondag. trichomes clear / milky <10% amber + mega dikke toppen

    & thanks god voor de testtoppen die ik te drogen heb gelegd!

    De manier van het drogen heeft een grote invloed op het eindresultaat. Bij het drogen worden de suikers omgezet naar de psychoactieve stoffen. Wanneer er te snel / geforceerd gedroogd word zullen de suikers nooit voldoende omgezet worden naar de werkzame bestanddelen. Dit benadeeld de potentie / werking van de wiet.
    liever wat minder effect dan minder gewicht dan zou ik zeggen ... overmorgen doe ik de ventilator weg




    #2
    Kun je geen foto laten zien?
    Moet even aan je verhaal wennen....

    Comment


      #3
      ...ook heb ik de afvoer van mijn groeitent op het droogrek gericht...
      Beter haal je de toppen weg uit de ruimte waar de lucht van je groeitent naartoe gaat.
      Die lucht is erg vochtig en zal juist toprot aanmoedigen.

      Toprot komt niet door drogen. Dat heeft er al eerder in gezeten, het is alleen uitgebreid tijdens het drogen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        bubbelgum altijd toppen anders krijg je toprot
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Beter haal je de toppen weg uit de ruimte waar de lucht van je groeitent naartoe gaat.
          Die lucht is erg vochtig en zal juist toprot aanmoedigen.

          Toprot komt niet door drogen. Dat heeft er al eerder in gezeten, het is alleen uitgebreid tijdens het drogen.
          ze zijn nog maar 4 cm hoog in de groeitent, maar ik zal er rekening mee houden. RL op droogrek is 42% & 24 graden warm...

          nou ja, dat het er al eerder in zat kan wel,maar ik zie het niet, als ik toppen openbreek zie wel hier en daar een overvoed dood blaadje dat van buiten naar binnen wat bruin is (dood) en dan heb ik iets bij mezelf van "hmm, als dat gaat liggen drogen, kan daar schimmel in komen!"

          is laatste keer bubblegum nu volgende is critical plus, die top ik sowieso

          en het effect zal wat minder zijn door de ventilator zeker? maar die wil ik enkel eerste paar dagen laten blazen?

          geen enkel blaadje aan de toppen zit los.

          Comment


            #6
            De manier van het drogen heeft een grote invloed op het eindresultaat. Bij het drogen worden de suikers omgezet naar de psychoactieve stoffen.
            Jointjedraaien dit artikel lijkt van het forum te komen.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oogsten-drogen

            Zou je die kunnen aanpassen? Inmiddels weten we dat het niet suikers zijn die omgezet worden naar psychoactieve stoffen. Aan de ene kant is er niets fout aan; zetmeel en glucose heeft invloed op onze hersenen en de smaak er van zorgt voor dopamine/serotonine-release (vandaar dat snoep en fruit zo lekker is). Maar helemaal feitelijk vind ik het niet.
            Ik zou er zoiets van maken als: tijdens het drogen worden zetmelen omgezet naar suikers door de plant als laatste poging om energie voor herstel vrij te maken. Aanwezige trichomen die nog transparant zijn, oxideren verder tot psychoactieve varianten van de cannabinoiden, hierdoor worden ze verder milky of dieper amber.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Ah daar is hij. Ik had de quote al gegoogeld om te zien waar die vandaan kwam.
              In dit geval kon ik 'm niet vinden op de eerste pagina met resultaten.

            #7
            het probleem is ook dat iedereen er zijn eigen mening bijna op nahoudt hoor ...

            ik heb trouwens een kandidaat toprot gevonden, eigenaardig genoeg mestal in de meer fluffy toppen die meer onderaan groeien zie attachment (de fistel waar de haartjes uitkomen, slaat paars aan en soms bruin, wordt snot)

            misschien keek ik op de verkeerde plek....
            Attached Files

            Comment

            Bezig...
            X