Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw testers gezocht! Werkt peroxide?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw testers gezocht! Werkt peroxide?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Al enkele jaren kom ik geen meeldauw meer tegen. Ik zie het nu echter veel op het forum terugkomen dat mensen er mee te maken krijgen.
    Ik zou graag willen weten of 3% waterstofperoxide (onverdund) kan helpen in de bestrijding. Ik heb een vermoeden van wel, maar eenieder die het getest heeft vorig jaar heeft nooit terug gerapporteerd. Dat kan twee dingen betekenen; het heeft gewerkt, of het heeft niet gewerkt.

    Aangezien ik er zelf niet mee te maken heb, zou ik graag willen weten of anderen een poging gewaagd hebben en wat hun bevindingen zijn.

    Omdat peroxide een oxidator is, kan het effect hebben op je trichomen en deze een stadium verder brengen qua verkleuring. Aan de andere kant valt het zo snel uit elkaar dat het geen enkele vervelende stoffen achter laat en de plant niet lijkt te beschadigen. Of het doordringt in de trichomen weet ik ook niet zeker, deze zijn van nature waterafstotend dus ik kan niet met zekerheid zeggen of peroxide ze aanvreet of niet.
    In mijn ogen lijkt 't een veilig middel om eens te testen en als het werkt, dan is iedereen geholpen. Als het niet werkt, dan is dat ook weer een middeltje wat we af kunnen strepen.

    Omdat peroxide ook veel gebruikt lijkt te worden in illegale dingen, is het soms nodig om bij de drogist om een flesje te vragen; ze zijn lange tijd uit de schappen geweest hier en alleen verkrijgbaar aan de balie, maar inmiddels staan ze er weer. Ik weet niet of dat overal zo is.

    Kortom: heb je 3/4 euro liggen en heb je meeldauw op je planten, zou je het dan eens willen proberen en (eventueel met voor- en na foto's) kunnen rapporteren wat het resultaat was?

    Op voorhand bedankt voor de input en de moeite!

    X,
    LR2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    ga dat eens testen op mijn appelboom ( elstar ) die heeft daar alle jaren last van

    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Ik vraag naar meeldauw op planten. Maakt mij niet heel veel uit welke

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Okidoki.

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      LR2 Ik zit met meeldauw op men buitenplant ga dit proberen met die waterstofperoxide,onverdund dus zei je, goed.
      Ik zit juist in de beginnende bloeifase dus trichomen zijn nog niet present.
      Ik zal hier een fotoverslagje bij voegen met voor en na fotos,hopelijk helpt het je wat verder,van het moment ik de peroxide liggen heb geef ik een gil.

    #3
    Ik heb al eens gespoeld met 3% en werd lekker wietje, de meeldauw drijft dan op het water met andere viezigheid. Ik heb de foto’s nog niet kunnen vinden

    hebbes
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e7#post1325562
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #4
      Ik bedoel alleen niet het spoelen Greyvol , vooral omdat we daarna eigenlijk de boel zo goed drogen dat schimmels hoe dan ook geen kans maken. Toch bedankt voor je bijdrage!
      Ik doel echt op het behandelen van levende meeldauw op een levende plant. Als we dat probleem kunnen tackelen, dan is spoelen misschien ook minder vaak nodig.

      Ik stel voor dat mensen het proberen, maar ik ben vergeten te noemen wat die behandeling dan inhoudt.
      3x per week de meeldauw bespuiten met onverdunde 3% peroxide - let op, dat meen ik serieus, sommige consumenten kunnen erg sterk geconcentreerde peroxide krijgen, dat is ERG gevaarlijk spul. Ik heb er in het lab weleens mee gespeeld en het kan gebeuren dat materialen (zelfs plastics!) zomaar in brand vliegen bij sterk geconcentreerde peroxide. 3% is veilig en makkelijk te krijgen.
      Dan na een week beoordelen of de meeldauw stilstaat, weg is, of gewoon door groeit.

      Jamzieman ik ben benieuwd naar je ervaringen! Tof dat je mee doet!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #5
        Weet niet of je aan deze opmerking wat hebt maar
        meeldauw komt veel voor bij hondspollen zeg maar
        het blad van de paardenbloemen..........

        Comment


          #6
          Ik haat meeldauw en heb er elk jaar last van, komt bij mij dit jaar op de munt planten en verspreid zich zo verder. Ik zal dit weekend eens kijken of ik het in huis kan halen. Waar haal je dat (BE)? Denk wel niet dat ik het op een wietplant ga proberen...
          Ignorance is bliss

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Kruidvat, trekpleister, een apotheker, bouwmarkt.

          • kurkentrekker
            kurkentrekker commented
            Editing a comment
            Thx!

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Kruidvat heeft het blijkbaar uit het assortiment gehaald. Bij Etos ligt het achter de toonbank.

          #7
          Ha LR2, ik ga het ook eens proberen. Net eerste laag aangebracht, ik zal je op de hoogte houden.

          Kweking Eend

          Comment


            #8
            LR2 Ik ga morgen waterstofperoxide halen, heb net meeldauw op 1 plant gezien, op een paar kleine toppen en bladeren, heb wel al het e.e.a. weggeknipt, hou je op de hoogte

            Comment


              #9
              Hmnm.. Ik dacht vanmiddag op de moestuin meeldauw te zien op 1 van mijn wietplantjes.. Maar wel enorm begin stadium dan. Heb dat bald snel verwijderd..
              Ik hou het ff in de gaten, wie weet doe ik ook me..
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


                #10
                Heb waterstofperoxide 3% gehaald bij Kruidvat, mocht alleen maar 2 flesjes a 120ml kopen, ben daarna naar de Etos gegaan, daar geen probleem, 4 flesjes a 110ml, nu wilde ik weten of je het 's avonds of 's morgens moet gebruiken, en doe ik meteen 1 heel flesje in de plantenspuit, en spuit daarmee de hele plant in?
                En voor de zekerheid (dubbelcheck) onverdund?

                BVD, Old dawg.
                Last edited by Old dawg; 17 July 2020, 18:48.

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Alleen het blad bespuiten en savonds lijkt me het verstandigst.

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment

                • Old dawg
                  Old dawg commented
                  Editing a comment
                  Het begint ook op m'n hoofdtop, kleinere toppen onderin, en wat bladeren, ze staat al 4 weken in de bloei, ook lees ik niet dat je het blad alleen moet doen, of staat dat in een ander topic, ik heb alleen datgene van LR2 gelezen hierboven aan het begin v/d topic.

                  Het is nog in beginstadium, heb wel vanochtend 2 kleine topjes onderin weggeknipt en wat blad, maar als je alleen blad moet behandelen, dan is het einde verhaal voor deze dame omdat zoals ik al zei het ook in de grotere toppen begint, ze hoeft nog maar 2 a 3 weken, doodzonde ze zit vol prachtoppen en mooie grote hoofdtop, om zo aan je eind te komen vlak voor de streep.

                #11
                Ter illustratie hier wat foto's:

                20200717_215225.jpg

                Dit is ze dan, "Royal Gorilla" af, staat a.s. maandag 11weken in de grond, en staat 4 weken in de bloei.

                20200717_215437.jpg



                20200717_215532.jpg


                20200717_215459.jpg



                Bedankt voor het kijken

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Tot zover ik heb onthouden van L, lost thc op in peroxide, vandaar dus!

                #12
                Rreppellsteeltjam Daar ben ik wel bang voor, maar LR2 weet het ook niet zeker of het de trichomen aantast, vandaar deze experiment, ff een stukje gecopieerd van LR2:

                Omdat peroxide een oxidator is, kan het effect hebben op je trichomen en deze een stadium verder brengen qua verkleuring. Aan de andere kant valt het zo snel uit elkaar dat het geen enkele vervelende stoffen achter laat en de plant niet lijkt te beschadigen. Of het doordringt in de trichomen weet ik ook niet zeker, deze zijn van nature waterafstotend dus ik kan niet met zekerheid zeggen of peroxide ze aanvreet of niet.
                In mijn ogen lijkt 't een veilig middel om eens te testen en als het werkt, dan is iedereen geholpen. Als het niet werkt, dan is dat ook weer een middeltje wat we af kunnen strepen


                Ook heb ik een post gevonden waarbij wordt uitgelegd dat je waterstofperoxide 1:1 met kraanwater moet mengen,

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...37#post1361664

                ik wil/ga, het toepassen, wat ik nu wil weten of je wel of niet moet mengen?
                Alleen op besmette delen enz...?
                ​​​​​​​

                Comment


                  #13
                  Peroxide is een zuur, in water. Dat lost geen THC op. Daar heb je koolwaterstoffen voor nodig, organische oplosmiddelen. Die mengen niet goed met water, met ethanol als uitzondering.

                  Het kan de trichomen een stadium verder brengen qua verkleuring, van melkwit naar amber. Meer niet. Da's alles wat ik gezegd heb.

                  Je kunt je hele plant inspuiten, maar dan heb je tientallen flesjes nodig. Nogmaals: onverdund op de meeldauw spuiten.
                  Het beste in de avond.


                  Ik maak 't niet moeilijker dan het is, echt niet.
                  Je kunt 1:1 proberen, en als dat niet werkt dan alsnog voor 3% gaan. Maar da's gewoon zonde van je geld en je tijd - je bent twee weken verder voordat je het zeker weet en als het niet werkt dan woekert die meeldauw lekker door. Dan 3% proberen, en mocht dat niet werken dan ben je alweer 2 weken verder, en die meeldauw ook.
                  Doe je het andersom, dus eerst die 3%, dan weet je binnen 2 weken wat de mogelijkheden worden. Stel het werkt niet, dan weet je ook meteen dat 1.5% geen zin heeft. Dat scheelt twee weken.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                  • Old dawg
                    Old dawg commented
                    Editing a comment
                    Dat is helder, hartstikke bedankt, ga vanavond aan de slag, fijn weekend.

                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Jij ook een fijn weekend old dawg! Succes met het testen, ik ben benieuwd naar je rapportage.

                  #14
                  Hier moet je zijn, belladonna ,.
                  Succes met de meeldauw.

                  Comment


                  • belladonna
                    belladonna commented
                    Editing a comment
                    Schijnbaar niet aan gezien mijn meeldauw probleem is verwijderd

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Nee dat is een nieuw topic geworden in de helpdesk.
                    Ik stuur niet iedereen een peroonlijk bericht over een verplaatst topic, omdat ik er soms meer dan 10 per dag verplaats.
                    Je kunt je eigen topics terug vinden via je profiel.

                  • belladonna
                    belladonna commented
                    Editing a comment
                    Ow denk tis weg meneer QnQ ik ben niet zo goed in zoeken op mijn gsm op het forum

                  #15
                  Nou.. Waar ik al bang voor was....
                  Vanmiddag ff langs de moestuin.. blaadje opgetild van 1 van mijn bloeiendee afjes.. En jahoor.. Helemaal onder de meeldauw... k*t!

                  Achja, het mooie is dat ik nu mee mag doen met dit expirimentje

                  Ik heb zojuist bij de Etos 110ml 3% peroxide gehaald voor 1,10 euro. Kost niks in ieder geval...
                  Ik ga nu weer naar de tuin om de boel ff onder te spuiten. Moet 1 keer spuiten genoeg zijn?
                  Ik bewerk vanavond deze post ff om wat foto's toe te voegen. Hopelijk krijg ik het met mijn telefoon een beetje mooi in beeld.


                  Edit,20-07 19:17:
                  Deze 2.jpg Deze 1.jpg Deze 3.jpg Deze.jpg
                  IMG_20200720_184130.jpg Deze 4.jpg

                  Nou, de hele boel is ingespoten. Heb het redelijk agressief en dik ingespoten. Ik denk toch niet dat dit een rookbaar wietje gaat worden..
                  Dus het boeit me allemaal niet zo Perfect om wat mee te testen..
                  Heb bijna het hele flesje gebruikt. Schat zo'n 90ml.
                  In het kasje staan 4 plantjes.. het zouden allemaal afjes moeten zijn.. Maar aan 2 van de 4 twijfel ik... Die willen maar niet gaan bloeien (allemaal begin april gezet.)
                  Maargoed, 1 van de bloeiende afjes zit helemaal onder de meeldauw, daar zijn ook de foto's van.
                  Het andere bloeiende afje dat er echt vlak naast staat lijkt er helemaal geen last van te hebben.. Echt geen enkel plekje.. Wel wat gewopne toprot door een slak..
                  (Die is gok ik zo ook oogstrijp na een weekje of wat.. Dus dat scheelt.)
                  Verder zitten op de bladeren/stammetjes van de niet bloeiende afjes hier en daar wat plekjes.
                  Die heb ik ook allemaal ingespoten.


                  Over een week doe ik een update van dee status, en een week daarna nog een!
                  Peace!
                  Last edited by Nederhigh; 20 July 2020, 21:36.
                  Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                  Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                  Comment

                  Bezig...
                  X