Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat te doen bij banaantjes ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat te doen bij banaantjes ?

Korting op 420shop
    Ok,

Ik heb dus hele minuscule banaantjes geconstateerd in een flink aantal toppen.

Nou ben vreselijk aan het prutsen geweest in deze eerste kweek, dus de reden kan ik wel naar raden.
    Theoretisch zouden ze nog een week moeten, maar ook daar hou ik er rekening mee dat door gepruts dat wat langer had geworden.
    Voor zover ik heb kunnen nagaan zijn banaantjes in de toppen meteen "actief" en laten direct stuifmeel los want ze zijn al open.

Maar goed en nu ?

Kan ik het nog een weekje aankijken en zal er de eerste nog niet zo veel gebeuren of zitten ze binnen een week vol met zaadjes ?
    Kan ik ze beter omhalen en er nog een "light" rokertje aan over houden ?

Of in het ergste geval gewoon weggooien ?

Het gaat om een Kush Bomb met vrij lange voorgroei.

Kweekverslagpoging : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...zz-1x1x2/page3

Groet,

GHF
    Attached Files

Re: Wat te doen bij banaantjes ?

ik zou het even aanhouden. die banaantjes zijn actief, maar hoeven niet perse 'bruikbaar' stuifmeel te geven.

daarnaast duurt de ontwikkeling van een zaadje een aantal weken, dus als je het nog een week wil aanhouden kan dat
    niet veel kwaad. tja is het stuifmeel wel actief en kan ze zichzelf bevruchten dan kun je wat 'korreltjes' tegenkomen als ze
    nog 2 weken staan. dit zijn dan de beginnende zaadjes, niet groter dan een broodkruimel. dat is dus in het ergste geval.

suc6 maak je niet te druk.

Comment

Zijn je pistels al aan het verkleuren ?
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Bedankt voor de reacties.

Ik kijk het inderdaad nog even aan.
        De pistels zijn hier en daar aan het verkleuren maar hoofdzakelijk nog (maagdelijk) wit.

De verkleuring heb ik tot nu toe beschouwd als normaal in de 8e bloei week. (indicatie zaadbank 7-9 weken)

Maar goed, de paniek is weer wat afgenomen. Nogmaals dank voor de reacties.

Groet,

GHF

Comment

ik zou toch nog zoveel mogelijk banaantjes verwijderen,ikzelf doe dat met een pincet.
          Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Ok bedankt voor de tip, zal ik doen zodra ze ietsepietsie groter zijn, ze zijn met het blote oog nog nauwelijks zichtbaar.
            Het is dat ik elke dat dag ff een paar toppen onder de loep neem, anders had ik het waarschijnlijk nog niet eens opgemerkt.

Is er nog een kans dat ik met het verwijderen verspreiding van stuifmeel juist in de hand werk door het "frunniken" en verplaatsen van de banaantjes ?

Groet,

GHF

Comment

Ik "pits" ze eruit zodra ik ze zie,hoe eerder hoe beter,voor ze opengaan,met een minimum aan gepotel aan de toppen zelf.
              'k zoek ze met een loep,sommige soorten hebben er meer last van dan andere,(als k iets van R.Q.S. zet hou k ze goed in de gaten).
              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Ok, ik weet niet meer waar maar ik meende ergens gelezen te hebben dat banaantjes in vrouwelijke bloeitoppen al open zijn op het moment dat ze verschijnen.

Ik zal nog eens op zoek gaan. (Voor de volledigheid van eigen informatie).
                Ik ga in ieder geval een poging wagen om ze er uit te vissen voor zover ik ze kan zien.

FELIN_SAGEM_future_infantry_soldier_system_Fantassins_Equipements_LIaison_Integres_France_French.jpg

Groet,

GHF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                  Zijn je pistels al aan het verkleuren ?
                  Nadere inspectie lijkt er op te wijzen dat op de plaatsen waar de pistels aan het verkleuren zijn er hele kleine banaantjes te zien zijn.
                  Ik hoop dat de trichomen deze week wat aankleuren want langer dan ongeveer een week wachten is niet handig denk ik.

Groet,

GHF

Comment

(kleine pitjes worden al in 5-10 dagen na bestuiving gevormd, dat ga je merken in een jointje)
                    (de zaden zijn trouwens alleen bruikbaar als vogelvoer of om mee te vissen)

--

In dit geval hebben ze al staan stuiven zo te horen.
                    Tja, wat doe je dan...zaden gaan er in zitten, da's duidelijk.
                    Te vroeg oogsten heeft ook niet zoveel zin, planten die zaden vormen produceren al wat minder THC dacht ik, dus ze zijn al wat minder potent.
                    Gewoon blijven plukken en afbloeien als het de enige plant is.
                    Banaantjes kunnen gedurende de hele bloeiperiode gevormd worden trouwens, dus ik hoop dat je elke dag een uurtje over hebt

Heb je meerdere planten, zie boven.
                    Last edited by QnQ; 8 March 2016, 08:33.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

die banaantjes zijn actief, maar hoeven niet perse 'bruikbaar' stuifmeel te geven.
                      Dat wil ik weleens zien! Hoe kom je aan die informatie?
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dank voor de reacties.

Het zijn 5 planten in chaos-scrog dus er uit is sowieso geen optie.
                        Daarbij, ik ben wel een prutser maar doe dat dan weer wel heel consequent .

Volgens mij zit er in elke plant wel iets aan banaantjes dus ik denk dat ik er een nieuwe vrijetijdsbesteding bij heb de komende week of weken.
                        Dat nat spuiten zie niet zo zitten, ik haal er liever nog iets af met zaadjes om te roken of hash van te maken dan het risico op toprot te vergroten met de kans op niets.....

Nog wel even paar dingen die ik me af vraag

-Moeten de banaantjes inderdaad nog openen als ze in de toppen zitten of zijn ze al op als ze verschijnen (volgens mij gelezen op GrowWeedEasy) ?

-Zijn de zaadjes (in dit geval) echt ongeschikt om mee te kweken ? Zouden de banaantjes onder "normale" omstandigheden verschijnen begrijp ik dat genetica wellicht een rol speelt en dat de zaden twijfelachtig zijn.
                        Maar als ik dit met eigen geklooi geforceerd heb zou er met de zaadjes op zich niets mis zijn toch ?

Groet,

l-banman.png

GHF

Comment

Vergeet niet dat je met het plukken ook kleine wondjes maakt die op zich ook weer bron kunnen zijn voor infectie en rot.

De cannabisplant is van origine herma, van de week van Flint gehoord .
                          Om van de zaden inhet wiet af te zijn is het 'veredeld' naar man of vrouwelijke zaden.
                          Bij het ontwikkelen van nieuwe soorten hoort de breeder de hermatrekken er goed uit te selecteren, dit gebeurt niet door elke breeder even secuur. Stress door licht etc. kan de hermatrekken in een plant aanwakkeren. De zaden uit zo'n hermaplant geven weer verhoogde kans op andere herma's, dus daarom worden die zaden meestal weggegooid. Maar ieder staat vrij om knetterwiet te roken

Stemma doet stout (2016)

Comment

Dank voor de reactie.

Ik begrijp het bijna.

In mijn gedachte heb ik stabiel zaad gekocht (das even een aanname) en dat zelf verkloot door allerhande vormen van (extreme) stress.
                            Is het dan zo dat het nieuwe zaad ook meteen "verkloot" is door de stress van de "moeder" of blijft dat zaad nog enigszins stabiel omdat de "moeder" in beginsel stabiel was ?

Als het echt niks is gaat het weg natuurlijk maar € 8,00 per zaadje en dan evengoed banaantjes ga ik ook niet vrolijk van worden in de toekomst.
                            Nou ben de afgelopen weken wel een hoop wijzer geworden, maar ik blijf waarschijnlijk nog wel even een eigenwijze prutser.

Groet,

GHF

Comment

Wat versta je onder prutsen? Door lichtlekken wordt praktisch elke plant Herma.<br>Je kan de breeder een mailtje sturen met je verhaal, misschien stuurt hij nieuwe ter compensatie? Nee heb je, ja kan je krijgen

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                              X