Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat te doen bij banaantjes ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Wat te doen bij banaantjes ?

Je koopt feminised, daar ken je de nadelen van. Die planten willen zaadjes aanmaken, in zo'n laat stadium krijgen bijna alle feminised planten bananen. Waarom zou je daarvoor de breeder contacteren? Wil je ze niet, koop dan regulier zaad. Je vergeet dat die zaden er gekomen zijn door vrouwelijke planten mannelijke bloemen te laten maken. Dus daar zit altijd een herma factor in. Dus mails zou ik zeker niet gaan sturen. Zag onlangs dat female seeds 99,9% vrouwelijk op zen pakjes zet. Dat is het in feite he.

En heb zelf ook al gemerkt dat banaantjes lang niet allemaal vruchtbaar zijn. Ik had bij mijn jackberries toppen vol bananen en geen 10 zaden in totaal.

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Dit een andere leukere versie vh bananenverhaal

Wat beo zegt.

Plus, het kan van de zaadjes komen maar evengoed van lichtlek, stress, ...
    Vorige ronde heb ik zo'n 3 weken voor de oogst wat banaantjes gevonden in de grootste toppen en deze niet aangeraakt.
    Resultaat was lekkere wiet waar enkel in de allerkleinste flufftopjes wat zaden (al dan niet volgroeid) zaten.

Ik zou er gewoon afblijven en de plant laten uitbloeien, en enkel je toppen wat bekijken voor je ze in de grinder stopt. Gemalen zaadjes geeft een vreemde geur
    Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

GHF kan best 'klagen' over de bananen in zijn plant, daar staat hij vrij in.
      Hij geeft zelf aan dit niet te verwachten bij zaadjes van 8 euro per stuk.
      ( of is dit een hollandse gedachte )
      Hopelijk krijgt hij een nette reaktie terug, waar hij zich in kan vinden.

Reguliere dames kunnen ook herma worden op het laatst, dat is niet voorbehouden aan gefeminiseerde zaden.
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Dank voor de reacties.

Voor de goede orde.

Ik ben er absoluut van overtuigd dat ik de banaantjes zelf veroorzaakt heb. Te veel/te vaak water / uitdrogen / koude wortel / verbrand / licht te dicht erop enz enz.

Ik zocht alleen naar een eventueel voordeel van de banaantjes in de vorm van eigen (lees gratis ) zaadjes om nog een paar rondes eventueel goedkoper mee aan te klooien.
        Ik ben geenszins van plan met mijn gepruts de kwaliteit van de zaden of breeder ter discussie te stellen of te mailen ofzo.

Meer de gedachte als ik toch banaantjes veroorzaak dan misschien liever wat goedkoper.

Achteraf gezien denk ik als ik het in verhouding zet tot mijn investering en energiekosten moet ik niet zeiken over 8 euro voor een zaadje.
        Dus ja ook hier, echte hollander.

Er is me wel weer hoop duidelijker geworden en dat is me ook wat waard.

Groet,

GHF

Comment

Al kostten ze 20 euro het stuk, feminised is standaard kans op banaantjes. Je gaat ook Devos Lemmens niet mailen als je dik wordt van hun mayonaise. Er is een verschil als ze balletjes produceren bij toppen als de breeder zegt dat ze daar moeten tegen kunnen. Dan heeft hij dat getest of zou moeten. Banaantjes in de laatste weken, weinig maar dan ook heel weinig soorten die er nooit hebben. Laat ze nog maar is twee weken langer staan en dan ben ik vrij zeker dat ze er allemaal krijgen. En niemand heeft een perfecte kweek.
          Laat ze gewoon zitten en de kans dat je er iets van gaat merken is klein.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Dat wil ik weleens zien! Hoe kom je aan die informatie?
            dan is de stamper 'steriel' of in dit geval de stuifmeel producerende bloemdelen,

"In sommige gevallen treden bloemen op, die geen stuifmeel produceren; ze zijn mannelijk steriel. Hiervan wordt veel gebruikgemaakt bij het produceren van F1-hybride rassen. Het verschijnsel komt echter ook in de natuur voor."

dan hoef je de hele tekst niet te bestuderen. bedankt voor het aangeven van de onduidelijkheid.
            Last edited by bramonius; 9 March 2016, 18:28.

Comment

@Beowolf
              Kan ik daar uit lezen dat er wellicht helemaal niks mis met de zaadjes als ik ze laat volgroeien (op 1 plant ofzo) ?
              Dat er iets niet goed was aan de gebruikte zaadjes en/of breeder heb ik overigens nergens willen suggereren. (ik bedoel dus niet dat ik de breeder heb gebruikt )

@Bramonius
              Gezien de relatie duidelijk te leggen is tussen de plaatsen waar de pistels verkleuren en de banaantjes is dat bij mij, ben ik bang, niet het geval.

Desalniettemin bedankt voor de aanvullende info.

Groet,

GHF

Comment

Als je nog niet in de laatste week zit, geef effe 2 ml green sensation en 2 ml sugar royal op een liter water. Al de pistels zijn de volgende dag bruin en onvruchtbaar geworden.
                Ik moet wel zeggen, mijn LV is ook aan de hoge kant, die gaat naar 70%. Maar ik heb de laatste keer in mijn scrog open balletjes gevonden van het toppen, knakken en scroggen. Vond uiteindelijk mss 15 zaden terug op die 15 planten en qua kwaliteit merk ik geen verschil. Heb het altijd een ramp gevonden, maar stuifmeel en pistels maak je heel gemakkelijk onvruchtbaar zo lijkt. Veel commentaar op gekregen ook in mijn jackberry verslag, maar het werkte wel. Daar zat ik effectief met herma's en heb ze gewoon afgebloeid. Daar had ik dan wel een wat mindere oogst, maar vond toch ook amper zaden terug.

Ik ga in mijn vrije tijd vissen. In een aantal jaar is de prijs van kempzaad enorm gestegen. Veel mislukte oogsten. Omstandigheden voor zaden te vormen moeten ideaal zijn. Het is niet dat er een balletje open gaat dat heel je hok vol zaden zit. Toch niet bij mij.

Ik had het vooral op Stemma haar raad om de breeder te contacteren. Voor banaantjes vind ik dat not done, voor mij hoort dat bij feminised zaad. Als je dan toch niet tevreden bent pak je gewoon de volgende keer een andere zaadbank.

Comment

@Beo, ik heb zelf ook nooit geklaagd bij een breeder omdat zaad nu eenmaal iets natuurlijks . Het was meer het aangeven van een optie waar hij misschien voldoening uit kon halen. Op zich zou een breeder wel blij moeten zijn met elke feedback die hij ontvangt. Denk dat hij liever een tevreden klant ziet dan iemand die geen zaden meer van hem koopt

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@Beo, ik heb zelf ook nooit geklaagd bij een breeder omdat zaad nu eenmaal iets natuurlijks is. Het was meer het aangeven van een optie waar hij misschien voldoening uit kon halen. Op zich zou een breeder wel blij moeten zijn met elke feedback die hij ontvangt. Denk dat hij liever een tevreden klant ziet dan iemand die geen zaden meer van hem koopt
                  Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bramonius View Post
                    dan is de stamper 'steriel' of in dit geval de stuifmeel producerende bloemdelen,

"In sommige gevallen treden bloemen op, die geen stuifmeel produceren; ze zijn mannelijk steriel. Hiervan wordt veel gebruikgemaakt bij het produceren van F1-hybride rassen. Het verschijnsel komt echter ook in de natuur voor."

dan hoef je de hele tekst niet te bestuderen. bedankt voor het aangeven van de onduidelijkheid.
                    Dus dan komt er totaal geen
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Zeker heel weinig kans dat ik 5 van die planten heb ?[emoji6]

Groet,

GHF

Comment

Jep, die kans is ongeveer 0.000000000053%.

Weet je nu wel waardoor de bananen ontstaan zijn? Da's wat belangrijker, want dan kun je het in de toekomst wellicht voorkomen.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Dank voor de kansberekening .

Qua oorzaak denk ik zelf onder andere :

In begin wat temperatuur problemen gehad, te warm. (opgelost, grotere/betere softbox)
                          Te vaak / te veel water (lerende, wegen in scrog ging niet echt)
                          Koude wortels/aarde (opgelost, 8cm piepschuim onder de tent)
                          Ik meen bij de rits (onder en bovensluiting) kleine lichtlekken te zien, dus ik ga denk ik een zwart hoeslaken spannen over de voorzijde.

Wellicht dat ik verder nog wat steekjes heb laten vallen maar ik denk zelf dat de oorzaak wel in bovenstaande te vinden is.

Groet,

GHF

Comment

Meest waarschijnlijk zijn de lichtlekken dan de oorzaak.

Temperatuurschommelingen zijn nogal natuurlijk, in de buitenkweek kan het 20 graden verschillen tussen dag en nacht. Dat moet geen problemen opleveren.
                            Waterproblemen zijn wel stressverwekkend, maar vaak ook prima te overkomen. Tenzij je de planten chronisch verzopen of verdroogd hebt, hoef je je daar ook geen zorgen over te maken.

Lichtlekken however, kunnen de meest stabiele planten herma krijgen. Ze verstoren letterlijk de complete hormoon, energie en afval huishouding. Een beetje alsof je met een scheepshoorn iemand 's nachts even wakker toetert en een kom soep door z'n strot ramt en daarna de wekker af laat gaan - zonder snooze - totdat diegene moet opstaan. Op een gegeven moment worden mensen daar nogal raar van. Planten dus ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                              ....
                              Tenzij je de planten chronisch verzopen of verdroogd hebt, ........

[PINOKKIO]Neeeeeheeee, tuurlijk heb ik dat niet gedaan..................uche.[/PINOKKIO]

Zoals ik al ergens zei, ik denk dat ik geweldig rijstplantjes kan kweken. Ik moet dus op zoek naar Basmati Kush zaadjes ofzo.

Voor de zekerheid probeer ik alle genoemde mogelijkheden uit te sluiten in een volgende ronde.

Allen bedankt voor de tips, info en wijsheden.

Groet,

GHF

Comment

Bezig...
                              X