Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED DIY tutorial voor noobs

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: LED DIY tutorial voor noobs

    Ziet er goed uit beowulf.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #77
      Re: LED DIY tutorial voor noobs

      Ik krijg hier net wel nog een factuur in de bus van TNT, voor 26 euro. BTW en douanekosten die tnt voorschiet. Hm. Zal het maar betalen zeker. Maar dan al bij al zijn beide sets ongeveer even duur.

      Het goedkoopste is dan sowieso de cobs en driver via kingbrite met actieve heatsinks via bytesatwork. Moet je wel zien dat je met je domme kloten de juiste draden neemt, anders draai je al onmiddellijk een fan naar de kloten. Slim slim.

      Comment


        #78
        Re: LED DIY tutorial voor noobs

        Dat valt gelukkig nog te overzien. Zeker fijn dat ze er een lagere factuur instoppen. Heb ook wat in bestelling staan ben benieuwd hoe het bij mij gaat verlopen.



        misschien wel handig

        Comment


          #79
          Re: LED DIY tutorial voor noobs

          Ja, want bij vracht staat 0 en dat had 80 of 90 kunnen zijn. 11 euro btw en 15 administratieve douanekosten. Wat 15 euro verspilling is want ze doen daar precies hun werk toch ni deftig. Wat nu wel in ons voordeel is natuurlijk.

          En dan maar mekkeren over open grenzen en Europa

          Comment


            #80
            Re: LED DIY tutorial voor noobs

            bah, had dat ook wel liever vroeger geweten

            Zouden deze week moeten aankomen. Dan nog tijd vinden om alles te monteren.
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #81
              Re: LED DIY tutorial voor noobs

              DHL rekent ter plekke af, TNT blijkbaar niet. Er zijn er ook waar het al ingebrepen is in de transportprijs. Je moet het maar weten. Vrienden van vrienden kochten zo een tv en dat werd een dure...
              Heb ook niks gelezen op andere fora, waar achteraf nog een rekening kwam. Mss allemaal zelfstandigen

              Comment


                #82
                Re: LED DIY tutorial voor noobs

                Gisteren geleverd! 5 dagen weekend inclusief.

                Even snel in elkaar gestoken om te testen. Werkelijk kinderspel dit.
                Dit is nog de foto van voor de dimmer er aan hing. De dimmer is zelf met een afstandsbediening, handig.

                Nu nog tijd vinden om een frame in elkaar te knutselen. Ik voel een verlofdag opkomen


                IMG_20160823.jpg
                Attached Files
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                  #83
                  Re: LED DIY tutorial voor noobs

                  vraagje aan de pro led makers

                  stel je voor dat je zoiets maakt voor een 2.40 tent !!

                  hoeveel van deze leds zouden er dan in moeten ??

                  moet wel minimum 2 x 600 wat hps nabootsen

                  alvast bedankt voor de info
                  Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                  Comment


                    #84
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                      #85
                      Re: LED DIY tutorial voor noobs

                      Ik ga die 4 cobs testen op 120x120. Wsl zal mijn frame tekort komen, maar we zien wel. Aangezien je zoveel verschillende configuraties kan maken is het veel rekenen en hopen. Je kan er een 5de bij hangen op een 240watter, maar dan moet je ze minder belasten. 1400 ipv 1750 mA. Je kan naar 320 watt gaan en dan is er wel plek voor 5 3590's op 1750mA. Of 8 stuks op 1050mA. Moet je wel 16 cobs en 16 heatsinks kopen.

                      Wat het Kingbrite plaatje duurder maakte zijn trouwens de heatsinks. Ze zijn daar niet achterlijk. Een douanier kent wsl de waarde van zo'n chip niet. Zo'n heatsink is een blok metaal, dat moet wat kosten. De heatsinks prijzen ze nl 6 dollar, de cobs anderhalf en de holders een 25 cent. (bij benadering, exacte cijfers staan op men factuur) Tot nu toe kwam ik enkel mensen tegen die cobs en holders kochten. Dus die gaan achteraf niks meer moeten bijbetalen.
                      Maar dan nog, het is bijna zo easy als plug and play.

                      Comment


                        #86
                        Re: LED DIY tutorial voor noobs

                        Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
                        vraagje aan de pro led makers

                        stel je voor dat je zoiets maakt voor een 2.40 tent !!

                        hoeveel van deze leds zouden er dan in moeten ??
                        Ik heb een paar pagina's terug een heel verhaal geplaatst met hoeveel COBs je nodig hebt voor standaard maten:
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...468#post587468

                        2.40 zit daar niet bij, maar dat is neem ik aan gewoon 2 keer een 120x120 tent.

                        Die tabelletjes zijn dan gebaseerd op een lichtdruk van 800umol/s/m2

                        moet wel minimum 2 x 600 wat hps nabootsen
                        Er staat ook een berekening in van hoe je een bepaalde hpoeveelheid licht kan benaderen. Dat kan ook.

                        Een 600W HPS geeft 1150 umol/s. Als je dat boost naar 660W dan kom je uit op 1265umol/s. Daar verlies je iets van 25% van door reflector en wanden en dan kom je op 860 tot 950 umol/s per 600W HPS.

                        Dat deel je dan door de hoeveelheid licht per COB:
                        De CXB3070 BB op 1.4A (49W) produceert 110umol/s en de CXB3590 CD 140umol/s (61,5W). Daar heb ik dan 5% wandverliezen in verwerkt.
                        600W HPS in een 120x120 is eigenlijk de laagste lichtdruk van alle standaardtenten. Zou dus persoonlijk gewoon gaan voor de 800umol/s/m2 waardes. Dan heb je ook wat meer oogst waardoor je de kosten van de investering wat meer drukt (kosten per gram zijn dan lager).



                        Voor 800umol/s/m2 heb je 20 stuks CXB3070 BB (49W) of 16 stuks CXB3590 CD op (61,5W) nodigOf als je gaat voor het evenaren van de 600W HPS dan zouden 16 stuks CXB3070 of 14 stuks CXB3590 wel voldoen.

                        Of alles daar tussenin uiteraard of juist meer of minder

                        Zo nauw luistert het allemaal niet en het is maar net of je liever een iets goedkoper armatuur hebt of liever wat meer oogst (en dan een wat duurder armatuur).

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Ik had inderdaad ook alleen COBs en houders en dat kwam ook in een heel klein pakketje wat haast niets woog.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #87
                          Re: LED DIY tutorial voor noobs

                          mocht iemand van jullie moeite hebben om kabels terug uit de ideal houders te krijgen (zoals ik dus ). Dit is de oplossing:



                          https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=0lQSjI-G4TQ
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                          Comment


                            #88
                            Re: LED DIY tutorial voor noobs

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                            ...Een 600W HPS geeft 1150 umol/s...
                            ...De CXB3070 BB op 1.4A (49W) produceert 110umol/s...
                            ...als je gaat voor het evenaren van de 600W HPS dan zouden 16 stuks CXB3070 of 14 stuks CXB3590 wel voldoen...
                            Daar raak ik even van de weg denk ik..
                            Da's toch ongeveer 10x 3070 dan ? (1150/110)
                            En daar komen dan nog wat drivers bij. Die zijn het duurst.

                            Qua totaalprijs/stroombesparing duurt het dan wel even voor je dat eruit hebt in vergelijk met een 600W hps setje toch ?

                            Niet negatief bedoeld heh, maar als ik iets niet snap vraag ik het gewoon
                            (ben zelf ook met wat leds voor het groeihokje bezig met cxb2530 4000K)
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #89
                              Re: LED DIY tutorial voor noobs

                              Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
                              mocht iemand van jullie moeite hebben om kabels terug uit de ideal houders te krijgen (zoals ik dus ). Dit is de oplossing:




                              https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=0lQSjI-G4TQ
                              Ah, ik maakte gewoon een draaiende beweging en dan kwam die er ook vlot terug uit. Uiteinde vastpakken, cirkel maken en die is los.

                              Comment


                                #90
                                Re: LED DIY tutorial voor noobs

                                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                                Daar raak ik even van de weg denk ik..
                                Da's toch ongeveer 10x 3070 dan ? (1150/110)
                                Een 600W HPS geeft 1150 umol/s. Als je dat boost naar 660W dan kom je uit op 1265umol/s. Daar verlies je iets van 25% van door reflector en wanden en dan kom je op 860 tot 950 umol/s per 600W HPS.
                                Als ik hem goed begrijp dan is die 1150 umol/s de volle mep wat eruit de 600w HPS zou komen. Maar niet al dit licht bereikt de planten, dmv verliezen in de reflector en wanden en na aftrek van 25% verliezen dan kom je dus 860-950 umol/s en dat staat dan weer gelijk aan ongeveer 8 cxb3070 BB (8x110 umol/s = 880 umol/s)


                                groeten mafferd

                                Comment

                                Bezig...
                                X