Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Ok, de plantjes hebben de nacht er weer op zitten. Degene met beschadigd blad is ook gewoon doorgegroeid. Buiten de Power Plant om zijn ze nu allemaal tot aan de randen van de potten. De PP gaat daar naar verwachting nog heel lang voor nodig hebben want deze word gewoon niet breder lijkt het. Geeft natuurlijk niet, de lengte buigen we wel in de breedte want strekken doet de PP wel. Ik vermoed dat de wortels inmiddels voedingstoffen beginnen op te nemen uit de voorbemeste aarde want de bladeren zijn ineens aanzienlijk donkerder groen van kleur. Hier ben ik op zich blij mee omdat het duidt op een goede wortelontwikkeling en ik kan stoppen met de spraymix. Dat betekend dan ook dat ik vanaf nu moet gaan vertrouwen op de blumats. Wat ik me wel nog steeds afvraag is hoe ik moet handelen als er toch een voedingsoverschot blijkt te zijn, alle beschikbare voeding zit tenslotte in de aarde voor de gehele ronde.
    Wat erg leuk is om te zien (of het handig is is een tweede) dat de indica's en de sativa duidelijk anders opgroeien, de hybride lijkt er inderdaad aardig tussenin te zitten. Waarschijnlijk is dit puur toeval maar toch. Hoop dan ook serieus dat Seedstockers een beetje nauwkeurig is met de bloeitijd indicatie. Allemaal ongeveer 60 dagen volgens hun. We gaan het zien. Planten zijn nu 23 dagen oud (gerekend vanaf zaaidatum) en bevatten allen 5 nodes, ik denk eind van de week toppen en dan eind volgende week het licht om. Maar de definitieve beslissing om het licht om te zetten kan evengoed ook iets eerder of later gebeuren, dat is afhankelijk van hoe snel de planten herstellen na het toppen.
    Lopend Verslag

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Volgens mij kan je weinig doen als er teveel voeding in de grond zit, behalve gewoon normaal water blijven geven en tijd.
      Maar ik heb ook gelezen dat het met biologisch kweken iets lastiger is om te overvoeden (de bron weet ik even niet meer, zou best een producent geweest kunnen zijn.. )

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nou we gaan het zien. Heb dat overigens ook al meerdere keren gelezen en eerlijk is eerlijk, bij de laatste kweek kreeg ik pas een overschot toen ik wisselde van BAC bio naar Hy-Pro Aqua. Dus dat is voor mij niet een hele beste pijler geweest.. Nou ja, laten we dan maar gewoon hopen op het beste (geen overschotten en geen tekorten)

    #62
    Niet normaal zoals dat maar blijft groeien

    IMG_3204.jpeg IMG_3205.jpeg IMG_3203.jpeg IMG_3207.jpeg IMG_3206.jpeg IMG_3202.jpeg IMG_3209.jpeg IMG_3210.jpeg IMG_3208.jpeg IMG_3211.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat is er weer eentje hoor!!

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      ???

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Oeps..... ik zie het al. Met gaten ook nog

    #63
    Zou denken dat ik onderhand misschien wel moet toppen... maar de Blackberrys zijn zo compact dat ik moeilijk kan zien hoeveel nodes hij nu heeft. Maar goed, tenzij iemand anders mij anders adviseert met een goede onderbouwing wacht ik gewoon tot vrijdag. Overigens zit de PP qua hoogte nu ook al ruim op 2/3 van het net dus die zal ik wellicht eerder toppen en dan misschien een tweede keer als hij qua hoogte z hard blijft gaan. Ben blij dat hij nu eindelijk ook iets breedte pakt.
    Andere vraag. Voorheen had ik een ventilator in de tent staan (voor dikkere stammen geloof ik). Maar als ik nu kijk zijn deze stammen (uitgezonderd de pp) al de helft zo dik als de vorige ronde op het einde. De reden dat ik de ventilator er nu niet in heb staan is puur een kwestie van luiheid overigens... wil hem er nog wel in zetten.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Even wachten kan geen kwaad, kun je nog ff hersenstormen.
      Het kan soms lastig te zien zijn ja, ik snoei dan eerst alles onder het eerste 5blad weg en de bovenste top eventueel. Dan krijg je wat meer overzicht. De grootste iets verder terugtoppen is een goed plan, dat heb ik ook wel eens gedaan. De keer dat ik dat niet had gedaan moest ik uiteindelijk supercroppen.... Ook een reden om nog ff te wachten met toppen

      Ventilatie kun je zonder mee doen, mij is het niet gelukt.
      Ik kreeg vocht op sommige bladeren die elkaar raakten. Nu is dat het moment dat ik hem aanzet, zodra ik dat opmerk.
      Ook viel mij op dat er verschil in lv metingen waren met en zonder ventilator.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      V.w.b. luchtvochtigheid heb ik op dit moment geen problemen. Deze is lekker hoog met licht uit (ruim 70% want ook afzuiging uit). En rond de 55 met licht aan. Wellicht dat dit met een ventilator nog wat lager kan worden maar tijdens de groei vind ik een hoge luchtvochtigheid niet erg.

    #64
    Goedemorgen (nog net),

    Planten toonden vanmorgen wat slapjes net voordat het licht uitging. Weet niet of het normaal is dat ze tegen het eind van de dag wat vermoeid ogen. Tevens heb ik een aantal vreemde misvormingen bij enkele bladeren. Deze lijken wel weg te trekken naarmate ze groter worden. IMG_3223.jpeg IMG_3218.jpeg IMG_3221.jpeg IMG_3213.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Mr Coco
      Mr Coco commented
      Editing a comment
      Dat is beginnend magnesium gebrek. (onderste foto) Heel licht. ff voeding checken en bevestigen dat ze genoeg krijgen maar verder ziet t er goed uit vind ik. Niks aan de hand. Top ook die camera! Ben benieuwd naar de beelden.
      Last edited by Mr Coco; 17 January 2020, 00:03.

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Dat is een goede tip. Voor het eerst ; hoeveel voeding geef je ?

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Zoveel als er in de grond zit.

    #65
    Vlak voor het licht uit gaat gaan ze inderdaad hangen.
    Vlak voor het licht aangaat gaan ze ook opeens omhoog staan.
    Da's normaal ja.

    Ah Flip had het ook al gezegd, tja, met zoveel comments op comments op comments zie je die bovenste niet meer
    Last edited by QnQ; 15 January 2020, 12:15.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dan hou ik het gewoon even in de gaten. Zou bijna gaan denken dat ze wat te nat staan

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Wij kunnen dat denken, jij kan het weten

    #66
    B79B0D06-05D8-4098-96E7-8471330EA05E.png Camera hangt, nu nog sd kaart erin. Ja, ir is afgedekt met alutape
    Lopend Verslag

    Comment


      #67
      DAG 26
      Goed, proefondervindelijk de blumats vanmorgen dichtgedraaid (voor het licht uit ging). Nu staat alles er weer picobello bij
      Staan dus inderdaad te nat, schijnbaar toch iets niet goed gedaan met het afstellen van de blumats. (Of gewoon te vroeg afgesteld).
      Voor nu laat ik ze dus mooi even droogtrekken, mede om deze reden ook maar even snel een sd-kaartje gekocht zodat ik foto's kan maken en zien wat er gebeurd, camera helaas wel iets verdraaid met plaatsen dus om die reden begint hij morgen pas te fotograferen.
      Lopend Verslag

      Comment


      • DikkeJay
        DikkeJay commented
        Editing a comment
        Cool nog iemand met een camera, meteen een timelapse maken of is dat niet mogelijk?

        Wat mij op het begin heel erg hielp was dat ik doormiddel van elke x tijd een foto te maken en te vergelijken met een oudere foto zo zag ik heel duidelijk dat de bladeren langzaam gingen hangen, dan wist ik dat ik water moest geven. Vervolgens zag je de bladeren weer langzaamvrolijk omhoog staan. Tot ze weer langzaam gingen dalen dan gaf ik ze weer een beetje water.

        Heb er een hoop van geleerd denk ik qua water geven. Ik wil ook bluemats en die airpot, maar wou het nog even simpel houden voor de eerst poging, als ik de basis snap (en kan toepassen) kan ik vanuit daar verder verfijnen.

        Heb je die lange of korte blumats? Denk die lange, gezien je grote potten hebt. Zit zelf met 18 of 11 liter potten die zijn niet heel diep (30 en 25cm).

        Los van het slap hangen zien de planten er goed uit hoor, die 2 rechts staan al iets meer rechtop lijkt het, dan de andere 2.

        Succes!

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        dat is wel mogelijk maar helaas werkt mijn camera niet helemaal mee. Wat betreft de rechterplanten, deze hebben nog niet echt problemen gehad. De bladeren zijn echter bizar groot, heb ik nog nooit gezien (maar ja weinig ervaring). Om een idee te geven, de potten hebben een diameter van 43 cm, het rooster vertekend wel enorm, zeker als je weet dat die mazen 5 cm zijn. Maar de powerplant staat inmiddels bijna tegen het rek. Ze hebben allen 6 nodes dus ga morgen toppen. Nog tips?
        Last edited by Voor het eerst; 16 January 2020, 23:49.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Best raar trouwens, ze hebben allen 6 internodes (geteld vanaf 1e 7-vingerige blad). Toch is de powerplant bijna 2 x zo hoog (inmiddels wel net zo breed maar dus lang niet zo bushy). Helaas geeft seedstockers geen hoogte op dus tsja...

      #68
      Als je vanuit zaad teelt, heb je dat altijd. Verschillen tussen de planten. Dat is interressant en leuk maar tegelijkertijd onhandig. Groeisnelheid, lengte internodes, blad en plantvorm engazomaardoor. Het is nooit gelijk. Leuke probleempjes om op te lossen tijdens je grow. Omdat je gaat scroggen is het verschil in groeisnelheid geen probleem. Dat wordt breien geblazen!
      Mijn huidige kweek

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dus gewoon alles door elkaar heen laten groeien al naar gelang beschikbaarheid van plaats? En dat ze door elkaar heen groeien boeit dus eigenlijk niet?

      • Mr Coco
        Mr Coco commented
        Editing a comment
        Ja, klopt. Gewoon de ruimte in je scrognet benutten waar het kan. Dat ze door elkaar heen groeien boeit niet. Het is natuurlijk wel mooi als het een beetje apart kan blijven, het oog wil tenslotte ook wat, maar ja dat bepalen de planten zelf. De kunst is om het zo te timen dat je in de tweede of derde week van 12/12 je net vol hebt zitten en dan omhoog kan

      #69
      DAG 27
      Zojuist alle vier de planten getopt. Ik zat nog even met de gedachte te spelen om de powerplant iets verder terug te toppen maar durf dat toch niet aan. Nu heb k ze dus getopt tien minuten voor het slapen gaan, ik hoop dat dat een verstandige keuze was. Ik verwacht volgende week de powerplant te moeten binden. Omdat deze veel groter is (langer vooral) denk ik dat ik de andere 3 op een verhoging moet zetten. Maar nu komt de vraag, kan ik er ook voor kiezen om de planten niet te verhogen en de PP er gewoon onder te binden? En welke kant ga ik dan als eerste op? Kan je de plant een beetje in een rondje laten groeien zodat hij zijn eigen kwart van de kast tot zijn beschikking heeft? Dan zou ik het net namelijk iets lager kunnen hangen want de overige 3 zijn nog lang niet bij het net aangekomen.

      IMG_3231.jpeg IMG_3232.jpeg IMG_3233.jpeg IMG_3234.jpeg IMG_3235.jpeg IMG_3236.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


        #70
        Super... automatisch fotograferen werkt eindelijk. Helaas tot nog toe alleen duistere periode (10.00-12.25u) maar voor het idee. Overigens lijkt het wel alsof er toch nog een vorm van licht aanwezig is dus dat ga ik straks ook even controleren (zelf in de kast staan met licht uit wordt nog wel een dingetje).
        WW=: jd

        Last edited by Voor het eerst; 17 January 2020, 11:40.
        Lopend Verslag

        Comment


          #71
          Mooi, de oorzaak van het restlicht is gevonden... Een ledlamp die schijnbaar niet volledig uitschakelt. Snel naar de praxis voor een tweepolige tijdklok dus....

          Verder staan de plantjes er weer redelijk fris bij en de nacht lijkt ze goed gedaan te hebben. De camera is inmiddels weer gestopt met automatisch foto's maken, ben er nog niet over uit waarom hij daar steeds mee stopt. Heb dus maar een paar foto's met de hand gemaakt.

          Het hoogte verschil is nu zo groot dat ik heb besloten om volgende week vrijdag het net zodanig te verplaatsen dat de 3 kleinere planten op 5/6 van de hoogte komen. Daarna direct op 12/12. De PP gaat er dan op zeker doorheen maar die gaan we dan voorzichtig binden. Verhogen van de potten is niet echt een optie, temeer omdat ze lomp zwaar zijn en ik bang ben dat ik de boel verniel als ik daar probeer wat onder te krijgen. Heb ook wat water over de bladeren geneveld tegen het stof. Blumats staan nog steeds dicht, geen zichtbare problemen. Bladeren zijn weliswaar wat slap maar denk nog steeds dat dit komt door teveel water en dat zal wel een weekje nodig hebben voordat dat verdampt is. Voorlopig gewoon meerdere keren per dag kijken, wachten tot de bladeren slap gaan hangen en dan de blumats opnieuw inregelen. Ik heb ze liever wat te droog dan wat te nat.
          IMG_3238.jpeg IMG_3242.jpeg IMG_3240.jpeg IMG_3244.jpeg IMG_3239.jpeg IMG_3243.jpeg IMG_3245.jpeg IMG_3246.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Dus zonder die camera was je er niet achtergekomen van die lamp? Dat is geluk hebben hoor!

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Als je het zo bekijkt is het idd geluk hebben ja. Maar idd was er nooit achter gekomen want voor mijn ogen is het in de kast gewoon donker

          #72
          Wat knip ik straks eigenlijk allemaal weg? En vooral..wanneer?
          Lopend Verslag

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            De toppen, als ze uitgebloeid zijn.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            jammer dat ik daar geen like bij kan zetten...

          #73
          4A1F1823-5201-473D-8AC8-C1F42B75D7D0.jpeg Ik vind de bladeren echt heel erg groot, daarom verbaast het me niet dat ze de hoogte niet in gaan. Omdat ik geen idee heb wat normaal is ( ik dacht dat de vorige ronde “normaal” was heb ik even een aansteker op 1 van de grotere bladeren gelegd. Dat geeft een iets beter beeld denk ik. Wat kan ik doen om iets meer strek te krijgen?
          Lopend Verslag

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Nope, als je deze nog 3 weken in de groei laat dan zijn ze >1 meter hoog.
            Precies door dat grote blad, dat is erg belangrijk nu.
            Je ziet het aan de stammen, die worden snel dikker.
            Ze verzamelen nu zoveel energie, je netje gaat misschien wel te klein zijn straks.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Stel dat het netje te klein word, gewoon wegknippen? Zat namelijk ook al te kijken en het oppervlak van de bladeren is al groter dan het net. Verstandig om direct naar 12/12 te gaan? Wel even herstel na toppen afwachten natuurlijk maar zag dat ze allemaal al uitlopen daar waar ik getopt heb dus dat is nog hooguit 3-4 dagen

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            QnQ Die van mii staan er net zo bij maar heb niet het idee dat die over 3 weken een meter hoog zijn, vind het echt niet opschieten. Maken ze zich nu dan klaar voor de groeispurt als ze in de bloei worden gezet ?

            Heb een identieke ronde gehad met Bubba Kusch, die bleven klein, ook tijdens de bloei. Die hadden ook van de mega gerimpelde bladeren en daar vond ik de opbrengst achteraf tegenvallen. Achteraf hadden die ook langer gemogen maar het ging allemaal te lang duren, 2 maand voorgroeien vond ik eigenlijk te lang..

          #74
          Go with the flow. Als je alles wil gaan beinvloeden kom je van een koude kermis thuis. Na het toppen gewoon wachten tot ze het net ingroeien en gaan breien tot je denkt dat het wel goed is.
          Als er eentje meer strekt begin je gewoon eerder met die plant te breien omdat ie eerder het net haalt of top je m nog een keer
          Mijn huidige kweek

          Comment


          #75
          Bizar van die lampen man. Ik wist helemaal niet dat zoiets kon. :/

          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Het ergste is dat ik het verschijnsel wel ken. Heb mijn hele huis vol led en de lampen die op goedkopere dimmers branden gloeien allemaal als ze “uit” staan. Raar dat in een lamp voor dit doel daar geen maatregelen tegen genomen zijn. Het is vrij eenvoudig te voorkomen namelijk

          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            Ik zal mijn lampen ook eens gaan bekijken in het donker.

        Bezig...
        X